Regeling vervallen per 21-03-2016

Gemeentelijke ombudsman

Geldend van 06-01-2006 t/m 20-03-2016 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2006

Intitulé

Gemeentelijke ombudsman

De raad van de gemeente Albrandswaard;

Gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 29 november 2005;

Overwegende dat de Verordening gemeentelijke ombudsman van 2002 per 1 januari 2006 van rechtswege vervalt;

Gelet op hoofdstuk IVc en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

Gehoord de ondernemingsraad;

BESLUIT:

Vast te stellen de Verordening gemeentelijke ombudsman;

Artikel 1 Instelling ombudsman

Er is een gemeentelijke ombudsman

Artikel 2 Financiële middelen

De ombudsman ontvangt een vergoeding voor zijn werkzaamheden conform het Vergoedingenbesluit Wet Nationale Ombudsman.

Artikel 3 Bemiddeling

  • 1 De ombudsman kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde tot een oplossing van de klacht te komen.

  • 2 De Ombudsman brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.

Artikel 4 Werkinstructie

Voor zover de ombudsman dit nodig acht, maakt hij een werkinstructie voor zijn werkzaamheden.

Artikel 5 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

  • 1 De ombudsman bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.

  • 2 Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 6 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.

Artikel 7 Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijk ombudsman.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Albrandswaard
in zijn openbare vergadering van
19 december 2005