Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19658
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19658/2
Regeling vervallen per 01-01-2017
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Geldend van 01-06-2011 t/m 31-12-2016
Intitulé
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevensArtikel 1 Begripsbepalingen
Deze verordening verstaat onder:
- a)
de Wet GBA : de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Staatsblad 2001, nr. 180);
- b)
verordening GBA: de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- c)
GBA: de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
- d)
verantwoordelijke: het college van burgemeester en wethouders;
- e)
beheerder: degene die op grond van de beheerregeling GBA is aangewezen als beheerder;
- f)
bewerker: degene die, niet werkzaam binnen de gemeentelijke organisatie, het geheel of een gedeelte van het geautomatiseerde systeem onder zich heeft waarmee de GBA wordt gevoerd;
- g)
ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de Wet GBA, in de GBA van de gemeente is opgenomen;
- h)
afnemer: bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht;
- i)
derde: elke andere persoon, instelling of rechtspersoon dan een afnemer en de ingeschrevene.
Artikel 2 Beheer van de GBA
- 1.
Beheerder van de GBA is het hoofd van de afdeling indirecte klantcontacten.
- 2.
Bewerker van de GBA is een bij besluit van de verantwoordelijke contractueel aangewezen instantie, welke instantie werkzaamheden verricht als genoemd in artikel 15 van de wet.
Artikel 3 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
- 1.
Op grond van artikel 96 van de Wet GBA, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, worden gegevens verstrekt aan gemeentelijke afdelingen. In bijlage I, door de verantwoordelijke vast te stellen, staat vermeld om welke gegevens het gaat, aan welke afdeling ze worden verstrekt, door wie de registratie wordt beheerd en voor welk doel de verstrekking plaatsvindt.
- 2.
Door de beheerders van de andere gemeentelijke registraties als genoemd in bijlage I worden/wordt:
- a.
gegevens opgehaald vanuit de GBA en opgenomen in de betreffende registratie, waarbij een binnengemeentelijke afnemersindicatie wordt geplaatst op de persoonslijst van betrokkene;
- b.
mutaties ontvangen van op de persoonslijst van ingeschrevene aangebrachte actualiseringen waar een binnengemeentelijke afnemersindicatie voorkomt op de persoonslijst;
- c.
opgave gedaan van eerste inschrijvingen op grond van geboorte en vestiging in de GBA.
- a.
Artikel 4 Rechtstreeks toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Rechtstreekse toegang tot de GBA hebben:
- a.
de beheerder;
- b.
de door de beheerder aangewezen ambtenaren werkzaam binnen de sector Publiekszaken;
- c.
de door de beheerder aangewezen tijdelijke krachten en stagiaires werkzaam c.q. stage lopend binnen de sector Publiekszaken;
- d.
de bewerker en diens medewerkers, voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst tussen de bewerker en de gemeente;
- e.
met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de Wet GBA, de binnengemeentelijke afnemers genoemd in de door de verantwoordelijke vast te stellen bijlage II voor wat betreft de in deze bijlage genoemde gegevens en onder vermelding van welk doel waarvoor de gegevensverstrekking plaatsvindt.
Artikel 5 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt
Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de Wet GBA worden systematisch gegevens verstrekt aan binnengemeentelijke afnemers. In de door de verantwoordelijke vast te stellen bijlage III van deze verordening is aangegeven welke binnengemeentelijke afnemers welke gegevens ontvangen ten behoeve van welk doel.
Artikel 6 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Met inachtneming van artikel 100, tweede lid van de Wet GBA kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98 en 99 van de Wet GBA, aan de in de door de verantwoordelijke vast te stellen bijlage IV vermelde instanties op schriftelijk verzoek gegevens worden verstrekt, voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
Artikel 7 Beveiliging
De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het door de verantwoordelijke vast te stellen/vastgestelde ‘Handboek Beveiliging GBA’.
Artikel 8 Verplicht gebruik persoonsgegevens
De afnemer is verplicht de gegevens die worden ontleend aan de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens of die daaraan zijn aangehaakt onverkort te gebruiken bij de vervulling van zijn taak.
Artikel 9 Terugmeldingsplicht
- 1.
De in artikel 3, 4 en 5 genoemde binnengemeentelijke afnemers doen van door hen geconstateerde afwijkingen tussen gegevens, die zij uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens ontvangen en gegevens waarvan zij op andere wijze kennis hebben gekregen, mededeling aan de beheerder van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
- 2.
De verplichting van een binnengemeentelijke afnemer tot het doen van de in lid 1 genoemde mededeling geldt slechts voor zover de afwijking een gegeven betreft dat aan hen op grond van dit reglement verstrekt kan worden.
Artikel 10 Onvoorziene gevallen
In gevallen, de uitvoering van deze verordening betreffende, waarin deze verordening niet voorziet, beslist het college van burgemeester en wethouders.
Artikel 11 Slotbepaling
- 1.
De ‘Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens’, zoals vastgesteld op 3 december 2001, wordt ingetrokken.
- 2.
Deze verordening treedt in werking op 1 mei 2007.
- 3.
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
- 4.
De verordening ligt ter inzage bij de verantwoordelijke voor het beheer van de GBA.
Ondertekening
BIJLAGE I
Binnengemeentelijke afnemer |
Wettelijke / publiekrechtelijke taak |
Welk profiel |
Wijze van verstrekking |
||
|
|
|
Automatisch |
Rechtstreekse Toegang RPL3* en/of GBA-V** |
Systematisch |
Concernondersteuning, afdeling P&O, team PSA |
Pensioenen raadsleden en wethouders |
1A |
|
RPL3 en GBA-V |
|
|
Wachtgelden gemeentepersoneel |
1A |
|
RPL3 en GBA-V |
|
Concernondersteuning, team collegesecretariaat |
Leeftijds- en huwelijksjubilea, Koninklijke onderscheidingen |
1B |
|
RPL3 en GBA-V |
X |
Concernondersteuning, afdeling Financiën, team Financiële Administratie |
Financiële afhandeling wettelijke taken Stadsontwikkeling en Stadsbeheer |
1C |
|
RPL3 en GBA-V |
|
Stadsontwikkeling, vakgroep Urgenties Woningen |
Huisvesting |
2A |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
Stadsontwikkeling, afdeling Bouwen en vakgroep Monumenten |
Omgevingsvergunning |
2B |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
Stadsbeheer, team Begraafplaats |
Grafrechten |
3A |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
Stadsbeheer, afdeling Gebruik en Vergunningen Buitenruimte |
Winkeltijden |
3B |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
|
Drank- en Horecabedrijf |
3B |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
|
Kansspelen |
3B |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
|
Ontheffingen/vergunningen op grond van APV |
3B |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
Stadsbeheer, afdeling Stadstoezicht |
Gemeentelijke opsporingsambtenaren |
3C |
|
RPL3 en GBA-V |
|
Samenleving, afdeling Servicebureau, Afdeling Zorg, Afdeling Regionale Dienstverlening |
Uitkeringen WWB en Wet Maatschappelijke Ondersteuning |
4A |
X |
RPL3 en GBA-V |
X |
Samenleving, afdeling Jeugd & Onderwijs |
Leerplicht (ouder) |
4B |
X |
RPL3 en GBA-V |
X |
Samenleving, afdeling Regionale Dienstverlening, team Sociale Recherche |
Uitkeringen WWB |
4C |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
Samenleving, afdeling Werk |
Uitkeringen WWB |
4D |
X |
RPL3 |
X |
Publiekszaken, afdeling Belastingen |
Gemeentelijke belastingen |
5A |
X |
RPL3 en GBA-V |
X |
|
Waardering onroerende zaken |
5A |
X |
RPL3 en GBA-V |
X |
|
Afvalstoffenheffing |
5A |
X |
RPL3 en GBA-V |
X |
Publiekszaken, afdeling Indirecte Klantcontacten, team Burgerlijke Stand |
Burgerlijke Stand |
5B |
|
GBA en GBA-V |
|
|
Naturalisatie |
5B |
|
GBA en GBA-V |
|
|
Naamswijziging |
5B |
|
GBA en GBA-V |
|
|
GBA |
5B |
|
GBA en GBA-V |
|
Publiekszaken, afdeling KCC |
Dienstverlening |
5C |
|
GBA |
|
Publiekszaken, stafafdeling Beleid |
Kiesrecht |
5D |
|
GBA en GBA-V |
|
Publiekszaken, Team BIZ, Team BST, Team Bouwen en Wonen |
GBA |
5E |
X |
GBA en GBA-V |
|
Publiekszaken, Team G&A |
GBA |
5F |
|
GBA en GBA-V |
|
Bureau CRIB |
Rampenbestrijding |
6 |
|
GBA en GBA-V |
|
Stadsontwikkeling, vakgroep Vastgoed |
Huur- en erfpachtadministratie |
7 |
|
RPL3 en GBA-V |
|
Milieudienst Regio Alkmaar |
Omgevingsvergunning |
8 |
X |
RPL3 en GBA-V |
|
Concernstaf, team Openbare Orde en Veiligheid |
Handhaven openbare orde |
9 |
|
RPL3 en GBA-V |
X |
Concernstaf, Veiligheidshuis Alkmaar |
Handhaven openbare orde |
9 |
|
RPL3 en GBA-V |
|
Concerncontrol, team Onderzoek en Statistiek |
Onderzoek en statistiek |
n.v.t. |
|
|
X |
Griffie |
project Gast van de Raad |
n.v.t. |
|
|
X |
Sportbedrijf |
gebruik gemeentelijke sportvoorzieningen |
10 |
X |
|
|
Stadsontwikkeling, vakgroep Wonen Beleid |
Voorkomen en bestrijden onrechtmatige bewoning |
11 |
|
RPL3 |
|
* RPL3 is het programma voor binnengemeentelijke toegang tot de gemeentelijke basiadministratie persoonsgegevens |
|
|
|
|
|
** GBA-V is het programma voor binnengemeentelijke toegang tot de landelijke basisadministratie persoonsgegevens |
|
|
|
|
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 10 mei 2011.
Bekend gemaakt in de Officiële Mededelingen van het Alkmaars Nieuwsblad van 1 juni 2011.
BIJLAGE II
van de verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Ad. hoofdstuk 2, artikel 4, sub e
Rechtstreeks toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Rechtstreeks toegang tot de GBA hebben, met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de Wet, de volgende binnengemeentelijke afnemers:
SECTOR: |
AFDELING |
CATEGORIE |
Stadsbeheer |
Stafafdeling Financiën en Economische Zaken |
1, 6, 7, 8 en 10 |
|
Team begraafplaatsen |
1, 5, 8 en 9 |
|
|
|
Stadsontwikkeling |
Stafafdeling Financieel-Economische Zaken |
1, 6, 7, 8 en 10 |
|
Team Toezicht en Handhaving |
1, 5, 8 en 9 |
|
Team Woningverbetering |
1, 5, 8 en 9 |
|
Team Huisvesting |
1, 5, 8 en 9 |
|
|
|
Concernondersteuning |
Team Documentaire Informatie Voorziening |
1, 4, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
|
|
MO |
Afdeling Zorg Preventie en Onderwijs |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8 |
|
|
|
Sociale Zaken en Werkgelegenheid |
Team SR |
1, 4, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
Afdeling Werk, Inkomen en Zorg |
1, 4, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
Team Werk en Inkomen 1 |
1, 4, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
Team Werk en Inkomen 2 |
1, 4, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
Stafafdeling FEZ |
1, 4, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
|
|
Publiekszaken |
Afdeling Belastingen en Invordering |
1, 5, 6, 8, 9, en 10 |
|
Bouwen en wonen |
1, 8 en 9 |
|
|
|
Politie |
Regio Noord-Holland-Noord administratie en meldkamer |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 en 12 |
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van Alkmaar op 18 december 2001.
Gewijzigd bij besluit van het college van burgemeester en wethouders op 22 mei 2007.
BIJLAGE III
van de verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Ad. hoofdstuk 2, artikel 5
Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt
Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet worden systematisch gegevens verstrekt aande volgende binnengemeentelijke afnemers:
- 1.
Afdeling Belastingen en Invordering van de sector Publiekszaken
- 2.
Stafafdeling FEZ van de sector Sociale Zaken en Werkgelegenheid;
- 3.
Afdeling Zorg Preventie en Onderwijs van de sector Maatschappelijke Ontwikkeling;
- 4.
Stafafdeling FEZ van de sector Stadsontwikkeling.
- 5.
Stafafdeling FEZ van de sector Stadsbeheer
- 6.
Stafafdeling Onderzoek & Statistiek van de sector Bestuursondersteuning
- 7.
Afdeling Geo-informatie van de sector Economie Grond en Gebouwen.
- 8.
Afdeling Directe Klantcontacten, team Bouwen en Wonen van de sector Publiekszaken.
- 9.
Afdeling Vrije tijd en Participatie van de sector Maatschappelijke Ontwikkeling.
Voor de verstrekte autorisaties aan genoemde afnemers wordt verwezen naar de bij deze bijlage behorende aanhangsels.
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van Alkmaar op 18 december 2001.
Gewijzigd bij besluit van het college van burgemeester en wethouders op 23 september 2003.
Laatstelijk gewijzigd bij besluit van het college van burgemeester en wethouders op 27 april 2004.
Laatstelijk gewijzigd bij besluit van het college van burgemeester en wethouders op 22 mei 2007.
BIJLAGE IV
van de verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Ad. hoofdstuk 2, artikel 6
Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
De verantwoordelijke beoordeelt of gegevens uit de GBA worden verstrekt.
Alvorens tot verstrekking van gegevens op grond van artikel 100 Wet GBA wordt overgegaan vindt een afweging plaats of een verzoek voldoet aan de hieronder vermelde criteria.
Criteria:
- -
het verzoek moet schriftelijk worden ingediend onder vermelding van redenen,
- -
rechtspersonen zonder winstoogmerk kunnen een verzoek indienen voor zover de verstrekking noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de betrokkene of van de rechten en vrijheden van anderen, waarbij wordt nagegaan of de verstrekking wordt gerechtvaardigd door een dringende maatschappelijke behoefte, in een juiste verhouding staat tot het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd en dit doel niet op een minder ingrijpende wijze kan worden bereikt;
- -
natuurlijke personen kunnen, ten behoeve van een persoonlijk, niet-commercieel belang, een verzoek doen; gegevens worden alleen verstrekt indien voorafgaand schriftelijke toestemming van de ingeschrevene van wie gegevens worden gevraagd is verkregen;
- -
de verstrekking kan uitsluitend betrekking hebben op algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden;
- -
van persoonslijsten waarop de indicatie ‘geheim’ is vermeld worden geen gegevens verstrekt.
Overzicht van door gemeente aangewezen “vrije derden” die voldoen aan bovenstaande criteria en op grond daarvan gegevens verstrekt kunnen krijgen:
-
Bibliotheek (geen onderdeel van gemeente)
-
Buitenlandse EU-overheden
-
Buitenlandse niet EU-overheden (met passend beschermingsniveau m.b.t. persoonsgegevens)
-
Buitenlandse vertegenwoordigingen hier te lande
-
Bureau voor Rechtshulp
-
Crematoria, begraafplaatsen (niet gemeentelijke)
-
Culturele organisaties
-
Fondsverwervende organisaties
-
Instellingen/organisaties t.b.v.:
- -
Maatschappelijke dienstverlening
- -
Algemene/geestelijke gezondheidszorg
- -
Kinderopvang
- -
Jeugdwelzijnswerk
- -
Ouderenzorg
- -
Gehandicaptenzorg
- -
Werkvoorziening
- -
-
Kredietbank (privaatrechtelijk bijvoorbeeld een stichting)
-
Migrantenorganisaties
-
Natuurlijke personen
-
Patiëntenverenigingen
-
Pensioenfondsen
-
Plaatselijke afdelingen van politieke partijen
-
Reclassering/verslaafdenzorg
-
Stichting Bureau Nieuwkomers
-
Thuiszorgorganisaties
-
Vakorganisaties
-
Verenigingen en stichtingen met een maatschappelijk of filantropisch doel
-
Woningbouwvereningen/woningcorporaties
-
Ziekenhuizen
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van Alkmaar op 18 december 2001.
Gewijzigd bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van Alkmaar op 22 mei 2007.
ARTIKELSGEWIJZE TOELICHTING
Artikel 1
In dit artikel worden de begripsbepalingen uitgewerkt. De verordening handelt alleen over de GBA, termen als bevolkingsadministratie spelen dan ook geen rol meer.
Artikel 2 Beheer
Als beheerder is aangewezen het hoofd van de afdeling indirecte klantcontacten.
Artikel 3 Verbanden met andere registraties
Op grond van dit artikel vindt verstrekking van persoonsgegevens uit de GBA aan andere binnengemeentelijke afdelingen plaats. De verantwoordelijke, in casu het college van burgemeester en wethouders dient in een door haar vast te stellen bijlage precies vast te leggen welke verbanden tussen de verschillende administraties zijn gelegd.
In artikel 4 tot en met 6 wordt de rechtstreekse toegang tot de GBA inzichtelijk gemaakt, aan wie gegevens binnengemeentelijk worden verstrekt, onder welke voorwaarden gegevens worden verstrekt aan vrije derden en wie die vrije derden zijn.
Artikel 4 Rechtstreekse toegang tot de GBA
Rechtstreekse toegang is het door middel van een “online verbinding” kunnen raadplegen of muteren van gegevens, zonder tussenkomst van anderen. Onderdeel a, b en c regelen de toegang van de beheerder en de ambtenaren van de sector Publiekszaken tot de GBA. Onderdeel d regelt de toegang van een bewerker en diens medewerker tot de GBA. Onderdeel e regelt de toegang, het doel van de toegang en welke gegevens beschikbaar zijn voor binnengemeentelijke afnemers.
Artikel 5 Verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers
Aan binnengemeentelijke afnemers worden wel ‘systematisch’ gegevens verstrekt zonder dat zij rechtstreekse toegang tot de GBA hebben. Gedacht moet worden aan periodieke selecties. Deze verstrekkingen worden in een bijlage inzichtelijk gemaakt.
Artikel 6 Overige verstrekkingen
In dit artikel worden de verstrekkingen aan “vrije derden” geregeld, die het college van burgermeester en wethouders toestaat op grond van artikel 100. Hier mogen alleen derden worden opgenomen en gegevens aan hen worden verstrekt als wordt voldaan aan de eisen die artikel 100 Wet GBA stelt. Deze voorwaarden zijn:
- -
Er mogen geen gegevens worden verstrekt aan rechtspersonen met winstoogmerk.
- -
In de gemeentelijke verordening moet per (categorie) vrije derde(n) het doel van de verstrekking worden aangeven.
- -
Verstrekkingen kunnen alleen plaatsvinden voorzover dit noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de betrokkene dan wel van de rechten of vrijheden van anderen.
- -
Nagegaan moet worden of de verstrekking gerechtvaardigd is door een dringende maatschappelijke behoefte en in verhouding staat tot het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd. Dit doel moet niet op een minder ingrijpende wijze te bereiken zijn.
- -
Elke verstrekking moet worden getoetst op proportionaliteit en subsidiariteit.
- -
Bij verstrekkingen aan organisaties buiten de Europese Unie moet men nagaan of het beschermingsniveau voor verwerking passend is. Of landen een passend beschermingsniveau bieden, kan worden nagevraagd bij het Cbp.
- -
Wanneer gegevens worden verstrekt aan particulieren, ten behoeve van een persoonlijk niet-commercieel belang, is eerst de uitdrukkelijke toestemming van de ingeschrevene vereist.
Alleen de volgende gegevens mogen worden verstrekt: 'algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden'.
Artikel 7 Beveiliging
Stelt dat er voldoende voorzieningen van technische en organisatorische aard getroffen moeten zijn ter beveiliging van de in de GBA vermelde gegevens tegen verlies of aantasting van deze gegevens en tegen onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking van deze gegevens.
Artikel 8 Verplicht gebruik
In verband met de opname van de GBA in het stelsel van basisregistraties wordt het gebruik van de gegevens hieruit verplicht.
Artikel 9 Terugmeldingsplicht
Op grond van artikel 62 lid 2 wet GBA worden in dit artikel de verplichtingen van binnengemeentelijke afnemers vastgelegd om inlichtingen te verschaffen die van belang zijn voor de bijhouding van de basisadministratie.
Artikel 10 Onvoorziene gevallen
Hierin wordt geregeld dat het college van burgemeester en wethouders, als verantwoordelijk
orgaan, bevoegd is over onvoorziene gevallen te besluiten.
Artikel 11 Slotbepaling
Citeertitel, datum van inwerkingtreding en ter inzagelegging worden hierin geregeld.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl