Regeling vervallen per 01-08-2011

Verordening ombudscommissie Alphen aan den Rijn 2006

Geldend van 01-01-2006 t/m 31-07-2011

Intitulé

Verordening ombudscommissie Alphen aan den Rijn 2006

VERORDENING OMBUDSCOMMISSIE ALPHEN AAN DEN RIJN 2006(vastgesteld door de gemeenteraad op 2 juni 2005)

Artikel 1 Instelling gemeentelijke ombudscommissie

Er is een ombudscommissie Alphen aan den Rijn.

Artikel 2 Zittingsduur

De (plv.) voorzitter en de (plv) leden van de ombudscommissie worden conform artikel 81 Q Gemeentewet voor zes jaar benoemd of herbenoemd.

Artikel 3 Financiele middelen

  • 1 De ombudscommissieleden ontvangen als vergoeding voor zijn werkzaamheden de vergoe-dingen genoemd in de Verordening voorzieningen raads- en commissieleden van 25 november 2004.

  • 2 De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiele middelen voor een goede uitoefening van zijn werkzaamheden.

Artikel 4 Bemiddeling

  • 1 De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.

  • 2 De ombudscommissie kan ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uitbrengen.

Artikel 5 Werkinstructie

Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt hij een werkinstructie voor zijn werk-zaamheden.

Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

  • 1 De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de ver-zoeker.

  • 2 Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet Bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 7 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006. Per gelijke datum vervalt de Verordening op de ombudscommissie van 1987.

Artikel 8 Citeertitel

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening ombudscommissie Alphen aan den Rijn 2006.