Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR370942
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR370942/1
Bibob beleid, Beleidslijn Horecabedrijven en speelautomatenbranche
Geldend van 01-07-2015 t/m heden
Intitulé
Bibob beleid, Beleidslijn Horecabedrijven en speelautomatenbrancheBibob beleid, Beleidslijn Horecabedrijven en speelautomatenbranche
Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob) 1. Algemeen
1.1 Inleiding
In de gemeente Alphen-Chaam is het Bibob beleid, algemene beleidslijn van kracht. Aanvullend daarop kan per taakveld beleid vastgesteld worden met concrete criteria op basis waarvan de Wet Bibob in de gemeente Alphen-Chaam toegepast wordt. Deze beleidslijn is gericht op het taakveld horeca en speelautomaten.
1.2 Vergunningen in het kader van deze beleidslijn
Deze beleidslijn is van toepassing op de vergunningen voor de branches horeca (inclusief droge horecazaken) en speelautomatenhallen:
• horeca: vergunning op grond van de Drank- en Horecawet en de exploitatievergunning op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening Alphen-Chaam; • speelautomatenhallen: vergunning op grond van de Wet op de kansspelen en het gemeentelijke beleid speelautomaten. 2. Criteria
2.1 Algemene criteria
De algemene criteria vermeld onder hoofdstuk 3 van de algemene beleidslijn Bibob beleid zijn van toepassing.
2.2 Criteria horeca en speelautomaten
Een gemeentelijk Bibobonderzoek vindt altijd plaats bij: • een aanvraag voor een exploitatievergunning voor speelautomaten; • een aanvraag voor een Drank- en Horecavergunning of een exploitatievergunning voor natte horecabedrijven van een nieuwe onderneming en/of een nieuwe ondernemer.
Bij een aanvraag van een Drank- en Horecavergunning of een exploitatievergunning voor droge horecabedrijven vindt een Bibobonderzoek plaats als: • de aanvraag betrekking heeft op een onderneming in een aan te wijzen gebied in de gemeente, of • als op basis van signalen of een risico inschatting aanleiding bestaat tot een Bibobonderzoek, zoals bijvoorbeeld: - de aanvrager of een van de betrokken personen wordt in verband gebracht met een overtreding van de Opiumwet in de afgelopen vijf jaar; - de aanvrager een ondoorzichtige rechtspersoon betreft (zoals een ‘limited’ of een in het buitenland gevestigde rechtspersoon); - de activiteit gestart is zonder het aanvragen en verkrijgen van de vereiste vergunningen; - opvallende wijzigingen in de rechtspersoon (in het verleden) hiertoe aanleiding geven.
2.3 Uitzonderingen
Wanneer een rechtspersoon meerdere aanvragen binnen twee jaar indient (bijvoorbeeld meerdere vestigingen) zal, bij een ongewijzigde rechtspersoon en gelijke zakelijke samenwerkingsverbanden een nieuw Bibobonderzoek achterwege blijven.
Para-commerciële instellingen worden niet onderzocht.
Een Bibobonderzoek van aanvragen waarbij enkel leidinggevende(n) toegevoegd worden zal alleen plaatsvinden als de nieuwe leidinggevende(n) financiële inbreng levert en daardoor zeggenschap verwerft in het bedrijf.
Bovengenoemde uitzonderingen zijn niet van toepassing wanneer de criteria vermeld in hoofdstuk 3 van de algemene beleidslijn Bibob beleid van toepassing zijn.
Dit beleid treedt in werking op 1 juli 2015 en kan worden aangehaald als Bibob beleid, beleidslijn horecabedrijven en speelautomatenbranche gemeente Alphen-Chaam.
Deze beleidslijn is op 19 mei 2015 vastgesteld
Het college van burgemeester en wethouders van Alphen-Chaam
De secretaris De Burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl