Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652119
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652119/1
Regeling vervallen per 15-03-2022
Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Keten en Accountmanagement Sociaal van de gemeente Apeldoorn
Geldend van 01-01-2021 t/m 14-03-2022
Intitulé
Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Keten en Accountmanagement Sociaal van de gemeente ApeldoornBurgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn en de burgemeester van de gemeente Apeldoorn;
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Boek 3 titel 3 en boek 5 titel 2 Burgerlijk Wetboek en het Algemeen mandaat- en volmachtregister;
BESLUITEN, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;
vast te stellen het navolgende mandaat- en volmachtregister van de afdeling Keten en Accountmanagement Sociaal van de gemeente Apeldoorn.
Afdeling Keten en Accountmanagement Sociaal
Wet of regeling |
Onderdeel |
Omschrijving bevoegdheid |
Mandaat/volmacht van/aan |
Doormandatering c.q. substitutie van volmacht |
Opmerkingen |
Algemene subsidieverordening |
Gehele regeling |
Subsidieverstrekking voor zover de desbetreffende begrotingspost niet wordt overschreden c.q. afwijzing van subsidieverzoeken, alsmede beschikkingen tot herziening, intrekking en/of terugvordering |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
Deze bevoegdheid is gemandateerd indien en voorzover er sprake is van een eenduidige toepassing van beoordelingscriteria die zijn vastgelegd in afzonderlijke meerjaren subsidiebesluiten, subsidieverordeningen, beleidsregels, beleidsnota’s, uitvoeringsprogramma’s e.d. *, een en ander voor zover ressorterend onder de meerjaren betreffende begrotingsprogramma’s * Voor een overzicht hiervan wordt verwezen naar de bijlage |
Algemene subsidieverordening |
Artikel 23 |
Het in individuele gevallen gemotiveerd toepassen van de hardheidsclausule |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
Vooraf wordt overlegd met de portefeuillehouder alvorens een besluit wordt genomen. Deze bevoegdheid is gemandateerd indien en voorzover er sprake is van een eenduidige toepassing van beoordelingscriteria die zijn vastgelegd in afzonderlijke meerjaren subsidiebesluiten, subsidieverordeningen, beleidsregels, beleidsnota’s, uitvoeringsprogramma’s e.d. *, een en ander voor zover ressorterend onder de meerjaren betreffende begrotingsprogramma’s * Voor een overzicht hiervan wordt verwezen naar de bijlage |
Algemene subsidieverordening |
Gehele regeling |
Subsidieverstrekking voor zover de desbetreffende begrotingspost niet wordt overschreden dan wel afwijzing van subsidie-verzoeken |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
Voor het mandateren van deze bevoegdheid wordt aansluiting gezocht bij de Budgethoudersregeling Gemeente Apeldoorn |
Subsidie, waaronder Europees Sociaal Fonds (ESF) |
|
Het doen van een aanvraag voor subsidie |
Kamer> college> Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Art. 2:3 |
Het doorzenden van geschriften tot behandeling waarvan een ander bestuursorgaan bevoegd is |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal > de medewerker die normaliter bevoegd zou zijn tot het nemen van een dergelijk besluit is ook bevoegd tot het nemen van besluit tot doorzending. |
|
Algemene wet bestuursrecht (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen) |
Paragraaf 4.1.3.2 |
Alle bevoegdheden ten uitvoering van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen |
College> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Titel 9.1 |
Uitvoeringshandelingen niet zijnde de behandeling en inhoudelijke reactie op de klacht, zoals een ontvangstbevestiging, uitnodiging hoorzitting, verdaging |
college> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal >administratief medewerker |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art.9:2 |
Klachtenbehandeling |
college> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
Doormandatering heeft uitsluitend betrekking op klachten van medewerkers |
Gemeentewet |
Art. 160, lid 1, onder d |
Te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente |
College> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
Het aangaan van overeenkomsten ter uitvoering van taken in het kader van de Participatiewet en aanpalende en bijzondere regelingen en Sociale Recherche-activiteiten |
Gemeentewet |
art. 171 |
De gemeente buiten rechte vertegenwoordigen |
burgemeester> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
Vertegenwoordigen gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen terzake van het sluiten van overeenkomsten, uitgezonderd arbeidsrechtelijke overeenkomsten. Zie voor het kader de budgethoudersregeling |
Jeugdwet |
Artikel 2.10 Jeugdwet » artikel 2.5.1, eerste en tweede lid Wmo 2015 |
Dit artikel verklaart artikel 2.5.1 van de Wmo 2015 van overeenkomstige toepassing:
|
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal |
|
Jeugdwet |
Artikel 7.4.1, tweede lid en 7.4.4 |
Het verwerken van gegevens 1) ten behoeve van de totstandbrenging van een doelmatig, doeltreffend en samenhangend gemeentelijk beleid ten aanzien van preventie, jeugdhulp, de uitvoering van kinderbeschermingsmaatregelen en jeugdreclassering en het advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en 2) ten behoeve van de verwerking van gegevens door Onze Ministers als bedoeld in artikel 7.4.1, eerste lid Jeugdwet. |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal > analist |
|
Regeling Jeugdwet |
Artikel 6a.6, eerste lid |
Het verwerken van persoonsgegevens als bedoeld in de artikelen 6a.1 tot en met 6a.5 van de Regeling Jeugdwet slechts voor zover zij noodzakelijk zijn ten behoeve van a) het verrichten van formele controle, b) het betalen van het gedeclareerde bedrag en c) het zonodig bij de declarant opvragen van nadere persoonsgegevens indien de formele controle uitwees dat betaling van de declaratie niet rechtmatig zou zijn omdat noodzakelijke gegevens ontbreken. |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal > accountmanagers Jeugd |
|
Regeling Jeugdwet |
Artikel 6a.8, eerste lid |
Het met de jeugdhulpaanbieder overleggen over een afwijkende wijze van declareren, indien voor het moment van declaratie een verklaring als bedoeld in artikel 6a.2, tweede lid Jeugdwet, is ontvangen en uit de declaratie van het op de desbetreffende zorg betrekking hebben bedrag de diagnose van de jeugdige zou kunnen worden afgeleid. |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & accountmanagement Sociaal > contractmanagers en accountmanagers |
|
Regeling Jeugdwet |
Artikel 6a.8, tweede lid |
Het betalen van declaraties als bedoeld in artikel 6a.2, tweede lid Regeling Jeugdwet, indien deze voor het overige aan de daarover met de jeugdhulpaanbieder gemaakt afspraken voldoen. |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal > accountmanagers |
|
Jeugdwet Regeling justitiële keteninformatisering Jeugdwet |
Art. 2.4, lid 1 |
Het indienen van een verzoek tot onderzoek bij de raad voor de kinderbescherming via de CORV |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal > teammanager Zorgregio Midden IJssel/Oost-Veluwe > secretaris jeugdbeschermingstafel |
|
Wet Educatie en Beroepsonderwijs, Wet op de Expertise Centra, Wet op het voortgezet onderwijs |
WEB: art 8.3.2 WEC: art 162b WOV: art 118h |
Het maken van afspraken met scholen voor voortgezet onderwijs, onderwijsinstellingen voor mbo, en andere instellingen en organisaties die te maken hebben met voortijdig schoolverlaten over de inzet en verantwoordelijkheid bij het voorkomen en bestrijden van voortijdig schoolverlaten. Het zorgdragen voor de totstandkoming van een regionaal netwerk van die scholen, instellingen en organisaties. Het organiseren en coördineren van de meldingen van voortijdig schoolverlaten, het registeren van deze meldingen en zorgdragen voor de doorverwijzing naar onderwijs en arbeidsmarkt. |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal > Regiocoördinator RMC |
Gegevens zijn van persoonlijke aard |
Wet op de expertisecentra |
artikel 101, lid 2 en 108 |
Overdracht van schoolgebouwen en terreinen aan het bevoegd gezag (schoolbestuur) Overdracht van schoolgebouwen en terreinen van het bevoegd gezag (schoolbestuur) aan de gemeente |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal |
|
Wet op het Primair Onderwijs (WPO)/Wet op de Expertisecentra (WEC)/Wet op het Voortgezet Onderwijs (WVO) |
|
Toekennen van financiële middelen aan de schoolbegeleidingsdiensten |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal |
|
Wet op het primair onderwijs |
Art 103, lid 2 en 110 |
Overdracht van schoolgebouwen en terreinen aan het bevoegd gezag (schoolbestuur) Overdracht van schoolgebouwen en terreinen van het bevoegd gezag (schoolbestuur) aan de gemeente |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal |
|
Wet op het Voortgezet onderwijs |
artikel 76n, lid2 en artikel 76u |
Overdracht van schoolgebouwen en terreinen aan het bevoegd gezag (schoolbestuur) Overdracht van schoolgebouwen en terreinen van het bevoegd gezag (schoolbestuur) aan d e gemeente |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Keten & Accountmanagement Sociaal |
|
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.
Ondertekening
Aldus besloten d.d.
Het college voornoemd,
de secretaris,
T.J.H.M. Berben
de burgemeester
A.J.M. Heerts
Aldus besloten d.d.
de burgemeester,
A.J.M. Heerts
Aldus bekendgemaakt via het Gemeenteblad op
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl