Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652126
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652126/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente Apeldoorn
Geldend van 01-01-2021 t/m 31-12-2023
Intitulé
Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente ApeldoornBurgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn en de burgemeester van de gemeente Apeldoorn;
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Boek 3 titel 3 en boek 5 titel 2 Burgerlijk Wetboek en het Algemeen mandaat- en volmachtregister;
BESLUITEN, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;
vast te stellen het navolgende mandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente Apeldoorn.
Afdeling Ruimtelijk Ontwerp en realisatie
Wet of regeling |
Onderdeel |
Omschrijving bevoegdheid |
Mandaat/volmacht van/aan |
Doormandatering c.q. substitutie van volmacht |
Opmerkingen |
Algemene subsidieverordening |
|
Subsidieverstrekking voor zover de desbetreffende begrotingspost niet wordt overschreden; het verstrekken van subsidies aan gesubsidieerde instellingen binnen de jaarlijks door het college vast te stellen begrotingsrichtlijnen |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Algemene wet bestuursrecht/Wet op de Raad van State |
|
Incidenteel machtigen van personen t.b.v. vertegenwoordiging tijdens rechtsgedingen om het woord te voeren |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Algemene wet bestuursrecht (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen) |
Paragraaf 4.1.3.2 |
Alle bevoegdheden ten uitvoering van de wet Dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
Algemene wet bestuursrecht (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen) |
Algemene wet bestuursrecht |
Art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
art. 34-37 |
Tijdelijke plaatsing van verkeerstekens en tijdelijke uitvoering van verkeersmaatregelen |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Gemeentewet/Algemene wet bestuursrecht |
|
Te besluiten tot het indienen van een aanvraag bij de bestuursorganen van een provincie, een Ministerie van de Rijksoverheid, de Europese Unie en bij overige bestuursorganen. |
College/burgemeester> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Parkeerverordening |
art. 2 t/m 6 |
Aanwijzen parkeergelegenheden, tijdstippen voor vergunninghouders; verlenen etc. van vergunningen |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Telecommunicatieverordening |
gehele regeling |
Alle beschikkingen van het college |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Verordening parkeerbelastingen |
Art. 10 |
Aanwijzen plaats, tijdstip en wijze waarop tegen betaling van belasting ex art. 1, lid 1, sub a, mag worden geparkeerd |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
art 18, lid 1d |
Het nemen van verkeersbesluiten |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Wegenverkeerswet 1994 |
art. 149, lid 1d |
Ontheffing verlenen van krachtens de wet vastgestelde regels |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie |
|
Wet algemene bepalingen omgevingswet/Besluit omgevingsrecht |
art. 2.8, lid 1 Wabo art. 4.1, lid 2 |
Digitaal indienen aanvraag |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie > projectleiders/managers |
Zie collegebesluit 2014-515134 |
Wet basisregistratie Ondergrond |
Artikel 9 |
Het verzorgen van het aanleveren van een brondocument met betrekking tot de ondergrond van Nederland of het continentaal plat aan Onze Minister. |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers (directievoerder en projectleider) |
Elektronisch en binnen 20 werkdagen na: a.de dagtekening van het in het brondocument opgenomen besluit; b.de dag waarop de in het brondocument opgenomen rechterlijke uitspraak onherroepelijk is geworden, of c.de dagtekening van ontvangst van het brondocument indien het brondocument geen besluit of rechterlijke uitspraak bevat. |
Wet basisregistratie Ondergrond |
Artikel 12 |
Het opnieuw aanleveren van een brondocument aan Onze Minister als op grond van artikel 12, eerste lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond een brondocument is teruggezonden, zoals bedoeld in artikel 12, tweede lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie > Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers |
Binnen vier werkdagen na ontvangst van dat brondocument overeenkomstig de bij of krachtens de artikelen 9, vierde lid, en 10 gestelde eisen. |
Wet basisregistratie Ondergrond |
Artikel 30 |
• onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven in de registratie ondergrond; • onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de schematische weergave van de ondergrond op een bepaalde plaats binnen een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model of over een authentiek gegeven over dat model; • aan Onze Minister doen van het verzoek om het authentiek model tussentijds te actualiseren |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie > Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers |
Voor wat betreft het verzoek aan Onze Minister om het authentiek model tussentijds te actualiseren alleen indien de noodzaak daartoe dringend aanwezig is. Met inachtneming van artikel 4.1 van het Besluit BRO (uitzonderingen op de terug meldplicht). |
Wet basisregistratie Ondergrond |
Artikel 33 |
Het, voor zover dat ingevolge artikel 33, tweede lid noodzakelijk is, onderzoeken van het authentieke gegeven en het verstrekken van de resultaten van het nader onderzoek, aan Onze Minister, zoals bedoeld in artikel 33, derde lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie > Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers |
Zo spoedig mogelijk, maar niet later dan veertien weken na ontvangst van de melding. |
Wet basisregistratie Ondergrond |
|
Het aan Onze Minister ter inschrijving aanbieden van een krachtens artikel 9, eerste lid, aangewezen brondocument dat dateert van vóór het tijdstip van inwerkingtreding van de hoofdstukken 2 en 3 en de grondslag vormt voor een op dat tijdstip actueel gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie dat vóór dat tijdstip niet was opgenomen in de informatiesystemen, zoals bedoeld in artikel 40, eerste lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond. |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie > Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers |
Uiterlijk tot vijf jaar na genoemd tijdstip. |
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.
Ondertekening
Aldus besloten d.d.
Het college voornoemd,
de secretaris,
T.J.H.M. Berben
de burgemeester
A.J.M. Heerts
Aldus besloten d.d.
de burgemeester,
A.J.M. Heerts
Aldus bekendgemaakt via het Gemeenteblad op
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl