Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR210194
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR210194/1
Regeling vervallen per 01-01-2014
Regeling legitimatiebewijzen
Geldend van 29-06-2012 t/m 31-12-2013
Intitulé
Regeling legitimatiebewijzenBurgemeester en wethouders van de gemeente Barendrecht;
nadat met de ondernemingsraad overeenstemming is bereikt;
b e s l u i t e n:
vast te stellen de volgende REGELING LEGITIMATIEBEWIJZEN
Artikel 1 Doelgroep
Medewerkers of ingeleend personeel die zich, uit hoofde van hun functie bij of opdracht, moeten kunnen legitimeren bij burgers, bedrijven of (overheids)instellingen krijgen van de gemeente een legitimatiebewijs.
Artikel 2 Afgifte
-
1. De verantwoordelijke leidinggevende van de medewerker of ingeleende kracht, die zich moet kunnen legitimeren, informeert via een beslisformulier de afdeling Personeel & Organisatie.
-
2. Afdeling Personeel & Organisatie laat het legitimatiebewijs vervaardigen en ondertekenen. Vervolgens verstrekt Personeel & Organisatie het document rechtstreeks aan de medewerker of inhuurkracht.
-
3. Het legitimatiebewijs blijft eigendom van de gemeente.
-
4. De gemeente betaalt alle kosten met betrekking tot de legitimatiebewijzen.
Artikel 3 Terugnemen
-
1. Het bestuur of de leidinggevende kunnen het legitimatiebewijs opeisen. De medewerker of inleenkracht geeft in een dergelijk geval het legitimatiebewijs onmiddellijk terug aan de verzoeker.
-
2. Bij uitdiensttreding, het verlopen van de geldigheidsduur of het vervallen van de controlerende c.q. toezichthoudende taak levert de medewerker of de inleenkracht het legitimatiebewijs in bij de afdeling Personeel & Organisatie.
Artikel 4 Lay out
Het afdelingshoofd Personeel & Organisatie stelt de te hanteren lay outs vast, waaraan de legitimatiebewijzen voor de verschillende toezichthoudende taken moeten voldoen.
Artikel 5 Registratie
De afdeling Personeel & Organisatie registreert op een centrale lijst: de namen van degenen die een legitimatiebewijs hebben gehad, de toezichthoudende taak waarvoor het bewijs is verstrekt, de uitgifte-, intrekkings- en vervaldatum.
Artikel 6
Deze regeling treedt in werking op 1 juli 2005.
Ondertekening
Toelichting Historie
Het college heeft de regeling vastgesteld in oktober 2005 (adviesbladnummer 13494). De ondernemingsraad heeft er mee ingestemd op 14 november 2005.
Nota-toelichting
2012-08-22
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl