Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607147
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607147/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Mandaatregeling gemeente Barneveld
Geldend van 01-06-2017 t/m 31-12-2019
Intitulé
Mandaatregeling gemeente BarneveldHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Barneveld en de burgemeester van de gemeente Barneveld, elk voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelet op de titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
vast te stellen de Mandaatregeling gemeente Barneveld
ALGEMEEN VOOR DE ORGANISATIE |
|||
Taken/Bevoegdheden |
Mandans |
Mandataris |
Voorwaarden/Beperkingen |
Algemeen |
|||
Verstrekken van informatie en/of inlichtingen |
b&w/ bgm |
ambtenaar /afdhoofd/ teamleider |
|
Verdagen beslistermijn (art 4:14 lid 1 Awb) |
B&w/Bgm |
ambtenaar |
|
Verdagen bij ontbreken wettelijke beslistermijn (art 4:14 lid 3 Awb) |
B&w/Bgm |
ambtenaar |
|
Besluiten aanvraag niet te behandelen (art 4:5 Awb) |
B&w/bgm |
ambtenaar |
|
Verzenden ontvangstbevestiging |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Opgaven ten behoeve van de statistiek |
B&w |
ambtenaar |
|
Eenvoudige voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
Correspondentie waarbij de gemeente niet rechtens gebonden wordt; bij ondertekening is vermelding bestuursorgaan niet noodzakelijk |
Op naam stellen gemeentelijk voertuig |
b&w |
ambtenaar |
|
directievoering (toezicht) bij uitvoering werken door eigen medewerkers en derden |
b&w |
afd hoofd/teamleider |
|
Overeenkomsten |
|||
Aangaan, ondertekening en parafering overeenkomsten tot een bedrag van max € 50.000 |
b&w/bgm |
afd hoofd |
Mits passend binnen budget en taakveld afdeling |
ondertekening en parafering overeenkomst |
bgm |
afd hoofd |
besluit college of burgemeester tot aangaan overeenkomst |
Reguliere opzegging overeenkomst aan het einde van de looptijd |
B&w/bgm |
ambtenaar |
|
Verlenging overeenkomst aan einde looptijd onder gelijkblijvende voorwaarden |
B&w/ bgm |
Afd hoofd/ projectleider |
Na instemming portefeuillehouder |
Aangaan, ondertekening en parafering bewerkingsovereenkomsten (art 14 lid 2 Wbp) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/ teamleider |
|
(gerechtelijke) procedures |
|||
Het bij een beschikking vooraf horen van aanvrager dan wel belanghebbenden als bedoeld in art. 4:7 en 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Aanhouden of niet ontvankelijk verklaren prematuur bezwaar (art 6:10 Awb) |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Bieden termijn voor herstel verzuim (art 6:6 Awb) |
B&w/bgm |
ambtenaar |
|
Begeleidende brief bij toezending van stukken |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Uitnodiging hoorzitting |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
verweer voeren tijdens bezwaarprocedure |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Verdagen beslissing op bezwaar met 6 weken (art 7:10 lid 3 Awb) |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Verder uitstel van beslissing op bezwaar (art 7:10 lid 4 Awb) |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Besluit tot voeren gerechtelijke invorderingsprocedure |
B&w/ bgm |
afd. Hoofd |
|
Voeging bij strafrechtelijke procedures (art 160 lid 1 sub f Gemeentewet) |
b&w/ bgm |
afd Hoofd/ ambtenaar |
ambtenaren genoemd in bijlage A onder "algemeen" |
Besluit (niet) instemmen met rechtstreeks beroep |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Vertegenwoordiging gemeente en/of gemeentebestuur in alle gerechtelijk procedures in alle instanties |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
ambtenaren genoemd in bijlage A onder "algemeen" Ook voor vertegenwoordiging gemeenteraad ogv art 160, lid1 sub f Gemeentewet |
Eenmalige machtiging vertegenwoordiging gemeente en/of gemeentebestuur in alle gerechtelijke procedures in alle instanties |
Bgm/b&w |
afd hoofd |
|
Aangifte doen van strafbare feiten |
Bgm/b&w |
ambtenaar |
|
Personeelszaken |
|||
Openstelling vacature |
b&w |
afd. Hoofd |
binnen de formatie en het vastgesteld budget, met toestemming directie en gehoord personeelszaken |
Benoeming personeel, m.u.v. gemeentesecretaris, directeur en afdelingshoofd, inclusief het omzetten van een tijdelijk in een vast dienstverband |
b&w |
afd. Hoofd |
binnen de formatie en het vastgesteld budget en gehoord personeelszaken, afschrift naar b&w |
Vaststellen beoordeling o.g.v. art. 29:5 UWO Barneveld |
b&w |
afd. Hoofd |
|
Aangaan arbeidsovereenkomsten |
b&w |
afd. Hoofd/ teamleiders sociaal domein |
op basis van art. 2:5 CAR en hoofdstuk 2, par. 3, UWO Barneveld, binnen budget en formatie en gehoord personeelszaken, afschrift naar b&w |
Aangaan stageovereenkomsten |
b&w |
afd hoofd/ teamleider |
in overleg met personeelszaken |
Bepaling salaris bij aanstelling, m.u.v. gemeentesecretaris, directeur en afdelingshoofd |
b&w |
afd. Hoofd |
in overleg met personeelszaken |
Vaststelling salarisniveau voor de ambtenaar/arbeidscontractant, m.u.v. gemeentesecretaris, directeur en afdelingshoofd |
b&w |
afd. Hoofd |
in overleg met personeelszaken |
Uitvoering artikel 20:8 UWO Barneveld (prestatiebeloning) |
b&w |
afd. Hoofd |
in overleg met personeelszaken |
Wijziging van de inhoud van een functie, m.u.v. gemeentesecretaris, directeur en afdelingshoofd |
b&w |
afd. Hoofd |
in overleg met personeelszaken, gehoord de betrokken functionaris |
Verlenen van ontslag op eigen verzoek |
b&w |
afd. Hoofd |
Afschrift naar B&W |
Verlenen van ontslag o.g.v. blijvende arbeidsongeschiktheid |
b&w |
afd. Hoofd |
op basis van beslissing directeur ABP, in overleg personeelszaken, Afschrift naar b&w |
Vrijwillige overplaatsing van een functionaris naar een andere afdeling |
b&w |
directeur |
in overleg met het betreffende afdelingshoofd, personeelszaken en betrokken functionaris, Afschrift naar b&w |
Verlenen vakantieverlof o.g.v. art. 6.1.1. UWO Barneveld |
B&w |
afd hoofd/ teamleider |
|
Toekennen en afwijzen zorg- en calamiteitenverlof |
B&w |
afd. Hoofd |
Binnen grenzen verlofwijzer, buiten grenzen verlofwijzer na overleg personeelszaken |
Vertrekovereenkomst |
B&W |
directeur |
in overleg met personeelszaken |
Toepassing art. 6.2.6. UWO Barneveld (overschrijving verlofdagen) |
B&w |
afd. Hoofd |
in overleg met personeelszaken |
Besluiten in het kader van reiskosten, declaraties ed ogv CAR / UWO |
B&w |
afd.hoofd/teamleider |
|
Toestemming gebruik eigen auto voor dienstreizen |
B&w |
afd. Hoofd |
|
Uitvoering art. 3.1.2. UWO Barneveld (waarnemingsvergoeding) |
b&w |
afd hoofd |
|
Verlenen bijzonder - bezoldigd - verlof |
b&w |
afd. Hoofd |
|
Uitvoering kledingtoelageregeling |
b&w |
afd.hoofd |
Passend binnen het budget |
Verlenen van voorschotten op salaris, vakantie- of andere toelagen of uitkeringen |
b&w |
afd.hoofd |
|
Uitnodiging sollicitanten |
b&w |
ambtenaar |
Medewerker personeelszaken |
Bericht inzake afwijzing sollicitant |
b&w |
ambtenaar |
Medewerker personeelszaken |
Besluiten in het kader van de functiewaardering HR21 muv afd hfd, directeur en gemeentesecretaris |
B&w |
directeur |
Aangewezen directeur: D. Bakhuizen i.o.m. betrokken afd hoofd en personeelszaken |
Aanbesteding |
|||
Aanbesteding werken |
Met inachtneming van de Budgethoudersregeling en het Aanbestedingsbeleid gemeente Barneveld |
||
Tot max € 150.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Enkelvoudig onderhands - Na akkoord inkoopadviseur - Ambtenaar is (deel)budgethouder |
€ 150.000,= tot € 1.250.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Meervoudig onderhands, waarvan 1 offerte buiten de regio - Na akkoord inkoopadviseur - Ambtenaar is (deel)budgethouder - Let op: wel “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning door college |
€ 1.250.000,= tot € 5.225.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Nationaal openbaar en niet-openbaar - Na akkoord inkoopadviseur en jurist B&D - Rapportage achteraf aan directie - Ambtenaar is (deel)budgethouder - Let op: wel “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning door college. |
€ 5.225.000,= en hoger Uitsluitend gemandateerd zijn: - Besluit volgen Europese aanbestedingsprocedure - Vaststellen bijbehorende aanbestedingsleidraad - Publicatie - Opstellen nota van inlichtingen - Procesverbaal opstellen - Geen “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Europees - Na akkoord inkoopadviseur en jurist -B&D - Rapportage achteraf aan directie Niet gemandateerd dus wel college besluit bij: - Voorlopig gunningsadvies (gemotiveerd) - wel “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning door college. |
Aanbesteding leveringen en diensten |
- Met inachtneming van de Budgethoudersregeling en het Aanbestedingsbeleid gemeente Barneveld |
||
Tot € 50.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Enkelvoudig onderhands - Na akkoord inkoopadviseur - Ambtenaar (deel)budgethouder |
€ 50.000,= tot € 209.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
Meervoudig onderhands, waarvan 1 offerte buiten de regio - Na akkoord inkoopadviseur - Ambtenaar (deel)budgethouder - wel “bezwaar” binnen standstil-periode dan definitieve gunning door college |
€ 209.000,= en hoger Uitsluitend gemandateerd zijn: - Besluit volgen Europese aanbestedingsprocedure - Vaststellen bijbehorende aanbestedingsleidraad - Publicatie - Opstellen nota van inlichtingen - Procesverbaal opstellen - Geen “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Europees - Na akkoord inkoopadviseur en jurist B&D - Rapportage achteraf aan directie Niet gemandateerd dus wel college besluit bij: - Voorlopig gunningsadvies (gemotiveerd) - wel “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning door college |
Aanbesteding sociale en andere specifieke diensten |
Met inachtneming van de Budgethoudersregeling en het Aanbestedingsbeleid gemeente Barneveld |
||
Tot € 50.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Enkelvoudig onderhands - Na akkoord inkoopadviseur - Ambtenaar (deel)budgethouder |
€ 50.000,= tot € 750.000,= |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- Meervoudig onderhands, waarvan 1 offerte buiten de regio - Na akkoord inkoopadviseur - Ambtenaar (deel)budgethouder - wel “bezwaar” binnen standstil-periode dan definitieve gunning door college |
€ 750.000,= en hoger Uitsluitend gemandateerd zijn: - Besluit volgen Europese aanbestedingsprocedure - Vaststellen bijbehorende aanbestedingsleidraad - Publicatie - Opstellen nota van inlichtingen - Procesverbaal opstellen - Geen “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning |
B&w |
afd.hoofd, Projectleider of ambtenaar |
- vereenvoudigde Europese procedure ingevolge 2.38 en 2.39 Aanbestedingswet 2012 - Na akkoord inkoopadviseur en jurist B&D - Rapportage achteraf aan directie Niet gemandateerd dus wel college besluit bij: - Voorlopig gunningsadvies (gemotiveerd) - wel “bezwaar” binnen standstill-periode dan definitieve gunning door college |
Overeenkomsten bij aanbesteding |
|||
Overeenkomsten voortvloeiend uit aanbestedingsprocedures |
Bgm |
Afd hoofd, projectleider, ambtenaar |
Ambtenaar is (deel)budgethouder |
Mandaat op grond van art 168 Gemeentewet |
|||
Ondertekenen van overeenkomsten voortvloeiende uit aanbestedingsprocedures voor werken, leveringen en diensten |
Bgm |
wethouder |
Bij grote, prestigieuze of politiek gevoelige contracten. Wethouder is portefeuillehouder. |
toezicht en handhaving |
|||
toezicht op de naleving van wetten, verordeningen, beleidsregels, vergunningen en ontheffingen (titel 5.2 Awb) |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Schriftelijke/mondelinge melding en/of waarschuwing nav overtreding |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Geven termijn voor opheffen strijdige situatie na (her)controle |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
beslissing vooraankondiging last onder bestuursdwang en dwangsom |
b&w/bgm |
afd. hoofd/ teamleider |
|
in ontvangst nemen mondeling ingediende zienswijze op grond van artikel 4:7 en 4:8 Awb |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Last onder bestuursdwang (afdeling 5.3.1 Awb) |
|||
Kostenbeschikking (art 5: 25) |
B&w/Bgm |
Teamleider/Afd hoofd |
|
Personen aanwijzen met bevoegdheden bij feitelijke uitoefening bestuursdwang (art 5:27) |
B&w/Bgm |
Teamleider/Afd hoofd |
|
Verzegelen gebouwen, terreinen ed. (art 5:28) |
B&w/Bgm |
ambtenaar |
|
(laten) meevoeren en opslaan zaken, incl opmaken en verzenden pv, bewaring en (opschorten) teruggave (art 5:29) |
B&w/Bgm |
ambtenaar |
|
Alle rechts- en feitelijke handelingen betreffende de verkoop of overdracht van de meegevoerde en opgeslagen zaken (art 5:30) |
B&w/Bgm |
Teamleider/Afd hoofd |
|
Besluit tot en uitoefening van spoedeisende bestuursdwang (art 5:31) |
B&w/Bgm |
Teamleider/Afd hoofd |
|
Last onder dwangsom (afdeling 5.3.2 Awb) |
|||
Opleggen last onder dwangsom tot max € 10.000,= (art 5:31d-5:32b) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Opheffen last of dwangsom verminderen bij een last onder dwangsom tot max € 10.000,= (art 5:34) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Opschorten looptijd bij last onder dwangsom (art 5:34) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Invorderingsbeschikking zowel voorafgaand aan aanmaning als op verzoek belanghebbende (art 5:37) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Nieuwe invorderingsbeschikking bij gewijzigde last onder dwangsom (art 5:38) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Aanmaning en invordering bij dwangbevel (afdeling 4.4.4 Awb) |
|||
Aanmaning schuldenaar (art 4:112) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
(opdracht geven tot) invordering bij dwangbevel (paragraaf 4.4.4.2 Awb jº Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Bestuursrechtelijke geldschulden (titel 4.4 Awb) |
|||
Betalingsbeschikking (art 4:86) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Afgeven kwitantie (4:90 lid 2) |
B&w/bgm |
ambtenaar |
|
Uitstelbeschikking (art 4:94) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Verlenen/weigeren voorschotbeschikking (art 4:95) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Invorderen terug te vorderen voorschot bij dwangbevel (art 4:95 lid 5) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Wijzigen of intrekken beschikking tot uitstel van betalingonderscheidenlijk tot verlening van een voorschot (art 4:96) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Gehele of gedeeltelijke kwijtschelding van een geldsom (waaronder ook verbeurde dwangsommen) art 4:125 |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Verzuim en wettelijke rente (afdeling 4.4.2 Awb), Verjaring (afd 4.4.3 Awb) |
|||
Vaststellingsbeschikking wettelijke rente (art 4:99) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Stuiten verjaring door schriftelijke aanmaning (art 4:106) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Aanmaning (paragraaf 4.4.4.1 Awb) |
|||
Schriftelijke aanmaning (art 4:112) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Beslissing vergoeding in rekening brengen voor aanmaning (art 4:113) |
B&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
inspraak |
|||
in ontvangst nemen mondeling ingediende zienswijze op grond van afdeling 3.4 Awb en de Inspraakverordening |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Subsidie |
|||
Subsidie ogv Algemene subsidieverordening Barneveld en/of specifieke subsidieverordeningen en/of beleid: • verlening • wijziging • vaststelling • instellen van het subsidieplafond • de verdeling van het beschikbare bedrag • verlenen van voorschotten • afrekening subsidies |
b&w |
ambtenaar |
- bij reguliere subsidies conform beleidsregels en opgenomen in begroting - geldt ook voor subsidies in de vorm van een lening - Op basis van door de gemeenteraad vastgestelde concernbegroting |
(gedeeltelijke) weigering en intrekking subsidie |
b&w |
afd hoofd |
op grond van verordening of beleidsregels en wanneer bedrag niet is opgenomen in begroting; of wanneer subsidiant niet voldoet aan voorwaarden |
Rechtsmiddelen bij niet tijdig beslissen waaronder dwangsom bij niet tijdig beslissen (§ 4.1.3.2. Awb) |
|||
Opschorten termijn beschikking (art 4:15 lid 1 en 2) |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Mededeling overmacht en stellen termijn (art 4:15 lid 3) |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Beeindiging opschorting ogv lid 1 sub b en lid 2 sub b&c (art 4:15 lid 4) |
b&w/bgm |
ambtenaar |
|
Beschikking vaststelling dwangsom incl betalingsbeschikking (art 4:18) |
b&w/ bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Terugvordering onverschuldigd betaalde dwangsommen (art 4:20) |
b&w/bgm |
Afd hoofd/teamleider |
|
Arbo-wetgeving |
|||
Coördinator voor de ontwerpfase en coördinator voor de uitvoeringsfase op grond van afdeling 5 van het Arbobesluit |
b&w |
projectleider/ambtenaar |
genoemd in bijlage A |
stilleggen werk op grond van overtreding Arbowetgeving |
b&w |
projectleider ambtenaar |
genoemd in bijlage A |
uitvoering arbobeleid, waaronder opstellen en uitvoeren plan van aanpak |
b&w |
afd hoofd |
na advies P&O |
Aanvragen vergunningen |
|||
Aanvragen (omgevings)vergunning voor het vellen van houtopstanden (kapvergunning) |
b&w |
projectleider/ teamleider/ambtenaar |
|
Aanvragen (omgevings)vergunning voor een uitritvergunning |
b&w |
projectleider/ rayonbeheerder/ambtenaar |
|
Buiten behandeling laten aanvraag ogv art 4:5 Awb |
B&w/bgm |
ambtenaar |
Na – indien van toepassing – termijn om aanvraag te complementeren |
Herhaalde aanvraag afwijzen ogv art 4:6 Awb |
B&w/Bgm |
ambtenaar |
Onder verwijzing eerdere afwijzende beschikking |
Wet bescherming persoonsgegeven (Wbp) inclusief de Wet meldplicht datalekken (artikel 34a Wbp) |
|||
Zorgdragen voor de zorgvuldige gegevensverwerking en borging van privacy |
b&w bgm |
Afd hoofd |
Machtiging voor feitelijke handelingen |
Melding bij Autoriteit Persoonsgegevens van verwerking persoonsgegevens (art 27 ev Wbp) |
B&w Bgm |
Afd hoofd ambtenaar |
Machtiging voor feitelijke handelingen Ambtenaar is functionaris gegevensbescherming of aangewezen ambtenaren afdeling B&D (bijlage a) |
Informatieverstrekking aan de betrokkene (art 33 en 34 Wbp) |
B&w Bgm |
Afd hoofd/ teamleider/ambtenaar |
Machtiging voor feitelijke handelingen |
Meldplicht bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit persoonsgegevens (art 34a Wbp “Wet meldplicht datalekken”) |
B&w bgm |
Ambtenaar |
Ambtenaar afd Bedrijfsvoering, team I&A, digitaal formulier voor Autoriteit persoonsgegevens |
Verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen (art 34a Wbp “Wet meldplicht datalekken”) |
B&w Bgm |
Afd hoofd |
Machtiging voor feitelijke handelingen |
Positieve of negatieve beslissing op een verzoek als bedoeld in de artikelen 30 lid 3, 35, 36 en 38 lid 2, en de artikelen 40 of 41(verzet) Wbp |
B&w Bgm |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren afdeling B&D (bijlage a) |
Toekenning of afwijzing verzoek artikel 49 Wbp |
B&w bgm |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren afdeling B&D (bijlage a) |
BEDRIJFSVOERING |
|||
Taken/Bevoegdheden |
Mandans |
Mandataris |
Voorwaarden/Beperkingen |
Machtiging om binnen raambesluit van de raad geldleningen aan te gaan |
b&w |
afd hoofd/ ambtenaar |
overeenkomstig het Treasurystatuut, afschrift naar B&W |
Uitzetten gelden in geval van over-liquiditeit |
b&w |
afd hoofd/ ambtenaar |
idem, Afschrift naar B&W |
Opgaven aan de rijksbelastingdienst o.g.v. wettelijke voorschriften |
b&w |
ambtenaar |
|
Correspondentie m.b.t. verzekeringen (melding schade, inlichtingen en premieberekeningen) |
b&w |
ambtenaar |
|
Correspondentie met gerechtsdeur-waarders over de procedure/resultaten van invorderingsprocedures |
b&w |
ambtenaar |
|
Ondertekening betalingsopdrachten |
b&w |
ambtenaar |
Conform afspraken BNG |
Horen bezwaarde ogv art 25 lid 5 Algemene wet inzake rijksbelastingen jo art 7:5 AWB |
b&w |
ambtenaar |
heffingsambtenaar |
afsluiten en wijzigen verzekeringen |
b&w |
ambtenaar |
|
tekenen verzekeringspolis |
bgm |
ambtenaar |
|
Toekennen schadevergoeding bij schade aan eigen vervoermiddel tijdens dienstreis |
B&w |
Afd. Hoofd |
|
Oninbaar verklaren bedragen tot € 250,= |
b&w |
ambtenaar |
|
Oninbaarverklaren bedragen tussen € 250,= en € 5.000,= |
b&w |
afd hoofd |
|
Bestuursrechtelijke geldschulden (titel 4.4 Awb) |
|||
Betalingsbeschikking (art 4:86) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Afgeven kwitantie (4:90 lid 2) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Uitstelbeschikking (art 4:94) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Verlenen/weigeren voorschotbeschikking (art 4:95) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Invorderen terug te vorderen voorschot bij dwangbevel (art 4:95 lid 5) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Wijzigen of intrekken beschikking tot uitstel van betalingonderscheidenlijk tot verlening van een voorschot (art 4:96) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Gehele of gedeeltelijke kwijtschelding van een geldsom (waaronder ook verbeurde dwangsommen) art 4:125 |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Verzuim en wettelijke rente (afdeling 4.4.2 Awb), Verjaring (afd 4.4.3 Awb) |
|||
Vaststellingsbeschikking wettelijke rente (art 4:99) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Stuiten verjaring door schriftelijke aanmaning (art 4:106) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Aanmaning (paragraaf 4.4.4.1 Awb) |
|||
Schriftelijke aanmaning (art 4:112) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Beslissing vergoeding in rekening brengen voor aanmaning (art 4:113) |
B&w/ bgm |
ambtenaar |
|
Bevoegdheden in het kader van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG) |
|||
Het verrichten van beheertaken tbv opzet, beschikbaarheid, weergave, beveiliging, werking, verstrekking en het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet BAG, zoals bedoeld in de artikelen 9, 14 lid 1, 31 en 32 Wet BAG |
B&W |
Aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar: |
Het opstellen van verklaringen en processen verbaal van constatering zoals bedoeld in de artikelen 6a en 10, lid 1 Wet BAG) |
B&W |
Aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren: |
Het opnemen van de definitieve geometrie in de BAG zoals bedoeld in artikel 7 Wet BAG |
B&W |
Aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren |
Het opnemen van in artikel 10 aangewezen brondocumenten in de BAG zoals bedoeld in artikel 10, lid 2 Wet BAG |
B&W |
Aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren: |
Het op basis van brondocumenten opnemen van gegevens in de BAG zoals beoeld in de artikelen 14a en 15 Wet BAG |
B&W |
Aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren |
Het behandelen en verwerken van terugmeldingen zoals bedoeld in de artikelen 37 t/m 41 van de Wet BAG |
B&W |
Aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren: |
Beheer Registratie en Register Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB) |
|||
Alle bevoegdheden en handelingen ivm de zorg voor de registratie en het register WKPB waaronder in elk geval artikel 7 tot en met 12 WKPB en art 2, 3, 5, 7, 9 en 15 Uitvoeringsbesluit WKPB |
B&W |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren: |
Bevoegdheden in het kader van huisnummering |
|||
Het toekennen, wijzigen en intrekken van huisnummers ogv artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) |
B&W |
Ambtenaar |
Passend binnen beleid vastgelegd in Nota straatnaamgeving en huisnummering |
Overig |
|||
Aanvragen services certificaten |
b&w |
teamleider /ambtenaar |
Ambtenaar is databasebeheerder of informatiebeveiligingsfunctionaris |
personeelszaken |
|||
Opstelling personeelsadvertentie |
b&w |
Ambtenaar |
Na instemming betrokken afd hoofd |
Afdoening spontane sollicitaties |
b&w |
Ambtenaar |
|
Uitvoering hoofdstukken 10, 10A, 11 en 11A CAR |
b&w |
Afd. hoofd/ambtenaar |
|
Aanvragen loonopgaven |
b&w |
Ambtenaar |
|
Toekenning schadeloosstellingen in de zin van art. 15:1:23 UWO Barneveld |
b&w |
Afd. hoofd/ambtenaar |
tot € 1000,-- per geval |
Toekennen van een vergoeding voor dagelijkse reiskosten woon-werkverkeer, als bedoeld in Hoofdstuk 18, Verplaatsingskosten, UWO Barneveld |
b&w |
Ambtenaar |
|
Toekennen studiefaciliteiten o.g.v. Hoofdstuk 17, Studiekosten, UWO Barneveld |
b&w |
Afd. hoofd/ ambtenaar |
in overleg met betrokken afd hoofd |
Toekennen verhuiskostenvergoedingen |
b&w |
Afd. Hoofd/ambtenaar |
|
Uitvoering telefoonkostenregeling |
b&w |
Afd.hoofd/ambtenaar |
passend binnen het budget |
Aanpassing bedragen kledingtoelageregeling, piket en inconveniënten |
b&w |
Afd. Hoofd/ambtenaar |
|
Declaraties ABP/loonbelasting |
b&w |
afd.hoofd/ ambtenaar |
|
Uitvoering Hoofdstuk 21, Rechtspositionele erkenning van alternatieve samenlevingsvormen, UWO Barneveld |
b&w |
Ambtenaar |
|
Uitvoering uitkerings- en pensioenverordening wethouders |
b&w |
Afd. Hoofd/ambtenaar |
|
Uitvoering Hoofdstuk 22, Hypotheekregeling, UWO Barneveld, m.u.v. de vertegenwoordiging van de gemeente bij buitengerechtelijke rechtshandelingen inzake het passeren van hypotheekakten bij de notaris |
b&w |
Afd. Hoofd/ambtenaar |
Ambtenaar na overleg afd hoofd |
BEHEER OPENBARE RUIMTE |
|||
Taken/Bevoegdheden |
Mandans |
Mandataris |
Voorwaarden/Beperkingen |
Tijdelijke plaatsing of toepassing van verkeerstekens en het tijdelijk uitvoeren van maatregelen (art. 34 BAWB jo WvW 1994 en bijlage I RVV 1990) |
b&w |
ambtenaar |
voorzienbaar en langer dan een dag vooraf overleg met de V&I; overige gevallen rapportage achteraf aan V&I conform CROW publicatie 96a-b |
Beslissen op aanvraag op grond van APV |
|||
vergunning rioolaansluitingen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Aanwijzen toezichthouders ogv BKL |
B&w |
Afd hoofd |
|
Vergunning plaatsen voorwerpen op de weg (art 14 APV) |
B&w |
ambtenaar |
|
Afwijzing bovenstaande vergunningaanvragen |
B&W |
Afd hoofd |
|
Beslissingen op grond van Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
|||
Verlenen vergunningen voor het plaatsen van voorwerpen op de begraafplaatsen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Correspondentie inzake uitvoering Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
B&w |
Ambtenaar |
|
Uitvoering Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen: • tijdelijke sluiting (art 2) • ontheffing voor rijden met voertuigen en fietsen (art 3) • vaststellen afwijkende tijden voor begraving en asbezorging (art 7) • overschrijven of opheffen grafrecht (art 15) • afdoen aanvraag om verkrijging grafbedekking/naamplaatje (art 19) • overnemen onderhoud (art 21) • bijhouden lijst bijzondere graven/grafbedekking (art 23) • bijhouden registratie begraven stoffelijke overschotten en bezorgde as (art 24) |
b&w |
ambtenaar |
|
Overige mandaten |
|||
Kappen bomen bij direct gevaar |
B&w |
ambtenaar |
|
Uitvoering Afvalstoffenverordening waaronder stellen regels, verlenen/weigeren vergunning, stellen eisen, geven aanwijzingen, verlenen/weigeren ontheffing |
B&w |
ambtenaar |
|
inzet gladheidsbestrijding |
b&w |
Ambtenaar |
conform strooibeleid |
verschuiven marktdag bij samenvallen met feestdag |
b&w |
ambtenaar |
|
Bedrijfshulpverlening • beslissing tot inzet BHV-ers bij calamiteit; • coördineren inzet BHV-ers tot aankomst hulpverlening; • opdracht geven tot ontruiming; • alle werkzaamheden betreffende scholing tbv BHV, EHBO en AED |
b&w |
Ambtenaar |
|
inhuur derden bij calamiteit |
b&w |
ambtenaar |
|
olie van wegdek verwijderen eventueel door derden |
b&w |
ambtenaar |
|
directievoering (toezicht) bij uitvoering werken door eigen medewerkers en derden |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
|
Bevoegdheden op grond van de Warenmarktverordening |
|||
Verlenen standplaatsvergunning (art 5) |
B&w |
ambtenaar |
|
Weigeren standplaatsvergunning (art 5) |
B&w |
teamleider |
|
Inschrijving anciëniteitslijst (art 7) |
B&w |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren in bijlage A |
Overschrijving vaste standplaatsvergunning (art 8) |
B&w |
ambtenaar |
|
Intrekking vaste standplaatsvergunning (art 9) |
B&w |
teamleider |
|
Toewijzing dagplaats (art 10) |
B&w |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren in bijlage A |
Toewijzing standwerkersplaats (art 11) |
B&w |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren in bijlage A |
Ontheffing en vervanging (art 15) |
B&W |
ambtenaar |
|
Ontheffing standplaats verlaten voor sluitingstijd markt (art 17 lid 2) |
B&w |
ambtenaar |
|
Intrekking en schorsing vaste standplaatsvergunning (art 19) |
B&w |
teamleider |
|
Uitsluiting dagplaatshouder of standwerker (art 20) |
B&w |
ambtenaar |
|
Onmiddellijke verwijdering (art 21) |
B&w |
ambtenaar |
|
Aanwijzen toezichthouders (art 22) |
B&w |
teamleider |
|
Afgelasten warenmarkt i.v.m. noodweer/ noodsituaties |
Bgm/ B&W |
ambtenaar |
|
Grondbank |
|||
Acceptatie ingevoerde grond |
B&W |
Ambtenaar |
Conform handboek BRL 9335 (grondbank) |
Opdracht tot bemonsteren en analyseren |
B&W |
ambtenaar |
|
Grond uitgeven |
B&W |
ambtenaar |
Medewerker grondbank |
Opdracht tot herkwalificatie |
B&W |
Ambtenaar |
|
Grond na bemonstering en analyse gescheiden opslaan |
B&W |
Ambtenaar |
|
Verder verwerken gescheiden opgeslagen grond |
B&W |
teamleider reiniging |
|
Afhandeling klachten |
B&W |
teamleider reiniging |
|
Beheer Kwaliteitshandboek |
B&W |
teamleider reiniging |
|
Interne audit |
B&W |
teamleider reiniging |
|
Opslag en identificeerbaarheid (herkenbaarheid van grond) |
B&W |
teamleider reiniging |
|
Alle verdere (uitvoerende) werkzaamheden tbv de grondbank |
B&W |
teamleider reiniging |
|
AVOI |
|||
Coördinatie van werkzaamheden in, op of boven openbare gronden i.v.m. aanleg, instandhouding en opruiming kabels en leidingen o.g.v. art. 2 AVOI |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het besluiten op een aanvraag voor een vergunning o.g.v. artikel 5 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 7 lid 1 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het wijzigen of intrekken van een vergunning o.g.v. art. 12 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 25 lid 2 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het beslissen op een melding o.g.v. art. 17 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art.17 lid 1 tweede zin AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het doen van een verzoek tot maatregelen o.g.v. art. 5.8 lid 1 Telecommunicatiewet |
B&W |
Ambtenaar |
|
Toezichthouders op grond van artikel 23 AVOI |
B&w |
aangewezen ambtenaren |
Aangewezen ambtenaren in bijlage A |
Verlegregeling kabels en leidingen |
|||
Schriftelijke mededeling voornemen werk aan netbeheer o.g.v. art. 16 Verlegregeling |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het besluiten op een verzoek om voorlopige vaststelling nadeelcompensatie o.g.v. art. 22 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 22 lid 2 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het besluiten op een verzoek om definitieve vaststelling nadeelcompensatie o.g.v. art. 25 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 25 lid 2 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
BESTUUR EN DIENSTVERLENING |
|||
Taken/Bevoegdheden |
Mandans |
Mandataris |
Voorwaarden/Beperkingen |
bijzondere wetten |
|||
Verlenen en weigeren verklaring van geen bezwaar o.g.v. Luchtvaartwetgeving voor o.a. helikopters, heteluchtballon (gemotoriseerde schermvliegtuigen, trikes en drones. |
bgm |
Ambtenaar |
|
Verlenen toestemming gebruik (gemeentelijke) terreinen tbv opstijging luchtballon en gebruik als heliterrein |
b&w |
ambtenaar |
|
Loterijvergunningen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Vergunning o.g.v. de Wet op de kansspelen voor het aanwezig hebben van speelautomaten |
bgm |
Ambtenaar |
|
Het nemen van verkeersbesluiten voor evenementen (art 18 lid 1 sub d Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer) |
B&w |
Ambtenaar |
|
opdracht tot wegslepen voertuigen ogv art 170 ev Wegenverkeerswet 1994 en Wegsleepverordening gemeente Barneveld |
b&w |
ambtenaar |
BOA na melding bij politie |
Verlenen tijdelijke gebruiksvergunning voor tenten op grond van de Brandbeveiligingsverordening |
B&w |
ambtenaar |
Na advies VGGM (regionale brandweer) |
Weigeren vergunning of ontheffing ogv bijzondere wetten |
B&w/ bgm |
teamleider |
|
diversen |
|||
Opvragen justitiële gegevens i.v.m. aanvraag Koninklijke Onderscheiding |
bgm |
Ambtenaar |
Standaardformulier |
Opgave jubilea ed aan de Koning en Commisaris van de Koning van Gelderland |
bgm |
Ambtenaar |
|
Behandeling interne klacht (hoofdstuk 9 Awb) |
B&w / bgm |
Ambtenaar |
jaarverslag |
Aansprakelijkheidsstellingen afwijzen en toekennen tot het bedrag van het eigen risico (thans € 7500,=) |
B&w |
Ambtenaar |
Jaarverslag |
nadeelcompensatie afwijzen en toekennen tot het bedrag van € 10.000,= |
b&w |
ambtenaar |
|
Verzoeken om BIBOB-advies bij Bureau BIBOB |
b&w bgm |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar bijlage A |
Beoordelen aanvragen en nemen aanstellingsbesluit (incl ondertekening) verkeersregelaars (art 56 BABW) |
B&w |
ambtenaar |
|
Aangaan, ondertekening en parafering overeenkomsten tot een bedrag van max € 50.000 |
b&w bgm |
teamleider VVT |
Mits passend binnen budget en taakveld afdeling |
ondertekening en parafering overeenkomst |
bgm |
teamleider VVT |
besluit college of burgemeester tot aangaan overeenkomst |
Verlenging overeenkomst aan einde looptijd onder gelijkblijvende voorwaarden |
B&w/ bgm |
teamleider VVT |
Na instemming portefeuillehouder |
Aangaan, ondertekening en parafering bewerkersovereenkomsten (art 14 Wbp) |
B&w bgm |
teamleider VVT |
|
Wet openbaarheid van bestuur (Wob), Wet hergebruik overheidsinformatie (Who), Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) |
|||
Positieve of negatieve beslissing op verzoeken o.g.v. Wob en Who |
B&w bgm |
ambtenaar |
Geldt niet voor andere bestuursorganen als mandans: gemeenteraad, heffingsambtenaar en leerplichtambtenaar, ambtenaar burgerlijke stand en dergelijke |
Doorzenden wob-verzoek als bedoeld in artikel 4 |
B&w bgm |
ambtenaar |
idem |
Verdagen of opschorten beslissing op verzoek o.g.v. Wob, Who en Wbp |
b&w bgm |
ambtenaar |
idem |
Mededeling beëindiging opschorting en stellen nieuwe termijn voor beslissing Wob verzoek |
b&w bgm |
ambtenaar |
idem |
Toepassing geven aan artikel 4:8 Awb (art 6 lid 3 Wob) |
b&w bgm |
ambtenaar |
idem |
Melding bij Autoriteit Persoonsgegevens van verwerking persoonsgegevens (art 27 ev Wbp) |
B&w Bgm |
Afd hoofd ambtenaar |
Machtiging voor feitelijke handelingen Ambtenaar is functionaris gegevensbescherming of aangewezen ambtenaren afdeling B&D (bijlage a) |
Positieve of negatieve beslissing op een verzoek als bedoeld in de artikelen 30 lid 3, 35, 36 en 38 lid 2, en de artikelen 40 of 41(verzet) Wbp |
B&w Bgm |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren afdeling B&D (bijlage a) |
Toekenning of afwijzing verzoek artikel 49 Wbp |
B&w bgm |
ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren afdeling B&D (bijlage a) |
APV |
|||
in ontvangst nemen kennisgeving betoging (art. 11) |
bgm |
Ambtenaar |
|
Vergunning aanbrengen voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg, zoals plaatsen aankondigingsborden, aanbrengen spandoeken, gevelzitplaatsen (art.14) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Vergunnen en weigeren evenementen; in ontvangst nemen melding evenement (art.21) |
bgm |
Ambtenaar |
Conform Evenementenbeleid gemeente Barneveld 2016-2020 |
Jaarlijkse verdeling, vergunningen en afwijzingen speelvergunningen circussen (art 21) |
b&w |
ambtenaar |
|
Waarschuwing verblijfsontzegging (art 70) |
bgm |
Ambtenaar |
advies politie |
Horen voorafgaand aan verblijfsontzegging (art 70 Apv jo 4:8 Awb) |
bgm |
Ambtenaar |
Boa |
(niet) Opleggen muilkorfplicht en/of aanlijngebod incl. waarschuwing en voornemen (art 58) |
b&w |
ambtenaar |
|
Aanwijzen collectieve festiviteit (art 92 lid 3) |
b&w |
teamleider |
|
Ontheffing voor het gebruik van toestellen of geluidsapparaten (art. 93) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Collectevergunning, niet doorlopend (art. 123) |
b&w |
Ambtenaar |
mits keurmerk of certificaat Centraal Bureau Fondsenwerving |
Vergunning/weigering kledinginzameling (art. 123) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Waarmerken in- en verkoopregister (artikel 62 APV en art 437 Wetboek van Strafrecht) |
bgm |
ambtenaar |
|
Verlengen/weigeren jaarstandplaats-vergunning en verlenen incidentele standplaats- vergunning (art 127) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Verlenen vergunning rommelmarkt (art. 131) |
bgm |
Ambtenaar |
|
Weigering commerciële rommelmarkt (art 131) |
bgm |
Ambtenaar |
|
Verlenen/weigeren ontheffing carbid (art 65 Apv) |
bgm |
Ambtenaar |
|
Verlenen vergunning/ontheffing overige Apv artikelen |
B&w/ bgm |
Ambtenaar |
Conform Evenementenbeleid gemeente Barneveld 2016-2020 |
Weigering (overige) APV-vergunning of ontheffing |
b&w/ bgm |
teamleider |
Conform Evenementenbeleid gemeente Barneveld 2016-2020 |
beslissing vooraankondiging last onder dwangsom overtreding art 45 APV |
B&w |
ambtenaar |
|
Besluit tot opleggen last onder dwangsom overtreding art 45 APV |
B&w |
teamleider |
|
Ontruiming |
|||
• Aanschrijving en uitvoering last onder bestuursdwang ivm het op straat plaatsen van inventaris bij ontruimingen (art 14 APV jo art 5:24 Awb) • kostenbeschikking, art 5:25 Awb • Alle rechts- en feitelijke handelingen betreffende de verkoop of overdracht van de meegevoerde en opgeslagen zaken (art 5:30) |
b&w |
ambtenaar |
|
Drank en horecawet (DHW), Drank en horecaverordening (DHV) en APV (horeca) |
|||
Verzoek om inlichtingen uit strafregister i.v.m. vergunning o.g.v. Drank- en Horecawet |
bgm |
Ambtenaar |
standaardformulier |
Beslissen op aanvragen art. 35 Drank- en Horecawet |
bgm |
teamleider |
|
Verlenen/bijschrijven leidinggevende op aanhangsel(art 29, lid 2 DHW) |
Bgm |
ambtenaar |
|
Voornemen opleggen bestuurlijke boete |
Bgm |
teamleider |
Conform Drank- en horeca nalevingsbeleid |
Schorsen DHW-vergunning (art 32 DHW) |
Bgm |
teamleider |
|
Verwijderen bezoekers (art 36 DHW) |
Bgm |
teamleider |
|
Schriftelijke waarschuwing overtreden DHW, DHV en APV |
Bgm |
Ambtenaar |
Conform Drank- en horeca nalevingsbeleid |
Voornemen schorsen Apv, Dhv-vergunning |
Bgm |
teamleider |
Conform Drank- en horeca nalevingsbeleid |
Schorsen Apv, DHV vergunning |
Bgm |
teamleider |
Conform Drank- en horeca nalevingsbeleid |
Verlenen ontheffing ogv art 18 DHV |
Bgm |
teamleider |
|
exploitatievergunning inclusief terrasvergunning (art 23 APV) |
bgm |
ambtenaar |
na benodigd positief advies |
Vergunning verlenging sluitingsuur (art. 26 APV) |
bgm |
Ambtenaar |
|
Vergunning of weigering gevelzitplaatsen (art 14 APV) |
B&w |
ambtenaar |
|
Spoedbestuursdwang ogv artikel 5:31 Awb |
Bgm |
ambtenaar |
|
beslissing vooraankondiging last onder dwangsom of bestuursdwang |
Bgm |
teamleider |
|
Drugsbeleid Gemeente Barneveld |
|||
Opleggen last onder dwangsom tot maximaal € 75.000,= |
B&w/ bgm |
teamleider |
Conform Drugsbeleid |
Opheffen last onder dwangsom of verminderen last onder dwangsom tot maximaal € 75.000,= |
B&w/ bgm |
teamleider |
Conform Drugsbeleid |
Team Publiekszaken |
|||
Bevoegdheden in het kader van de Wet basisregistratie personen (Wbrp) |
|||
afgifte bewijs van inschrijving in de BRP en overige verklaringen ingevolge de BRP |
b&w |
ambtenaar |
|
afgifte bewijs van in leven zijn |
bgm |
ambtenaar |
|
afgifte bewijs van Nederlanderschap |
bgm |
ambtenaar |
|
het op verzoek verstrekken van informatie uit de BRP |
b&w |
ambtenaar |
Passend binnen privacyregelgeving |
het ambtshalve verstrekken van informatie uit de BRP |
b&w |
ambtenaar |
Passend binnen privacyregelgeving |
het afwijzen van verzoeken om informatie uit de BRP |
b&w |
ambtenaar |
Passend binnen privacyregelgeving |
uitvoering geven aan de procedure genoemd in art 2.22Wbrp |
b&w |
ambtenaar |
passend binnen privacyregelgeving |
vaststellen van instructies, protocollen en procedures op grond van de Wbrp |
b&w |
teamleider |
|
Wijzigen van de bijlagen 1 en 2 behorende bij reglement BRP |
b&w |
teamleider |
|
Afnemen verklaring onder ede op grond van art 2.8. lid 2 sub e Wbrp |
b&w |
teamleider/ aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren: |
Bevoegdheden in het kader van de Burgerlijke Stand |
|||
afgifte verlof tot uitstel van begraven/cremeren en overige verklaringen ingevolge de Wet op de Lijkbezorging |
bgm |
ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
correspondentie inzake geslachtsnaamwijziging |
bgm |
ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
benoemen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor voltrekken één huwelijk/geregistreerd partnerschap |
b&w |
Teamleider/ ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
aanwijzen van een huis der gemeentevoor het voltrekken van een huwelijik of registratie van een partnerschap |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
afwijken van in Reglement Burgerlijke Stand genoemde uren voor huwelijksvoltrekkingen/registreren van partnerschappen |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
Openstellen bureau burgerlijke stand ogv art 4 lid 4 tot en met 6 Reglement burgerlijke stand |
B&w |
teamleider/ ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
Bevoegdheden in kader van de Kieswet |
|||
aanwijzen stemlokalen en herindeling (uitbreiding) stemdistrcten |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
|
vaststellen opstelplaatsen en openingstijden mobiel stembureau |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
|
benoemen leden en plv. leden stembureau |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
|
afgifte volmacht bewijs en kiezerspas |
bgm |
ambtenaar |
|
beslissen op verzoek om bij volmacht te mogen stemmen |
bgm |
ambtenaar |
|
toestemming verlenen aan onderzoeksbureau in het kader van peiling opkomst verkiezingen |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
|
overige correspondentie inzake verkiezingen |
b&w |
teamleider/ ambtenaar |
|
Bevoegdheden in het kader van reisdocumenten en rijbewijzen |
|||
beslissen op aanvragen voor reisdocumenten |
bgm |
ambtenaar |
Ambtenaar van de burgerlijke stand |
beslissen op aanvragen certificaten voor beheer en gebruik van RAAS (reisdocumenten aanvraag en archief station) |
bgm |
ambtenaar |
|
beslissen op aanvragen om Postidentiteitskaarten voor het in ontvangst nemen van reisdocumenten en rijbewijzen |
bgm |
Teamleider/ ambtenaar |
|
beslissen op aanvragen voor rijbewijzen |
bgm |
ambtenaar |
|
beslissen op aanvragen certificaten voor beheer en gebruik rijbewijzen aanvraag en archief station |
bgm |
Teamleider/ ambtenaar |
|
verantwoording rijbewijzen en paspoorten |
bgm |
ambtenaar |
|
vaststellen van instructies, protocollen en procedures op grond van het Beveiligingsplan Reisdocumenten |
b&w |
Teamleider/ ambtenaar |
|
Bevoegdheden in het kader van naturalisatie |
|||
bevoegdheden ogv artikel 6 Rijkswet op het Nederlanderschap • Beoordeling optieverzoek ; • Administratieve verwerking van de bevestiging |
Bgm bgm |
teamleider/ ambtenaar |
|
opvragen justitiële gegevens ivm verkrijgen Nederlanderschap |
bgm |
teamleider/ aangewezen ambtenaar |
Aangewezen ambtenaren |
correspondentie inzake naturalisatie |
bgm |
teamleider/ ambtenaar |
|
Diversen |
|||
Legalisatie handtekeningen |
bgm |
ambtenaar |
Ruimtelijke Ontwikkeling |
|||
Taken/Bevoegdheden |
mandans |
mandataris |
voorwaarde/beperking |
Monumenten/Archeologie: Erfgoedverordening gemeente Barneveld |
|||
plaatsing object gemeentelijk erfgoedregister (art 2) |
B&W |
ambtenaar |
|
Voornemen tot aanwijzing gemeentelijk monument (art 4) |
B&W |
ambtenaar |
Na instemming college |
Aanwijzing tot gemeentelijk monument (art 3) |
B&W |
teamleider |
Na instemming college |
toekennen/afwijzen/intrekken/aanvragen subsidie ogv de subsidieverordening cultuurhistorie Barneveld voor onderhoudswerkzaamheden en restauratie aan gemeentelijke monumenten |
B&W |
ambtenaar |
binnen budget en tot maximale bedrag per geval |
toezending aanvragen subsidie en omgevingsvergunning omtrent monument aan de provincie, Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed en het Cultuurfonds |
B&W |
ambtenaar |
|
goedkeuring programma van eisen archeologie |
B&W |
ambtenaar |
|
Bestemmingsplan |
|||
buiten behandeling laten van een aanvraag om planherziening |
B&W |
teamleider |
na -indien van toepassing- termijn om aanvraag te complementeren |
herhaalde aanvraag om planherziening afwijzen |
B&W |
teamleider |
onder verwijzing naar eerdere beslissing |
ondertekening uitgaande brieven waarin een principebeslissing (positief of negatief) op een verzoek om planologisch besluit wordt medegedeeld |
B&W |
teamleider |
|
ondertekening brieven nav inspraak over een planologisch voorstel |
B&W |
ambtenaar |
|
ondertekening brieven nav toezending raadsvoorstel |
B&W |
ambtenaar |
|
ondertekening brieven nav raadsbesluit inzake vaststelling planologisch besluit |
B&W |
ambtenaar |
|
ondertekening waarbij vastgesteld planologisch besluit naar o.a. ILT wordt gezonden |
B&W |
teamleider |
|
ondertekening brieven inzake voeren van overleg ex art. 3.1.1 Bro |
B&W |
ambtenaar |
|
ondertekening verzoek om vaststelling hogere grenswaarde ingevolge Wet geluidhinder |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
|
beslissing verzoek vaststelling hogere grenswaarden ingevolge Wet geluidhinder, inclusief beoordelen en beantwoorden zienswijzen |
B&W |
Teamleider/projectleider |
Conform beleidsregels hogere grenswaarde Wet Geluidhinder gemeente Barneveld |
mededeling uitkomst beoordeling vooroverleg-verzoek om bestemmingsplanherziening |
B&W |
teamleider |
|
overige niet-eenvoudige voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie inzake planologische voorstellen en besluiten |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
|
besluiten tot het wel of niet geven van de gelegenheid tot inspraak |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
|
Reageren op tijdens de inspraak ingediende reacties en besluiten tot aanpassing beleidsvoornemen |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
In overleg met de wethouder (wethouder is portefeuillehouder) |
besluiten tot het ter inzage leggen van een ontwerpplan |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
indien tijdens de inspraak reacties zijn ingediend, in overleg met de portefeuillehouder |
elektronisch waarmerken en publiceren van Wro-instrumenten en de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2012 |
B&W |
ambtenaar |
|
Aangaan overeenkomst om te waarborgen dat maatregelen worden uitgevoerd waarover in het kader van een planologische procedure met verzoeker afspraken zijn gemaakt |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
|
Omgevingsvergunning ex artikel 2:12 lid 1 onder a onder 3º Wabo |
|||
Doorzending en andere correspondentie vóór en tijdens de behandeling van de aanvraag, met aanvrager, adviseurs, bevoegde gezagen, bestuursorganen vvgb, belanghebbenden, etc., tenzij hieronder specifiek genoemd |
B&W |
Ambtenaar |
|
Positief en negatief ontwerp-besluit op aanvraag (incl. de daaraan gekoppelde correspondentie) |
B&W |
teamleider |
In overleg met portefeuillehouder |
Positief en negatief besluit op aanvraag, zonder zienswijzen (incl. de daaraan gekoppelde correspondentie) |
B&W |
teamleider |
In overleg met portefeuillehouder |
Beslissing af te wijken van een negatief welstandsadvies |
B&W |
teamleider |
In overleg met portefeuillehouder |
Mededeling advies dorpsbouwmeester |
B&W |
ambtenaar |
|
Onderzoek door externen |
|||
verlenen opdracht aan externe deskundigen tot: • bodemonderzoek (o.a. ihkv bodemkwaliteitsbeheer) • geluidsonderzoek (o.a. ihkv Wet -geluidhinder) • archeologisch onderzoek • ecologisch onderzoek • onderzoek externe veiligheid • luchtkwaliteitsonderzoek • MER • bestemmingsplan • beeldkwaliteitsplan • matenplan • rioleringsplan • inrichtingsplan en dergelijke |
B&W/ bgm |
Teamleider/projectleider/ambtenaar |
|
correspondentie tijdens uitvoeren onderzoeken |
B&W |
ambtenaar |
|
Verordening VROM-starterslening |
|||
Besluit inzake toekenning en afwijzing VROM starterslening (art 4) |
B&W |
ambtenaar |
Inclusief vaststellen hoogte lening |
Aanpassen hoogte toe te kennen bedrag starterslening (art 4 lid 8) |
B&W |
ambtenaar |
|
Leegstandswet |
|||
Besluiten tijdelijke verhuur ex artikel 15 Leegstandswet |
B&W |
ambtenaar |
|
Subsidieverordening isolatie oudere koopwoningen |
|||
Besluiten toekennen of afwijzen isolatiesubsidie |
B&W |
ambtenaar |
|
Verordening duurzaamheidsleningen |
|||
Besluiten toekennen of afwijzen duurzaamheidslening |
B&W |
ambtenaar |
|
Wet Voorkeursrecht gemeenten |
|||
Mededeling aanwijzen gebieden |
b&w |
afd hoofd/ projectleider |
|
mondelinge en schriftelijke informatieverstrekking |
b&w |
ambtenaar/ projectleider |
|
reactie op aanbieding |
b&w |
ambtenaar |
|
beoordelen en beantwoording zienswijze tegen toepassing wet |
b&w |
afd hoofd/ projectleider |
|
Verwerving en verkoop |
|||
Besluit/weigering over te gaan tot aan en verkoop en ruiling van onroerende zaken tot max € 50.000,= tot max € 200.000,= |
b&w |
ambtenaar afd hoofd |
kwartaalrapportage aan college |
Het vastleggen van het resultaat van onderhandelingen over de verwerving van gronden in een overeenkomst en het ondertekenen en paraferen van die overeenkomst |
b&w |
Ambtenaar |
in de overeenkomst moet het totstandkomingsvereiste worden opgenomen dat één en ander plaatsvindt onder voorbehoud van goedkeuring b&w cq gemeenteraad |
Optieverlening na loting bouwkavel |
b&w |
ambtenaar |
|
Beheer onroerende zaken |
|||
Besluiten (positief en negatief) betreffende verhuur, verpachting en in gebruik geven onroerende zaken, waaronder opzeggen, aangaan en wijzigen huur- en pachtovereenkomsten |
b&w |
ambtenaar |
kwartaalrapportage aan college |
In gebruik geven leegstaande onroerende zaken aan antikraakwacht |
b&w |
ambtenaar |
kwartaalrapportage aan college |
besluiten tot huurwijziging onroerende zaken |
b&w |
ambtenaar |
|
Ondertekenen van grondgebruiksverklaringen |
bgm |
Ambtenaar |
|
Ondertekenen van verklaringen van de uitoefening van grondgebonden rechten |
bgm |
Ambtenaar |
|
Optreden tegen illegale ingebruikname gemeentegrond inclusief gerechtelijke procedures |
b&w |
afd hoofd |
|
aanvragen sloopvergunning onroerend goed in bezit gemeente |
b&w |
afd hoofd |
|
overige |
|||
Besluiten betreffende de eigendomsoverdracht en de ingebruikgave van gebouwen/terreinen op grond van artikel 103 Wet op het primair onderwijs en artikel 76n Wet op het voortgezet onderwijs |
b&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Besluiten op grond van artikel 110 Wet op het primair onderwijs en artikel 76u Wet op het voortgezet onderwijs |
b&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
besluiten inzake de vestiging of opheffing van zakelijke rechten |
b&w |
ambtenaar |
kwartaalrapportage aan college |
De (schriftelijke) vertegenwoordiging van de gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen die betrekking hebben op onroerende zaaktransacties en vestiging zakelijk recht ogv boek 5, titel 6, 7, 8 en 9 BW evenals het recht van substitutie |
bgm |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Aansprakelijkheidsstelling bij schades aan gemeentelijke eigendommen |
b&w |
ambtenaar |
|
informatie/correspondentie inzake exploitatiebegrotingen en bouwexploitatieovereenkomsten |
b&w |
ambtenaar |
|
alle correspondentie betreffende projecten |
b&w |
projectleider |
|
directievoering (toezicht) bij uitvoering werken door eigen medewerkers en derden |
b&w |
ambtenaar |
|
Aangaan exploitatieovereenkomst o.g.v. art. 6.24 Wro |
B&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
gemeente in en buiten rechte vertegenwoordigen bij het aangaan en het uitvoeren van verhaalsovereenkomsten inzake tegemoetkoming planschade (art. 171 Gemeentewet) |
bgm |
Teamleider/ projectleider |
|
beslissing om aanvraag tegemoetkoming planschade aan te houden totdat schadeveroorzakende planologische maatregel onherroepelijk is geworden |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
met terugwerkende kracht tot en met datum inwerkingtreding Wro gemandateerd (1 juli 2008) |
vragen om advies ter voorbereiding van beslissing op zaken, zoals advies vragen PPC, HGM, SAOZ etc. |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
|
Beslissing (positief of negatief) of er voor een MER-beoordelings-plichtige activiteit een MER moet worden opgesteld |
B&W |
Teamleider/ projectleider |
|
directievoering (toezicht) bij uitvoering werken door eigen medewerkers en derden |
B&W |
ambtenaar |
|
Opschorten of weigeren op te schorten begunstigingstermijn ogv art 5:34 Awb |
B&w/ bgm |
Ambtenaar |
|
Spoedbestuursdwang ogv artikel 5:31 Awb |
B&w/ Bgm |
ambtenaar |
|
Instellen hoger beroep (art 6:4 Awb) en incidenteel hoger beroep (art 8:110 Awb) tegen gerechtelijke uitspraken |
B&w/ Bgm |
ambtenaar |
Na overleg portefeuillehouder |
Verlenen tijdelijke gebruiksvergunning voor gebouwen op grond van de Brandbeveiligingsverordening |
B&w |
ambtenaar |
Na advies VGGM (regionale brandweer) |
Weigeren tijdelijke gebruiksvergunning voor gebouwen op grond van de Brandbeveiligingsverordening |
B&w |
teamleider |
|
Verlengen en inroepen bankgaranties |
B&w/ Bgm |
Teamleider/ ambtenaar |
Sociaal Domein |
|||
Taken/Bevoegdheden |
Mandans |
Mandataris |
Voorwaarden/Beperkingen |
Participatiewet en aanverwante regelingen |
|||
Besluiten en beschikkingen inzake toekenning of weigering van uitkeringen c.q. verstrekkingen, inclusief daaruit voortvloeiende beschikkingen, krachtens: Participatiewet c.a. (incl Bbz 2004), I.O.A.W., I.O.A.Z en de op deze regelingen van toepassing zijnde verordeningen en beleidsregels |
b&w |
Ambtenaar |
|
Aangaan en ondertekenen van geldleenovereenkomsten in het kader van |
|||
bovengenoemde uitkeringsregelingen |
b&w/bgm |
Ambtenaar |
|
Aangaan van hypothecaire geldleningen in het kader van bovengenoemde uitkerings-regelingen, alsmede rangwisseling en royement van deze aktes |
b&w/bgm |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage) |
Ondertekening akten stille verpanding inzake alle uitkeringsregelingen |
Bgm |
Ambtenaar |
|
Aangaan en ondertekening van budgetteringsovereenkomsten in het kader van de uitvoering Participatiewet |
b&w/bgm |
Ambtenaar |
|
Verzoek om inlichtingen inzake aanspraken op bovenstaande uitkeringsregelen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Verlenen van voorschotten op uitkeringen: • tot 90% van de geldende norm; • boven 90% van de geldende norm |
b&w |
Ambtenaar Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Mededeling blokkering betaling uitkering |
b&w |
Ambtenaar |
|
Ondertekening voorschotkwitanties |
b&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Uitvoering beslag op uitkeringen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Besluiten en beschikkingen inzake het opleggen of (gedeeltelijk) afzien van een administratieve boete |
b&w |
Ambtenaar |
|
Kennisgevingen i.v.m. het voornemen tot boete-oplegging |
b&w |
Ambtenaar |
|
Verklaringen zwijgrecht en verslaglegging in het kader van het horen i.v.m. voornemen boete-oplegging |
b&w |
Ambtenaar |
|
Brief hersteltermijn tijdens de uitkering |
b&w |
Ambtenaar |
|
Brief hersteltermijn/beschikking opschorting i.v.m. niet inleveren mutatieformulier |
b&w |
Ambtenaar |
|
Brief termijn van orde |
b&w |
Ambtenaar |
|
Opschortingsbeschikkingen uitkeringsregelingen en bieden van verzuimherstel |
b&w |
Ambtenaar |
|
Besluiten en beschikkingen tot verrekening en/of beslag op uitkering i.v.m. terugvordering of boete-oplegging |
b&w |
Ambtenaar |
|
Besluiten tot aangifte Openbaar Ministerie i.v.m. geconstateerde fraude krachtens uitkerings-regelingen |
b&w |
Afd.Hoofd |
|
Toekenning subsidies werkgelegenheidsplannen |
b&w |
Afd.Hoofd |
Binnen het voor deze taakstelling geraamde budget |
Bevoorschotting werkgelegenheidssubsidies (inclusief beschikkingen) |
b&w |
Ambtenaar |
Binnen de door het afdelingshoofd gestelde grenzen |
Afrekening werkgelegenheidssubsidies (inclusief beschikkingen) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Aangaan en ondertekenen arbeidsovereenkomsten in het kader van re-integratie |
b&w/ bgm |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar: coördinator |
Aangaan en ondertekening contracten met aanbieders re-integratie- en/of scholingstrajecten |
Bgm B&w |
Ambtenaar |
Ambtenaar |
Vertegenwoordiging van gemeente bij verhaal in rechte |
bgm |
Ambtenaar |
Behoudens verplichte procureurstelling en met bevoegdheid om ter zitting binnen algemene beleidskaders gedurende de procedure te handelen en het verzoekschrift zo nodig te wijzigen of aan te vullen. Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Inburgering |
|||
Besluiten op grond van de beleidsregels Handhaving en ontheffing inburgering Barneveld (positief en negatief) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Wmo |
|||
Besluiten en beschikkingen inzake de toekenning of weigering van voorzieningen krachtens WMO c.a. en de op deze regelingen van toepassing zijnde beleidsregels en verordeningen |
b&w |
ambtenaar |
conform beleid |
Besluit terugvordering WMO |
B&w |
ambtenaar |
|
Schuldhulpverlening |
|||
Afgifte gemeentelijke verklaring WSNP |
b&w |
ambtenaar |
|
Aangaan en ondertekening van overeenkomsten voor budgetbeheer, financieel beheer en voor schuldhulpverlening |
b&w |
ambtenaar |
|
Besluiten en beschikkingen inzake toekenning of weigering van aanspraken krachtens de VSK, en de op deze regeling van toepassing zijnde verordeningen en beleidsregels. |
b&w |
ambtenaar |
|
Besluiten en beschikkingen inzake toekenning of weigering van schuldhulpverlening en alle uitvoerende taken krachtens de WGS |
B&w |
ambtenaar |
|
Besluiten tot garantstelling |
b&w |
ambtenaar |
|
Jeugdwet en Verordening Jeugdhulp |
|||
Besluiten en beschikkingen inzake de toekenning of weigering van voorzieningen krachtens Jeugdwet en Verordening Jeugdhulp c.a. en de op deze regelingen van toepassing zijnde beleidsregels en verordeningen |
b&w |
ambtenaar |
Conform beleid |
Rapportage naar Raad voor de Kinderbescherming |
bgm |
teamleider |
|
Uitvoering art 7 en 8 Verordening Jeugdhulp (gesprek en verslag) |
b&w |
ambtenaar |
Conform beleid |
Toepassen hardheidsclausule (art 17 verordeningJeugdhulp) |
b&w |
Afd. hoofd |
Conform beleid |
Besluiten tot terugvordering |
B&w |
ambtenaar |
|
Onderwijs, jeugd, cultuur en sport |
|||
Uitvoeringscorrespondentie en beschikkingen inzake -onderwijs (o.a. onderwijshuisvesting en onderwijsachterstandenbeleid) • leerplicht • peuterspeelzaalwerk • sport • jeugd- en jongerenwerk • sociaal cultureel werk • bibliotheekwerk • kinderopvang • wijkopbouwwerk • dorpshuizen • gemeentelijk accommodatiebeheer • muziekschool • Schaffelaartheater • Vervoer schoolkinderen • Museum Nairac |
b&w |
Ambtenaar |
in het kader van in raads- en collegebesluiten vastgelegd beleid, inclusief voorbereiding en uitvoering |
(gedeeltelijke) weigering bovenstaande beschikkingen |
B&w |
Afd hoofd |
in het kader van in raads- en collegebesluiten vastgelegd beleid, inclusief voorbereiding en uitvoering |
(gedeeltelijke) weigering beschikkingen mbt onderwijs |
B&W |
ambtenaar |
in het kader van in raads- en collegebesluiten vastgelegd beleid, inclusief voorbereiding en uitvoering |
Aanvragen doeluitkeringen onderwijs en sport ministerie van OCW en VWC |
b&w |
Ambtenaar |
|
uitvoeringsbevoegdheden met betrekking tot het actueel houden van het register kinderopvanginstellingen |
b&w |
ambtenaar |
|
Voornemen opleggen bestuurlijke boete op grond van Wet Kinderopvang |
b&w |
Afd hoofd |
|
Verstrekken jaarlijkse gedoogbeschikking keten |
b&w |
ambtenaar |
|
Uitvoering expositiebeleid |
b&w |
Ambtenaar |
|
Besluiten (positief en negatief) betreffende verhuur, verpachting en in gebruik geven onroerende zaken, waaronder opzeggen, aangaan en wijzigen huur- en pachtovereenkomsten |
b&w |
Afd. hoofd |
kwartaalrapportage aan college Uitsluitend onroerende zaken die betrekking hebben (gehad) op onderhuisvesting |
In gebruik geven leegstaande onroerende zaken aan antikraakwacht |
b&w |
Afd. hoofd |
kwartaalrapportage aan college Uitsluitend onroerende zaken die betrekking hebben (gehad) op onderhuisvesting |
besluiten tot huurwijziging onroerende zaken |
b&w |
Afd. hoofd |
Uitsluitend onroerende zaken die betrekking hebben (gehad) op onderhuisvesting |
Besluiten betreffende de eigendomsoverdracht en de ingebruikgave van gebouwen/terreinen op grond van artikel 103 Wet op het primair onderwijs en artikel 76n Wet op het voortgezet onderwijs |
b&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Besluiten op grond van artikel 110 Wet op het primair onderwijs en artikel 76u Wet op het voortgezet onderwijs |
b&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Algemeen voor iedere taak/bevoegdheid |
|||
Verzoek om onderzoek of externe adviezen (bijv. CIZ of IMK) |
b&w |
Ambtenaar |
|
Besluiten tot verhaal/terugvordering van uitkeringen en voorzieningen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Indienen van verzoekschriften verhaal/civiel dagvaardingsformulier |
bgm |
Ambtenaar |
|
Besluiten tot invordering voortvloeiende uit de hierboven genoemde procedures en de wet |
bgm |
Ambtenaar |
|
Aangaan van minnelijke terugbetalingsregeling inclusief schriftelijke bevestiging |
b&w |
Ambtenaar |
|
Aanmaning inzake verhaal en terugvordering |
b&w |
Ambtenaar |
|
Ondertekening declaraties div. ministeries |
b&w |
Ambtenaar |
Aangewezen ambtenaar (zie bijlage a) |
Brieven hersteltermijn tijdens aanvraagbehandeling en bieden van verzuimherstel |
b&w |
Ambtenaar |
|
Diversen |
|||
Besluiten inzake toekenning en weigering huisvestingsvergunningen en urgentieverlening |
b&w |
Ambtenaar |
|
Verlenen/weigeren gemeentelijke en/of (Europese) Gehandicapten Parkeerkaart |
b&w |
Ambtenaar |
positief/negatief medisch advies |
Ontheffing of weigering ontheffing loslopende honden (art 56) en verontreiniging door honden (art 57 lid 5) APV |
B&w |
ambtenaar |
VASTGOED EN INFRASTRUCTUUR |
|||
Taken/Bevoegdheden |
Mandans |
Mandataris |
Voorwaarden/Beperkingen |
algemeen |
|||
Aangaan, ondertekening en parafering overeenkomsten tot een bedrag van max € 50.000 |
b&w/ bgm |
ambtenaar |
Mits passend binnen budget en taakveld afdeling, ambtenaar is (deel)budgethouder |
ondertekening en parafering overeenkomst |
bgm |
ambtenaar |
besluit college of burgemeester tot aangaan overeenkomst, ambtenaar is (deel)budgethouder |
Directievoering (toezicht) bij uitvoering werken door eigen medewerkers en derden |
b&w |
ambtenaar |
|
landmeten |
|||
Aanschrijven particulieren t.b.v. het verrichten van terreinmetingen |
b&w |
Ambtenaar |
|
Het in ontvangst nemen van de aanwijs door Rijkskadaster uitgezette perceelsgrenzen (het aanwezig zijn ter plekke) |
Bgm |
Ambtenaar |
|
Het in het terrein aanwijzen van derden (bijv. koper) en aan het Rijkskadaster van door de gemeente nieuw gevormde perceelsgrenzen (kavels) |
Bgm |
Ambtenaar |
|
verkeer |
|||
Aanwijzing/afwijzing gehandicaptenparkeerplaats • voor inwoner Barneveld bij woning, voor werknemer bij werklocatie • algemene plaats bij openbare voorziening gebouw zorginstelling/ vereniging/kerk e.d. |
b&w |
Ambtenaar |
positief advies regiopolitie |
Verkeersbesluit voor plaatsing/verwijdering van verkeerstekens en/of maatregelen op of aan de weg (art 15 lid 1 en 2 WvW 1994) |
b&w |
Afd hoofd |
Passend binnen beleidskaders |
Verlenen parkeervergunning bewoners en bedrijven centrum |
b&w |
Ambtenaar |
|
Weigeren parkeervergunning bewoners en bedrijven centrum |
b&w |
Ambtenaar |
|
Verlenen ontheffing berijden voetgangersgebied |
b&w |
Ambtenaar |
|
Verlenen ontheffing rijden oriënteringsrit |
b&w |
Ambtenaar |
positief advies politie |
Tijdelijke plaatsing of toepassing van verkeerstekens en het tijdelijk uitvoeren van maatregelen (art. 34 BAWB jo WvW 1994 en bijlage I RVV 1990) |
b&w |
ambtenaar |
conform CROW publicatie 96a-b |
verlening ontheffing art 87 RVV en art 3 lid 3b Parkeerverordening |
b&w |
Ambtenaar |
• noodzakelijk voor en aangepast aan uitoefening functie • op naam of kenteken • gebruik alleen tijdens uitoefening functie |
aangaan en ondertekenen parkeerovereenkomst bij verlenen ontheffing parkeereis bouwplannen in Barneveld-centrum |
b&w |
Afdelingshoofd |
conform beleidsregels |
Eenvoudige correspondentie en/of uitleg over verkeerssituatie(s) |
b&w |
ambtenaar |
Beantwoording bevat geen besluit in de zin van de AWB |
Aanwijzen locatie e-laadpaal en reserveren parkeerplaats (art 15 en 18 WvW) |
b&w |
ambtenaar |
Na overleg politie |
gebouwen |
|||
Uitvoering Waterleidingwet, artikel 15a van hoofdstuk 2a, voor wat betreft de legionellabestrijding door de eigenaar van een leidingwatervoorziening. |
b&w |
ambtenaar |
Als eigenaar van gemeentelijke gebouwen zorgen voor goed leidingwater. |
Aangaan en ondertekenen contract schoonmaakwerkzaamheden en controle werkzaamheden in gemeentehuis, raadhuis en werf |
b&w |
Teamleider |
binnen door B & W vastgestelde richtlijnen |
Weg- en waterbouw en civiel |
|||
verlenen van opdracht tot • bodemonderzoek • geluidsonderzoek • archeologisch onderzoek • ecologisch onderzoek • onderzoek externe veiligheid • luchtkwaliteitsonderzoek • bestemmingsplan • beeldkwaliteitsplan • matenplan • rioleringsplan • inrichtingsplan • onderzoek naar asbest andere onderzoeken het werk betreffende |
b&w/bgm |
ambtenaar/projectleider |
|
Het ontwikkelen en/of uitvoeren van bouwkundige en civieltechnische projecten binnen de afspraken met andere betrokken afdelingen en/of budgethouders |
B&w |
ambtenaar/teamleider/projectleider |
Conform projectplan/afsprakenlijst, ambtenaar is (deel)budgethouder |
Aanvraag alle benodigde vergunningen ten behoeve van realisatie projecten en/of bouwwerken |
B&w |
ambtenaar |
|
Aanvullende opdracht aan derden ten behoeve van realisatie project en/of bouwwerken |
B&w |
ambtenaar |
ambtenaar is (deel)budgethouder |
AVOI |
|||
Coördinatie van werkzaamheden in, op of boven openbare gronden i.v.m. aanleg, instandhouding en opruiming kabels en leidingen o.g.v. art. 2 AVOI |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het besluiten op een aanvraag voor een vergunning o.g.v. artikel 5 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 7 lid 1 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het wijzigen of intrekken van een vergunning o.g.v. art. 12 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 25 lid 2 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het beslissen op een melding o.g.v. art. 17 AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art.17 lid 1 tweede zin AVOI. |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het doen van een verzoek tot maatregelen o.g.v. art. 5.8 lid 1 Telecommunicatiewet |
B&W |
Ambtenaar |
|
Toezichthouders op grond van artikel 23 AVOI |
B&w |
aangewezen ambtenaren |
Aangewezen ambtenaren bijlage A |
Verlegregeling kabels en leidingen |
|||
Schriftelijke mededeling voornemen werk aan netbeheer o.g.v. art. 16 Verlegregeling |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het besluiten op een verzoek om voorlopige vaststelling nadeelcompensatie o.g.v. art. 22 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 22 lid 2 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het besluiten op een verzoek om definitieve vaststelling nadeelcompensatie o.g.v. art. 25 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
|
Het verlengen van de beslistermijn o.g.v. art. 25 lid 2 Verlegregeling kabels en leidingen |
B&W |
Ambtenaar |
Bijlage B Besluit tot vaststelling mandaatregeling
Het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Barneveld, elk voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelet op de artikelen 59a, 168 en 171 van de Gemeentewet juncto afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- I.
de bevoegdheid tot het afdoen van zaken (inclusief het ondertekenen van de daarop betrekking hebbende stukken) zoals vermeld in de bij dit besluit behorende Mandaatregeling gemeente Barneveld bij mandaat, volmacht of machtiging op te dragen aan de in de regeling bij de desbetreffende bevoegdheden vermelde ambtelijke functionarissen en collegeleden;
- II.
te bepalen dat op de onder I. bedoelde gemandateerde en vertegenwoordigende bevoegdheden de volgende algemene regels van toepassing zijn:
- a.
bij de uitoefening van een via mandaat, volmacht of machtiging toegekende bevoegdheid moet met het bestaande beleidskader en de gangbare praktijk rekening worden gehouden;
- b.
in de volgende situaties is de beslissing in ieder geval voorbehouden aan het bestuursorgaan:
- –
indien een beleidskader of gangbare praktijk ontbreekt;
- –
de beslissing precedentwerking zal hebben, waardoor andere gevallen op dezelfde wijze moeten worden behandeld;
- –
indien de afdoening niet als routinematig kan worden aangeduid;
- –
indien inwilliging van het verzoek zal leiden tot strijdigheid met of afwijking van het beleid, voorschriften of richtlijnen, dan wel tot overschrijding van het toegekende budget, of ander niet voorziene financiële of andere consequenties kan hebben;
- –
indien een aanvraag moet worden afgewezen, tenzij in de regeling anders is aangegeven;
- –
- c.
bij afwezigheid van de betreffende functionaris geldt de volgende vervangingsregeling:
De ambtenaren kunnen vervangen worden door de ambtenaar met dezelfde functie of bevoegdheden. Wanneer deze er niet is, kan de teamleider of het afdelingshoofd als vervanger optreden.
Wanneer het afdelingshoofd niet beschikbaar is, wordt hij vervangen door een ander afdelingshoofd. Ook de directeur kan als vervanger optreden.
Voor de vervanging van de afdelingshoofden zijn de volgende tweetallen opgesteld die elkaar vervangen:
afd hoofd B&D<->afd hoofd Bedrijfsvoering;
afd hoofd V&I<->afd hoofd BOR;
afd hoofd Soc Domein <->afd hoofd RO
De directeuren vervangen elkaar onderling.
De teamleider wordt vervangen door een teamleider van dezelfde afdeling of zijn afdelingshoofd.
Projectleiders worden vervangen door het afdelingshoofd of de directeur.
- a.
- III.
te bepalen dat dit besluit met de daarbij behorende Mandaatregeling gemeente Barneveld met ingang van 1 juni 2017 in werking zal treden, onder gelijktijdige intrekking van al de Mandaatregeling gemeente Barneveld die op 14 januari 2016 in werking is getreden.
Barneveld, 17 mei 2017
Burgemeester en wethouders van Barneveld,
de secretaris,
drs D. Bakhuizen,
de burgemeester,
dr J.W.A. van Dijk
De burgemeester van Barneveld,
dr J.W.A. van Dijk
Bijlage C Budgethoudersregeling 2005
Hoofdstuk 1 begripsbepalingen
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
Budgethouder: Het afdelingshoofd of de eindverantwoordelijke voor een horizontaal werkverband, belast met het realiseren van de in het afdelingsplan beschreven prestaties.
Deelbudgethouder: De door de budgethouder aangewezen ambtenaar.
Budget: De door de raad beschikbaar gestelde middelen, bestemd voor het realiseren van de in het afdelingsplan genoemde producten.
Beïnvloedbare kosten: Dit zijn kosten die vallen onder de categorie 1.0 t/m 5.0 van het besluit Begroting & Verantwoording.
Hoofdstuk 2 De taken en bevoegdheden van de budgethouder.
Artikel 2
De budgethouder bereidt de programmabegroting en de productenramingen voor binnen het kader dat door het college is vastgesteld.
Artikel 3
De budgethouder is verplicht om door middel van de managementrapportages aan de directie en het college te rapporteren over de voortgang van de beleidsuitvoering zoals vastgelegd in de programmabegroting en de afdelingsplannen. Deze rapportage is de basis voor de bestuursrapportage die door de afdeling Bestuurs en Management Ondersteuning wordt opgesteld. Tevens zal gerapporteerd worden via de toelichting op de jaarrekening en in het jaarverslag over de stand en afwikkeling van de budgetten. Bij de managementrapportage worden zaken gemeld die een afwijking hebben van 10% van het budget met een minimum van € 5.000,=, zowel positief als negatief.
Artikel 4
Het is de budgethouder toegestaan om begrotingsbedragen tussen producten binnen het afdelingsplan over te hevelen tot maximaal 10% met een maximum van € 10.000,-- van de beïnvloedbare kosten. Dit mag uitsluitend binnen één programma. Als een budgethouder dit wil dan moet dat vooraf gemeld worden aan de afdeling Financiën zodat dit vastgelegd kan worden in een begrotingswijziging.
Artikel 5
De budgethouder is bevoegd binnen zijn exploitatiebudgetten en investeringskredieten opdrachten te verlenen tot levering van goederen, aanneming van werk en verlening van diensten. Hierbij moet voldaan worden aan hetgeen gesteld is in de nota aanbestedingsbeleid en in de nota inkoopbeleid.
Artikel 6
Het is de budgethouder toegestaan begrotingsbedragen over te hevelen tussen de kostensoorten van hetzelfde product, met uitzondering van de kostensoort subsidies, de kostensoort personele lasten en de wettelijk verplichte uitgaven.
Artikel 7
Uitgavenbudgetten mogen niet worden gecompenseerd met inkomstenbudgetten, tenzij er tussen de betreffende uitgaven en inkomsten een direct verband is.
Artikel 8
Incidentele budgetten mogen niet worden aangewend voor structurele uitgaven.
Artikel 9
Inhuur van personeel mag uitsluitend conform de richtlijnen die het college daarvoor gegeven heeft.
Artikel 10
Ten laste van een exploitatiebudget mogen eerst verplichtingen worden aangegaan als de betreffende begrotingswijziging is goedgekeurd door de raad.
Artikel 11
De budgethouder draagt zorg voor een doelmatige besteding van de exploitatiebudgetten. Onder doelmatig wordt verstaan: de opgedragen taak of activiteit is gerealiseerd tegen de zo gunstig mogelijke verhouding tussen prijs, kwaliteitsniveau en volume.
Artikel 12
De budgethouder draagt zorg voor een doeltreffende besteding van de exploitatiebudgetten.
Onder doeltreffend wordt verstaan: de opgedragen taak of activiteit is doelmatig gerealiseerd en de ingezette middelen hebben geleid tot de gewenste effecten.
Artikel 13
De budgethouder draagt zorg voor een rechtmatige besteding van de exploitatiebudgetten.
Rechtmatig omvat:
- –
De deugdelijkheid van de financiële verantwoording;
- –
De rechtmatigheid van de verplichtingen, de uitgaven en de ontvangsten;
- –
Het voorkomen van misbruik en oneigenlijk gebruik van regelingen;
- –
Ordelijk en controleerbaar financieel beheer.
Artikel 14
Overschrijding van het exploitatiebudget leidt tot een gelijke korting in het daaropvolgende begrotingsjaar tenzij de overschrijding door de raad hetzij door middel van een begrotingswijziging hetzij bij vaststelling van de jaarrekening wordt goedgekeurd.
Artikel 15
Overschotten op beschikbare exploitatiebudgetten vloeien aan het einde van het begrotingsjaar – via het rekeningsaldo – terug naar de algemene middelen.
Artikel 16
Bij elke aanvraag van een investeringsbudget levert de budgethouder een gedetailleerde onderbouwing aan waarin de relatie met de te leveren prestaties wordt gelegd. Uit de detaillering van de aanvraag blijkt ook welke delen van de investering (en tot welke bedragen) worden opgedragen aan derden en welke onderdelen in eigen beheer worden uitgevoerd.
Bij de aanvraag van een investeringsbudget voor bedrijfsmiddelen (nieuw of vervanging) wordt de volgende regel gehanteerd: Budgetten tot een bedrag van € 25.000,-- worden direct in het betreffende jaar beschikbaar gesteld. Kredieten hoger dan € 25.000,-- moeten aangevraagd worden bij het college van burgemeester en wethouders.
Artikel 17
Ten laste van een investeringsbudget mogen eerst verplichtingen worden aangegaan als de betreffende begrotingspost is vastgesteld door de raad.
Artikel 18
Als blijkt dat het goedgekeurde investeringsbudget ontoereikend is gaat de budgethouder geen verplichtingen aan voordat de raad een aanvullend krediet gevoteerd heeft. Hiervan kan afgeweken worden als vooraf toestemming van het college van B&W is verkregen.
Artikel 19
Als het goedgekeurde investeringsbudget of onderdelen daarvan verlaagd kunnen worden, rapporteert de budgethouder dit in de managementrapportage. Het investeringsbudget wordt dan bij begrotingswijziging verlaagd.
Artikel 20
Restanten van investeringsbudgetten worden afgeraamd indien deze aan het einde van het jaar opvolgend aan het jaar waarin deze beschikbaar zijn gesteld niet (volledig) zijn besteed. Hiervan kan worden afgeweken als de budgethouder door middel van een gedetailleerde onderbouwing aantoont dat de prestaties (voor een deel) nog geleverd zullen worden. Het college van B&W kan in die situatie besluiten de vervaltermijn met een jaar te verlengen.
Artikel 21
De budgethouder vermeldt in de managementrapportage welke investeringsbudgetten zijn afgesloten. De eindafrekening wordt dan door de budgethouder bijgevoegd.
Artikel 22
De vervanging van de deelbudgethouder geschiedt door de budgethouder. De vervanging van de budgethouder geschiedt door een afdelingshoofd tevens budgethouder van een andere afdeling. De vervangingsregeling (wie vervangt wie) wordt vastgelegd in een collegebesluit. Wijzigingen in de vervanging worden vastgelegd in een collegebesluit. De afdeling Financiën ontvangt een afschrift van het besluit om de vervanging in de administratie op te nemen.
Artikel 23
Een structureel uitgavenbudget dat in een begrotingsjaar niet of niet volledig is besteed vloeit in het jaarrekeningresultaat. Slechts indien aantoonbaar verplichtingen zijn aangegaan, bedoeld ter uitvoering van de taakstellingen binnen het budget, mag de verplichting door middel van een memo aan de afdeling Financiën (via transitoria) worden overgeheveld naar het volgende begrotingsjaar.
Artikel 24
Een incidenteel uitgavenbudget dat in het begrotingsjaar niet volledig is besteed, kan voor het niet gebruikte deel slechts worden overgeheveld naar het volgende begrotingsjaar onder de volgende voorwaarden:
De gevraagde ruimte is aanwezig binnen het budget en, in de begroting voor het volgende jaar zijn voor dezelfde prestatie geen middelen opgenomen.
Artikel 25
Een budget voor incidentele middelen (niet een investering zijnde) vervalt als de middelen niet zijn ingezet in het jaar volgend op het begrotingsjaar waarvoor het budget is toegekend. De consequenties hiervan worden in de betreffende jaarrekening verwerkt.
Hoofdstuk 3 De budgetregistrerende afdeling
Artikel 26
Als budgetregistrerende afdeling fungeert de afdeling Financiën.
Artikel 27
De functie van (deel)budgethouder is niet verenigbaar met de functie van (concern)controller, teamleider financieel beheer en kassier.
Artikel 28
De budgethouder draagt er zorg voor dat vorderingen tijdig in de financiële administratie worden vastgelegd zodat een optimaal inzicht wordt geleverd in het totaal van de middelen. De budgethouder zorgt er in ieder geval voor dat de afdeling Financiën inzicht heeft in de bedragen dit ontvangen zullen worden ruim voordat de bedragen daadwerkelijk ontvangen worden.
Artikel 29
De afdeling Financiën verstrekt aan de budgethouder op zijn verzoek alle financiële informatie die door de budgethouder van belang wordt geacht voor de uitvoering van zijn budgethouderschap.
Artikel 30
De teamleider financieel beheer kan besluiten betalingen uit te stellen als dit in het kader van het treasury beheer noodzakelijk of gewenst is. Tevens draagt hij er zorg voor dat bedragen niet (ruim) voor de vervaldatum betaald worden.
Artikel 31
De afdeling financiën toetst, voordat tot betaling wordt overgegaan, of de betalingsstukken voldoen aan de formele eisen. De teamleider financieel beheer is verantwoordelijk voor de afdoening van betalingen en de registratie van de uitgaven en inkomsten.
Hoofdstuk 4 Verantwoording
Artikel 32
Budgetoverschrijdingen zijn niet toegestaan. Zie ook hetgeen gesteld is in Artikel 14 en 18.
Artikel 33
De budgethouder is verantwoordelijk voor de periodieke managementrapportage van de geplande en werkelijke uitkomsten van het budget aan het college van burgemeester en wethouders.
Artikel 34
De deelbudgethouder is verantwoordelijk voor de periodieke managementsrapportages van de geplande en werkelijke uitkomsten van het budget aan de budgethouder
Artikel 35
De onder artikel 33 en 34 genoemde verantwoording vormt de basis van een bestuursrapportage die via het college aan de raad wordt aangeboden.
Artikel 36
De afdeling Financiën verstrekt overzichten van inkomsten en uitgaven aan de (deel)budgethouders zodat deze kan voldoen aan wat onder dit artikel is gesteld.
Hoofdstuk 5 overige bepalingen
Artikel 37
De (deel)budgethouder kan zich niet op onvolledigheid van de regeling of een ander voorschrift beroepen bij het nalaten van wat naar redelijkheid tot de taak wordt geacht te behoren.
Artikel 38
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het college.
Artikel 39
De budgethouder kan onverminderd de eigen verantwoordelijkheid budgetten overdragen aan een deelbudgethouder.
Artikel 40
De budgethouder verstrekt aan het college van burgemeester en wethouders een overzicht van de onder artikel 39 verleende overdrachten. Een afschrift hiervan gaat naar de afdeling Financiën.
Artikel 41
Het afdelingshoofd Financiën en het afdelingshoofd Bestuurs en Management Ondersteuning zijn verplicht afwijkingen van wat in deze regeling is opgenomen te melden aan de directeur bedrijfsvoering en aan het college van burgemeester en wethouders.
Artikel 42
Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2005.
Barneveld, 17 mei 2017,
Burgemeester en wethouders voornoemd,
drs D. Bakhuizen
Secretaris
dr. J.W.A. van Dijk,
Burgemeester
De burgemeester voornoemd,
dr. J.W.A. van Dijk.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl