Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654387
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654387/1
Besluit van de invorderingsambtenaar van het openbaar lichaam Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen houdende regels omtrent het verlenen van mandaat (Mandaatbesluit invorderingsambtenaar gemeente Weert 2021)
Geldend van 19-02-2021 t/m heden
Intitulé
Besluit van de invorderingsambtenaar van het openbaar lichaam Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen houdende regels omtrent het verlenen van mandaat (Mandaatbesluit invorderingsambtenaar gemeente Weert 2021)De invorderingsambtenaar van de Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking gemeenten en waterschappen (BsGW);
Overwegende:
dat het Dagelijks Bestuur van BsGW op grond van de gemeenschappelijke Regeling Belasting-samenwerking Gemeenten en Waterschappen bevoegd is de ambtenaar als bedoeld in artikel 232 vierde lid, onderdeel b van de Gemeentewet (invorderingsambtenaar) aan te wijzen ;
dat het Dagelijks Bestuur op 24 december 2020 heeft besloten om N.M.J.G. Lebens, directeur, aan te wijzen als invorderingsambtenaar;
dat het wenselijk is om de bevoegdheden, zoals hieronder aangegeven te mandateren;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene Wet bestuursrecht;
BESLUIT
Artikel 1 Mandaat
De invorderingsambtenaar mandateert aan de invorderingsambtenaar van de gemeente Weert de invorderingsbevoegdheid van de volgende heffingen op grond van een door het bevoegde gezag van de gemeente Weert vastgestelde regelingen:
- a.
Verordening op de heffing en de invordering van rioolheffingen (incidentele lozingen)
- b.
Verordening op de heffing en de invordering van precariobelastingen (incidentele precario- belastingen)
- c.
Verordening op de heffing en de invordering van reinigingsheffingen (knipkaart milieustraat)
Artikel 2 Kaderstelling
-
1. De uitoefening van de bevoegdheden geschiedt met inachtneming van de kaders en specifieke voorwaarden, zoals aangegeven in dit besluit.
-
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid geschiedt de uitoefening van de bevoegdheden binnen de grenzen van het recht, waarop deze bevoegdheden steunen en de ter zake geldende uitvoeringsregels.
-
3. Voor zover de uitoefening van de bevoegdheden financiële consequenties voor de gemeente met zich brengt, geschiedt zulks met inachtneming van de ter zake gestelde budgettaire kaders.
-
4. Afhandeling van bezwaar- en beroepschriften is uitgesloten van dit mandaat.
Artikel 3 Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken, waarop de besluitbevoegdheid betrekking heeft, geschiedt als volgt:
“De invorderingsambtenaar, namens deze “,
gevolgd door de functieaanduiding van de gemandateerde, diens handtekening en naam. Het gebruik van voorbedrukte formulieren is toegestaan.
Artikel 4 Ondermandaat
Ondermandaat van de in dit besluit toegekende bevoegdheden is toegestaan aan functionarissen in dienst van de gemeente (gemeentenaam).
Artikel 5 Toezicht en rapportage
-
1. De mandaatgever draagt zorg voor het toezicht op de rechtmatige uitoefening van de ge-mandateerde bevoegdheden.
-
2. De gemandateerde draagt desgevraagd zorg voor periodieke rapportages aan de mandaat-gever over de uitoefening van zijn gemandateerde bevoegdheden.
Artikel 6 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt in werking de dag na publicatie zoals bedoeld in artikel 3:42 van de Alge-mene Wet Bestuursrecht.
-
2. Dit besluit kan worden aangehaald als “Mandaatbesluit invorderingsambtenaar gemeente Weert 2021”
Ondertekening
Roermond, 8 februari 2021
De ambtenaar als bedoeld in artikel 232 vierde lid onder b van de Gemeentewet
(invorderingsambtenaar),
De directeur,
N. M.J.G. Lebens
Weert, 9 februari 2021
Ondergetekende,
Verklaart zich akkoord met de voorgestelde mandatering (als bedoeld in artikel 10:4 van de Awb),
H.H.L.W. Nijs-Meulen
Invorderingsambtenaar
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl