Regeling vervallen per 20-02-2018

ALGEMEEN ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING MIDDELEN 2013

Geldend van 15-07-2013 t/m 19-02-2018 met terugwerkende kracht vanaf 01-07-2013

Intitulé

ALGEMEEN ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING MIDDELEN 2013

De afdelingsmanager van de afdeling Middelen, de heer J.E. Dik

Gelet op het Algemeen Mandaatbesluit Bergen op Zoom 2013 (BW13-00671);

Gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

Overwegende dat het uit een oogpunt van efficiency en een betere dienstverlening aan de burgers wenselijk is bepaalde bevoegdheden op te dragen aan medewerkers;

besluit:

  • I.

    Ondermandaat te verlenen aan de tot de afdeling Middelen behorende medewerkers voor de uitoefening van de bevoegdheden, vermeld op de bij dit besluit behorende lijst met mandaten;

  • II.

    Het Algemeen ondermandaatbesluit afdeling Informatieve Diensten van 7 maart 2012 in te trekken;

  • III.

    Te bepalen dat dit ondermandaatbesluit - tegelijkertijd met het algemeen mandaatbesluit - in werking treedt op 1 juli 2013.

Bergen op Zoom, 26 juni 2013

Afdelingsmanager J.E. Dik

Mandaatlijst

Gemandateerd door het afdelingshoofd Middelen:

  • 1.

    In het kader van het bijhouden van een register en een registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken voor:

  • a.

    Het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving;

  • b.

    Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

  • c.

    Het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie;

  • d.

    Het plaatsen van aantekeningen op het brondocument;

  • e.

    Het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie;

  • f.

    Het verstrekken van een bewijs van inschrijving;

  • g.

    Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd;

  • h.

    Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie;

  • i.

    Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn;

  • j.

    Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties;

  • k.

    Het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening.

Voor bovenstaande bevoegdheden ondermandaat te verlenen aan:

    • ·

      De teammanager Informatievoorziening & Processen;

    • ·

      De beheerder en plaatsvervangend beheerder van het register en de registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken zijnde de Adviseur B en Medewerker vastgoedregistratie van team Informatievoorziening & Processen.

  • 2.

    In het kader van het bijhouden van een register en een registratie van adressen en gebouwen op grond van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen voor:

    • a.

      het opstellen van de 'ambtelijke verklaringen';

    • b.

      het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • c.

      het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

    • d.

      het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;

    • e.

      het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;

    • f.

      het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • g.

      het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • h.

      het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • i.

      het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • j.

      het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.

    • k.

      het vaststellen van de definitieve geometrie van de BAGobjecten zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.

    • l.

      Het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen en voor het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een andere krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten zijn opgenomen.

Voor bovenstaande bevoegdheden ondermandaat te verlenen aan:

  • ·

    De teammanager Informatievoorziening & Processen;

  • ·

    De beheerder en plaatsvervangend beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen zijnde de Adviseur B en Medewerker vastgoedregistratie van team Informatievoorziening & Processen.

De bevoegdheid tot het vaststellen van de definitieve geometrie (K) ondermandateren aan medewerkers van de eenheid Geo-informatie bij team Informatievoorziening & Processen, zijnde de medewerker vastgoedregistratie, de werkvoorbereider B en de werkvoorbereider A (BW09-01714).

  • a.

    het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;

Voor bovenstaande bevoegdheden ondermandaat te verlenen aan de teammanager Facilitair & Services van de afdeling Middelen.