Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR445064
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR445064/1
Mandaatbesluit uitvoering Appa en Besluit sollicitatieplicht Appa
Geldend van 18-02-2017 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2017
Intitulé
Mandaatbesluit uitvoering Appa en Besluit sollicitatieplicht AppaIn ditmandaatbesluit wordt verstaan onder:
Belanghebbende : De gewezen burgemeester en de gewezen wethouder alsmede zijn nabestaande(n)
Verantwoordelijk bestuursorgaan : De gemeente Bergen op Zoom, gevestigd aldaar, rechtsgeldig vertegenwoordigd door de burgemeester, voor de volmacht en Het college van burgemeester en wethouders van Bergen op Zoom, voor de mandatering; ;
Raet : De besloten vennootschap Raet bv, gevestigd te Amersfoort, hierbij rechtsgeldig vertegenwoordigd door de directeur BPO Services;
Besluit : Het Besluit sollicitatieplicht Appa voor gewezen politieke ambtsdragers (Stb. 2010, 788);
Wet : De Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (Stb. 1969, 594).
O verwegende dat het verantwoordelijk bestuursorgaan op grond van bovengenoemd e Wet en Besluit bevoegd is tot het nemen van besluiten;
het verantwoordelijk bestuursorgaan van mening is dat een efficiëntere besluitvorming wordt bereikt , indien Raet deze bevoegdheid in naam van het verantwoordelijk bestuursorgaan uitoefent ;
wordt als volgt besloten:
Mandaatbesluit uitvoering Appa en Besluit sollicitatieplicht Appa
Artikel 1 Mandaatverlening uitvoering van de Wet en het Besluit
het verantwoordelijk bestuursorgaan verleent aan Raet mandaat om namens het verantwoordelijk bestuursorgaan al die besluiten te nemen die het verantwoordelijk bestuursorgaan bevoegd is te nemen op grond van
a.de Wet betreffende de artikelen inzake het toekennen, wijzigen en beëindigen van uitkeringen en pensioenen waaronder mede te verstaan de uitbetaling van uitkeringen en pensioenen aan oud-bestuurders dan wel hun nabestaande(n);;
- b.
het Besluit betreffende de volgende artikelen:
wet - 132a Verplichtingen belanghebbende
- -
132b Extern uitvoeren planmatige begeleiding
- -
132c Sanctiemogelijkheden
besluit - 2.3, lid 2 Vaststelling plan - 2.4, lid 2 Vaststelling bijgesteld plan - 4.1 tot en met 4.4 Inhouding van de uitkering nadat het re- integratiebedrijf en belanghebbende zijn gehoord.
- -
Artikel 2 Bezwaarbehandeling
het verantwoordelijk bestuursorgaan verleent aan Raet mandaat om namens het verantwoordelijk bestuursorgaan in het kader van de uitvoering van het Besluit, bezwaarschriften in behandeling te nemen, beslissingen op bezwaar voor te bereiden. De formele afhandeling van een bezwaarschrift geschied vervolgens op basis van de in de gemeente geldende verordening voor de behandeling van bezwaarschriften. Tijdens de voorbereiding heeft Raet overleg met het bestuursorgaan.
Artikel 3 Volmacht
De gemeente verleent aan Raet tevens volmacht, met recht van substitutie, om in naam van, dan wel namens het verantwoordelijk bestuursorgaan alle privaatrechtelijke (rechts)handelingen te verrichten die Raet noodzakelijk of wenselijk acht in het kader van de uitvoering van het Besluit.
Artikel 4 Wet openbaarheid van bestuur
Niet tot het mandaat behoort het verstrekken van informatie in het kader van een Wob-verzoek aan anderen dan het verantwoordelijk bestuursorgaan. Raet zal in het geval van een Wob-verzoek aan het verantwoordelijk bestuursorgaan de informatie verstrekken die noodzakelijk is voor de afhandeling van een Wob-verzoek.
Artikel 5 Acceptatie mandaatnemer
Raet accepteert door ondertekening van dit besluit uitdrukkelijk de mandaatverlening, zoals in dit besluit is omschreven.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2017 en is van kracht tot het moment van schriftelijke intrekking. Dit besluit vervangt het besluit van 1 juli 2014.
Het verantwoordelijk bestuursorgaan bijB&W-besluit d.d. 1 juli 2014, nummer 27-11, en aangepast bij B&W-besluit d.d. 20 december 2016, nummer 51-08 (corsa BW16-01059) |
|
Dhr. A.G.J. van der Weegen loco-burgemeester van Bergen op Zoom |
|
Datum : 20 december 2016 |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl