Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR337133
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR337133/1
Regeling vervallen per 24-04-2017
Delegatie- en mandaatregister
Geldend van 17-07-2014 t/m 23-04-2017 met terugwerkende kracht vanaf 20-04-1999
Intitulé
Delegatie- en mandaatregisterINLEIDING
Legaliteitsbeginsel
-
In Nederland is het legaliteitsbeginsel één van de grondslagen van het Nederlandse recht.
-
Het legaliteitsbeginsel houdt in dat de overheid geen inbreuk mag maken op de vrijheid of eigendom van particulieren als daarvoor niet een wettelijke grondslag bestaat.
Bevoegdheidstoedeling
-
Bevoegdheden worden in een wettelijk voorschrift (zoals wetten, ministeriële regelingen, gemeentelijke verordening) aan bestuursorganen binnen een overheidsorganisatie toegekend. Daarvoor zijn twee mogelijkheden:
- a.
De bevoegdheid wordt rechtstreeks toegekend in een wettelijke richtlijn aan een bestuursorgaan. Dit noemen we attributie. Zo wordt in de Woningwet aan het college van burgemeester en wethouders de bevoegd gegeven om een bouwvergunning te verlenen.
- b.
De bestaande bevoegdheid wordt overgedragen aan een ander bestuursorgaan. Dit noemen we delegatie. Zo kan de gemeenteraad zijn bevoegdheid om de grenzen van de bebouwde kom vast te leggen, overdragen aan het college van burgemeester en wethouders.
- a.
Mandaat
-
Er is een derde figuur waarbij de bevoegdheid niet over gaat, maar in naam van en onder verantwoordelijkheid van het bestuursorgaan wordt uitgeoefend. Dit heet mandaat. Onder mandaat verstaat artikel 10.1. van de Algemene wet bestuursrecht (hierna: Awb): de bevoegdheid om namens het bestuursorgaan een besluit te nemen. Er zijn andere vormen van mandaat, namelijk de volmacht en de machtiging.
-
Bij een volmacht oefent de gevolmachtigde namens het bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen uit, bijvoorbeeld het sluiten van een overeenkomst.
-
Een machtiging heeft betrekking op de bevoegdheid om namens het bestuursorgaan feitelijke handelingen te verrichten. Een feitelijke handeling is een handeling die niet als privaatrechtelijk of publiekrechtelijk is aan te merken, bijvoorbeeld het aanleggen van een rioolleiding.
HET WETTELIJK KADER VOOR DELEGATIE EN MANDAAT
Algemeen
De Awb bepaalt op welke wijze delegatie en mandaat tot stand komt en onder welke voorwaarden dat is toegestaan.
Delegatie
-
In afdeling 10.1.2 van de Awb staan de bepalingen over delegatie. Voor delegatie is een specifieke wettelijke grondslag vereist. Zoals hierboven al is aangegeven, is delegatie slechts aan een ander bestuursorgaan mogelijk. Daarmee is delegatie aan ambtenaren (ondergeschikten) dus niet toegestaan.
-
Bij delegatie gaat de hele bevoegdheid over. De gemeenteraad kan niet in incidentele gevallen alsnog besluiten. Wel wordt de gemeenteraad geïnformeerd als er een besluit krachtens een gedelegeerde bevoegdheid wordt genomen.
-
Op gemeentelijk niveau kennen we momenteel alleen delegatie van bevoegdheden van de gemeenteraad aan het college van burgemeester en wethouders. Het is van belang dat iedere medewerker in de organisatie nagaat welke bevoegdheid bij wie ligt, omdat onbevoegd genomen besluiten door de rechter kunnen worden vernietigd.
Mandaat
De wettelijke voorwaarden waaronder mandaat is toegestaan, is opgenomen in afdeling 10.1.1 van de Awb. Op volmachten en machtigingen gelden dezelfde regels als voor mandaat. Dit is vastgelegd via de schakelbepaling van artikel 10:12 Awb.
Mandaat is in beginsel toegestaan, tenzij een wettelijk voorschrift anders bepaalt of de aard van de bevoegdheid zich daartegen verzet (artikel 10:3 Awb). Zo komt het voor dat mandaat uitdrukkelijk wordt uitgesloten. Ook komt het voor dat specifiek is aangegeven aan wie mandaat kan worden verleend. Daarmee is dan mandaat aan een ander uitgesloten.
Delegatie- en mandaatregister
In dit register zijn de geldende delegaties en mandaten opgenomen. Waar nodig zijn per afdeling de mandaten naar werkveld onderverdeeld. Als er sprake is van een volmacht of machtiging, wordt dat in het register aangegeven.
ORGANISATORISCH KADER
Achtergrond
Voor alle mandaten geldt de ‘Richtlijn mandaat, volmacht en machtiging gemeente Beuningen 2013 (hierna: richtlijn), voor het eerst vastgesteld op 20 juli 2010, laatstelijk gewijzigd op 11 juni 2013. Daarin is opgenomen hoe de gemeentelijke organisatie omgaat met het verlenen van mandaat en de wijze waarop de medewerkers met een gemandateerde bevoegdheid dienen om te gaan. Het algemene uitgangspunt in de richtlijn is dat bevoegdheden zo laag mogelijk in de organisatie worden gelegd. Tegelijk biedt de richtlijn een organisatorisch kader om medewerkers bewuster te maken van situaties waarin het wenselijk is af te zien van een gemandateerde bevoegdheid. Met name in bestuurlijk of maatschappelijk gevoelige zaken, is het van belang dat een besluit politiek draagvlak heeft. Om die reden worden in de richtlijn standaard algemene clausules en instructies verbonden die voor alle mandaten en ondermandaten gelden. Daarmee wordt de legitimiteit van besluiten die krachtens mandaat en ondermandaat worden genomen, gewaarborgd. De richtlijn wordt hieronder weergegeven.
Richtlijn mandaat, volmacht en machtiging gemeente Beuningen 2013
Burgemeester en wethouders van Beuningen en de Burgemeester van Beuningen;
ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet;
gelet op de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUITEN
de Richtlijn mandaat, volmacht en machtiging gemeente Beuningen 2013 vast te stellen
Afdeling I Algemeen
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze Richtlijn mandaat, volmacht en machtiging gemeente Beuningen wordt verstaan onder:
- a.
besluit: een besluit zoals bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht;
- b.
machtiging: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan feitelijke handelingen te verrichten;
- c.
mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen;
- d.
mandaatgever: het bestuursorgaan die de mandaat heeft verleend;
- e.
gemandateerde: de functionaris aan wie mandaat of ondermandaat is verleend;
- f.
ondermandaat: een door de gemandateerde verleende mandaat;
- g.
volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan privaatrechtelijke handelingen te verrichten.
Artikel 2 Wijze van mandaat en ondermandaat (ook wel submandaat).
Mandaat en ondermandaat van bevoegdheden wordt in hiërarchische lijn verleend aan functionarissen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
Artikel 3 Beslissingsmandaat
Mandaat houdt een beslissingsmandaat in, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
Artikel 4 Ondermandaat
- 1.
De verlening van mandaat houdt tevens toestemming in voor ondermandaat, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
- 2.
Ondermandaat houdt slechts ondertekeningsmandaat in tenzij:
- a.
ondermandaat aan een afdelingshoofd is verleend, waarbij een andere functionaris de voorbereiding van het in ondermandaat te nemen besluit verricht;
- b.
het een bevoegdheid betreft die aan de hand van een protocol, beleidsregel of werkproces wordt verricht waarbinnen voldoende functiescheiding is opgenomen;
- c.
het ondermandaat aan een medewerker van de afdeling Sociale Zaken of van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling is verleend en de bevoegdheid aan de hand van een protocol, beleidsregel of werkproces wordt verricht waarbinnen voldoende functiescheiding is opgenomen als bedoeld in sub b of waarbij toetsing achteraf plaatsvindt door middel van representatieve steekproeven;
- d.
de spoedeisendheid ondermandaat rechtvaardigt;
- a.
- 3.
De gemandateerde kan in aanvulling op artikel 7 en artikel 8 van de richtlijn, nadere clausules en/of instructies aan ondermandaat verbinden.
Artikel 5 Vervanging
- 1.
De gemeentesecretaris, een directielid en een afdelingshoofd worden bij afwezigheid vervangen door de functionaris genoemd in het vervangingsschema, opgenomen in het delegatie- en mandaatregister.
- 2.
De functionaris aan wie bevoegdheden zijn gemandateerd, wordt bij afwezigheid vervangen door het afdelingshoofd, tenzij het gaat om vervanging van een Prestatie Akkoord Verklaarder zoals bedoeld in de actuele budgethoudersregeling. Het afdelingshoofd stelt het college in kennis van de aanwijzing van vaste vervangers van PAV-ers op hun afdeling.
- 3.
Bij vervanging gaan de gemandateerde bevoegdheden over op degene die de betreffende functionaris vervangt, tenzij het gaat om een bevoegdheid die van ondermandaat is uitgesloten.
Afdeling II Toepassing van mandaat en ondermandaat
Artikel 6 Algemene beperkingen
Deze mandaatrichtlijn geldt niet voor de bevoegdheid tot:
- 1.
Het vaststellen van beleidsregels.
- 2.
Het beslissen op een bezwaarschrift.
Artikel 7 Clausules
- 1.
Een verleende mandaat geldt niet bij besluiten:
- a.
die buiten het budget vallen, behoudens calamiteiten;
- b.
die afwijken van een beleidsregel of een gedragslijn;
- c.
waarbij een medewerker een persoonlijk belang heeft bij het te nemen besluit;
- d.
die afwijken van een intern of extern advies;
- e.
die een overeenkomst inhouden boven een bedrag van € 30.000,--, tenzij anders is vermeld.
- a.
- 2.
Het bepaalde onder artikel 7 lid 1 sub b en d geldt niet bij besluiten van de afdeling sociale zaken die in mandaat worden genomen.
Artikel 8 Instructies
Binnen de omvang van mandaat en ondermandaat worden de volgende instructies in acht genomen:
- 1.
In zaken die politiek of maatschappelijk gevoelig liggen, dient tevoren met de portefeuillehouder overleg plaats te vinden.
- 2.
In zaken waarin zich financiële consequenties voordoen die niet eerder zijn voorzien, dient overleg plaats te vinden met het afdelingshoofd.
Artikel 9 Ondertekening
1.Een krachtens mandaat en ondermandaat genomen besluit wordt als volgt ondertekend:
Met vriendelijke groet,
namens de burgemeester
(naam functionaris) , (functie en afdeling)
En
Met vriendelijke groet,
namens burgemeester en wethouders
(naam functionaris), (functie en afdeling)
2.In het geval het mandaat uitsluitend betrekking heeft op ondertekening (ondertekeningsmandaat) worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
Met vriendelijke groet,
Volgens het door het/de (naam bestuursorgaan) genomen besluit d.d. …”
(naam functionaris) , (functie en afdeling)
3.In het geval het ondermandaat uitsluitend betrekking heeft op ondertekening (ondertekeningsmandaat) worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
Met vriendelijke groet,
Volgens het namens het/de (naam bestuursorgaan) genomen besluit d.d.
naam functionaris, hoofd afdeling …..
In mandaat ondertekend door,
Naam functionaris, medewerker ……
Artikel 10 Samenhangende rechtshandelingen of feitelijke handelingen
- 1.
De gemandateerde is eveneens ge(vol)machtigd tot het verrichten van de met de gemandateerde bevoegdheid samenhangende privaatrechtelijke rechtshandelingen of feitelijke handelingen.
- 2.
Op volmacht en machtiging is deze Richtlijn voor zover mogelijk van overeenkomstige toepassing.
Afdeling IV: Het delegatie- en mandaatregister
Artikel 11
- 1.
Mandaten en ondermandaten worden opgenomen in het delegatie- en mandaatregister.
- 2.
In de gevallen waar slechts sprake is van ondertekeningsmandaat wordt dit uitdrukkelijk aangegeven in het delegatie- en mandaatregister.
Artikel 12
Het delegatie- en mandaatregister is openbaar en ligt voor eenieder ter inzage.
Artikel 13 (vervallen)
Afdeling IV Slot- en overgangsbepalingen
Artikel 14
Mandaten en ondermandaten worden geacht te zijn gewijzigd voor zoveel en op het tijdstip dat de hierin genoemde wetten en overige regelgevingen zijn gewijzigd.
Artikel 15
- 1.
Deze Richtlijn mandaat, volmacht en machtiging gemeente Beuningen 2013 treedt in werking op de dag nadat deze is bekendgemaakt.
- 2.
Met ingang van de datum waarop deze regeling in werking treedt, vervalt de ‘Richtlijn Mandaat-, volmacht en machtiging gemeente Beuningen 2012’.
Artikel 16
Dit besluit wordt aangehaald als ‘Richtlijn mandaat, volmacht en machtiging gemeente Beuningen 2013’.
Beuningen, 11 juni 2013. A.H.W.M. Kocken RA secretaris |
drs. C.F. van Eert burgemeester |
VERVANGINGSSCHEMA
Functie |
Vervanger |
Gemeentesecretaris |
1e directielid 2e afdelingshoofd Inwoners 3e afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling 4e afdelingshoofd Sociale Zaken 5e afdelingshoofd Openbare Ruimte 6e afdelingshoofd Personeel & Organisatie 7e afdelingshoofd Financiën |
Raadsgriffier |
1e raadsadviseur/plaatsvervangend raadsgriffier 2e afdelingshoofd Inwoners/Financiën |
Directie |
1e gemeentesecretaris 2e directielid |
Afdelingshoofd Financiën |
1e beleidsmedewerker Financiën |
Afdelingshoofd Personeel &Organisatie |
1e beleidsmedewerker P&O 2e coördinator DIV 3e coördinator Automatisering |
Afdelingshoofd Inwoners |
1e beleidsmedewerker Welzijn 2e coördinator Inwoners |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
1e coördinator klantmanagement en administratie 2e senior beleidsmedewerker |
Afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling |
1e coördinator Beleid en Projecten 2e coördinator Vergunningen, Toezicht & Handhaving (VTH) |
Afdelingshoofd Openbare Ruimte |
Coördinator werkveld Beheer en Toezicht Openbare Ruimte |
Marktmeester |
Bode |
Bode |
Assistent bode |
DELEGATIEBESLUITEN
(Delegans: Raad, delegataris: college van B&W, tenzij anders vermeld)
De delegatiebesluiten zijn niet aan een raadsperiode verbonden.
Titel van de wet |
Artikel |
Omschrijving taak/bevoegdheid |
Datum besluit |
Wegenverkeerswet 1994 |
20a lid 1 |
Vaststellen grenzen bebouwde kom |
14-3-2006, BW05.01785 |
Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
18 lid 1 |
Aanwijzen wegen of weggedeelten voor het vervoer van gevaarlijke stoffen |
14-3-2006, BW05.01785 |
Natuurbeschermingswet 1998 |
25 lid 1 |
Uitbrengen van advies aan GS inzake ontwerpbesluit tot aanwijzing beschermd landschapsgezicht |
14-3-2006, BW05.01785 |
Wet openbaarheid van bestuur (Wob) |
6 |
Beslissing op verzoeken in het kader van de Wob, incl. verdaging, in zaken die de raad aangaan |
18-5-2010, BW10.00409 |
Algemene wet bestuursrecht en overige wetten |
4:14 |
Verdaging beslistermijn in zaken die de raad aangaan |
18-5-2010, BW10.00409 |
Algemene wet bestuursrecht |
4:18 |
Vaststellen verschuldigdheid en de hoogte van dwangsommen in zaken die de raad aangaan |
18-5-2010, BW10.00409 |
Wet Basisadministratie adressen en gebouwen (Wet bag) en Gemeentewet (Gemw.) |
Artt. 108 lid 1 en lid 2, 149 Gw en art. 6 Wet bag |
Vastgesteld in de Verordening Naamgeving en nummering van 1 juni 2010. Het gaat om het afbakenen c.q. vaststellen en benoemen van: 1.woonplaatsen 2.openbare ruimte (straatnamen) 3.nummeraanduiding 4.verblijfsobjecten 5.panden 6.ligplaatsen 7.standplaatsen. |
18-5-2010, BW10.00348 |
Wet ruimtelijke ordening |
3.6 lid 1, onder a Wro art 6.12 lid 1, en 2 Wro |
Beslissing tot wijziging van een bestemmingsplan Beslissing over het al dan niet stellen van een exploitatieplan voor het afwijken van een bestemmingsplan in aangewezen categorieën van gevallen waarin geen verklaring van geen bedenkingen van de raad vereist is, ten behoeve van een omgevingsvergunning. |
27-9-2011, BW11.00891 |
Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de Gemeentewet (Gemw) |
Artt. 107a t/m 107e Gemw |
Delegatie van bevoegdheden aan de werkgeverscommissie ten aanzien van de rechtspositie van de griffier en medewerkers griffie, behoudens voorzover het betreft 1.de benoeming, schorsing als disciplinaire maatregel of het ontslag van de griffier (107 Gemw.; 2.instructies aan de griffier (107a, lid 2, Gemw); 3.vervanging van de griffier (107d, lid 1, Gemw); 4.vaststelling en wijziging van de organisatie van de griffie (107e, lid 1, Gemw), behoudens het vaststellen en wijzigen van de arbeidsvoorwaardenregeling. |
28-9-2003 3-6-2013, BW13.00337 |
MANDAATBESLUITEN
Algemeen/aan alle afdelingshoofden
Taken en bevoegdheden |
Mandaat- verlener |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Het buiten behandeling laten van een aanvraag o.g.v. art 4:5 Awb |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofden |
Alleen indien de beslissing op de aanvraag eveneens is gemandateerd |
14-1-2003 |
|
Afwijzen van een aanvraag met toepassing van art. 4:6 Awb (herhaalde aanvraag) |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofden |
Alleen indien de beslissing op de aanvraag eveneens is gemandateerd |
14-1-2003 |
|
Beslissing op verzoek om informatie alsmede verdaging Wet Openbaarheid van Bestuur, inclusief zaken die de raad aangaan |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelings- hoofden |
Beperking bij ondermandaat: niet bij afwijzing |
5-7-2005 18-5-2010 |
Aangifte bij de politie in geval van vandalisme, diefstal, vermissing e.d. m.b.t. gemeente-eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofden |
Alle medewerkers |
14-1-2003 |
|
Het verlenen van gratificaties bij bijzondere prestaties buiten de bevorderingsronde |
B&W |
Gemeentesecretaris |
14-1-2003 |
||
Vaststellen verschuldigdheid en de hoogte van dwangsommen art. 4:18 Awb, inclusief zaken die de raad aangaan. |
B&W |
Afdelingshoofden |
19-1-2010 18-5-2010 |
||
Verdaging beslistermijn ex art. 4:14 Awb en in specifieke wetten, inclusief zaken die de raad aangaan. |
B&W |
Afdelingshoofden |
19-1-2010 18-5-2010 |
||
Ontzegging en ondertekening toegang gemeentehuis op basis van 5:1 BW (eigendomsrecht) |
Burgemeester B&W |
Gemeentesecretaris |
12-1-2010 19-1-2010 |
||
Het aangaan van overeenkomsten. Bij inkoop en aanbesteding gelden de mandaten zoals onder deze lijst opgenomen.* De ondertekening van overeenkomst, w.o. inkoop en aanbesteding. (volmacht c.q. machtiging) |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofden Afdelingshoofden |
Tot een bedrag van € 30.000,-; bij € 30.000,- of hoger alleen het college c.q. burgemeester bevoegd Bij inkoop en aanbesteding: binnen het kader van het aanbestedingsbeleid; zie lijst* |
20-7-2010/ 4-12-2012 |
|
Het aanmanen tot voldoening van een geldvordering op basis van een publiekrechtelijke richtlijn artt. 4:112 en 4:113 Awb |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofden |
20-7-2010 |
||
Het uitvaardigen van een dwangbevel 4:114 in combinatie met 4:115 Awb op basis van een publiekrechtelijke richtlijn |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofden |
20-7-2010 |
||
Toezichthouders: a.de aanwijzing van toezichthouders op basis van een publiekrechtelijke richtlijn b.afgifte van legitimatiebewijzen aan toezichthouders 5:12 Awb c.ondertekening van legitimatiebewijzen |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofden |
20-7-2010 |
*Inkoop en aanbesteding
Type aanbesteding |
Aantal offertes |
Drempelbedrag (excl. BTW) |
Selectie en gunning |
Bonnenboekje |
n.v.t |
a.Werken tot € 2.500 b.Leveringen en diensten tot € 500 |
Budgethouder |
Enkelvoudig |
1 |
a.Werken van € 2.500 tot € 30.000 b.Leveringen en diensten van € 500 tot € 30.000 c.Bij calamiteiten en niet voorziene situaties en werken in regie op basis van eenheidsprijzen d.Alleenrecht (octrooi of auteursrecht) tot EU-bedragen e.Technische of artistieke kwaliteiten tot EU-bedragen |
Afdelingshoofd |
Onderhands |
Minimaal 3 (voor werken UAR-2001) |
a.Opdracht betreft specialisme dat slechts door enkele bedrijven kan worden uitgevoerd tot EU-bedragen b.Opdrachten groenonderhoud c.Werken van € 30.000 tot € 200.000 d.Leveringen en diensten van € 30.000 tot de Europese aanbestedingsgrenzen conform officiële publicaties. |
Secretaris |
Openbaar (UAR 2001 voor werken) |
a.Werken van € 200.000 tot de Europese aanbestedingsgrenzen voor werken zoals op de website van het Ministerie van EZ. b.Leveringen en diensten: n.v.t. |
College |
|
Europees (UAR-EG 1991 voor werken) |
a.Werken vanaf de Europese aanbestedingsgrenzen zoals vermeld op de website van het Ministerie van EZ. b.Leveringen en diensten vanaf de Europese aanbestedingsgrenzen zoals vermeld op de website van het Ministerie van EZ. |
College |
Afdeling Inwoners
Werkveld Welzijn
Taken en bevoegdheden |
Mandaat gever |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Besluiten op aanvragen om subsidieverlening voor zover het college op grond van de Algemene subsidieverordening gemeente Beuningen II en bijbehorende deelverordeningen bevoegd is te ondertekenen |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
15-11-2005 |
||
Bijhouden register van meldingen o.g.v. artikel 46 van de Wet Kinderopvang (machtiging) |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
6-3-2007 |
||
Organisatie kermissen (jaarmarken 160 Gemw) |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
15-11-2005 |
||
Vertegenwoordiging bij zittingen van de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak incl. instemmen met schikkingsvoorstel, mede namens de raad in opdracht van het college (doorlopende machtiging) |
B&W |
dhr. H.R.J. Vincken mw. I.J.M. Verton mw. Y.J.A. Kuipers-Van Breda dhr. A. Bosveld |
·Bij vertegenwoordiging van de raad dienen verweerschriften en pleitnotities tevoren door het college te worden geaccordeerd. ·Schikkingsbevoegdheid geldt niet bij zaken van de raad en/of bij zwaarwegende belangen |
28-2-2012 10-7-2012 |
Werkveld Onderwijs
De uitvoering van en beschikkingen op grond van de Verordening Leerlingenvervoer 2014 |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
15-11-2005 |
||
Het verlenen van vrijstelling van de art. 3a, 3b, 15 van de Leerplichtwet |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
Leerplicht-ambtenaar |
BW11.00550 |
15-11-2005 11-04-2011 |
Werkveld Algemeen Juridische Zaken
Taken en bevoegdheden |
Mandaat- gev er |
Gemandateerde |
Onder mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Uitvoering verordening behandeling bezwaar- en beroepschriften: De artt. 9 , 10 en 11 |
Voorzitter cie BS En plv. voorzitter |
secretaris cie BS |
14-1-2003 |
||
Uitvoering van de Algemene wet bestuursrecht: De artt. 6:6, 6:14, 6:15, 7:10 lid 3 en 4, 7:20 lid 2 |
BurgemeesterB&W |
secretaris cie BS |
14-1-2003 |
Werkveld Publiekszaken
Bevoegdheden inzake paspoorten en Europese identiteitskaart: ·In ontvangst nemen ·Aanvragen van documenten ·Uitreiken van documenten |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
I.Theunissen, W.Verduijn J.Herregra-ven Medewerkers Inwoners Medewerkers Inwoners: andere dan de aanvragers |
Via protocol Paspoortwet (functiescheiding aanvrager-uitreiker) |
15-11-2005 |
Afgifte rijbewijzen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
·Via protocol RDW ·Behoudens Internationale rijbewijzen (gemandateerd aan hoofddirectie van de ANWB o.g.v. art. 117 Wegenverkeerswet) |
15-11-2005 |
Het doorzenden van een aanvraag voor een verklaring omtrent het gedrag aan de Minister van Justitie |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
Aan de hand van protocol Ministerie van Justitie |
15-11-2005 |
Taken en bevoegdheden |
Mandaat- gever |
Gemandateerde |
Onder- mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Het opnemen of weigeren van gegevens in de gemeentelijke basisadministratie (art. 83 Wet GBA) |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
Audit aan de hand van protocol in handboek GBA |
15-11-2005 |
Verklaringen inzake verkiezingen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
15-11-2005 |
|
Legalisatie handtekeningen (bevestiging dat handtekening van een bepaald persoon is). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
15-11-2005 |
|
Bevoegdheden in de Rijkswet op het Nederlanderschap (Stb. 1984, 628): -bevestiging van verkrijging of weigering van het Nederlanderschap art. 6 van de wet -het in ontvangst nemen van optieverklaringen en naturalisatieverzoeken art. 21 van de wet en art. 8 Richtlijn verkrijging en verlies Nederlanderschap |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
Audit door Immigratie- en Naturalisatiedienst. |
15-11-2005 |
Verstrekken van vergunningen en verloven op grond van de Wet op de Lijkbezorging |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
Begrafenisondernemer/beheerder begraafplaats toetst de aanvraag van datum en tijdstip van begraven/cremeren. |
15-11-2005 |
Ondertekenen van verklaringen onder ede (art. 36 tweede lid sub e van de Wet GBA) |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
Medewerkers Inwoners |
Via protocol in Wet GBA twee medewerkers bij verklaring aanwezig. |
15-11-2005 |
Het aanwijzen van een locatie als gemeentehuis voor het eenmalig sluiten of bevestigen van een huwelijk/geregistreerd partnerschap (artikel 5 eerste lid wet rechten Burgerlijke stand) |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
Clausule: niet bij weigeringen |
15-11-2005 |
|
Het benoemen van Buitengewone Ambtenaren van de Burgerlijke Stand voor één dag (1:16, lid 2, BW) |
B&W |
Afdelingshoofd Inwoners |
3-6-2014, at14001595 |
Werkveld Veiligheid
Taken en bevoegdheden |
Mandaat- gever |
Gemandateerde |
Onder- mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Wijziging vragenlijsten Wet Bibob |
B&W |
Burgemeester |
13-7-2004 8-2-2011 |
||
Verzoek om advies conform artikel 7, lid 3 van de Wet Bibob |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd Inwoners |
8-2-2011 |
Afdeling Sociale zaken
Taken en bevoegdheden |
Mandaat - gever |
Gem anda - t eerde |
Onder mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Besluiten inzake aanspraken op uitkeringen levensonderhoud krachtens de ·WWB ·Ioaw, ·Ioaz, ·WIJ En de op deze wetten gebaseerde gemeentelijke verordeningen |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Kwaliteits- medewerkers ·Klantmana-ger Inkomen |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 13-8-2013, BW13.01072 |
|
Besluiten inzake aanspraken op uitkeringen niet zijnde levensonderhoud krachtens de ·WWB ·Ioaw, ·Ioaz, ·WIJ En de op deze wetten gebaseerde gemeentelijke verordeningen |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Klantmana-ger Inkomen ·Medewerker administratie ·Klantmana-ger Schuldhulp-verlening |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzing -buiten behandelingstelling -loonkostensubsidies -Incidentele bijzondere bijstand met een geldelijk belang van € 1.000,-- of meer -Periodieke bijzondere bijstand met een geldelijk belang van € 1.200,-- of meer op jaarbasis |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
Besluiten inzake overige onderwerpen krachtens de ·WWB ·Ioaw, ·Ioaz, ·WIJ En de op deze wetten gebaseerde gemeentelijke verordeningen |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Klantmana-ger Inkomen ·Klantmana-ger Werk |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -maatregelen -blokkeringen van de uitkering na een onderzoek door IBO -beëindigingsonderzoeken als er sprake is van: -beëindigingen / intrekkingen vanwege geconstateerd frauduleus gedrag -beëindigingen waarbij schending van informatieplicht speelt -beëindigingen waarbij een terugvordering speelt |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
Besluiten krachtens de Wet op de Kinderopvang |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
Klantmanager Inkomen |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzingen -buiten behandelingstellingen |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
Besluiten krachtens de Wmo |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
Klantmanager Zorg |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzingen -buiten behandelingstellingen -woningaanpassingen, hulp bij het huishouden op jaarbasis, vervoersvoorzieningen (rolstoel en scootmobiel) en vervoerskostenvergoedingen met een geldelijk belang van € 10.000,-- of meer |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
Besluiten inzake het verlenen en weigeren van gehandicaptenparkeerkaarten krachtens artikel 49 t/m 55 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
B%W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
Klantmanager Zorg |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzingen -buiten behandelingstellingen |
21-2-2006 |
Besluiten inzake maaltijdenvoorziening en personenalarmering krachtens gemeentelijk beleid |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
Klantmanager Zorg |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzingen -buiten behandelingstellingen |
21-2-2006 |
Besluiten, ontheffingen en onderzoeken, voor zover burgemeester en wethouders het bevoegde gezag zijn krachtens de Wet inburgering |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Klantmana-ger Inkomen ·Klantmana-ger Inburgering |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzingen -buiten behandelingstellingen |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
Besluiten tot verhaal, terugvordering en invordering van uitkeringen van bovengenoemde uitkeringsregelingen en overige feitelijke handelingen zoals aangaan van minnelijke regelingen en ondertekenen aanmaningen |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
Medewerker terugvordering & verhaal |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -Alle oninbare vorderingen en (gedeeltelijke) kwijtscheldingen |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
Ondertekening declaraties en het doen van kwartaal- en jaaropgaven t.b.v. diverse ministeries |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
||
Ondertekening chequebetalingen |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
Klantmanager Inkomen |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
|
Afgifte verklaringen krachtens artikel 285 lid 1 sub f Faillissementswet voor schuldhulpverlening |
B&W |
Westerbeek COD BV + Zuidweg & Partners |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
||
Vertegenwoordiging bij zittingen van de rechtbank en de Centrale Raad van Beroep incl. instemmen met schikking, mede namens de raad in opdracht van het college (doorlopende machtiging) |
B&W BW08.00248/BW10.01135 |
mw. M. Frickel mw.H.J.M. Nikkelen |
Schikkingsbevoegdheid geldt niet bij zaken van de raad en/of bij zwaarwegende belangen |
28-2-2008 16-8-2010 10-7-2012 |
|
Het aangeven van sociale zekerheidsfraude bij het Openbaar Ministerie (machtiging) |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Coördinator ·Juridisch kwaliteits-medewerker |
18-4-2006 BW06.00890 20-7-2010 BW10.00639 |
|
Besluiten inzake het gemeentelijk minimabeleid |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Medewerker vakbalie Zorg Werk en inkomen ·Medewerker Administratie |
Met advies van de juridisch kwaliteitsmedewerker in geval van: -(gedeeltelijke) afwijzingen -buiten behandelingstellingen |
20-7-2010 BW10.00639 |
Ondertekening processtukken voor de Rechtbank Arnhem en de Centrale Raad van Beroep |
B&W |
Afdelingshoofd Sociale Zaken |
·Coördinator ·Juridisch kwaliteits-medewerker |
20-7-2010 |
|
Subsidieverstrekking aan de buitensteedse werkvoorzieningschappen in het kader van de Wet sociale werkvoorziening |
B&W |
Rechtspersoon Breed (extern mandaat) |
Ondermandaat niet toegestaan |
7-12-2010 |
|
Indicatie levensloopgeschikte woningen op grond van de Regionale Huisvestingsverordening 2013 |
B&W |
afdelingshoofd Sociale Zaken |
klantmanagers Zorg |
2-7-2013, BW13.01029 |
|
Aangaan van bruikleenovereenkomsten voor de uitleen van rolstoelen (rolstoelpool) Ondertekenen van bruikleenovereenkomsten voor de uitleen van rolstoelen (rolstoelpool) |
B&W Burgemeester |
afdelingshoofd Sociale Zaken |
Medewerkers Gemeentewerf: dhr. S. Reijnen dhr. P. van Dijk dhr. E. Tromp |
15-4-2014, BW14.00310 22-4-2014 BW14.00346 |
Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)
Algemeen
Taken en bevoegdheden |
Mandaat - gever |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
Het buiten behandeling laten van een aanvraag o.g.v. art 4:5 Awb |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen. Senior medewer-ker vergunningen. Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving |
14-1-2003 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Afwijzen van een aanvraag met toepassing van art. 4:6 Awb (herhaalde aanvraag) |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen. Senior medewer-ker vergunningen. Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving. |
14-1-2003 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Verdaging beslistermijn ex art. 4:14 Awb en in specifieke wetten, inclusief zaken die de raad aangaan. |
B&W |
Afdelingshoofd RO Medewerkers ODRN |
Coördinator BP Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen. Senior medewer-ker vergunningen. Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving. |
Mandaat ODRN enkel voor omgevingsvergunning als genoemd in art. 2.1 lid 1 onder e. |
14-1-2003 14-7-2014, BW14.00505 |
|
Beschikkingen tot opleggen van nadere eisen op basis van art 3:6 lid 1 onder d Wet ruimtelijke ordening. |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator BP |
Geen mandaat: ·bij ingekomen zienswijzen |
1-6-2008 |
|
Verlening, weigering en intrekking van omgevingsvergunningen als genoemd in art. 2.1 en 2.2 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo). |
B&W |
Afdelingshoofd RO Medewerkers ODRN |
Coördinator BP Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen. Senior medewer-ker vergunningen. Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving. Ver-gunningverlener |
Geen ondermandaat: ·bij ingekomen zienswijzen ·bij weigeringen ·indien v.v.g.b. van de raad is vereist Medewerker “vergunningverlener” enkel ondermandaat voor omgevingsvergunningen als genoemd in art. 2.2 lid 1 onder g, h en i (kappen en reclame). Mandaat ODRN enkel voor omgevingsvergunning als genoemd in art. 2.1 lid 1 onder e. |
2-11-2010 17-1-2012, BW10.01407 14-7-2014, BW14.00505 |
|
Sloopmeldingen op basis van het asbestverwijderingsbesluit. |
B&W |
Medewerkers VTH |
14-1-2003 2-11-2010 14-7-2014, BW14.00505 |
|||
Aanhoudingsbesluiten als bedoeld in art 3.3, 3.4 en 3.5 Wabo. |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen. Senior medewer-ker vergunningen. Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving. |
14-1-2003 2-11-2010 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Statische berekeningen, het versturen van ontvangstbevestigingen, legesbrieven en overige correspondentie op het gebied van bouwcontrole en bouwkosten (machtiging) |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Medewerkers VTH |
14-1-2003 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Stillegging bouw/sloopactiviteiten op basis van artikel 5.17 Wabo in combinatie met 5:21 Awb en 125 Gemeentewet |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsin-specteurs (specialisme bouwen) Juridisch medewerkers omgevingsrecht |
14-1-2003 2-11-2010 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Uitvoering Erfgoedverordening (monumenten) |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Senior medewerker vergunningen |
28-9-2004 1-10-2010 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Nummeraanduidingen (lees: huisnummering) op grond van de Verordening Naamgeving en nummering |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen. Senior medewer-ker vergunningen. Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving. |
14-1-2003 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Toetsing van bouwplannen aan sneltoetstcriteria Nota Ruimtelijke Kwaliteit |
B&W |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen, Senior medewer-ker vergunningen Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving |
11-6-2013, BW13.00828 14-7-2014, BW14.00505 |
|||
Geven van een aanwijzing als bedoeld in de APV, artt. 4:2 (Aanwijzing collectieve festiviteiten) en 4:13 (Opslag voertuigen, vaartuigen, mest etc.) |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Vergunningverle-ner |
22-11-2005 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Uitvoering Afvalstoffenverordening |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator BP Beleidsmedewer-ker milieu |
22-11-2005 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Akkoordverklaringen van de concept-notariële akte en machtiging tot het passeren akten |
Burgemeester |
Afdelingshoofd RO |
Medewerkers Grondzaken |
14-1-2003 Gew. 29-8-2007 |
||
Machtiging ondertekening Modelovereenkomst 3 inzake planschade |
Burgemeester |
Afdelingshoofd RO |
Ondertekening vindt gelijktijdig met gemandateerde verlening van de bouwvergunning/vrijstelling |
19-12-2006 |
||
30-jarige koop/gebruiksovereenkomst omzetten naar koopovereenkomst voor het symbolische bedrag van € 1,00 (volmacht). Ondertekening koopovereenkomst (volmacht) |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd RO Afdelingshoofd RO |
Medewerkers Grondzaken Geen |
Zie 6.1 mandaatbesluiten aan alle afdelingshoofden. Publicatie 20 juli 2010 |
29-5-2007 20-7-2010 23-11-2010 |
|
Het opleggen van maatwerkvoorschriften/nadere eisen op grond van een Algemene Maatregel van Bestuur vastgesteld krachtens Wet milieubeheer (vb. Activiteitenbesluit). |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen, Senior medewer-ker vergunningen Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving |
8-7-2008 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Verkoop strookjes grond (volmacht) |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Alleen als de verkoop aan het toetsingskader voldoet. |
14-7-2008 |
||
Vergunningverlening en de verlenging daarvan, art. 15 van de Leegstandswet voor tijdelijke verhuur van woningen |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen, Senior medewer-ker vergunningen Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving |
29-10-2008 20-7-2010 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Het eisen van een aanvullend onderzoek op basis van art. 1.11 van het Activiteitenbesluit |
B&W |
Afdelingshoofd RO Medewerkers ODRN |
Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen, Senior medewer-ker vergunningen Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving |
4-11-2008 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Ondertekening van begeleidingsbiljetten art. 10.39 Wm (machtiging) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Beleidsmedewer- ker RO Beleidsmedewer-ker milieu |
16-5-2013, BW13.00796 |
|||
Beslissingen over handhaving binnen het takenpakket van de afdeling RO |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Coördinator BP Juridisch medewerkers omgevingsrecht |
Na besluit zo spoedig mogelijk een kopie van de handhavingsbrief naar het college sturen. |
18-7-2011 BW11.00971 BW11.01148 14-7-2014, BW14.00505 |
|
Vertegenwoordiging bij zittingen van de rechtbank Arnhem en de Afdeling bestuursrechtspraak, incl. instemmen met schikking, mede namens de raad in opdracht van het college (doorlopende machtiging) |
B&W BW10.01289/ BW11.01493 |
dhr. K. Antonise dhr. H.S. Bekker dhr. D.W.T. van der Coelen mw. C.A. Crooijmans dhr. mr. A.J.M. Elschot mw. A.G.M. Foppele mw. mr. J.A.H.M. Graveth dhr. P.G.M. van Summeren mw. M.J.M.H. Willems mw. J.J.M. van der Zande |
Schikkingsbevoegdheid geldt niet bij zaken van de raad en/of bij zwaarwegende belangen |
5-10-2010 22-11-2011 10-7-2012 |
||
Volmacht van de vestiging van het recht van opstal drukriolering alsmede machtiging van de ondertekening |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd RO |
25-8-2009 1-9-2009 |
|||
Elektronisch waarmerken en publiceren van Wro-instrumenten ex art. 1.2.1, 1.2.2 lid 2 Bro en de Richtlijn standaarden ruimtelijke ordening |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Medewerkers ruimtelijke ordening |
15-9-2009 17-9-2009 |
||
Beschikkingen tot toepassen van bestuursdwang in spoedeisende gevallen 5:31 Algemene wet bestuursrecht (extern mandaat) |
B&W |
Toezichthouders aangewezen door Waterschap Rivierenland |
Alleen in gevallen van indirecte lozingen op/in het oppervlaktewater, zoals bedoeld in de Waterwet |
6-4-2010 |
||
Bevoegdheid artikel 2:30 APV tot vaststellen afwijking sluitingsuur en tijdelijke sluiting horecabedrijven |
Burgemeester |
Officier van dienst politie Beuningen |
Alleen bij spoedeisende zaken |
6-2-2004 8-2-2011 |
||
De afhandeling van buurtklachten, zoals stankoverlast, herrie, aantasting woongenot, uiterlijk aanzien e.d. op basis van de desbetreffende artikelen in de APV |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Juridisch medewerkers omgevingsrecht |
Geen mandaat bij escalatie van klachten |
10-5-2005 8-2-2011 17-1-2012 |
|
Zondagswet: het verbinden van geluidsvoorschriften en beperkingen en het verlenen van ontheffing aan evenementen op een zondag of daaraan gelijkgestelde dag (artt. 3, 4 en 5) |
B&W Burgemeester |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Vergunningverle-ners |
Geen mandaat ·bij ingekomen zienswijzen ·van weigeringen |
15-11-2005 8-2-2011 17-1-2012 |
|
Beschikkingen op grond van de Drank- en Horecawet |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH |
Geen mandaat van ·intrekken vergunning ·bevel tot sluiting (college bevoegd) |
15-11-2005 8-2-2011 |
|
Beschikkingen op grond van de Wet op de kansspelen (artt. 3, 7c en 30 b, d en e) |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH |
Conform beleid. |
15-11-2005 8-2-2011 |
|
Beschikkingen op grond van de Winkeltijdenwet en de daarop gebaseerde verordening |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH |
Geen mandaat van vaststellen koopzondagen. |
15-11-2005 8-2-2011 |
|
Verlenen verklaringen van geen bezwaar op basis van de artt. 5 en 10 van het Besluit niet aangewezen luchtvaartterreinen in relatie tot art. 14.1.1 Luchtvaartwet. |
Burgemeester |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH |
15-11-2005 8-2-2011 |
||
Uitvoering van APV |
Burgemeester B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen, Senior medewer-ker vergunningen Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving |
·Conform beleid ·Geen mandaat van art. 2:12, 4:8 t/m 4:13, 4:15, 5:4, 5:6 en 5:12 APV (mandaat aan andere afdelingen) |
15-11-2005 8-2-2011 14-7-2014, BW14.00505 |
|
Uitvoering en besluitvorming in het kader van de Beleidsregels subsidie klimaataanpak eigen woningen |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator BP Beleidsmedewer-ker milieu |
31-5-2011 14-7-2014, BW14.00505 |
||
Besluiten inzake het aanwijzen en weigeren van parkeerplaatsen voor minder validen krachtens artikel 18 onder 1d Wegenverkeerswet en 12 BABW |
B&W |
Afdelingshoofd RO |
Coördinator VTH Omgevingsvergun-ningverleners, spe-cialisme bouwen, Senior medewer-ker vergunningen Klantmanager bouwen, wonen en leefomgeving. Vergunningverle-ner. |
14-2-2012 (21-2-2006 Soza) |
6.5 A fdeling O penbare Ruimte (OR)
Taken en bevoegdheden |
Mandaat - gever |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
Het verlenen van vergunning voor het leggen van kabels en leidingen |
B&W |
Opzichter Openbare Ruimte |
m.u.v. uitbreidingsplannen |
14-1-2003 |
||
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen t.b.v. werkzaamheden/activiteiten |
B&W |
Afdelingshoofd Openbare Ruimte |
14-1-2003 |
|||
Het toe- en afwijzen van verzoeken tot ontheffing parkeerverbod van vrachtauto’s langer dan 6 meter of hoger dan 2,4 meter binnen de bebouwde kom o.g.v. artikel 5:8 APV |
B&W |
Afdelingshoofd Openbare Ruimte |
Conform werkproces |
14-1-2003 |
||
Het verlenen en weigeren van ontheffing aan (gemeentelijke) bedrijfs- en personenauto’s op grond van art. 87 RVV 1990, voor buiten parkeerschijfzone centrum Beuningen. |
B&W |
Afdelingshoofd Openbare Ruimte |
Conform werkproces |
14-1-2003 |
||
Bevoegdheid o.g.v. art. 149, eerste lid onder d, van de WVW 1994 tot het verlenen van ontheffingen voor exceptionele transporten |
B&W |
Algemeen Directeur van de Dienst Wegverkeer (RDW) |
De bevoegdheid van burgemeester en wethouders is gebaseerd op een delegatiebesluit van de gemeenteraad. Zie daarvoor onder “Delegatiebesluiten”. |
14-1-2003 |
||
Het nemen van fysieke maatregelen (voor zover ze verkeersbesluiten zijn en niet van tijdelijke aard zijn) op grond van artikel 15 tweede lid WVW 1994 |
B&W |
Afdelingshoofd OR |
14-1-2003 |
|||
-Het plaatsen of verwijderen van verkeerstekens op borden als bedoeld in artikel 12 lid a BABW; -het plaatsen of verwijderen van de bedoelde verkeerstekens op het wegdek als bedoeld in artikel 12, lid b BABW juncto artikel 18 WVW 1994 |
B&W |
Afdelingshoofd Openbare Ruimte |
14-1-2003 |
|||
Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen (verkeerstekens en fysieke maatregelen) die langer duren dan vier maanden dan wel zich regelmatig voordoen (art. 37 BABW) |
B&W |
Afdelingshoofd OR |
14-1-2003 |
|||
Het verlenen van ontheffing aan (gemeentelijke) bedrijfs- en personenauto’s op grond van art. 87 RVV 1990, voor parkeerschijfzone centrum Beuningen |
B&W |
Medewerkers Parkeerservice bureau Beuningen |
19-6-2007 |
|||
Verstrekken van aanwijzingen t.b.v. het vormen van kadastrale grenzen op basis van de Kadasterwet. |
B&W |
Afdelingshoofd OR |
Medewerkers Landmeten |
14-1-2003 2010 |
||
Bevoegdheden in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen: artt. 7, 9, 10, 11, 14, 14A, 15, 31, 32 lid 1 onder a, 37, 38, 39, 40, 41 |
B&W |
BAG beheerder Plv: -Geo-specialist -Landmeet-kundig medewerker |
11-5-2010 |
|||
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen, artt. 7, 8 en 9 |
B&W |
-Bag-beheerder -Geo-specialist Plv: landmeetkundig medewerker |
11-5-2010 |
|||
Het aanstellen van verkeersregelaars ten behoeve van werkzaamheden binnen het gemeentelijk grondgebied (art. 56, lid 1 BABW) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd OR |
27-9-2011 |
|||
Het verlenen van vergunningen inzake rioolaansluitingen |
B&W |
Afdelingshoofd OR |
Geen mandaat van weigering |
14-1-2003 |
||
Verlenen van kapvergunningen op grond van de APV Verlenen van een omgevingsvergunning kap op grond van art. 2.2 lid 1 sub g Wabo |
B&W |
Afdelingshoofd OR Afdelingshoofd RO/ OR |
·Geen mandaat van de weigering ·Geen mandaat bij gemeentelijke bomen (VTA-richtlijn) |
22-11-2005 2-11-2010 |
||
Besluiten tot bestuursdwang voor wegslepen voertuigen o.g.v. de Wegsleepverordening, waaronder de bekendmaking, het bijhouden van het register en de inning van kosten bestuursdwang. |
B&W |
Afdelingshoofd OR |
Buitengewone opsporings- ambtenaren |
16-5-2006 |
||
Besluiten tot bestuursdwang voor wegslepen voertuigen op basis van de Wegsleepverordening, waaronder de bekendmaking en het opmaken van procesverbaal van het wegslepen. |
B&W |
De districtchef van het district Tweestromen- land van het regionale politiekorps Gelderland-Zuid |
Politieambtenaren |
16-5-2006 Gewijzigd 22-5-2007 |
||
Uitvoeringshandelingen bij toepassing bestuursdwang voor wegslepen o.g.v. de Wegsleepverordening: bekendmaking, bijhouden register en inning van kosten (machtiging) |
B&W |
Directeur Houterman Autosleepdienst |
Werknemers van Houterman Autosleepdienst |
16-5-2006 |
||
Besluit tot bestuursdwang voertuig/autowrak op basis van artt. 4:13 (defect voertuig), 5:4 (voertuigwrak), 5:6 (caravans) en 5:12 (opslaan voorwerp/stoffen) APV en artt. 31 en 32 Afvalstoffenverordening |
B&W |
Afdelingshoofd OR |
20-3-2007 |
|||
Het innemen van aangiftes en in bewaring nemen van gevonden voorwerpen niet zijnde gevonden dieren (aanwijzingsbesluit). |
B&W |
Alle medewerkers gemeente Beuningen |
16-10-2007 BW07.01180 |
|||
Het innemen van aangiftes en in bewaring nemen van gevonden dieren (aanwijzingsbesluit). N.b. De DAN verkrijgt na twee weken automatisch de eigendom van in bewaring genomen dieren, burgemeestersbesluit van 13 maart 2008 BW08.00370. |
B&W |
Afdelingshoofd OR 12-3-2008, BW08.00377 |
Medewerkers Dierenambulance DAN |
11-3-2008 BW08.00244 |
||
Het verkopen, het om niet aan een derde overdragen en het vernietigen van gevonden voorwerpen, niet zijnde gevonden dieren, in de gevallen genoemd in de artt. 6 en 8 van Boek Burgerlijk Wetboek (volmacht). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd OR |
Medewerkers Openbare Ruimte |
17-10-2007 BW07.01329 |
||
Mandaat van het verstrekken van gegevens ex 10 Wet WION (machtiging) |
B&W |
·Afdelingshoofd OR ·Directeur Vicrea Solutions BV |
·BW10.00614 ·Ondermandaat aan Riool- en waterbeheerder toegestaan ·Ondermandaat aan medewerkers Vicra Solutions toegestaan |
25-5-2010 |
||
Het verlenen van grafrechten, toestemming gedenktekens en met name genoemde uitvoerende taken |
B&W |
Directeur Stichting Begraafplaatsen Nijmegen (SBN) |
Werknemers SBN |
BW12.00640 |
27-4-2004 19-6-2012 |
|
Ondertekening van begeleidingsbiljetten art. 10.39 Wm (machtiging) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Medewerkers OR |
16-5-2013, BW13.00796 |
6.6 Afdeling Financiën
Taken en bevoegdheden |
Mandaat - gever |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
De heffing en invordering van gemeentelijke belastingen art. 231, lid 2, sub b en c Gemeentewet op basis van de belastingverordening en de Wet Waardering Onroerende Zaken (is formeel geen mandaat) |
Coördinator team Belastingen als heffings- en invorderingambtenaar Plv: M.H.A.W. van Haren, H.W. Roelofs, G.J.M Kokke |
14-1-2003 15-12-2009 |
|||
De heffing en invordering van gemeentelijke belastingen art. 231, lid 2, sub b en c Gemeentewet, op basis van de legesverordening (is formeel geen mandaat) |
Afdelingshoofd Financiën als heffings- en invorderingsambtenaar Plv: dhr. H. Palm |
14-1-2003 4-5-2010 |
|||
De heffing en invordering van gemeentelijke belastingen art. 231, lid 2, sub d, Gemeentewet op basis van de legesverordening + toezending en uitreiking aanslagbiljetten art. 8 Invorderingswet (is formeel geen mandaat) |
U.Aksoy M.Aarts |
14-1-2003 4-5-2010 |
|||
Algemene wet inzake rijksbelastingen: 1.art. 63 hardheidsclausule 1.art. 66 kwijtschelding |
B&W |
Coördinator team Belastingen |
Ondermandaat niet toegestaan |
14-1-2003 15-12-2009 |
|
Bevoegdheden in het kader van de Wet Waardering Onroerende Zaken: 1.verstrekken legitimatiebewijzen 2.verstrekken gegevens aan de Waarderingskamer (art. 4, lid 1) 3.algemene correspondentie met Waarderingskamer 4.geschillen voorleggen aan Waarderingskamer (art. 11) 5.inlichtingen bij afnemers vragen (art. 32) 6.gegevens verzamelen, opslaan en verstrekken (art. 38) |
B&W |
Coördinator team Belastingen Gemeenschap-pelijk Belas-tingkantoor |
14-1-2003 1-1-2010 |
||
Het afsluiten van verzekeringscontracten en de herziening daarvan |
B&W |
Afdelingshoofd Financiën |
14-1-2003 |
||
Het afwikkelen van schadeclaims |
B&W |
Afdelingshoofd Financiën |
14-1-2003 |
||
Invordering van (privaatrechtelijke) debiteuren (incl. de bevoegdheid tot het nemen van rechtsmaatregelen ) |
B&W |
Afdelingshoofd Financiën |
Behalve bedragen boven € 5.000,-- |
14-1-2003 |
|
Het aangaan van kortlopende geldleningen (daggeld, kasgeld) |
B&W |
Afdelingshoofd Financiën |
14-1-2003 |
||
Het beleggen van overtollige middelen |
B&W |
Afdelingshoofd Financiën |
14-1-2003 |
||
De bevoegdheid tot verkoop van in bewaring gegeven zaken als bedoeld in de artt 5:6, 5:8 en 5:11 BW |
Burgemeester |
Afdelingshoofd financiën |
Medewerkers Financiën |
Onder andere van toepassing bij verkoop van gevonden/gestolen fietsen, waarvan zich geen eigenaar heeft gemeld. |
14-1-2003 |
6.7 Afdeling Personeel & Organisatie
Taken en bevoegdheden |
Mandaatgever |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Toepassing studiefaciliteiten terzake van 100%, 75% en 50% vergoedingen |
B&W |
Afdelingshoofd P&O |
14-1-2003 |
||
Uitvoering Verplaatsingskostenverordening (verhuiskosten reiskosten woon – werkverkeer) |
B&W |
Afdelingshoofd P&O |
14-1-2003 |
||
Toekennen van waarnemingsvergoeding op grond van CAR-UWO |
B&W |
Gemeente-secretaris |
14-1-2003 |
||
Toekenning schadevergoeding aan personeelsleden |
B&W |
Afdelingshoofd P&O |
Tot een bedrag van € 5.000,-- |
14-1-2003 20-7-2010 |
|
Het verlenen van toestemming voor het verrichten van nevenwerkzaamheden |
B&W |
Gemeente-secretaris |
14-1-2003 |
||
Het verlenen van een ambtsjubileumgratificatie |
B&W |
Afdelingshoofd P&O |
14-1-2003 |
||
Het toekennen van zwangerschaps- en bevallingsverlof |
B&W |
Afdelingshoofd P&O |
14-1-2003 20-7-2010 |
||
Het toekennen van ouderschapsverlof |
B&W |
Directie |
14-1-2003 20-7-2010 |
||
Toekennen urenvermindering en vermeerdering (Wet vermindering arbeidsduur juncto de artikel 2.7. eerste en tweede lid CARUWO |
B&W |
Gemeente-secretaris |
14-1-2003 |
Taken en bevoegdheden |
Mandaat - gever |
Gemandateerde |
Onder - mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
Beheer van het archief, Archiefwet en Archiefverordening gemeente Beuningen |
Gemeente- archivaris van Nijmegen (uitbesteed) |
Archiefinspecteur |
26-8-2009 |
||
Aanstelling en benoeming in alle functieschalen van ambtenaren ex 160, lid 1 sub d Gemeentewet, uitgezonderd directieleden |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Ondermandaat niet toegestaan BW10.00206 en BW10.01593 |
16-3-2010 23-11-2010 |
|
Het verlenen van ontslag op eigen verzoek en wegens ouderdomspensioen ex 160, lid 1 sub d Gemeentewet, uitgezonderd directieleden |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Ondermandaat niet toegestaan BW10.01593 |
23-11-2010 |
|
Bevoegdheden op basis van de bezoldigingsregeling gemeente Beuningen 2010, uitgezonderd op directieleden betrekking hebbende besluiten |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Ondermandaat niet toegestaan BW10.01593 |
23-11-2010 |
|
Toekennen c.q. overschrijven van te veel /te weinig gewerkte uren |
B&W |
Directie |
20-7-2010 |
||
Uitbreiding, vermindering en overheveling van formatie-uren 1:5 CAR/UWO |
B&W |
Gemeentesecretaris |
20-3-2012 |
||
Functiewaardering en -beschrijving 3:1 CAR/UWO |
Gemeentesecretaris |
Geen mandaat in het geval het besluit afwijkt van de waarderingscommissie |
20-3-2012 |
||
Koop- en verkoop van verlofuren 4a:1, 4a:2 en 4a:3 CAR/UWO |
Gemeentesecretaris |
20-3-2012 |
|||
Ontslag van medewerkers mits met een extern juridisch advies in het geval van ontslag op grond van de artt. 8:6 en 8:13 CAR/UWO en met voorafgaande kennisgeving aan het college |
Gemeentesecretaris |
Geen mandaat in het geval: 1.van ontslag van een afdelingshoofd 2.aan het ontslag financiële consequenties zijn verbonden 3.het besluit afwijkt van het extern juridisch advies bij ontslag ex. artt. 8:6 en 8:13 CAR/UWO |
20-3-2012 |
||
Bevoegdheden in het kader van de klokkenluidersregeling |
Gemeentesecretaris |
22-1-2013 |
6.8 Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ)
Taken en bevoegdheden |
Mandaat- gever |
Gemandateerde |
O nder- mandaat |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
1.Advisering in het kader van de WABO, het Gebruiksbesluit, de Brandbeveiligingsverordening en de APV (extern mandaat). |
B&W |
Algemeen directeur VRGZ |
Medewerkers VRGZ |
Mandaat geldt voor zover het taken van de brandweer betreft |
27-9-2011 15-1-2013 (iwk 1-1-2013) |
2.Het aanwijzen van toezichthouders en de afgifte inclusief ondertekening van legitimatiebewijzen voor toezichthouders van de brandweer (extern mandaat). |
B&W |
Algemeen directeur VGZ |
Mandaat geldt voor zover het taken van de brandweer betreft |
27-9-2011 1-1-2013 (iwk 1-1-2013) |
6.9 Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN)
Taken en bevoegdheden |
Mandaatgever |
Gemandateerde |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
A |
Algemeen |
De in dit onderdeel opgenomen mandaten gelden alleen mits ze worden toegepast ten behoeve van een gemandateerde bevoegdheid zoals opgenomen in de onderdelen C, D en E van dit mandaatregister. |
1-4-2013, BW13.00397 |
||
Doorzenden van geschriften waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is art. 2:3 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Beslissen, met uitzondering van besluiten op bezwaar, op grond van de artikelen 3, 4, 5, 6, 7 en 11 van de Wet openbaarheid van bestuur, voor zover het betreft documenten die door of namens het college van de gemeente Beuningen tot stand zijn gekomen en aanwezig zijn bij de ODRN. |
B&W |
Dir |
|||
Het aanwijzen van toezichthouders, art. 5.10, lid 3 Wabo |
B&W |
Dir |
De aangewezen toezichthouders houden toezicht op de naleving van de wetten en daarop gebaseerde regelgeving die behoren tot de taken van de ODRN |
||
Het uitgeven van legitimatiebewijzen op grond van artikel 5:12, lid 1 van de Awb |
B&W |
Dir |
Taken en bevoegdheden |
Mandaatgever |
Gemandateerde |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
B |
Algemene wet bestuursrecht Uniforme uitgebreide voorbereidingsprocedure |
De in dit onderdeel opgenomen mandaten gelden alleen mits ze worden toegepast ten behoeve van een gemandateerde bevoegdheid zoals opgenomen in de onderdelen C, D en E van dit mandaatregister. |
|||
Besluit dat stukken niet ter inzage worden gelegd op grond van art. 3:11, lid 2 Awb/Wet openbaarheid van bestuur |
B&W |
Dir |
|||
Aanvrager in de gelegenheid stellen te reageren op ingebrachte zienswijzen, art. 3:15, lid 3 en 4 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Vaststellen opstellen verslag van mondelinge zienswijzen art. 3:17 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Ontvangstbevestigingen (elektronische) aanvraag, art. 4:3a Awb |
B&W |
Dir |
|||
Vaststellen formulier, art. 4:4 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Verzoeken om aanvulling en besluiten om aanvraag niet in behandeling te nemen, art. 4:5 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Besluit om een hernieuwde aanvraag om beschikking af te wijzen indien de aanvrager geen nieuw gebleken feiten of veranderde omstandigheden heeft vermeld art. 4:6, lid 2 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Het horen van aanvrager en belanghebbenden art. 4:7 en 4:8 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Taken en bevoegdheden |
Mandaatgever |
Gemandateerde |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
Besluit om het vooraf horen achterwege te laten art. 4:11 en 4:12 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Mededeling verlenging beslistermijn, art. 4:14 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Opschorten beslistermijn, art. 4:15 Awb |
B&W |
Dir |
|||
C |
Handelingen en besluiten ter voorbereiding van het nemen van een beslissing op aanvragen om omgevingsvergunning ingevolge de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) alsmede ter uitvoering van zo’n besluit, zoals: |
De in dit onderdeel opgenomen mandaten gelden alleen mits ze worden toegepast ten behoeve van een gemandateerde bevoegdheid zoals opgenomen in de onderdelen C, D en E van dit mandaatregister. |
|||
Ontvangstbevestigingen, berichten, mededelingen, art. 3.1, lid 2 en lid 3 Wabo |
B&W |
Dir |
|||
Beslissen dat voor de activiteit(en) geen omgevingsvergunning is vereist art. 2.26 Wabo |
B&W |
Dir |
Is een beslissing (rechtsoordeel) op een aanvraag om omgevingsvergunning dat er geen vergunning vereist is. |
||
Vragen om advies en toezending van aanvraag om vergunning, ontwerpbesluit, zienswijzen en van beslissing op de aanvraag |
B&W |
Dir |
|||
Vragen van een verklaring van geen bedenkingen (vvgb) en toezending aanvraag vergunning, ontwerpbesluit, zienswijzen, adviezen en beslissing op de aanvraag aan bestuursorgaan art. 2.27, 3.11 en 3.13 Wabo |
B&W |
Dir |
Taken en bevoegdheden |
Mandaatgever |
Gemandateerde |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
Aanvullingsverzoeken art. 4:5 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Aanhouden van de beslissing op de aanvraag en doen van mededeling daarvan aan de aanvrager art. 3.3 t/m 3.5 jo. 3.6 Wabo |
B&W |
Dir |
|||
Verlengen van de beslistermijn (reguliere procedure) en kennisgeven daarvan art. 3.9, lid 2 Wabo |
B&W |
Dir |
|||
Opschorten van de beslistermijn art. 4:15 Awb |
B&W |
Dir |
|||
Het stellen van een termijn en het verlengen van een termijn (tijdelijke vergunning) art. 2.23 Wabo |
B&W |
Dir |
|||
Bepalen dat toepassing van artikel 3.1 of afdeling 3.4 Awb geheel of gedeeltelijk achterwege blijft art. 3.10, lid 2 Wabo |
B&W |
Dir |
|||
Bepalen dat een beschikking als bedoeld in artikel 6.1 Wabo terstond na haar bekendmaking in werking treedt art. 6.2 Wabo |
B&W |
Dir |
|||
D |
Handhaving bij of krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (artikel 5.1 Wabo) Gemeentewet, Algemene wet bestuursrecht en bij of krachtens die wetten vastgestelde algemene maatregelen van bestuur en verordeningen. |
Taken en bevoegdheden |
Mandaatgever |
Gemandateerde |
Aanvullende clausules en/of instructies |
Datum besluit |
|
Besluiten en handelingen betreffende de handhaving als bedoeld in artikel 125 Gemeentewet en hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht met betrekking tot een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.1, lid 1, onder e en i, van de Wabo of voortvloeiend uit de Wet milieubeheer. |
B&W |
Dir |
Uitsluitend besluiten en voorbereidende handelingen m.b.t. spoed-bestuursdwang zoals bedoeld in artikel 5.31 Awb, verlengen van de begunstigingstermijn, een vooraanschrijving. |
||
E |
Diversen |
||||
Wet milieubeheer |
|||||
Ontvangstbevestigingen van meldingen op grond van artikel 8.41 Wm. |
B&W |
Dir |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl