Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR644467
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR644467/1
Besluit van de gemeentesecretaris van de gemeente Beverwijk houdende regels omtrent ondermandaat medewerkers en externen
Geldend van 01-10-2020 t/m heden
Intitulé
Besluit van de gemeentesecretaris van de gemeente Beverwijk houdende regels omtrent ondermandaat medewerkers en externenDe gemeentesecretaris,
Overwegende dat,
het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, op 29 september 2020 de Mandaat- en machtigingsregeling gemeente Beverwijk 2020 (C-20-05493) hebben vastgesteld, waarbij algemeen mandaat is verleend aan de gemeentesecretaris;
door de gemeentesecretaris bij besluit van 30 september 2020 (INT-20-56160) aan strategische managers de bevoegdheid is gegeven ondermandaat aan medewerkers en externen te verlenen, maar het hier een volledig nieuwe mandaat- en machtigingsregeling betreft en het voor de inwerkingtreding van de hieronder vallende ondermandaten wenselijk is deze eenmalig centraal vast te laten stellen door de gemeentesecretaris;
dat dit besluit niet afdoet aan de bevoegdheid van de strategische managers om zelfstandig ondermandaten aan medewerkers te geven, dan wel de bij dit besluit gegeven ondermandaten aan medewerkers te wijzigen of in te trekken;
de inhoud van de te geven ondermandaten door de Teammanagers zijn aangereikt;
Gelet op,
artikel 8, eerste en derde lid, van de mandaat- en machtigingsregeling gemeente beverwijk 2020, waarbij de gemeentesecretaris wordt toegestaan ondermandaat te verlenen aan medewerkers en externen, met uitzondering van de in bijlage 2 en 3 van de regeling genoemde bevoegdheden en tevens is bepaald dat ondermandaat aan medewerkers en externen alleen plaatsvindt per concrete, specifieke bevoegdheid,
artikel 8, vierde lid van dezelfde regeling, waarin is geregeld dat voor externen nadere eisen gelden,
artikel 8, zesde lid van dezelfde regeling, waarbij is bepaald dat de in bijlage 3 van die regeling genoemde bevoegdheden blijven voorbehouden aan de strategische managers,
artikel 7, eerste lid van dezelfde regeling, in samenhang met het besluit van de gemeentesecretaris (INT-20-56160), waarbij de strategische managers is toegestaan om zelf ondermandaat te verlenen aan medewerkers en externen en aldus bevoegd zijn onderhavig besluit te wijzigen indien noodzakelijk,
Besluit:
Ondermandaat te verlenen aan medewerkers en externen overeenkomstig het ondermandaatregister (INT-20-56213), zoals deze luidt op de datum van dit besluit.
Ondertekening
Bijlage: Ondermandaatregister (INT-20-56213) zoals deze luidt op 30 september 2020
Ondermandaatregister versie 1.0, nieuwe regeling, geen wijzigingen
INT-20-56213 datum: 30 september 2020
Tabel 1 Algemeen
Ondermandaat aan functie |
Inhoud ondermandaat |
Uitgezonderd van ondermandaat |
Ondermandaat gegeven door |
Besluit |
Datum |
Mandaat- en machtigingsregeling gemeente Beverwijk 2020 / C20-05493 / INT-20-55549 / d.d. 29-9-2020 |
Strategische managers |
Algemeen mandaat |
Bijlagen 1 en 2 mandaatregeling |
gemeentesecretaris |
INT-20-56160 |
30-9-2020 |
artikel 7 |
Teammanagers |
Algemeen mandaat |
Bijlagen 1, 2 en 3 mandaatregeling |
gemeentesecretaris |
INT-20-56210 |
30-9-2020 |
artikel 8 |
Medewerkers en externen |
per concrete, specifieke bevoegdheid, zie tabel 2 |
Bijlagen 1, 2 en 3 mandaatregeling |
gemeentesecretaris |
INT-20-56212 |
30-9-2020 |
artikel 8 |
Tabel 2 Medewerkers gespecificeerd per concrete, specifieke bevoegdheid |
de extensie (e) = externe; |
(v) = vervanger |
Waar [B] staat is burgemeester bevoegd, anders het college |
|||
Team |
Functie |
|
Inhoud ondermandaat
|
|||
Team Openbare Ruimte
|
Gebiedsbeheerder groen
|
|
Handhavingsbeschikkingen en gerelateerde correspondentie m.b.t. openbaar groen
|
|||
Gebiedsbeheerder begraafplaats
|
|
Wet op de lijkbezorging: 1) Einde grafrecht / columbarium 2) Vergunning plaatsen monument 3) Nieuwe uitgifte grafrechten / columbarium 4) Verlengen grafrechten / columbarium, Overschrijven grafrechten, Overschrijven en verlengen grafrechten 5) Bevestigen opzeggen grafrechten 6) Toestemming opgraven stoffelijke resten [B] |
||||
Gebiedsbeheerder wegen
|
|
I.v.m. taken als coördinator wegafzetting: 1) Besluit tot uitvoeren verkeersmaatregelen conform CROW 96B 2) Toestemming geven om werkzaamheden uit te voeren conform CROW 96B
|
||||
Team Facility |
Geen ondermandaten
|
|
Geen ondermandaten
|
|||
Team Veiligheid, toezicht en Handhaving
|
Toezichthouder
|
Elke medewerker die als toezichthouder voor de hier opgenomen bevoegdheden (zie inhoud ondermandaat) is aangewezen
|
Toepassen van spoedeisende bestuursdwang t.b.v een voertuig (Wegenverkeerswet, APV) |
|||
Toepassen van spoedeisende bestuursdwang met betrekking tot artikel 5.17 Wabo |
||||||
Het nemen van besluiten op grond van artikel 154b Gemeentewet, dan wel elke andere wettelijke grondslag waarmee het opleggen van een bestuurlijke boete mogelijk wordt gemaakt, indien de bestuurlijke boete lager is dan het in artikel 5:53, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht genoemde geldbedrag (op 1/9/2020 is dat € 340,-). [B/college] (Op grond van artikel 10:3 lid 4 Awb wordt mandaat tot het opleggen van een bestuurlijke boete niet verleend aan degene die van de overtreding een rapport of proces-verbaal heeft opgemaakt, indien artikel 5:53 Awb van toepassing is) |
||||||
Coördinator handhaving |
NB |
T.b.v. handhaving van een voertuig (Wegenverkeerswet, APV) en uitvoering van artikel 5.17 wabo: Alle beschikkingen en bijbehorende handelingen komende uit Titel 5.3 Herstelsancties van de Awb en alle bijbehorende beschikkingen en handelingen komende uit Titel 4.4. Bestuursrechtelijke geldschulden Awb |
||||
Team Werk, Inkomen & Zorg A & B
|
(senior) adviseur WMO |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie op grond van de Wmo en gedelegeerde regelgeving. |
|||
(senior) adviseur Participatiewet |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie op grond van de Participatiewet en gedelegeerde regelgeving. |
||||
Adviseur schuldhulpverlening |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, gedelegeerde regelgeving en de vigerende beleidsregels voor schuldhulpverlening van gemeente Beverwijk. |
||||
Adviseur bijzondere bijstand |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie op grond van de Participatiewet en de Beleidsregels bijzondere bijstand en minimaregelingen. |
||||
Adviseur woonurgentie |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie op grond van de verordening die ziet op de huisvesting (zoals nu geregeld in de regio Zuid-Kennemerland / Ijmond) |
||||
Adviseur vervoer |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie met betrekking tot vervoer op grond van de Wmo, Wet op het primair onderwijs, Wet op de expertisecentra en Wet op het voorgezet onderwijs en bij deze wetten behorende gedelegeerde regelgeving, alsook de verordening van gemeente Beverwijk die ziet op leerlingenvervoer |
||||
Adviseur leerplicht |
|
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie met betrekking tot de leerplicht op grond van de Leerplichtwet 1969 en gedelegeerde regelgeving |
||||
Team Ingenieursbureau
|
BAG-beheerder |
basisregistratie adressen en gebouwen |
Beschikkingen en gerelateerde correspondentie op grond van Hoofdstuk 6 van de Wet BAG en daarbij behorende gedelegeerde regelgeving |
|||
BGT-beheerder |
basisregistratie grootschalige topografie |
Het als zijnde bronhouder aanleveren van gegevens aan de Dienst, ter wijziging dan wel opneming in de BGT, gerelateerde correspondentie, en gedelegeerde regelgeving, op grond van de Wet BGT |
||||
Team Sociaal Beleid |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
|||
Team Ruimtelijk Beleid |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
|||
Team Leefomgeving |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
|||
Team Advies |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
|||
Team Financiën & Control |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
geen ondermandaten |
|||
Team Publieke Dienstverlening
|
1e lijns klantadviseurs, medewerkers KCC, klant-adviseur KCC voor zoverbelast met de uitvoering van de betreffende werk-zaamheden.
|
|
1. Het in ontvangst nemen van de aanvragen voor en het besluit tot het verstrekken van: - nationale paspoorten; - reisdocumenten voor vluchtelingen en - reisdocumenten voor vreemdelingen. [B] 2. Besluiten over: - het vaststellen van de identiteit aanvraag reisdocument; - uitreiking van reisdocumenten ex art. 26; - termijnverstrekking reisdocument; - bijschrij-ving van kinderen. [B] (grondslag: Paspoortwet) |
|||
Weigering of vervallenverklaring van reisdocumenten en de inhouding van reisdocumenten. [B] (grondslag Paspoortwet) |
||||||
In ontvangst nemen van gepersonaliseerde reisdocumenten en rijbewijzen [B] (grondslag PUN: paspoortuitvoeringsregeling Nederland) |
||||||
Het bijhouden van de Basisregistratie persoonsgegevens (Brp) (grondslag Wet basisregistratie personen) |
||||||
Besluiten tot afgifte van gewaarmerkte afschriften uit de Brp |
||||||
Besluiten over de uitgifte van attestatie de vita [college/B] |
||||||
Legalisatie van handtekeningen [college/B] |
||||||
Besluiten op grond van de BRP-wetgeving |
||||||
Verzoeken om inlichtingen en advisering aan Ministerie van Justitie over: naturalisatie en in ontvangst nemen optieverklaringen [B] |
||||||
Behandelen van aanvragen tot afgifte van verklaringen omtrent het gedrag [B] |
||||||
Besluiten op het beheer en gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen |
||||||
Klantadviseur KCC |
|
Het nemen van een besluit tot lijkbezorging van gemeentewege [B] |
||||
Ambtenaar burgerlijke stand
|
|
Het besluiten tot verhaal van de kosten van lijkbezorging op de nalatenschap van de overledene en op de aangewezen verwanten, alsook het verrichten van de werkzaamheden ter uitvoering daarvan |
||||
Besluiten tot afwijking van de termijn voor lijkbezorging [B] |
||||||
Afgeven van laissez-passer document voor lijken [B] |
||||||
Klantadviseur KCC en ambtenaar burgerlijke stand voor zover belast met de uitvoerende werk-zaamheden |
|
Het verlenen van verlof tot opgraving en ontleding [B] |
||||
|
|
|
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl