Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR427704
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR427704/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling attenties gemeente Brummen
Geldend van 08-12-2016 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-11-2016
Intitulé
Regeling attenties gemeente BrummenHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Brummen,
gelet op het instemmende besluit van het Georganiseerd Overleg, d.d. 18 oktober 2016;
besluit vast te stellen de hierna volgende “Regeling attenties gemeente Brummen”.
I. ALGEMEEN
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
medewerker: de ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid onder a, juncto artikel 1:2 van de CAR;
- b.
ambtsjubileum: het geheel van betrekkingen dat door de medewerker bij de overheid is verricht;
- c.
dienstjubileum: het geheel van betrekkingen dat door de medewerker bij gemeente Brummen is verricht;
- d.
manager: de ambtenaar die hiërarchisch leidinggevende en daarmee verantwoordelijk voor de in-, door- en uitstroom van de medewerker is;
- e.
werkplek: de locatie waar de medewerker zijn/haar dienstbetrekking uitoefent en waar de werkgever volgens de Arbeidsomstandighedenwet verantwoordelijk voor is;
- f.
werkgever: het college van burgemeesters en wethouders van de gemeente Brummen.
Artikel 2 Toepassing
-
1. In deze regeling zijn vergoedingen en gebeurtenissen opgenomen die de medewerker aangeboden worden indien een bepaalde gebeurtenis zich voordoet.
-
2. Het initiatief voor het verstrekken van een attentie wordt genomen door de manager.
-
3. De werkgever kan deze regeling te allen tijde aanpassen aan fiscale regelgeving.
Artikel 3 Algemeen
-
1. Indien er voor de medewerker, in het kader van deze regeling, een receptie of andere bijeenkomst (inclusief lunch of diner) wordt georganiseerd, zal dit op de werkplek plaatsvinden.
-
2. Indien er aan de medewerker, in het kader van deze regeling, een cadeau wordt aangeboden, kan ervoor gekozen worden om dit cadeau bij de lokale ondernemers van gemeente Brummen te kopen en/of te besteden.
-
3. De bedragen zoals genoemd in deze regeling zijn netto bedragen.
II. JUBILEA
Artikel 4 Ambtsjubileum
-
1. Indien de medewerker een ambtsjubileum van 25, 40 of 50 jaar heeft, wordt in overleg met de medewerker door de manager een receptie of een lunch of diner met directe collega’s aangeboden ter waarde van maximaal € 500,-.
-
2. Aan de receptie, lunch of diner wordt door of namens de manager, in overleg met betrokkene, invulling gegeven
Artikel 5 Dienstjubileum
-
1. Indien de medewerker 25, 40 of 50 jaar in dienst is van de gemeente Brummen wordt ook hier door de manager in overleg met betrokkene, op een passende wijze binnen de organisatie aandacht aan besteed c.q. een receptie of een lunch of diner met directe collega’s aangeboden. De kosten mogen maximaal € 500,- bedragen.
-
2. De manager koopt voor maximaal € 100,- bij een 50 jarig dienstjubileum, voor maximaal € 75,- bij een 40 jarig dienstjubileum en voor maximaal € 50,- bij een 25 jarig dienstjubileum een cadeau voor betrokkene.
Artikel 6 Samenloop van ambtsjubileum met dienstjubileum
-
1. Indien een ambtsjubileum van een medewerker in een kalenderjaar samenvalt met een dienstjubileum, wordt in afwijking van het bepaalde in de artikelen 4 lid 1 en 5 lid 1 eenmaal een receptie of een lunch of diner met directe collega’s aangeboden voor beide jubilea. De kosten daarvan mogen maximaal € 500, - bedragen.
-
2. Samenloop van een ambtsjubileum met een dienstjubileum heeft geen gevolgen voor het bepaalde in artikel 5, lid 2.
III. AFSCHEID
Artikel 7 Ontslag
-
1. Indien de medewerker de gemeente binnen drie jaar na aanstelling verlaat, heeft de manager de mogelijkheid om een cadeau ter waarde van maximaal € 35,- aan te bieden.
-
2. Indien de medewerker de gemeente na drie jaar of langer na aanstelling verlaat, bestaat de mogelijkheid in klein verband een afscheidsbijeenkomst te houden of een cadeau aan te bieden. De manager stelt hiervoor maximaal € 200,- beschikbaar.
-
3. Aan medewerkers, niet zijnde ambtenaren, wordt bij het afscheid door de manager een cadeau ter waarde van maximaal € 25,- aangeboden.
-
4. Bij ontslag in verband met pensionering wordt voor het op een passende wijze afscheid nemen van de organisatie c.q. het organiseren van een receptie door de manager aan de vertrekkende ambtenaar maximaal € 500,- aangeboden bij een dienstverband van meer dan 25 jaar in dienst van de gemeente Brummen, € 250,- bij een dienstverband tussen 10 en 25 jaar en € 100,- bij een dienstverband tot 10 jaar.
-
5. De werkgever geeft bij het afscheid € 10,- voor elk dienstjaar in dienst van de gemeente Brummen.
IV. OVERIGE BEPALINGEN
Artikel 8 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 9 Intrekking oude regeling
De ‘Regeling jubilea gemeente Brummen’, vastgesteld op 26 oktober 2011, wordt ingetrokken.
Artikel 10 Inwerkingtreding regeling
-
1. De regeling treedt op de dag na publicatie in werking, met terugwerkende kracht tot en met 1 november 2016.
-
2. Artikel 7 lid 5 is geldig tot 1 november 2019.
Artikel 11 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als “Regeling attenties gemeente Brummen".
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl