Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR631310
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR631310/1
Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019
Geldend van 17-12-2019 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 25-05-2018
Intitulé
Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019Burgemeester en wethouders van de gemeente De Fryske Marren
gelet op:
- de artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP);
- de Algemene verordening gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG);
- artikel 156 Gemeentewet;
- de Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie Personen De Fryske Marren 2018;
BESLUIT:
- vast te stellen de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019.
Artikel 1 Verstrekkingen aan derden
- 1.
Op grond van artikel 3.9 Wet BRP worden gegevens verstrekt uit de basisregistratie aan derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.
- 2.
De werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang en de categorieën van derden die deze werkzaamheden uitvoeren worden genoemd in bijlage 1.
Artikel 2 Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
- 1.
Gelet op artikel 3.8 Wet BRP en gelet op artikel 6 lid 1 sub e Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), worden gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente De Fryske Marren verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken.
- 2.
De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, vinden plaats middels:
- a.
rechtstreekse raadpleging van de Basisregistratie Personen (ad hoc verstrekkingen).
- b.
systematische verstrekkingen (mutatierapportage) en ad hoc selectie.
- c.
distributie van de persoonsgegevens aan Key2Datadistributie.
- 3.
Het afdelingshoofd Publiekszaken, onder wiens verantwoordelijkheid de basisregistratie personen wordt bijgehouden, wijst namens het college;
- a.
in bijlage 2 de organen van de gemeente aan, aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, en de wijze van verstrekken.
- b.
in bijlage 3 de gegevensset aan, die worden verstrekt aan de organen.
- c.
in bijlage 4 de mutatierapportages en selecties aan, die periodiek worden verstrekt.
- 4.
De andere registraties binnen de gemeente, die middels gegevensuitwisseling via Key2Datadistributie indirect gegevens uit de BRP ontvangen, zijn opgenomen in bijlage 5.
Artikel 3 Inwerkingtreding, intrekken oude regeling en citeertitel
- 1.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dag van haar bekendmaking en werkt terug tot en met 25 mei 2018;
- 2.
De regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen De Fryske Marren welke in werking is getreden op 29 september 2014 wordt gelijktijdig ingetrokken;
- 3.
Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekkingen Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens De Fryske Marren 2019.
Bijlagen
Bijlage 1
Behorende bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019
Derden aan wie gegevens worden verstrekt die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente De Fryske Marren. Verstrekking blijft achterwege indien betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om geheimhouding
Gewichtig maatschappelijk belang BRP |
Categorie derde BRP |
Schuldhulpverlening |
Schuldhulpverleningsinstanties |
Verdeling sociale woonruimte, tegengaan woonfraude, schuldhulpverlening en bevorderen leefbaarheid |
Woningcorporaties |
Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg |
Ziekenhuizen |
Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven of cremeren van inwoners van de gemeente |
Niet-gemeentelijke begraafplaatsen en crematoria |
In contact komen met nabestaanden van oorlogsslachtoffers |
Oorlogsgravenstichting |
Vluchtelingen bijstand verlenen |
Stichting vluchtelingenwerk |
Bevorderen van een leefbare samenleving |
Welzijnsorganisatie actief voor gemeente) |
Repatriëring |
Reclassering |
Voor- en nazorg (ex)verslaafden |
Verslaafdenzorg |
Het bestrijden van een crisissituatie |
Veiligheidsregio Fryslân |
Taakstelling vluchtelingen mutatierapportage vestigingen en immigratie vluchtelingen met code 25, 26, 27 en 28 |
Toewijzing sociale huurwoningen aan vluchtelingen |
Joure, 4 december 2019
W. Popkema, afdelingshoofd Publiekszaken
Bijlage 2
Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019
Overzicht van organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. De medewerkers hebben rechtstreekse toegang tot de BRP en/of de GBA-V voor zover daartoe geautoriseerd op grond van gemeentelijk beleid en het autorisatiebesluit van de minister van BZK.
De kolommen 6 t/m 9 bevatten de wijze waarop gegevens kunnen worden verstrekt.
Kolom 1 = Organisatieberichten
Kolom 2 = Taak
Kolom 3 = Doelomschrijving
Kolom 4 = Categorie(ën) van betrokkenen
Kolom 5 = Rechtmatige grondslag
Kolom 6 = Ad hocvragen
Kolom 7 = Mutatieberichten
Kolom 8 = Selectieverstrekking
Kolom 9 = Ad hoc verstrekking via mail/telefoon
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Afdeling Publiekszaken |
||||||||
Cluster KCC / Inwoners |
||||||||
BRP |
Het bijhouden van de BRP |
Het bijhouden van de basisregistratie personen |
Ingeschrevenen |
Wet BRP |
X |
X |
X |
- |
Burgerlijke Stand |
Het bijhouden van de Burgerlijke Stand |
Het opmaken van akten van de Burgerlijke Stand |
Personen waarvan de gegevens noodzakelijk zijn voor het opmaken van een akte van de Burgerlijke Stand |
Burgerlijk Wetboek |
X |
- |
- |
- |
Reisdocumenten |
Handelingen verrichten op basis van de paspoortwet en de paspoortuitvoeringsregeling Nederland (PUN) |
Het behandelen van: een aanvraag, weigering, verstrekking, uitreiking, wijziging, inhouding, vervallen/vervallenverklaring en vermissing van een paspoort of NIK |
Aanvragers van een paspoort of identiteitskaart |
Paspoortwet en Paspoortuitvoeringsregeling Nederland (PUN) |
X |
- |
- |
- |
Rijbewijzen |
Handelingen verrichten op basis van de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement rijbewijzen |
Het behandelen van: een aanvraag, weigering, verstrekking, uitreiking, wijziging, inhouding, omwisseling, vervallen/vervallenverklaring en vermissing van een rijbewijs |
Aanvragers van een rijbewijs |
Wegenverkeerswet 1994 en Reglement rijbewijzen |
X |
- |
- |
- |
Naturalisatie |
Een verzoek tot naturalisatie of optie in ontvangst nemen. |
Het behandelen van een aanvraag om Nederlander te worden. |
Aanvragers en hun kinderen en kleinkinderen van een verzoek om naturalisatie/optie. |
Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
X |
- |
- |
- |
Volmachtverlening kieswet |
Een persoon kan een volmacht geven aan iemand om namens hem een stem uit te brengen bij verkiezingen. De gemeente van inschrijving van de volmachtverlener dient de persoonsgegevens van de gemachtigde te verifiëren en te controleren of degene aan wie volmacht wordt gegeven niet al twee volmachten van anderen heeft. |
Het mogelijk maken dat er middels een volmacht kan worden gestemd |
Een persoon die gemachtigd is namens een andere persoon een stem uit te brengen bij verkiezingen |
Kieswet |
X |
X |
- |
- |
Begraafplaatsen |
Het bijhouden van de begraafplaatsenadministratie |
Het bijhouden van de begraafplaatsadministratie |
Rechthebbenden, uitvaartverzorgers, steenhouwerijen |
Wet op de lijkbezorging en Gemeentewet |
X |
X |
- |
- |
Afdeling Samenleving en Publiekszaken Cluster zorg |
||||||||
Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) |
De gemeente draagt zorg voor de verlening van woon- en vervoersvoorzieningen en/of rolstoelen voor mensen met een beperking |
Het behandelen van aanvragen in het kader van de wet maatschappelijke ondersteuning. |
Personen die een aanvraag hebben ingediend voor een WMO-voorziening. |
WMO |
X |
X |
- |
- |
Gehandicaptenparkeerkaart |
Het verlenen van een gehandicaptenparkeerkaart |
Het behandelen van aanvragen voor een gehandicaptenparkeerkaart |
Personen die een aanvraag hebben gedaan voor een GPK |
Besluit administratieve bepalingen inzake wegverkeer |
X |
- |
- |
- |
Leerlingenvervoer |
Leerlingenvervoer |
Vergoeding kosten leerlingenvervoer en regelen van vervoer |
De leerling en ouders, voogden en verzorgers |
Verordening Leerlingenvervoer |
X |
X |
- |
- |
Ondersteuning |
Zorgloket |
Inname zorgartikelen |
Personen aan wie een zorgartikel is geleverd en diens relaties |
WMO |
X |
- |
- |
- |
Cluster omgeving |
||||||||
Gevonden voorwerpen |
Het burgerlijk wetboek draagt de verantwoordelijkheid voor gevonden voorwerpen op aan de gemeente. De gemeente dient al het mogelijke te doen om de rechtmatige eigenaar te traceren. |
Zorgen dat gevonden voorwerpen bij de rechtmatige eigenaar terugkomen. |
De persoon waarvan wordt vermoed dat hij de eigenaar is van een gevonden voorwerp. |
Burgerlijk wetboek en Besluit gevonden voorwerpen |
X |
- |
- |
- |
Afdeling Samenleving |
||||||||
Participatiewet en IOAW |
Het terugvorderen en verhalen van kosten van uitkeringen op het gebied van werk en bijstand. Het opleggen van boetes en maatregelen i.v.m. overtredingen van regelgeving op het gebied van werk en bijstand. Het onderzoeken of een uitkering moet worden teruggevorderd of een boete moet worden geïnd |
Het verstrekken van uitkeringen |
Personen die een betalingsverplichting hebben jegens de gemeente, personen die een boete opgelegd hebben gekregen en personen van wie gegevens nodig zijn in een fraudeonderzoek op het gebeid van bijstandsverlening |
Participatiewet |
X |
X |
X |
X |
Sociale Werkvoorziening |
Als een werknemer van het sociaal werkvoorzieningsbedrijf van de ene gemeente verhuisd naar een andere gemeente, is de nieuwe gemeente verplicht financiële middelen aan de gemeente waar het werkbedrijf gevestigd is ter beschikking te stellen |
Zorgen voor een juiste financiële afhandeling van de betalingsverplichting indien werknemers van de Sociale Werkvoorziening verhuizen |
Personen die bij het sociaal werkvoorzienings-bedrijf werken |
Wet Sociale Werkvoorziening |
X |
- |
- |
- |
Leerplicht |
Gemeenten hebben de taak te controleren op absoluut en relatief schoolverzuim van leerplichtige jongeren |
Uitvoeren van de leerplichtwet |
Een persoon die ouder voogd of verzorgende is van een leerplichtige jongere en waarmee contact op moet worden genomen door de leerplichtambtenaar |
Leerplichtwet |
X |
X |
- |
- |
RMC |
De gemeente organiseert en coördineert de melding, registratie en doorverwijzing naar onderwijs of arbeidsmarkt van voortijdig schoolverlaters |
Uitvoeren van de wet op voortgezet onderwijs |
Een ingeschrevene tussen de 17 en 23 jaar zonder startkwalificatie is gestopt met zijn of haar opleiding en de ouders van de schoolverlater. |
Wet op voortgezet onderwijs en van de Wet educatie en beroepsonderwijs |
X |
X |
- |
- |
Jeugdwet |
||||||||
Afdeling Ruimtelijk Beheer |
||||||||
onderhoud |
Werkzaamheden in de openbare ruimte |
Mailing verzenden over de werkzaamheden |
Personen die in kennis gesteld moeten worden van een project in hun omgeving |
Beheer openbare ruimte DFM |
X |
X |
- |
- |
Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling |
||||||||
projecten |
projectuitvoering |
Uitvoeren van projecten in de openbare ruimte |
Personen die in kennis gesteld moeten worden van een project in hun omgeving |
Projectuitvoering DFM |
X |
-- |
X |
X |
Afdeling VVH |
||||||||
Gemeentelijk Opsporingsambtenaren |
Door de minister van veiligheid en justitie kunnen bij besluit buitengewoon opsporingsambtenaren van de gemeenten worden aangewezen in verband met de handhaving openbare ruimte. |
Het handhaven in de openbare ruimte. |
Personen wiens gegevens nodig zijn voor opsporing van strafbare feiten gepleegd in de openbare ruimten. |
Besluit van de minister van justitie tot aanwijzing van buitengewoon opsporingsambtenaren van de gemeente. |
X |
- |
- |
X |
Winkeltijden |
Door middel van het verstrekken van een vergunning kan de gemeente vrijstelling verlenen aan het verbod om een winkel op bepaalde dagen voor het publiek geopend te hebben. |
Het behandelen van aanvragen t.b.v. vrijstelling in het kader van Winkeltijdenwet. |
Aanvragers van een vergunning in het kader van de winkeltijdenwet of personen die moeten worden aangeschreven i.v.m. het niet naleven van de Winkeltijdenwet. |
Winkeltijdenwet en de gemeentelijke legesverordening. |
X |
- |
- |
X |
Drank- en Horecabedrijf |
Vergunningen drank- en horecawet (inclusief integriteitscontrole) |
Het behandelen van aanvragen in het kader van de Drank- en Horecawet. |
Exploitanten en leidinggevenden van een horecabedrijf als bedoeld in de Drank-en Horecawet waaraan de gemeente een drank- en horecavergunning heeft verleend. |
Drank- en Horecawet en Wet Bibob |
X |
- |
- |
X |
Kansspelen |
Het verlenen van een vergunning voor het aanwezig hebben van één of meer speelautomaten. |
Het behandelen van aanvragen in het kader van de wet op de kansspelen. |
Personen die een vergunning aanvragen in het kader van de wet op de kansspelen of aan wie een vergunning is verleend. |
Wet op de kansspelen |
A |
- |
- |
X |
Omgevingsvergunning |
De gemeente houdt zich bezig met het verlenen van vergunningen, ontheffingen en het in ontvangst nemen van meldingen op het terrein van bouwen, ruimte, natuur, monumenten en milieu. |
Het behandelen van aanvragen omgevingsvergunning en het toezien op naleving van de omgevingsvergunningen. |
Personen die een aanvraag om een omgevingsvergunning hebben gedaan of een gebruiksmelding. |
Besluit brandveilig gebruik en Wet Milieubeheer, APV, WABO |
X |
- |
- |
X |
Vergunningen, Ontheffingen, meldingen en kennisgevingen op grond van de APV |
De gemeente heeft de bevoegdheid om in de APV te bepalen dat voor bepaalde handelingen of rechten een vergunning of ontheffing van de gemeente verkregen moet worden. Daarnaast kan de gemeente burgers opleggen bepaalde zaken of voorgenomen activiteiten aan de gemeente te melden. |
Het behandelen van aanvragen in het kader van bijzondere wetten. |
Personen die op grond van de APV een aanvraag of ontheffing doen of een persoon aan wie zo’n vergunning of ontheffing is verleend. Personen die op grond van de APV een melding aan de gemeente moeten doen. |
APV van de gemeente DFM |
X |
- |
- |
X |
Bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen |
De wet Bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen (Wet Bopz) geeft de burgemeester van een gemeente de bevoegdheid een geestelijk gestoord persoon die een gevaar oplevert voor de omgeving gedurende een bepaalde periode in bewaring te stellen, wanneer deze weigert zich te laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis. |
Opname personen in een psychiatrisch ziekenhuis. |
Personen ten aanzien van wie de gemeente bij beschikking gelast heeft deze in bewaring te stellen. Een echtgenoot, wettelijk vertegenwoordiger of naaste (familie) betrekking van de persoon die in bewaring is gesteld en aan wie door de gemeente kennis moet worden gegeven over de inbewaringstelling. |
Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen. Opmerking: wordt per 1 januari 2020 Wvggz (ook deel Samenleving) |
X |
- |
- |
X |
Afdeling Bedrijfsvoering |
||||||||
Team Beleid |
||||||||
Cluster communicatie |
||||||||
Communicatie |
Rampenbestrijding |
Alarmering bij rampen en calamiteiten |
Slachtoffers en relaties |
Wet op de veiligheidsregio |
X |
- |
X |
X |
Cluster juridische zaken |
||||||||
Juridische Zaken |
Bezwaar- en beroepsprocedures |
Behandelen van bezwaar- en beroepsprocedures |
Indieners bezwaar- en beroepschriften en daaraan gerelateerde personen |
AWB, klachten en Wob, AVG verzoeken |
X |
- |
- |
X |
Team Informatie |
||||||||
Cluster belastingen |
||||||||
Gemeentelijke Belastingen |
Heffing en invordering van gemeentelijke belastingen |
Het heffen en invorderen van gemeentelijke belastingen en heffingen. |
Belastingplichtigen |
AWR, Wet WOZ, Gemeentewet, Gemeentelijke belastingverordening, WOZ-verordening |
X |
X |
- |
X |
Waardering onroerende zaken |
Het verlenen van beschikkingen voor het vaststellen van de waarde van een onroerende zaak. |
Bijhouden van de OZB en de WOZ administratie |
Eigenaren |
Wet WOZ en WOZ-verordening |
X |
X |
- |
X |
Belasting |
Kadaster |
Bijhouden van het gemeentelijk kadaster |
Zakelijke gerechtigden |
Kadasterwetgeving |
X |
X |
- |
X |
Cluster DIV |
||||||||
Dispensatie niet openbare archiefstukken |
Al is een gemeentelijk stuk niet openbaar, dan kan men in bepaalde gevallen toch inzage krijgen. O.a. moet gecontroleerd worden of in het stuk genoemde personen nog in leven zijn. |
Beoordelen of de aanvrager een niet openbaar stuk mag inzien. |
Personen wiens gegevens in een archiefstuk voorkomen en wiens gegevens moeten worden geverifieerd om te kunnen bepalen of het archiefstuk openbaar gemaakt kan worden. |
Archiefwet 1995 |
X |
- |
- |
X |
Team ondersteuning |
||||||||
Cluster bestuurssecretariaat |
||||||||
Bestuurssecretariaat |
Jubilea en jarigen |
Felicitaties burgemeester via brief op persoonlijk bezoek |
Personen die aan de jubilea criteria voldoen |
Lokale taak |
X |
- |
X |
X |
Cluster financiële administratie |
||||||||
Financieel beheer |
Invordering |
Invorderingsadministratie lokale belastingen en leges |
Belastingdebiteuren |
Invorderingswet en Gemeentewet |
X |
X |
- |
X |
Financieel beheer |
Financieel beheer |
Debiteuren en crediteurenadministratie |
Debiteuren en crediteuren |
Intern beheer |
X |
X |
- |
X |
Cluster personeel- en salarisadministratie |
||||||||
Pensioenen raadsleden en wethouders |
Het toekennen van pensioenen aan raadsleden en wethouders. |
Het verstrekken van pensioenen over raadsleden en wethouders. |
Raadsleden, wethouders en hun weduwen en wezen. |
Voor wethouders geldende artikelen van de Algemene pensioenwet |
X |
- |
- |
X |
Wachtgelden gemeentepersoneel |
Het toekennen van wachtgelden aan gemeenteambtenaren, raadsleden en wethouders. |
Het verstrekken van wachtgelden aan gemeentepersoneel. |
Gemeenteambtenaren, raadsleden en wethouders en hun gerelateerden. |
Wachtgelden ambtenaren van de ambtenarenwet en de hierop gebaseerde CARUWO |
X |
- |
- |
X |
Joure, 4 december 2019
W. Popkema, afdelingshoofd Publiekszaken
Bijlage 3
Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019
Overzicht van de gegevens die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in bijlage 2. Wanneer dit ‘aangehaakte gegevens’ betreft is het cursief vermeld.
Joure, 4 december 2019
W. Popkema
afdelingshoofd Publiekszaken
Bijlage 4.
Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019
Overzicht van de mutatierapportages en selecties die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in bijlage 1.
Kolom 1: Taakstelling (verblijfstitel 25 tm 28)
Kolom 2: Secretarie huwelijksjubilea (> 60 jaar)
Kolom 3: Secretarie leeftijd (> 100 Jaar)
Kolom 4: Milieu
Kolom 5: Jeugdwet en Participatiewet
Kolom 6: Handhaving
Kolom 7: WOZ/Belastingen
Kolom 8: Woningbouwvereniging Lyaemerwonen
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
Geboorte |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|||
Huwelijk en partnerschap |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|||
Echtscheiding en ontbinding partnerschap |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|||
Overlijden en correctie overlijden |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|||
Vestiging uit andere gemeente |
X |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|||
Vertrek naar andere gemeente |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
Immigratie |
X |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|||
Emigratie |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
Binnenverhuizing |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
Vernaming en vernummering |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
Naamgebruik |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|||
Anr, BSN en Persoon |
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|||
Selectie Huwelijken |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|||
Selectie Leeftijd |
|
|
X |
|
|
|
|
|
Joure, 4 december 2019
W. Popkema
afdelingshoofd Publiekszaken
Bijlage 5
Behorende bij artikel 2 van de Regeling gegevensverstrekking Basisregistratie Personen en aangehaakte gegevens DFM 2019
Hieronder een overzicht van applicaties die binnen de gemeente, persoonsgegevens met elkaar uitwisselen. Per applicatie beschreven waarvoor de applicatie bedoeld is. In de bijbehorende tabel is vastgelegd welke persoonsgegevens worden uitgewisseld.
Registratie |
Waarvoor |
Key2Datadistributie(DDS) |
Datadistributie (DDS) draagt zorg gegevensuitwisseling van basisregistraties. De bron applicatie geeft een volledige set van gegevens aan DDS en DDS geeft via STUF uitwisseling de benodigde gegevens door aan de aangesloten applicaties t.b.v. uitvoering publiekrechtelijke taak. De aangesloten applicatie is verantwoordelijk voor de autorisatie van de gebruikers om persoonsgegevens te zien. |
Key2Klantcontact |
Key2Klantcontact is voor Klant Contact Centrum (KCC), waarin alle zaken inzichtelijk zijn en waar alle klantvragen worden geregistreerd van burgers en bedrijven. |
Key2Financien |
Key2Financien is voor de financiële administratie (facturen), innen en begrotingen voor de gemeente. Voor de facturen en innen worden burgers en bedrijven geregistreerd. |
Suite4Sociaalregie |
Suite4Sociaalregie is een klantvolgsysteem voor WMO en jongeren cliënten. De applicatie wordt gebruikt voor de wijkteams. |
Suite4Sociaaldomein |
Suite4Sociaaldomein is voor alle sociaal wettelijke taken. Hierin worden burgers geregistreerd die een relatie hebben met een sociale zaken. |
GISVG |
GISVG is voor vergunningen, handhaving, milieu, kadastrale informatie, WOZ administratie en belastingen. Hierin worden bedrijven en burgers geregistreerd. |
HTA vastgoed |
HTA vastgoed is om de eigendomen van de gemeente te registeren met de bijbehorende contracten. |
Key2Begraven |
Key2Begraven is voor de begraafplaats administratie. Hierin worden burgers geregistreerd. |
Key2Jongerenmonitor |
Key2Jongerenmonitor is voor de uitvoering Leerplichtwet t.b.v. de leerlingenadministratie. Hierin worden burgers geregistreerd jonger dan 16 jaar |
BAG |
BAG is de basisregistratie voor adres, pand en verblijfsobjecten. Hier worden geen persoon gegevens in opgeslagen. |
Key2Subsidies |
Key2Subsidies is om de aanvragen voor subsidies te registeren en af te handelen. |
Key2VOA |
Key2VOA is om een buiten gemeentelijk burger te volgen, wanneer een backoffice applicatie deze heeft vastgelegd voor zijn publiekrechtelijk taak. Indien een buitengemeentelijkpersoon verhuist, krijgt DDS automatisch bericht dat de persoon verhuist is. |
Key2Informatie (gegevensmagazijn) |
Key2Informatie is een portaal om basisgegevens te raadplegen binnen de gemeentegrenzen. Geautoriseerde gebruikers kunnen hierin burgers raadplegen. |
Aris |
Aris is een gemeente afval registratiesysteem. |
Eenmalige vraag antwoord koppelingen: |
|
Key2Zaken/ zaaksysteem |
Key2zaken is het gemeentelijke zaaksysteem om zaken te registeren die voort vloeien uit brieven, mails, etc van burgers en bedrijven. |
Officebutton |
|
Website |
Via de Website kan een burger inloggen via DigiD. Deze inlog via DigiD genereerd een verzoek aan DDS om een prefill te doen van de persoonsgegevens en adresgegevens van de gebruiker. |
Tabel: Gegevensset uitwisseling per applicatie
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 4 december 2019,
gemeentesecretaris burgemeester
Ditta Cazemier Fred Veenstra
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl