Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR335310
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR335310/1
Regeling vervallen per 01-01-2021
Beleidsregels briefadressen 2011
Geldend van 24-03-2011 t/m 31-12-2020
Intitulé
Beleidsregels briefadressen 2011Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente DE WOLDEN;
Gelet op artikel 4.81 Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 2, 49 en 67 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
Besluit:
de navolgende beleidsregels vast te stellen en te hanteren bij aanvragen voor een briefadres:
Artikel 1
1. Een briefadres toe te kennen voor een periode van zes maanden. Deze regel geldt niet voor personen die in een situatie verkeren volgens onderstaande punten:
a. personen die verblijven in een instelling ex artikel 67 Wet gba;
b. opvarenden van een schip;
c. personen zonder vaste woon- of verblijfplaats en die een briefadres hebben bij een instelling voor maatschappelijke opvang of bij de gemeente.
2. De hiervoor onder 1. genoemde periode van zes maanden kan op verzoek van de houder van het briefadres worden verlengd met maximaal twee keer een periode van drie maanden. De maximaal toegestane termijn voor het houden van een briefadres kan, behoudens bijzondere individuele omstandigheden als bedoeld in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht, niet meer bedragen dan in totaal één jaar.
3. Op één adres wordt toegestaan dat maximaal twee individuele personen of twee gezinnen een briefadres mogen hebben. Deze regel geldt niet voor personen die in een situatie verkeren beschreven onder punt1; a,b,en c.
4. Voor briefadressen die al zijn toegekend vóór inwerkingtreding van deze beleidsregels wordt een overgangsperiode van maximaal zes maanden gehanteerd. Daarna wordt een eventueel verzoek om verlenging getoetst aan deze beleidsregels. Eén en ander zoals in “Notitie beleidsregels met betrekking tot het hanteren van briefadressen als bedoeld in artikel 49 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens” is beschreven.
5. Aanvragen om briefadres die worden ingediend ná inwerkingtreding van deze beleidsregels worden getoetst aan deze beleidsregels.
Artikel 2
1. Deze regels treden in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.
2. Deze regels kunnen worden aangehaald als “Beleidsregels briefadressen 2011”.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl