Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR439205
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR439205/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling gesalarieerd buitengewoon ambtenaar burgelijke stand gemeente Den Helder
Geldend van 01-01-2017 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2017
Intitulé
Regeling gesalarieerd buitengewoon ambtenaar burgelijke stand gemeente Den HelderHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Den Helder,
besluit:
- 1.
gelet op artikel 125 Ambtenarenwet;
- 2.
gelet op artikel 160 Gemeentewet;
- 3.
gelet op het reglement houdende bepalingen voor de ambtenaren van de burgerlijke stand, de buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand en de openstelling van het bureau van de burgerlijke stand, kortweg ‘ het Reglement burgerlijke stand’ genoemd, zoals vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 24 april 2008;
- 4.
gelet op artikel 1:2, lid 1 onder c van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Den Helder, hierna genoemd AVR Den Helder;
- 5.
gelet op de verkregen instemming van de commissie voor Georganiseerd Overleg;
tot het vaststellen van de navolgende regeling en deze op te nemen in de AVR Den Helder
Regeling gesalarieerd buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand gemeente Den Helder
Artikel 1 Begripsomschrijving
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan:
a. werkgever: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Den Helder;
b. medewerker: de gesalarieerd buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand, zoals bedoeld in
het Reglement burgerlijke stand.
Artikel 2 Aanstelling
Lid 1
Aanstelling geschiedt in vaste dienst of in tijdelijke dienst voor bepaalde tijd.
Lid 2
Een aanstelling voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege.
Artikel 3 Salaris
Lid 1
De medewerker ontvangt een salaris in de vorm van een vergoeding per voltrokken huwelijk of geregistreerd partnerschap gelijk aan driemaal het uurloon behorende bij het hoogste bedrag van schaal 8, in de bijlage bij hoofdstuk 3 van de AVR Den Helder. Op zaterdag en zondag bedraagt dit viereneenhalf maal het uurloon behorende bij het hoogste bedrag van schaal 8, in de bijlage bij hoofdstuk 3 van de AVR Den Helder.
Lid 2
De vergoeding als bedoeld in lid 1 van dit artikel, wordt opgehoogd met
-8% (vakantietoelage)
-6% (eindejaarsuitkering).
Lid 3
De vergoeding als bedoeld in lid 1 van dit artikel wordt verhoogd met 8,6% ter compensatie van het niet genieten van het vakantieverlof.
Artikel 4 Aanspraken bij arbeidsongeschiktheid
Lid 1
Bij arbeidsongeschiktheid van de medewerker die de AOW-gerechtigde leeftijd nog niet heeft bereikt zijn de artikelen:
- 1.
7:1 tot en met 7:3 (definities, begeleiding en recht op salaris bij ziekte),
- 2.
7:9 tot en met 7:14 (verplichtingen en sancties) en
- 3.
7:19 tot en met 7:21 (samenloop doorbetaling salaris en uitkering)
van de AVR Den Helder van overeenkomstige toepassing.
Lid 2
Voor toepassing van dit artikel wordt onder salaris verstaan: het gemiddelde van het totaal aan vergoedingen als bedoeld in artikel 3 van deze regeling over de twaalf maanden onmiddellijk voorafgaand aan de eerste dag van ongeschiktheid van de medewerker. Voor zover de medewerker op deze datum zijn betrekking nog geen twaalf maanden heeft vervuld, wordt gerekend met het bedrag dat hem gemiddeld per maand is toegekend over de periode waarin hij in dienst is.
Lid 3
Voor de toepassing van dit artikel wordt onder de eerste dag van arbeidsongeschiktheid van de medewerker verstaan: de dag waarop de medewerker is aangewezen om een huwelijk of geregistreerd partnerschap te voltrekken, waarvoor de medewerker is verhinderd.
Artikel 5 Ontslag en schorsing
Lid 1
Ontslag kan worden verleend overeenkomstig de artikelen
- 1.
8:1 (op verzoek),
- 2.
8:2 en 8:2a (na ouderdomspensioen),
- 3.
8:3 (wegens reorganisatie),
- 4.
8:4 (wegens arbeidsongeschiktheid),
- 5.
8:6 (wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid),
- 6.
8:7 en 8:8 (overige ontslaggronden),
- 7.
8:11 (wegens FPU),
- 8.
8:12 en 8:12:1 (van rechtswege en tussentijdse ontslag uit tijdelijke aanstelling) en
- 9.
8:13 (als disciplinaire straf)
van de AVR Den Helder.
Lid 2
Schorsing van de medewerker vindt plaats overeenkomstig artikel 8:15:1 en 8:15:2 van de AVR Den Helder.
Artikel 6 Overige rechten en verplichtingen
De artikelen
- 1.
15:1, 15:1b tot en met 15:1g (verplichtingen rond integriteit),
- 2.
15:1:12 (vergoeding van schade),
- 3.
15:1:15 (beoordeling van de ambtenaar),
- 4.
15:1:16 (uniform of dienstkleding),
- 5.
15:1:19 (verbod betreden arbeidsterrein),
- 6.
15:1:20 (infectieziekten),
- 7.
15:1:22 (reis- en verblijfkosten),
- 8.
15:1:23 tot en met 15:1:25 (vergoeden van schade) en
- 9.
15:2 ([melding misstand)
van de AVR Den Helder zijn van overeenkomstige toepassing.
Artikel 7 Plichtsverzuim
De medewerker die de hem opgelegde verplichtingen niet nakomt of zich overigens schuldig maakt aan plichtsverzuim, kan disciplinair worden gestraft, overeenkomstig hoofdstuk 16 van de AVR Den Helder.
Artikel 8 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 9 Inwerkingtreding en citeertitel
Lid 1
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2017.
Lid 2
Deze regeling kan worden aangehaald als de “Regeling gesalarieerd buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand gemeente Den Helder”.
Lid 3
Vanaf de inwerkingtredingdatum van deze regeling vervalt de op 7 juni 2013 vastgestelde Regeling burgerlijke stand gemeente Den Helder.
Den Helder, 6 december 2016
burgemeester en wethouders van Den Helder, |
|
burgemeester Koen Schuiling
|
|
secretaris R. Reus
|
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl