Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR477132
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR477132/1
Addendum Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020
Geldend van 30-11-2017 t/m heden
Intitulé
Addendum Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020Overzicht aanvulling Addendum op Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020 naar aanleiding van raadsbesluit op 30 november 2017
Onderwerp |
Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020 |
Addendum Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020 |
|
Onderdeel |
Nieuwe beleidscriteria |
||
Visie op parkeren |
Blz. 22, 4.2 Doelstelling Het benutten van de aanwezige parkeergelegenheid in woonwijken (parkeerdruk >90%) om de dynamiek te behouden of te stimuleren en plaats te bieden aan bewoners, wijkgebonden ondernemers en hun bezoek. |
De parkeerdruk van 90% wordt hierbij vervangen door een parkeerdruk van 85%. |
|
Oplossingsrichtingen |
Bl.31, 5.1 Parkeerreguleringsbeleid Voor niet gereguleerde straten wordt een parkeerdruk van 90% aangevuld met klachten van bewoners gehanteerd als aanleiding voor maatregelen. |
Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan, waarbij ‘zachte’ criteria ook onderdeel kunnen zijn van het besluit tot invoering; Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
|
Oplossingsrichtingen |
Bl.35, 5.3.3 Beprijzen De parkeeroverlast komt tot uitdrukking in een parkeerdruk die overdags of ‘s avonds boven de 90% uitkomt. |
Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
|
Monitoring en evaluatie |
Blz. 41, 6.1 Monitoring Als blijkt dat de parkeerdruk aan de randen van het gereguleerd gebied op meerdere momenten problematisch is (groter dan 90%) wordt onderzocht of en welke maatregelen nodig zijn. |
Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
|
Monitoring en evaluatie |
Blz. 42, 6.2 Evaluatie Een maximale parkeerdruk van 90% wordt als acceptabel beschouwd. |
Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
Bijlagen
Raadsbesluit 30-11-2017 Actualisering criteria inzake uitbreiding parkeerregulatie
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl