Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR636129
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR636129/1
Mandaatregeling Gemeente Doesburg 2020
Geldend van 16-01-2020 t/m heden
Intitulé
Mandaatregeling Gemeente Doesburg 2020Burgemeester en wethouders, de burgemeester en de heffingsambtenaar;
ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet en Titel 10.1, Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten vast te stellen de,
MANDAATREGELING GEMEENTE DOESBURG 2020:
Algemene bepalingen
Artikel 1: begripsomschrijving
In deze mandaatregeling wordt verstaan onder:
- a.
mandaat: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan een besluit te nemen.
- b.
mandaatgever: het bestuursorgaan dat mandaat, machtiging of volmacht heeft verleend.
- c.
gemandateerde: degene aan wie (onder)mandaat, machtiging of volmacht is verleend.
- d.
volmacht: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten.
- e.
machtiging: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan andere handelingen te verrichten die noch besluiten noch privaatrechtelijke rechtshandelingen zijn.
- f.
het bestuursorgaan: B&W van de gemeente Doesburg, de burgemeester van de gemeente Doesburg of de heffingsambtenaar van de gemeente Doesburg in de zin van artikel 231 onder b Gemeentewet.
- g.
besluit: een beslissing als bedoeld in artikel 1:3, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
- h.
mandaatregister: het register dat een overzicht van de verleende mandaten bevat.
- i.
budgethoudersregeling: de vigerende algemene budgethoudersregeling gemeente Doesburg.
Artikel 2: mandaatregister
Deze mandaatregeling is van toepassing op het mandaatregister.
Artikel 3: volmacht en machtiging
Het mandaatregister bevat ook door het bestuursorgaan verleende volmachten en machtigingen aan personen die al dan niet werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van het bestuursorgaan. Op volmacht en machtiging zijn de artikelen van deze mandaatregeling van overeenkomstige toepassing.
Artikel 4: reikwijdte van het mandaat
-
1. De gemandateerde is bevoegd tot:
- a.
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen;
- b.
het voeren van correspondentie;
- c.
het verstrekken van informatie;
- d.
het ondertekenen van de betreffende besluiten;
- e.
het bekendmaken van het besluit;
- f.
het verdagen dan wel verlengen van de beslistermijn van het te nemen besluit;
- g.
overige direct met de gemandateerde bevoegdheid samenhangende handelingen, niet zijnde besluiten.
- a.
-
2. Bij de uitoefening van het mandaat neemt de gemandateerde de bijzondere voorwaarden die per mandaat staan opgenomen in het mandaatregister in acht en volgt de gemandateerde de door het bestuursorgaan, de gemeentesecretaris dan wel diens teamleider of manager verstrekte aanwijzingen en instructies op.
-
3. De gemandateerde is niet gerechtigd het mandaat uit te oefenen wanneer hij tevens belanghebbende is.
-
4. De gemandateerde is niet bevoegd tot het verlenen van ondermandaat, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald door mandaatgever in deze mandaatregeling of in het mandaatregister.
-
5. Alle bevoegdheden die gemandateerd, gevolmachtigd of gemachtigd zijn, zijn standaard gemandateerd, gevolmachtigd of gemachtigd aan de gemeentesecretaris dan wel de teamleider of manager onder wiens verantwoordelijkheid de gemandateerde werkt. In afwijking van het bepaalde in het vierde lid van dit artikel is de gemeentesecretaris dan wel de teamleider of manager bevoegd om ondermandaat te verlenen, mits het ondermandaat schriftelijk wordt verleend. Op ondermandaat zijn de artikelen van deze mandaatregeling en de bijzondere voorwaarden genoemd in het mandaatregister van overeenkomstige toepassing.
-
6. Bij de uitoefening van de bevoegdheden uit het mandaatregister wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, regelingen, beleidsregels, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd, van Europese, rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of andere hogere bestuursorganen in acht genomen.
-
7. De budgethoudersregeling is van toepassing op deze mandaatregeling en op de uitoefening van de verleende mandaten opgesomd in het mandaatregister.
Artikel 5: betrokkenheid andere teams
-
1. Indien bij het gebruiken van de verleende bevoegdheid (te weten mandaat, volmacht of machtiging) een ander team eveneens belang heeft dan wel het betreffende onderwerp eveneens de verantwoordelijkheid van een ander team betreft, legt de gemandateerde alvorens tot ondertekening of afdoening over te gaan, het stuk voor medeparaaf of instemming voor aan de betreffende medewerker van dat team.
-
2. Indien de in het eerste lid bedoelde medeparaaf of instemming niet wordt gegeven, wordt het onderwerp ter afdoening voorgelegd aan de mandaatgever.
Artikel 6: ondertekening
In de ondertekening dient tot uitdrukking te worden gebracht, dat het besluit is genomen krachtens mandaat. Hierbij wordt de volgende formulering aangehouden: “namens burgemeester en wethouders van Doesburg” of “namens de burgemeester van Doesburg” of “namens de heffingsambtenaar”, gevolgd door de handtekening, de naam en de functie van de gemandateerde conform de functienamenlijst die onderdeel uitmaakt van het mandaatregister.
Artikel 7: plaatsvervanging
-
1. Een mandaat dat aan de gemeentesecretaris of de clustermanager is verleend, geldt tevens voor diens plaatsvervanger.
-
2. Bij afwezigheid van de medewerker die bevoegd is stukken te ondertekenen terwijl spoedige afdoening van het stuk is aangewezen, vindt ondertekening van het stuk plaats door de leidinggevende van de betreffende medewerker of de gemeentesecretaris.
-
3. Een mandaat dat aan een niet-ondergeschikte is verleend, geldt tevens voor diens plaatsvervanger. De plaatsvervanger dient door de mandaatgever op voorhand te zijn aangewezen.
Artikel 8: intrekking
Het bestuursorgaan is te allen tijde bevoegd tot intrekking van het verleende mandaat, de machtiging of de volmacht over te gaan. Intrekking geschiedt schriftelijk.
Artikel 9: inwerkingtreding
De Mandaatregeling gemeente Doesburg 2020 treedt op de dag na publicatie in werking onder gelijktijdige intrekking van de Mandaatregeling gemeente Doesburg 2014.
Artikel 10: citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatregeling gemeente Doesburg 2020’.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door respectievelijk het college, de burgemeester en de heffingsambtenaar van de gemeente Doesburg op 17 december 2019;
gemeentesecretaris,
P. Werkman
burgemeester,
drs. L.W.C.M. van der Meijs
Burgemeester van Doesburg,
drs. L.W.C.M. van der Meijs
Heffingsambtenaar van Doesburg,
W. Schreuder
Bijlage 1, algemeen inkoop werken
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Aanbestedingswet
- ○
Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid
- ○
Vigerende Budgethoudersregeling gemeente Doesburg
- ○
Gemeentewet
- ○
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)/Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Werken minder dan € 200.000 |
B&W |
Budgethouder (ondermandaat aan (deel) budgetbeheerder is toegestaan) |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid ▪ Art. 160 lid 1 sub e Gemw |
Vertrekpunt is dat de budgethouder zich er van vergewist, dat de middelen toereikend zijn om de aanbesteding in gang te zetten. |
Het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst voor werken minder dan € 200.000 Als er tevens/daarnaast een verwerkersovereenkomst moet worden aangegaan, dan is de gemandateerde ook bevoegd tot het aangaan en ondertekenen van de verwerkersovereenkomst. |
B&W Bgm B&W Bgm |
Budgethouder (volmacht) Budgethouder |
▪ Art. 171 Gemw ▪ Art. 28 AVG |
Conform het gemeentelijk model verwerkers-overeenkomst. |
Werken van € 200.000 tot en met het grensbedrag voor Europese aanbesteding. |
B&W |
Geen |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
▪ Vertrekpunt is dat de budgethouder zich er van vergewist, dat de middelen toereikend zijn om de aanbesteding in gang te zetten. Dit gebeurt in deze situatie altijd in overleg met de financieel adviseur. De budgethouder moet aantonen dat de budgettaire ruimte daadwerkelijk aanwezig is. ▪ Het college besluit aan de hand van een concreet collegevoorstel. Hierin wordt een aanbestedings-document voorgelegd. Dit document dient getekend te zijn door: - de financieel adviseur (budget toereikend en bestemd voor dit doeleind) - de inkoopadviseur (inbreng c.q. advies is goed in voorstel opgenomen) - portefeuillehouder bestuurlijk (akkoord) - leidinggevende (gezien dat de inkoopprocedure goed is doorlopen). Als het college heeft ingestemd kan de budgethouder de aanbesteding in gang zetten. |
Werken meer dan het grensbedrag voor Europese aanbesteding |
B&W |
Geen |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
Idem. |
Bijlage 2, algemene diensten en leveringen (m.u.v. inhuur personeel van derden)
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Aanbestedingswet
- ○
Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid
- ○
Vigerende Budgethoudersregeling gemeente Doesburg
- ○
Gemeentewet
- ○
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)/ Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Diensten en leveringen minder dan € 40.000 |
B&W |
Budgethouder (ondermandaat aan budgetbeheerder is toegestaan) |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid ▪ Art. 160 lid 1 sub e Gemw |
Vertrekpunt is dat de budgethouder zich er van vergewist, dat de middelen toereikend zijn om de aanbesteding in gang te zetten. |
Het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst voor diensten en leveringen minder dan € 40.000 Als er tevens/daarnaast een verwerkersovereenkomst moet worden aangegaan, dan is de gemandateerde ook bevoegd tot het aangaan en ondertekenen van de verwerkersovereenkomst. |
B&W Bgm B&W Bgm |
Budgethouder (volmacht) Budgethouder |
▪ Art. 171 Gemw ▪ 28 AVG |
Conform het gemeentelijk model verwerkers-overeenkomst. |
Diensten en leveringen van € 40.000 tot en met het grensbedrag van Europese aanbesteding. |
B&W |
Geen |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
▪ Vertrekpunt is dat de budgethouder zich er van vergewist, dat de middelen toereikend zijn om de aanbesteding in gang te zetten. Dit gebeurt in deze situatie altijd in overleg met de financieel adviseur. De budgethouder moet aantonen dat de budgettaire ruimte daadwerkelijk aanwezig is. ▪ Het college besluit aan de hand van een concreet collegevoorstel. Hierin wordt een aanbestedings-document voorgelegd. Dit plan van aanpak dient getekend te zijn door: - de financieel adviseur (budget toereikend en bestemd voor dit doeleind) - de inkoopadviseur (inbreng c.q. advies is goed in voorstel opgenomen) - portefeuillehouder bestuurlijk (akkoord) - leidinggevende (gezien dat de inkoopprocedure goed is doorlopen). Als college heeft ingestemd kan de budgethouder de aanbesteding in gang zetten. |
Diensten en leveringen meer dan het grensbedrag van Europese aanbesteding. |
B&W |
Geen |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
Idem. |
Bijlage 3, arbeidsrechtelijke handelingen en inhuur personeel van derden
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Burgerlijk Wetboek
- ○
CAO gemeenten
- ○
Lokale regelingen zoals opgenomen in het Personeelshandboek
- ○
Aanbestedingswet
- ○
Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid
- ○
Vigerende Budgethoudersregeling gemeente Doesburg
- ○
Gemeentewet
- ○
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)/ Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming (UAVG)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Het verrichten van arbeidsrechtelijke handelingen in en buiten rechte. |
Bgm / B&W |
Gemeentesecretaris / algemeen directeur |
▪ Artikel 160 en 171 van de Gemw ▪ Cao ▪ BW |
Alle arbeidsrechtelijke handelingen v.w.b. algemeen directeur/ gemeentesecretaris blijven voorbehouden aan de burgemeester. |
Inhuur personeel van derden minder dan € 100.000 |
B&W |
Hoofdbudgethouder (lees gemeentesecretaris) |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid ▪ Art. 160 lid 1 sub e Gemw |
Vertrekpunt is dat de hoofdbudgethouder zich er van vergewist, dat de middelen toereikend zijn om de aanbesteding in gang te zetten. |
Het aangaan en ondertekenen van de overeenkomst voor inhuur personeel van derden minder dan € 100.000 Als er tevens/daarnaast een verwerkersovereenkomst moet worden aangegaan, dan is de gemandateerde ook bevoegd tot het aangaan en ondertekenen van de verwerkersovereenkomst. |
B&W Bgm B&W Bgm |
Hoofdbudgethouder (volmacht) Hoofdbudgethouder |
▪ Art. 171 Gemw ▪ 28 AVG |
Conform het gemeentelijk model verwerkers-overeenkomst. |
Inhuur personeel van derden van € 100.000 tot en met het grensbedrag van Europese aanbesteding. |
B&W |
Geen |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
▪ Vertrekpunt is dat de hoofdbudgethouder zich er van vergewist, dat de middelen toereikend zijn om de aanbesteding in gang te zetten. Dit gebeurt in deze situatie altijd in overleg met de financieel adviseur. De budgethouder moet aantonen dat de budgettaire ruimte daadwerkelijk aanwezig is. ▪ Het college besluit aan de hand van een concreet collegevoorstel. Hierin wordt een aanbestedings-document voorgelegd. Dit plan van aanpak dient getekend te zijn door: - de financieel adviseur (budget toereikend en bestemd voor dit doeleind) - de inkoopadviseur (inbreng c.q. advies is goed in voorstel opgenomen) - portefeuillehouder bestuurlijk (akkoord) - leidinggevende (gezien dat de inkoopprocedure goed is doorlopen). Als college heeft ingestemd kan de hoofdbudgethouder de aanbesteding in gang zetten. |
Inhuur personeel van derden meer dan het grensbedrag van Europese aanbesteding. |
B&W |
Geen |
▪ Aanbestedingswet ▪ Vigerende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
Idem. |
Bijlage 4, algemene mandaten alle teams
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Wet openbaarheid van bestuur
- ○
Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen
- ○
Algemene wet Bestuursrecht
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
De uitoefening van de bevoegdheden op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
B&W Bgm HA |
De medewerker die het meest (inhoudelijk) te maken heeft met het onderwerp waarover een verzoek is ingediend, of jurist |
Wet openbaarheid van bestuur |
|
Het nemen van een dwangsombeschikking o.g.v. de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen |
B&W Bgm HA |
De medewerker die het mandaat heeft om te beslissen (n.a.v. een ingebrekestelling) heeft ook de bevoegdheid om de dwangsom-beschikking te nemen, of jurist |
▪ Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen ▪ Art. 4:17 Awb |
Bijlage 5, team Bedrijfsvoering
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Algemene wet bestuursrecht (Awb)
- ○
Gemeentewet
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Bezwaarprocedures |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden o.g.v. de hoofdstukken 6 en 7 van de Awb |
B&W Bgm |
Jurist |
Hoofdstukken 6 en 7 Awb |
Geen mandaat om de beslissing op bezwaar te nemen |
Beroepsprocedures |
||||
Het vertegenwoordigen van de gemeente in beroep en al hetgeen daarbij hoort |
B&W Bgm |
Jurist |
Awb |
|
Vertegenwoordiging van de gemeente bij voeren van bestuursrechtelijke en civielrechtelijke procedures |
B&W Bgm |
Jurist |
Gemeentewet Awb |
|
Klachtprocedure tegen een gedraging van een bestuursorgaan |
||||
De behandeling van de klacht en al hetgeen daartoe behoort |
B&W Bgm |
Jurist Gemeentesecretaris |
Hoofdstuk 9 van de Awb |
|
De afdoening van de klacht |
B&W Bgm |
Gemeentesecretaris |
Art. 9:12 Awb |
Als over de voorzitter of een lid van het bestuursorgaan wordt geklaagd (art. 9:7 lid 2 Awb) zal de afdoening door het betreffende bestuursorgaan worden gedaan. |
Vertegenwoordiging van B&W voor de Ombudscommissie |
B&W |
Jurist samen met de medewerker over wiens gedrag geklaagd wordt |
Awb |
Bijlage 6, team Bedrijfsvoering
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Burgerlijk Wetboek
- ○
Wet op de omzetbelasting 1968
- ○
Btw- compensatiefonds
- ○
Gemeentewet
- ○
Treasurystatuut
- ○
Vigerende verordening startersleningen
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Verrekenen van vorderingen en schulden aan derden |
B&W |
Financieel adviseur of medewerker financieel beleid en beheer |
Boek 6 Burgerlijk Wetboek |
|
Beslissen omtrent indiening bezwaarschriften betreffende omzetbelasting en belastingaangifte |
B&W |
Financieel adviseur |
Wet op de omzetbelasting Btw-compensatiefonds |
|
Verstrekken van informatie |
B&W |
Financieel adviseur |
Besluit begroting en verantwoording gemeenten |
|
Het treffen van betalingsregelingen en het opleggen van dwangbevelen |
B&W |
Financieel adviseur of invorderings-ambtenaar of een deurwaarder werkzaam voor een invorderingskantoor en als onbezoldigd ambtenaar werkzaam voor de gemeente |
Boek 6 Burgerlijk Wetboek Gemeentewet |
|
Uitvoering van taken en bevoegdheden voortvloeiend uit het Treasurystatuut |
B&W |
De in het Treasurystatuut genoemde functionarissen |
Treasurystatuut |
|
Toe- en/of afwijzen van startersleningen |
B&W |
Financieel adviseur of Medewerker financieel beleid en beheer of Projectleider SB&P |
Vigerende verordening startersleningen |
Gegevens/voorwaarden van de bank (SVn) worden opgenomen in de toewijzingsbrief, en bij afwijzing de reden daarvan. |
Bijlage 7, team Bedrijfsvoering
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Archiefwet 1995
- ○
Archiefbesluit 1995
- ○
Archiefverordening 1996
- ○
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)/ uitvoeringswet AVG (UAVG)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Bevoegdheden in het kader van de Algemene verordening gegevensbescherming (m.u.v.: het nemen van besluiten blijft uitsluitend voorbehouden aan het college van burgemeester en wethouders) |
B&W |
Privacy Coördinator (waar nodig in overleg met inhoudelijke medewerker) |
AVG (artikel 33, 30, 12 en 35) |
|
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in artikel 3 Archiefwet |
B&W |
Senior medewerker DIV |
Artikel 3 Archiefwet |
paraaf van de gemeentesecretaris |
Het vervreemden van archiefbescheiden |
B&W |
Senior medewerker DIV |
Artikel 8 Archiefbesluit |
paraaf van de gemeentesecretaris |
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in de Archiefverordening |
B&W |
Senior medewerker DIV |
Archiefverordening |
paraaf van de gemeentesecretaris |
Bijlage 8, team Klant Contact Centrum
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Wet Basisregistratie Personen (BRP)
- ○
Besluit basisregistratie Personen (besluit BRP)
- ○
Verordening Basisregistatie Personen Doesburg
- ○
Wet op de lijkbezorging
- ○
Besluit op de lijkbezorging
- ○
Beheerverordening algemene begraafplaats Doesburg 2011
- ○
Reglement Rijbewijzen
- ○
Wegenverkeerswet 1994
- ○
Paspoortwet
- ○
Besluit paspoortgelden
- ○
Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001
- ○
Kieswet
- ○
Kiesbesluit
- ○
Parkeerverordening Doesburg
- ○
Uitwerkingsbesluit Parkeren Doesburg
- ○
Regeling Gehandicaptenparkeerkaarten
- ○
Besluit administratie bepalingen inzake het wegverkeer (Babw)
- ○
Beleidscriteria toewijzing op kenteken gemeente Doesburg vastgesteld door B&W op 20 september 2011
- ○
Rijkswet op het Nederlanderschap
- ○
Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap
- ○
Besluit optie en naturalisatiegelden 2002
- ○
Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap
- ○
Besluit gevonden voorwerpen
- ○
Burgerlijk Wetboek
- ○
Verordening inrichting antidiscriminatievoorziening gemeente Doesburg
- ○
Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Gemeentelijke basisadministratie |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in: - Wet Basisregistratie Personen - Besluit Basisregistratie Peronen - Verordening Basisregistratie Personen Doesburg |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
▪ Wet BRP ▪ Besluit BRP ▪ Verordening Basisregistratie Personen Doesburg |
|
Lijkbezorging en algemene begraafplaats |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van de burgemeester als bedoeld in: - Wet op de lijkbezorging; - Besluit op de lijkbezorging. |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
▪ Wet op de lijkbezorging ▪ Besluit op de lijkbezorging |
|
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in de: - Beheerverordening algemene begraafplaats Doesburg 2011; |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
▪ Beheerverordening algemene begraafplaats Doesburg 2011 |
|
Rijbewijzen |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van de burgemeester als bedoeld in: - Reglement Rijbewijzen; - Wegenverkeerswet 1994. |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
▪ Reglement Rijbewijzen ▪ Wegenverkeerswet 1994 |
|
Paspoorten |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van de burgemeester als bedoeld in: - Paspoortwet; - Besluit paspoortgelden; - Paspoortuitvoerings-regeling Nederland. |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
▪ Paspoortwet ▪ Besluit paspoortgelden ▪ Paspoort-uitvoeringsregeling Nederland |
|
Verkiezingen |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van de burgemeester als bedoeld in: - Kieswet; - Kiesbesluit. |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
▪ Kieswet ▪ Kiesbesluit |
|
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in: - Kieswet; - Kiesbesluit. |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
▪ Kieswet ▪ Kiesbesluit |
|
Parkeervergunningen |
||||
Het verstrekken, wijzigen en intrekken van parkeervergunningen |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
Parkeerverordening Doesburg en uitwerkingsbesluit Parkeren Doesburg |
|
Gehandicaptenparkeerkaarten en -plaatsen |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in: - Regeling Gehandicapten-parkeerkaarten; - Babw. |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
Regeling Gehandicaptenparkeer-kaarten Babw |
|
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in de beleidscriteria toewijzing gehandicapten-parkeerplaatsen op kenteken gemeente Doesburg |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
Beleidscriteria toewijzing op kenteken gemeente Doesburg vastgesteld door B&W op 20 september 2011 |
|
Nederlanderschap |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van de burgemeester als bedoeld in: - Rijkswet op het Nederlanderschap; - Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap; - Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap; - Besluit optie- en naturalisatiegelden. |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
▪ Rijkswet op het Nederlanderschap ▪ Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap ▪ Besluit optie en naturalisatiegelden ▪ Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap |
|
Gevonden voorwerpen |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van de burgemeester als bedoeld in het Besluit gevonden voorwerpen |
Bgm (volmacht) |
Alle medewerkers KCC, als volmacht |
▪ Besluit gevonden voorwerpen ▪ Artikelen 5:5 t/m 12 Burgerlijk Wetboek |
|
Antidiscriminatie |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in de Verordening inrichting antidiscriminatie-voorziening gemeente Doesburg en Wet gemeentelijke antidiscriminatie-voorzieningen |
B&W |
Alle medewerkers KCC |
▪ Verordening inrichting antidiscriminatie-voorziening gemeente Doesburg ▪ Wet gemeentelijke antidiscriminatie-voorzieningen |
|
Burgerlijke stand |
||||
Benoemen van (buitengewoon) ambtenaren burgerlijke stand. |
B&W |
Coördinator KCC |
Boek 1 Burgerlijk Wetboek |
|
Aanwijzen externe locatie als huis der gemeente t.b.v. huwelijk- of partnerschap voltrekking of omzetting partnerschap-huwelijk |
B&W (na delegatie door raad) |
Coördinator KCC |
Boek 1 Burgerlijk Wetboek |
|
Verklaring omtrent het gedrag (COVOG) |
||||
In ontvangst nemen van verklaringen omtrent het gedrag en het adviseren van het Ministerie van Justitie hierbij |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
Wet Justitiële gegevens |
|
Legalisatie en waarmerken van documenten |
||||
Voor echt verklaren van handtekeningen en (kopieën) van documenten |
Bgm |
Alle medewerkers KCC |
Art. 171 Gemeentewet |
Bijlage 9, team Zorg en Ondersteuning
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Verordening Leerlingenvervoer gemeente Doesburg
- ○
Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen
- ○
Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs gemeente Doesburg
- ○
Verordening Wet maatschappelijke ondersteuning gemeente Doesburg
- ○
Algemene Subsidieverordening Doesburg
- ○
De volgende beleidsregels in het kader van subsidie: beleidsregel amateuristische kunstbeoefening, beleidsregel collectieve evenementen, beleidsregel cultuur, beleidsregel eenmalige subsidies, beleidsregel lokale omroep, beleidsregel ouderenbonden, beleidsregel steekproefsgewijze controle, beleidsregel vrije tijds- en spelorganisaties, beleidsregel wijkraden
- ○
Jeugdwet
- ○
Verordening jeugdhulp gemeente Doesburg
- ○
Beleidsregels peuteropvang
- ○
Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
- ○
Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Leerlingenvervoer |
||||
De uitoefening van bevoegdheden van B&W op grond van de verordening |
B&W |
Beleidsadviseur of medewerker die het meest (inhoudelijk) er mee te maken heeft. |
Verordening Leerlingenvervoer gemeente Doesburg |
Voor het toepassen van de hardheidsclausule van de verordening is vooraf goedkeuring van de portefeuillehouder vereist. |
Kinderopvang, onderwijshuisvesting, maatschappelijke ondersteuning |
||||
De uitoefening van bevoegdheden van B&W op grond van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen. |
B&W |
Beleidsadviseur die het meest (inhoudelijk) er mee te maken heeft. |
Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
Tot en met het geven van een aanwijzing is gemandateerd aan de beleidsadviseur. |
De uitoefening van de bevoegdheden op grond van de Verordening Onderwijshuisvesting |
B&W |
Beleidsadviseur die het meest (inhoudelijk) er mee te maken heeft. |
Verordening Voorzieningen Huis-vesting Onderwijs gemeente Doesburg |
Vooraf goedkeuring van de portefeuillehouder vereist. |
Beschermd wonen WMO 2015 |
B&W |
Gemeente Arnhem |
WMO 2015 |
Zie het (externe) mandaatbesluit d.d. 16-12-2014 ‘mandaatbesluit uitvoering beschermd wonen WMO 2015’ met de gemeente Arnhem |
Uitvoering geven aan de inkoop, contractmanagement en contractbeheer van de Wmo en Jeugdhulp |
B&W |
MGR Sociaal Domein regio Centraal Gelderland |
Raadsbesluit d.d. 24-11-2016 en Collegebesluit d.d. 20-12-2016. |
De portefeuillehouder sociaal domein en de burgemeester zijn lid cq vervangend lid van het AB van de MGR. |
De beslissing over het inzetten van niet-vrij toegankelijke voorzieningen in het kader van jeugdhulp |
B&W |
Jeugdteam Doesburg |
Art. 2 lid 2, Art. 3 en Art. 4 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Doesburg |
|
Beslissen over een subsidie aanvraag aan een organisatie die peuteropvang biedt aan kinderen waarvan de ouders niet onder de Wet Kinderopvang vallen. |
B&W |
Beleidsadviseur die het meest (inhoudelijk) er mee te maken heeft. |
Beleidsregels Peuteropvang |
De peuteropvang organisatie dient een aanvraag in aan de hand van een formulier waarin de ouders verklaren geen recht te hebben op kinderopvang-toeslag via de Belastingdienst |
Subsidies |
||||
De uitoefening van bevoegdheden van B&W op grond van de Algemene Subsidieverordening Doesburg voor zover het subsidies tot € 15.000 betreft. |
B&W |
Medewerker die het meest (inhoudelijk) er mee te maken heeft. |
Algemene Subsidieverordening + de in de aanhef genoemde beleidsregels |
Eenmaal per jaar wordt een overzicht met verleende en vastgestelde subsidies ter informatie aan B&W aangeboden |
Bevoegdheden o.g.v. Wvggz |
||||
Het horen van betrokkene ten behoeve van het nemen van een crisismaatregel in het kader van de Wvggz. |
Bgm |
Directeur publieke gezondheid VGGM (submandaat mogelijk) |
Artikel 7:1 derde lid onderdeel b Wvggz |
De bevoegdheid tot het nemen van de crisismaatregel blijft voorbehouden aan de burgemeester. |
Zorg dragen voor het in behandeling nemen van meldingen betreffende personen voor wie de noodzaak tot geestelijke gezondheidszorg zou moeten worden onderzocht, het verrichten van onderzoek naar die noodzaak, het informeren van degene die een melding heeft gedaan en het zo nodig indienen van een aanvraag voor de voorbereiding van een verzoekschrift voor een zorgmachtiging bij de officier van justitie |
B&W |
Directeur publieke gezondheid VGGM (submandaat mogelijk) |
Artikel 5:1 Wvggz |
Bijlage 10, team Werk en Inkomen
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Participatiewet
- ○
Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers (Ioaw)
- ○
Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz)
- ○
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz)
- ○
Beleidsregels Terugvordering en Verhaal gemeente Doesburg 2017
- ○
Notitie kwijtschelding specifieke groep vorderingen met een looptijd van 15 jaar of langer
- ○
Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering
- ○
Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp)
- ○
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
- ○
Wet Structuur uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen (suwi)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Terugvordering, verhaal en boete |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W betreffende de terugvordering en verhaal als bedoeld in: Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz en de op deze genoemde wetgeving berustende nadere regelgeving, voor zover het de bevoegdheid van B&W betreft. |
B&W |
Medewerker terugvordering en verhaal |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz |
Het uitoefenen van bevoegdheden m.b.t. terugvordering en verhaal mag uitsluitend door de medewerker terugvordering en verhaal geschieden. |
De Rechtbank om een verhaalstitel verzoeken in het kader van de Participatiewet, Ioaw en Ioaz en hoger beroep in dit kader. |
B&W |
Medewerker terugvordering en verhaal |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz |
Hieronder wordt tevens begrepen het besluiten tot matigen van eis tijdens de terugvorderings- en verhaalsprocedures |
Beslissen om openstaande vorderingen op grond van Abw, Participatiewet, Ioaw en Ioaz af te boeken |
B&W |
Medewerker terugvordering en verhaal |
▪ Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Abw ▪ Beleidsregels Terugvordering en Verhaal gemeente Doesburg 2017 ▪ Notitie kwijtschelding specifieke groep vorderingen met een looptijd van 15 jaar of langer |
Afboekingen vorderingen conform Beleidsregels Terugvordering en Verhaal gemeente Doesburg 2017 en Notitie kwijtschelding specifieke groep vorderingen met een looptijd van 15 jaar of langer |
Het namens B&W leggen van vereenvoudigd derden-beslag ter uitvoering van een executoriale titel tot terugvordering, verhaal en boete ingevolge de Participatiewet, Ioaw, Ioaz en het Bbz alsmede het verstrekken van een invorderingsopdracht aan een gerechtsdeurwaarder |
B&W |
Medewerker terugvordering en verhaal |
▪ Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering ▪ Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz 2004 |
|
Invullen verklaring derdenbeslag en brief aan schuldenaar indien beslag is gelegd. |
B&W |
Medewerker terugvordering en verhaal |
||
Het doen van aangifte bij het Openbaar Ministerie in zaken betreffende bijstandsfraude |
B&W |
Medewerker terugvordering en verhaal of Sociaal Rechercheur |
||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in: Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz, Abw en de op deze genoemde wetgeving berustende nadere regelgeving, voor zover het de bevoegdheid van B&W betreft. |
B&W |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Abw |
De medewerker uitkeringsadministratie mag uitsluitend hersteltermijnen na het niet of niet tijdig inleveren van het rechtmatigheids-onderzoekformulier opleggen. |
|
Schuldhulpverlening |
||||
De uitoefening van bevoegdheden als bedoeld in de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen |
B&W |
Medewerker schulddienst-verlening |
Wsnp |
|
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W op basis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
B&W |
Medewerker schulddienst-verlening |
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
|
Suwinet |
||||
Het aanvragen en ontvangen van rapportages m.b.t. het gebruik van Suwinet |
B&W |
Kwaliteits-medewerker (Security Officer) |
Wet Suwi |
Zie ook de brief van 1-6-2015 aan Bureau keteninformatisering Werk en Inkomen |
Bijlage 11, team Zorg en Ondersteuning & team Werk en Inkomen
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Participatiewet
- ○
Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers (Ioaw)
- ○
Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz)
- ○
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz)
- ○
Wet inburgering (WI)
- ○
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
- ○
Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Doesburg
- ○
Burgerlijk Wetboek
- ○
Gemeentewet
- ○
Leerplichtwet 1969
- ○
Leerplichtregeling 1995
- ○
Ambtsinstructie leerplicht
- ○
Jeugdwet
- ○
Verordening jeugdhulp gemeente Doesburg
- ○
Financieel besluit jeugdhulp gemeente Doesburg
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Bijstand |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in: Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz en de op deze genoemde wetgeving berustende nadere regelgeving, voor zover het de bevoegdheid van B&W betreft. |
B&W |
Consulent sociaal domein (WIZ); Beleidsadviseur Z&O en W&I; Medewerker uitkerings-administratie |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz, Abw |
▪ Verstrekken voorschotten: er dient een collegiale toetsing door een (tweede) consulent werk en inkomen (middels medeparaaf) plaats te vinden. Maximum voorschotbedrag bedraagt € 2.000 per betaling. ▪ Het afleggen van een (on)aangekondigd huisbezoek i.v.m. een onderzoek naar het recht op een Participatiewet, Ioaw-, Ioaz- en Bbz-uitkering. De sociaal rechercheur heeft als derde alleen een signalerende taak, hij is niet bevoegd om o.g.v. de geconstateerde bevindingen over te gaan tot wijzigingen van de uitkering. De sociaal rechercheur dient de bevindingen aan de medewerkers van de teams Zorg en Ondersteuning en Werk en Inkomen door te geven. |
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in de Wi |
B&W |
Consulent sociaal domein (WIZ) of Medewerker terugvordering en verhaal of Beleidsadviseur Z&O en W&I |
Wi |
|
Opdracht geven aan de sociale recherche tot het instellen van een (fraude) onderzoek |
B&W |
Consulent sociaal domein (WIZ), Beleidsadviseur Z&O en W&I |
Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz |
|
Toezichthoudende ambtenaren |
B&W |
Sociaal rechercheurs van de Regionale Sociale Dienst De Liemers en de consulent sociaaldomein (WIZ) |
Art. 76a Participatiewet |
Aanwijsbesluit toezichthoudende ambtenaren / collegebesluit d.d. 29-11-2016 |
Inburgering |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W als bedoeld in de Wi. |
B&W |
Consulent sociaaldomein (WIZ); Beleidsadviseur Z&O en W&I |
Wi |
|
Wmo |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden van B&W op grond van de Verordening Wmo |
B&W |
Consulent sociaal domein (WMO) |
Verordening Wmo |
Met inachtneming van de budgethoudersregeling en de algemene bepalingen over inkoop, diensten en leveringen |
Ondertekenen van bruikleenovereenkomsten |
Bgm |
Consulent sociaal domein (WMO) |
▪ Wmo ▪ Verordening Wmo ▪ Inkoopbepalingen diensten en leveringen ▪ Gemeentewet |
Met inachtneming van de algemene bepalingen over inkoop, diensten en leveringen |
Uitvoering persoonsgebonden budget Wmo |
B&W |
Consulent sociaal domein (WMO) |
▪ Wmo ▪ Verordening Wmo |
Met inachtneming van de algemene bepalingen over inkoop, diensten en leveringen |
Toezichthoudende ambtenaren |
B&W |
Sociaal rechercheurs van de Regionale Sociale Dienst De Liemers en de consulenten sociaal domein (WMO) |
Art. 6.1. Wmo 2015 |
Aanwijsbesluit toezichthoudende ambtenaren / collegebesluit d.d. 29-11-2016 |
Opdracht geven aan de sociale recherche tot het instellen van een (fraude)onderzoek |
B&W |
Consulent sociaal domein (WMO) of beleidsadviseur die het meest (inhoudelijk) er mee te maken heeft. |
||
Leerplicht |
||||
Toezicht op de naleving van de wet |
B&W |
Leerplichtambtenaar |
▪ Paragraaf 4 Leerplichtwet ▪ Leerplichtregeling ▪ Ambtsinstructie leerplicht |
|
De uitoefening van bevoegdheden van B&W op het gebied van vervangende leerplicht en vrijstelling |
B&W |
Leerplichtambtenaar |
▪ Artikelen 3a, 3b en 15 Leerplichtwet ▪ Leerplichtregeling ▪ Ambtsinstructie leerplicht |
|
Het verlenen van verlof door de leerplichtambtenaar als bedoeld in artikel 14 lid 3 Leerplichtwet 1969 |
Leer-plicht-ambte-naar |
geen mandaat |
▪ Artikel 14 lid 3 Leerplichtwet ▪ Leerplichtregeling ▪ Ambtsinstructie leerplicht |
|
Jeugdwet |
||||
Het indienen van een verzoekschrift als bedoeld in art. 6.1.2. van de Jeugdwet (gesloten jeugdhulp in het vrijwillig kader) |
Bgm |
Administratief medewerker jeugd |
art. 6.1.2. van de Jeugdwet |
In overleg met het Jeugdteam Doesburg en met instemmingsverklaring van een gedragsdeskundige. |
De beslissing over het toekennen of afwijzen van niet-vrij toegankelijke voorzieningen in het kader van jeugdhulp (in natura of via PGB) |
B&W |
Administratief medewerker jeugd (ondertekent de beschikking) |
Art. 2 lid 2, Art. 3 en Art. 4 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Doesburg en Financieel besluit jeugdhulp |
Conform het bindend advies van het jeugdteam Doesburg |
Bijlage 12, team Strategie Beleid & Projecten en team Leefomgeving
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Algemene wet bestuursrecht (Awb)
- ○
Wet administratieve bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
- ○
Gemeentewet
- ○
Leegstandswet
- ○
Huisvestingswet
- ○
Vigerende Huisvestingsverordening Doesburg
- ○
Wet ruimtelijke ordening (Wro)
- ○
Besluit ruimtelijke ordening (Bro)
- ○
Wet milieubeheer
- ○
Voertuigreglement
- ○
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Rvv)
- ○
Wegenverkeerswet
- ○
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer
- ○
Telecommunicatiewet
- ○
Belemmeringenwet Privaatrecht
- ○
Vigerende Algemene verordening ondergrondse infrastructuren (AVOI)
- ○
Basisadministratie gemeentelijke infrastructuren
- ○
Vigerende Groen Structuurplan
- ○
Groen Beheerplan
- ○
Warenwetbesluit attractie- en speeltoestellen
- ○
Monumentenwet 1988
- ○
Besluit omgevingsrecht (Bor)
- ○
Ministeriële regeling omgevingsrecht (Mor)
- ○
Vigerende Bouwverordening
- ○
Woningwet
- ○
Bouwbesluit
- ○
Wet OM-afdoening
- ○
Wegenverkeerswet, Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer
- ○
Vigerende Parkeerverordening Doesburg
- ○
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb)
- ○
Uitvoeringsbesluit Wkpb
- ○
Wet Basisregistratie voor Adressen en Gebouwen (Wet BAG)
- ○
Wet waardering onroerende zaken (Woz)
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
Algemeen |
||||
Het namens B&W indienen van aanvragen ter verkrijging van een vergunningen en/of ontheffing voor gemeentelijke werken c.q. activiteiten o.g.v. artikel 4:1 Awb |
B&W Bgm |
Projectleider of (meewerkend) teamleider LO |
Awb |
Aanvrager mag niet ook verantwoordelijk zijn of op enige wijze bemoeienissen hebben met de behandeling van de aanvraag. |
Grondzaken en eigendommen |
||||
Verkoop of verhuur van gronden in openbaar ruimte |
B&W (volmacht) |
Projectleider SB&P |
BW |
|
Verlenen van opties op bouwkavels |
B&W (volmacht) |
Projectleider SB&P |
BW |
Overeenkomstig de optievoorwaarden grondprijs volgens de exploitatie-opzet. |
Lichtmasten |
B&W (volmacht) |
SPIE Nederland B.V. |
BW |
De volmacht beperkt zich tot het aansprakelijk stellen, verhalen en afwikkelen van schades en eventueel aangifte doen ten gevolge van vandalisme en aanrijdingen aan de lichtmasten in de openbare ruimte. Collegebesluit d.d. 8 juli 2014, terugwerkende kracht 1 juli 2014 |
Aanvragen en melden van graafwerkzaamheden (aanvragen instemmingsbesluiten) |
B&W |
Beheerder LO; Wegbeheerder |
Artikelen 4 t/m 9 van de AVOI |
|
Volkshuisvesting |
||||
Verlenen van vergunningen voor tijdelijke verhuur woningen o.g.v. de Leegstandswet |
B&W |
Projectleider of beleidsadviseur SB&P of Medewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg |
▪ Gemeentewet ▪ Leegstandswet |
|
Besluiten op aanvragen om huisvestingsvergun-ningen particuliere huur- en koopwoningen o.g.v. de Huisvestingswet |
B&W |
Projectleider |
▪ Gemeentewet ▪ Huisvestingswet |
|
Besluiten op aanvragen om huisvestingsvergun-ningen in de zin van art. 8 van de Huisvestingswet 2014 juncto art. 2, lid 1 van de Huisvestingsverordening Doesburg |
B&W |
Bestuur van Stichting Woonservice IJsselland te Doesburg |
art. 8 van de Huisvestingswet 2014 juncto art. 2, lid 1 van de Huisvestingsverordening Doesburg |
Mandaatbesluit voor de uitvoering van de woonruimteverdeling 2016 (collegebesluit d.d. 17-11-2015) |
Nemen van besluiten in de zin van art. 13 lid 1 van de Huisvestingswet 2014 juncto art. 10b, lid 3 van de Huisvestingsverordening Doesburg |
B&W |
Urgentiecommissie woonruimteverdeling van de gemeente Arnhem |
art. 13 lid 1 van de Huisvestingswet 2014 juncto art. 10b, lid 3 van de Huisvestings-verordening Doesburg |
Mandaatbesluit voor de uitvoering van de woonruimteverdeling 2016 (collegebesluit d.d. 17-11-2015) |
Geven van toestemming, vrijstelling en ontheffing op grond van antispeculatiebedingen indien aan de in het beding gestelde eisen wordt voldaan |
B&W (volmacht) |
Projectleider |
BW |
|
Ruimtelijke Ordening |
||||
Beslissen op verzoeken om afwijking bestemmingsplan o.g.v. de artikelen 2.1, lid 1 sub c en 2.12, lid 1, onder a, onder 1 en 2 Wabo. |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P |
Wabo |
|
Aanmelden van de vindplaats van ruimtelijke plannen |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P |
Artikelen 1.2.1, 1.2.2. Bro |
|
Bekendmaking, ter inzagelegging van een ontheffing, bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, wijzigingsplan, uitwerkingsplan, nadere eisen en/of projectbesluit evenals het doen van kennisgevingen die verband houden met deze procedures |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P |
Artikelen 3.6, 3.7, 3.8, 3.9A, 3.10 Wro, art. 3.1 (kennisgeving verlengingsbesluit), art. 1.3.1. Bro (vooraankondiging ruimtelijke ontwikkeling) |
|
Wettelijk vooroverleg |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P |
Artikel 3.1.1 Bro |
|
Het opleggen van een last onder bestuursdwang of een last onder dwangsom en het ten uitvoer leggen daarvan indien deze niet (tijdig) wordt uitgevoerd, voor toezicht en handhaving |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ Afdelingen 5.3.1 en 5.3.2 Awb ▪ Wet OM-afdoening ▪ Hoofdstuk 5 Wabo ▪ Artikel 125 Gemeentewet |
▪ Alleen in zeer spoedeisende gevallen mondeling en na overleg met de senior beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg. ▪ Het mondelinge besluit dient achteraf zo spoedig mogelijk op schrift te worden gesteld bekendgemaakt. ▪ Portefeuillehouder achteraf informeren d.m.v. een kopie van het besluit. |
Beslissen op een verzoek om toepassing van bestuursdwang |
B&W Bgm |
Beleidsadviseur SB&P of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 5.31a Awb |
Na advies jurist en goedkeuring portefeuillehouder. |
Beslissen op een verzoek tot invordering van een verbeurde dwangsom |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 5.37 lid 2 Awb |
|
Het verkrijgen van een verklaring van geen beden-kingen bij andere bestuursorganen |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P |
Artikel 2.27 Wabo |
|
Milieu |
||||
Toepassen procedure met betrekking tot voorbereiding MER-procedure |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Artikel 7.12 Wet milieubeheer |
|
Bekendmaken, ter inzage leggen, houden van inspraakronde, hoorzitting en behandelen uitgebrachte adviezen MER |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Artikel 7.17, lid 4 7.20, 7.21, 7.24, 7.25 lid 2, 7.26, lid 4 Wet milieubeheer |
|
Buiten behandeling laten aanvraag |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Artikel 7.28 Wet milieubeheer |
|
Openbaar kennisgeven van buiten behandeling laten van aanvraag met MER |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Artikel 7.29 Wet milieubeheer |
|
Mededeling doen van besluit ex art. 7.27, lid 1 Wet milieubeheer |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Artikel 7.38 Wet milieubeheer |
|
Onderzoeken gevolgen voor het milieu van een activiteit waarvoor een MER is gemaakt |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Artikel 7.39 Wet milieubeheer |
|
Taakuitoefening wordt per 1 januari 2013 door de Omgevingsdienst Regio Arnhem uitgevoerd. Het betreft de milieutaken op grond van de Wabo en de Wet Milieubeheer |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Wet milieubeheer Wabo |
|
Het doen van subsidieaanvragen voor isolerende voorzieningen en overige milieusubsidies |
B&W |
Beleidsadviseur SB&P (milieu) |
Gemeentewet |
|
Milieutaken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving, alsmede taken als bedoeld in de Archiefwet. |
B&W |
Directeur van de Omgevingsdienst regio Arnhem (ODRA) |
▪ Archiefwet ▪ Algemene wet bestuursrecht ▪ Wet milieubeheer ▪ Wet geluidhinder ▪ Wet bodembescherming ▪ Vuurwerkbesluit ▪ Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer ▪ Besluit lozen buiten inrichtingen ▪ Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
▪ Directeur mag ondermandaat verlenen aan zijn ondergeschikten, maar verder ondermandaat is niet toegestaan. ▪ Directeur heeft schriftelijk ingestemd met de mandaatverlening (zie besluit d.d. 23 april 2013). ▪ Mandaat geldt per 1 april 2013 (dus met terugwerkende kracht) |
Algemeen civiele techniek |
||||
Besluiten betreffende wegwerkzaamheden, openbare verlichting, ondergrondse infrastructuur, civieltechnische kunstwerken en waterwerken zoals huisaansluitingen riool en uitwegen. |
B&W |
Beheermedewerker LO |
▪ Wet milieubeheer ▪ Telecommunicatiewet |
Het gaat hier, behalve om milieuzaken, niet om aan het college toekomende publiekrechtelijke bevoegdheden |
Aanvragen subsidies voor verkeer, wegen en riolering. |
B&W |
Beleidsmedewerker LO of Beheermedewerker LO |
Gemeentewet |
|
Vergunningverlening verkeer/civiele techniek |
||||
Verlenen of weigeren van ontheffingen |
B&W |
Beleidsmedewerker LO of Beheermedewerker LO |
▪ Artikel 7.1 Voertuigreglement ▪ Artikel 87 Reglement verkeers-regels en verkeerstekens |
|
Aanstellen plaatselijk opererende verkeersregelaars |
Bgm |
Beheermedewerker LO of Medewerker vergunningen |
Artikel 56 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|
Nemen van verkeersbesluiten o.g.v. de Wegenverkeerswet |
B&W |
Beleidsmedewerker LO |
Wegenverkeerswet |
Mits tegen een mogelijk ontwerpbesluit geen zienswijzen zijn ingediend |
Verlenen of weigeren van instemming voor werkzaamheden (aanvragen instemmingsbesluiten) |
B&W |
Beheermedewerker LO of Beheerder |
▪ Artikelen 3 en 4 Telecommuni-catiewet ▪ Artikelen 149, 154, 156 Gemw ▪ Belemmeringenwet Privaatrecht ▪ Artikel 229 Gemeentewet ▪ Algemene verordening ondergrondse infrastructuren ▪ Basisadministratie gemeentelijke infrastructuren |
|
Groen |
||||
De uitoefening van bevoegdheden op grond van het Groen Structuurplan en Groen Beheerplan |
B&W |
Beheermedewerker LO |
▪ Groen Structuurplan ▪ Groen Beheerplan |
|
Besluiten op schriftelijke verzoeken tot verwijdering overhangend groen |
B&W |
Beheermedewerker LO |
▪ Awb ▪ Boek 5 Burgerlijk wetboek |
|
Het aanvragen van subsidies betreffende groen |
B&W |
Beheermedewerker LO of beleidsmedewerker LO |
Gemeentewet |
|
Speelvoorzieningen |
||||
Besluiten op grond van het Warenwetbesluit attractie- en speeltoestellen |
B&W |
Beheermedewerker LO of beleidsmedewerker LO |
Warenwetbesluit attractie- en speeltoestellen |
|
Monumenten en archeologie |
||||
Het keuren van Programma’s van Eisen bij archeologische ingrepen |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg |
Monumentenwet |
|
Het aanvragen van subsidies betreffende monumentenzorg bij rijks- en provinciale overheden |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg |
Gemeentewet |
|
Bevoegdheden o.g.v. de Wabo |
||||
De uitoefening van de bevoegdheden o.g.v. de Wabo |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Hoofdstukken 2 en 3 Wabo |
In geval van ingediende zienswijzen is vooraf schriftelijke goedkeuring van de portefeuillehouder verplicht. |
Het terstond in werking doen treden van een reguliere omgevingsvergunning |
B&W |
Medewerker bouw- en woningtoezicht Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg |
Artikel 6.2 Wabo |
|
Beslissen op verzoeken om afwijking bestemmingsplan |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg Medewerker bouw en woningtoezicht |
Artikelen 2.1, lid 1 onder c en 2.12, lid 1, onder a, onder 1 en 2 Wabo |
M.u.v. artikel 4 lid 9 Bor, beslissen op verzoeken tot gebruik is niet gemandateerd |
Het overschrijven van vergunningen op een andere naam |
B&W |
Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ Wabo ▪ Bor ▪ Mor ▪ Bouwverordening |
|
Vaststelling van het programma van eisen voorafgaand aan een archeologisch onderzoek t.b.v. de voorbereiding van een omgevingsver-gunning o.g.v. Monumentenwet 1988 en Wabo |
B&W |
Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ Monumentenwet ▪ Hoofdstuk 5 Wabo |
Na schriftelijke instemming van de archeologische dienst Zutphen |
Toezicht en handhaving |
||||
Mondelinge of schriftelijke bevelen geven tot het staken van de bouw/gebruik/sloop dan ondrergrondse wel dat voorzieningen worden getroffen, inclusief de bepaling dat het bevel geldt voor een rechtsopvolger |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht Medewerker bouw- en woningtoezicht Beheermedewerker |
▪ Artikelen 13 en 13a Woningwet ▪ Hoofdstuk 5 Wabo ▪ Awb ▪ Artikel 125 Gemeentewet |
▪ In geval van een mondeling bevel/besluit dient achteraf zo spoedig mogelijk op schrift te worden gesteld en bekend gemaakt te worden. ▪ Portefeuillehouder achteraf informeren d.m.v. een kopie van het besluit. |
Het opleggen van een last onder bestuursdwang of een last onder dwangsom en het ten uitvoer leggen daarvan indien deze niet (tijdig) wordt uitgevoerd, voor toezicht en handhaving |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht of Medewerker bouw- en woningtoezicht of Beheermedewerker |
▪ Afdelingen 5.3.1 en 5.3.2 Awb ▪ Wet OM-afdoening ▪ Hoofdstuk 5 Wabo ▪ Artikel 125 Gemeentewet |
▪ Alleen in zeer spoedeisende gevallen mondeling en na overleg met de senior beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht en monumentenzorg. ▪ Het mondelinge besluit dient achteraf zo spoedig mogelijk op schrift te worden gesteld bekendgemaakt. ▪ Portefeuillehouder achteraf informeren d.m.v. een kopie van het besluit. |
Beslissen op een verzoek om toepassing van bestuursdwang |
B&W Bgm |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht of Medewerker bouw- en woningtoezicht of Beheermedewerker |
Artikel 5.31a Awb |
Na advies juridisch beleidsmedewerker en goedkeuring portefeuillehouder. |
Beslissen op een verzoek tot invordering van een verbeurde dwangsom |
B&W |
Beleidsmedewerker bouw- en woningtoezicht of Medewerker bouw- en woningtoezicht of Beheermedewerker |
Artikel 5.37 lid 2 Awb |
|
Goedkeuring van detail-, constructietekeningen en berekeningen en overige activiteiten inzake (constructieve) veiligheid verband houdende met de vergunningen |
B&W |
Medewerker bouw en woningtoezicht |
▪ Woningwet ▪ Bouwverordening ▪ Bouwbesluit ▪ Wabo ▪ Mor |
Bij ingrijpende constructietekeningen en berekeningen is vooraf schriftelijk goedkeuring door de constructeur vereist. |
Het aanwijzen van toezichthouders op grond van de volgende regelingen: Awb, Wabo, Wegenverkeerswet en alle gemeentelijke verordeningen op grond waarvan toezichthouders aangewezen kunnen worden |
B&W |
Beheermedewerker of Beleidsmedewerker bouw en woningtoezicht en monumentenzorg |
▪ Afdeling 5.2 en artikel 5.11 Awb ▪ Paragraaf 5.3 Wabo ▪ Wegenverkeerswet ▪ Gemeentelijke verordeningen |
▪ De gemandateerde neemt een aanwijsbesluit ▪ Achteraf ter kennisgeving aan B&W en senior adviseur P&O of achteraf adviseur P&O |
Het aanwijzen van toezichthouders belast met toezicht op de naleving o.g.v.: Wabo, Woningwet, Wet veiligheidsregio’s en de aan genoemde wetten en regelingen aanverwante AMvB’s en ministeriële regelingen |
B&W |
Directeur Brandweer Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden |
Wabo, Woningwet, Wet veiligheidsregio’s en de aan genoemde wetten en regelingen aanverwante AMvB’s en ministeriële regelingen |
|
Parkeertoezicht |
B&W |
Toezichthouder; Medewerker parkeerbeheer/ Toezichthouder; Teamleider LO |
Parkeerverordening Doesburg |
|
Bevoegdheden o.g.v. de Wkpb |
||||
Beheer van registraties |
B&W |
Beheermedewerker; Medewerker WOZ/heffingen |
▪ Wkpb ▪ Uitvoeringsbesluit Wkpb |
|
Verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en het verstrekken van verklaringen dat op een perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn |
B&W |
Beheermedewerker; Medewerker WOZ/heffingen |
▪ Wkpb ▪ Uitvoeringsbesluit Wkpb |
|
Bevoegdheden o.g.v. de Wet BAG |
||||
Beheer van basisregistraties adressen en gebouwen en daarbij behorende taken, waaronder het opmaken van brondocumenten |
B&W |
BAG beheerder |
Wet BAG |
|
Besluiten op aanvragen om toewijzing huisnummering |
B&W |
BAG beheerder |
▪ Wet Woz ▪ Artikel 3 Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Doesburg |
|
Vaststellen definitieve geometrie |
B&W |
BAG beheerder |
Artikel 8 Wet BAG |
|
Opmaken van een proces-verbaal van constatering |
B&W |
BAG beheerder |
Artikel 10 eerste lid onder b Wet BAG |
|
Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen. |
B&W |
BAG beheerder |
Artikel 10 lid 1 onder a Wet BAG |
|
De afbakening van panden en verblijfsobjecten |
B&W |
BAG beheerder |
Artikel 6 Wet BAG en artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Doesburg |
|
Het nemen van besluiten tot het vaststellen van nummer-aanduidingen |
B&W |
BAG beheerder |
Artikel 6 Wet BAG en artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Doesburg |
Bijlage 13, team Wonen Ondernemen en Recreëren
Wet/regelgeving genoemd in de mandaten (in de bevoegdheid dan wel grondslag):
- ○
Drank en Horecawet
- ○
Algemene plaatselijke verordening (APV)
- ○
Winkeltijdenwet, vigerende Verordening winkeltijden Doesburg
- ○
Wet op de kansspelen
- ○
Zondagswet
- ○
Luchtvaartwet
- ○
Gemeentewet
- ○
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer
- ○
Wet waardering onroerende zaken (Wet Woz)
- ○
Vigerende Legesverordening
- ○
Algemene wet bestuursrecht (Awb)
- ○
Algemene wet inzake rijksbelastingen (Awr)
- ○
Invorderingswet 1990
- ○
Regeling Verkeersregelaars
Bevoegdheid |
Mandaat-gever |
Gemandateerde |
Grondslag |
Voorwaarden |
|
Bevoegdheden o.g.v. de Drank- en Horecawet |
|||||
De uitoefening van de bevoegdheden o.g.v. art. 3, eerste lid Drank- en Horecawet |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 3 eerste lid Drank- en Horecawet |
||
De uitoefening van de bevoegdheden o.g.v. de artt. 30 en 35 Drank- en Horecawet |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikelen 30 en 35 Drank- en Horecawet |
Bij zienswijzen o.g.v. artikel 4:8 Awb is vooraf goedkeuring van de Bgm verplicht. |
|
De uitoefening van de bevoegdheden o.g.v. art. 4 Drank- en Horecawet |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 4 Drank- en Horecawet |
||
Bevoegdheden o.g.v. Bijzondere wetten en de APV |
|||||
Verlenen of weigeren van een exploitatievergunning |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 2:28 APV |
Bij zienswijzen o.g.v. artikel 4:8 Awb is vooraf goedkeuring van de Bgm verplicht. |
|
Verlenen of weigeren van een vergunning voor een speelgelegenheid |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ APV ▪ Artikel 30 Wet op de kansspelen ▪ Artikelen 2:39 en 2:40 APV |
Bij zienswijzen o.g.v. artikel 4:8 Awb is vooraf goedkeuring van de Bgm verplicht. |
|
Verlenen of weigeren van een ontheffing sluitingsuur |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 2:29 APV |
Bij zienswijzen o.g.v. artikel 4:8 Awb is vooraf goedkeuring van de Bgm verplicht. |
|
De uitoefening van de bevoegdheden op grond van de Verordening winkeltijden Doesburg en de Winkel-tijdenwet |
B&W |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ Winkeltijdenwet ▪ Verordening winkeltijden Doesburg |
||
De uitoefening van de bevoegdheden o.g.v. de Zondagswet |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Zondagswet |
||
Verkrijgen of verstrekken van een verklaring van geen bezwaar o.g.v. de APV en/of Luchtvaartwet t.a.v. opstijgen/landen vrije ballon, helivluchten e.d. met uitzondering van luchtvaartvertoning |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ Luchtvaartwet ▪ APV |
||
Verlenen of weigeren van een vergunning voor een standplaats |
B&W |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 5:18 APV |
||
Verlenen of weigeren van een ontheffing vuur te stoken |
B&W |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
Artikel 5:34 APV |
Bij openbare orde aspecten na positief advies politie |
|
Aanstellingsbesluit Verkeersregelaars in het kader van evenementen |
Bgm |
Medewerker vergunningen of Medewerker bouw- en woningtoezicht |
▪ Artikel 9 Regeling Verkeersregelaars 2009 ▪ Artikel 56 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
||
Heffingen |
|||||
Heffen van gemeentelijke belastingen. De reikwijdte van dit mandaat: - het opleggen van aanslagen gemeentelijke belastingen; - het nemen van Wet Woz-beschikkingen; |
HA |
Medewerker Woz/heffingen |
▪ Artikel 231, tweede lid, onderdeel b Gemeentewet ▪ Artikel 231, tweede lid, onderdeel b Wet Woz |
De heffingsambtenaar neemt geen besluiten betreffende invordering. |
|
Het nemen van beslissingen op bezwaar tegen besluiten van de heffingsambtenaar en alles wat daarbij hoort |
HA |
Medewerker WOZ/heffingen |
▪ Awb ▪ Awr |
||
Vertegenwoordigen van de gemeente in beroeps- en hoger beroepszaken betreffende besluiten van de heffingsambtenaar |
HA |
Medewerker WOZ/heffingen |
▪ Gemeentewet ▪ Awb ▪ Awr |
||
In cassatie |
B&W |
Heffingsambtenaar |
Artikel 28 Awr |
||
Het op verzoek verstrekken van waardegegevens van een onroerende zaak aan belanghebbenden, |
HA |
Medewerker WOZ/heffingen |
▪ Artikel 231, tweede lid, onderdeel b Gemeentewet ▪ Artikelen 20 lid 1, 22, 26, 27, 28, 29 en 40 Wet Woz |
||
Heffen van leges o.g.v. de Legesverordening |
HA |
Medewerker WOZ/heffingen of de gemandateerde die bevoegd is om een besluit te nemen of aanvraag in behandeling te nemen heeft eveneens het mandaat om leges namens de heffingsambtenaar te heffen ten aanzien van dat besluit of die aanvraag. |
▪ Gemeentewet ▪ Legesverordening |
||
Invordering |
|||||
Invorderen van gemeentelijke heffingen. De reikwijdte van dit mandaat: - dwanginvordering (aanmaning en dwangbevel) en verlenen van betalingsregelingen; - uitstel van betaling - kwijtschelding; - het optreden in rechte in alle rechtsgedingen die voortvloeien uit zijn taakoefening |
IA |
Medewerker WOZ / heffingen / deurwaarders werkzaam voor een invorderingskantoor en als onbezoldigd ambtenaar werkzaam voor de gemeente |
Artikel 231, tweede lid, onderdeel c Gemeentewet |
De invorderingsambtenaar neemt geen besluiten betreffende heffingen. |
|
Het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van gemeentelijke belastingschulden die niet meer dan € 1.500 bedragen |
B&W |
Invorderingsambtenaar Medewerker WOZheffingen |
▪ Artikelen 231, tweede lid, onderdeel c en 255 Gemeentewet ▪ Invorderingswet 1990 |
||
Vertegenwoordigen van de gemeente in beroepszaken betreffende besluiten van de invorderingsambtenaar |
IA |
Medewerker WOZ/heffingen |
Invorderingswet 1990 |
||
Verzekeringen |
|||||
Uitvoeren van gemeentelijke verzekeringen. De reikwijdte van dit mandaat: - afsluiten, muteren of beëindigen van verzekerings-overeenkomsten, m.u.v. verzekering-en gemeentepersoneel; - ondertekenen akkoordverklaring/niet-akkoord verklaring premies en/of voorwaarden van lopende verzekeringen; - verhaal van schade aan gemeentelijke eigendommen aangebracht; - afhandelen van schadeclaims tot € 2.500; - het doorvoeren van mutaties op lopende polissen |
B&W |
Verzekerings-ambtenaar of Medewerker WOZ/heffingen |
Artikel 160 Gemeentewet |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl