Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR100744
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR100744/1
Regeling vervallen per 01-01-2012
Mandaatbesluit Ede 2011
Geldend van 17-02-2011 t/m 31-12-2011
Intitulé
Mandaatbesluit Ede 2011De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Ede, ieder voor zover het zijn eigen bevoegdheid betreft;
Gelet op afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;
Gelet op het Organisatiebesluit van de gemeente Ede, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 29 maart 2005, gewijzigd vastgesteld op 27 april 2010;
Besluiten:
- I.
De uitoefening van de bevoegdheden zoals vermeld in de overzichten behorende bij dit besluit op te dragen aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur respectievelijk externen (hierna: de gemandateerde);
- II.
Het tekenen van de stukken zoals vermeld in de overzichten behorende bij dit besluit op te dragen aan de daarbij genoemde functionaris;
- III.
Ten aanzien van de uitoefening van de onder I. en II. van dit besluit bedoelde mandaten de volgende algemene bepalingen vast te stellen:
Artikel 1
In de volgende gevallen waarin sprake is van een namens de burgemeester of het college van burgemeester en wethouders te nemen besluit, legt de gemandateerde dit vooraf aan de burgemeester dan wel de betrokken portefeuillehouder voor:
- a.
indien het voornemen bestaat tot aanvulling of afwijking van het tot dan gevoerde beleid;
- b.
indien er, behalve in zaken met een routinematig karakter, rekening mee is gehouden dat de burgemeester, het college of de betrokken portefeuillehouder op zijn verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zal worden aangesproken;
- c.
indien uit het te nemen besluit niet voorziene financiële of andere belangrijke consequenties kunnen voortvloeien;
- d.
indien de burgemeester (in zijn hoedanigheid van bestuurlijk coördinator), de betrokken portefeuillehouder of de secretaris (in zijn hoedanigheid van ambtelijk coördinator) dit kenbaar heeft gemaakt.
Artikel 2
Indien bij een te nemen besluit een andere gemeentelijke sector belang
heeft of de betreffende zaak het taakgebied van een andere gemeentelijke sector raakt, legt de gemandateerde de zaak vooraf aan het hoofd van die sector voor. Indien met hem/haar geen overeenstemming wordt bereikt, legt de gemandateerde de zaak aan de burgemeester of de betrokken portefeuillehouder voor.
Artikel 3
Bij de uitoefening van afdoening- of ondertekeningmandaat worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
“Namens de burgemeester van Ede,
met vriendelijke groet,”
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de gemandateerde
of
“Namens burgemeester en wethouders,
met vriendelijke groet,”
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de gemandateerde.
Artikel 4
Behalve in zaken met een routinematig karakter geldt ondertekeningmandaat niet voor stukken, gericht aan de Kroon, Minister, Commissaris van de Koningin, Gedeputeerde Staten en de raad van de gemeente Ede.
Artikel 5
-
1. Tenzij dit in de overzichten behorende bij dit besluit uitdrukkelijk anders is vermeld, is de gemandateerde bevoegd directeuren1) binnen de gemeente ondermandaat te verlenen tot het geheel of gedeeltelijk uitoefenen van de hem bij dit besluit gegeven bevoegdheden. Hierbij kan hij nadere richtlijnen vaststellen.
-
2. Dit ondermandaat geschiedt schriftelijk en wordt ter kennis van de burgemeester of het college van burgemeester en wethouders gebracht.
-
3. Indien gebruik wordt gemaakt van het verleende ondermandaat als bedoeld in het eerste lid, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
“Namens de burgemeester van Ede,
met vriendelijke groet,”
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de ondergemandateerde
of
“Namens burgemeester en wethouders,
met vriendelijke groet,”
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de ondergemandateerde.
Artikel 6
Bij afwezigheid van functionarissen, aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervanger.
Artikel 7
Onder de uitvoering van de bevoegdheden zoals genoemd in de overzichten behorende bij dit besluit wordt tevens verstaan:
- -
het verrichten van alle voorbereidingshandelingen
- -
het voeren van correspondentie
- -
het verstrekken van informatie.
Artikel 8
-
1. Dit besluit treedt in werking op 17 februari 2011.
-
2. Op dat tijdstip wordt het besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Ede van 7 december 2010, kenmerk 645750, bekend als het Mandaatbesluit Ede 2010, gewijzigd vastgesteld op 7 december 2010, en de daarbij behorende overzichten ingetrokken.
Artikel 9
Dit besluit kan worden aangehaald onder de titel ‘Mandaatbesluit Ede 2011’.
Ondertekening
Mandatenoverzicht
Ondermandaatbesluiten
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl