Regeling vervallen per 01-01-2021

Protocol voor jubilea, afscheid etc.

Geldend van 01-10-2002 t/m 31-12-2020

Intitulé

Protocol voor jubilea, afscheid etc.

P R O T O C O L

voor jubilea, afscheid etc.

  • a.

    12,5 jaar in dienst van de gemeente Ferwerderadiel Aan betrokkene wordt een bloemstuk ter waarde van € 18,-- en een dinerbon voor 2 personen, ter waarde van € 75,--, aangeboden door een lid van het college, het diensthoofd of het sector hoofd. Dit vindt plaats tijdens het gezamenlijk koffiedrinken van het betreffende dienstonderdeel, waarbij van gemeentewege gebak wordt aangeboden door het diensthoofd of het sectorhoofd. Verder wordt van gemeentewege geen ruchtbaarheid aan het jubileum gegeven.

  • b.

    25/40 jaar in dienst van de gemeente Ferwerderadiel Aan de betrokken medewerker wordt een informele receptie aangeboden. Hierbij kunnen worden uitgenodigd de medewerkers van het betreffen de dienstonderdeel, het hoofd van dienst, een vertegenwoordiging van het college van burgemeester en wethouders, de echtgenote, echtgenoot of partner van de jubilaris en andere naaste familieleden, alsmede bevriende personen. De aangeboden consumpties zijn voor rekening van de gemeente. Tevens wordt door de gemeente een passende lokaliteit beschik baar gesteld, waarbij als regel wordt gedacht aan een ruimte binnen het gemeentehuis of in de sporthal. Tijdens de receptie worden door een lid van het college, het diensthoofd of het sectorhoofd een bloemstuk ter waarde van € 18,-- en een dinerbon voor 2 personen, ter waarde van € 75,--, aangeboden. Ingeval geen prijs wordt gesteld op een informele receptie, wordt betrokkene in de gelegenheid gesteld hun partner, de medewerkers van het betreffende dienstonderdeel, het hoofd van dienst en een vertegenwoordiging van het college van burgemeester en wethouders uit te nodigen voor een diner. De gemeentelijke bijdrage in de kosten is maximaal € 50,-- per persoon of maximaal € 1.250,-- in totaal. Tevens wordt door een lid van het college, het diensthoofd of het sectorhoofd een bloemstuk ter waarde van € 18,-- aangeboden. Het vorenstaande wordt in overleg met de jubilaris geregeld door het sectorhoofd of het diensthoofd.

  • c.

    12,5/25/40 jaar in overheidsdienst Er wordt aan betrokkene een gratificatie toegekend overeenkomstig het bepaalde in de "Regeling ambtsjubileumgratificaties". Aan de jubilaris wordt voorts een bloemstuk ter waarde van € 18,-- aangeboden door een lid van het college, het diensthoofd of het sectorhoofd. Dit vindt plaats tijdens het gezamenlijk koffiedrinken van het betreffende dienstonderdeel, waarbij van gemeentewege gebak wordt aangeboden door het diensthoofd of het sectorhoofd. Verder wordt van gemeentewege geen ruchtbaarheid aan het jubileum gegeven.

  • a.

    Receptie of diner Er wordt aan betrokkene een informele receptie aangeboden. De genodigden kunnen bestaan uit de medewerkers van het betreffen de dienstonderdeel, het hoofd van dienst, een vertegenwoordiging van het college van burgemeester en wethouders, de echtgenote, de echtgenoot of partner van de betrokkene en andere naaste familieleden, alsmede bevriende personen en de ambtelijke contacten. De aangeboden consumpties zijn voor rekening van de gemeente. Tevens wordt door de gemeente een passende lokaliteit beschik baar gesteld, waarbij als regel wordt gedacht aan een ruimte binnen het gemeentehuis of in de sporthal. Ingeval geen prijs wordt gesteld op een informele receptie, worden medewerkers die langer dan 10 jaar in dienst zijn geweest, in de gelegenheid gesteld hun partner, de medewerkers van het betreffende dienstonderdeel, het hoofd van dienst en een vertegenwoordiging van het college van burgemeester en wethouders uit te nodigen voor een diner. De gemeentelijke bijdrage in de kosten is maximaal € 50,-- per persoon of maximaal € 1.250,-- in totaal.

  • b.

    Afscheidscadeau Tijdens het informeel samenzijn of (indien daarvan geen sprake is) op andere wijze wordt door een lid van het college, het diensthoofd of het sectorhoofd namens de gemeente een cadeau en een bloemstuk ter waarde van € 18,-- aangeboden. Ingeval betrokkene gedurende meer dan 10 jaar een betrekking bij de gemeente heeft vervuld, bestaat het afscheidscadeau uit een wandbord van Makkumer aardewerk, een schilderij of een cadeau naar keuze ter waarde van maximaal € 400,--. Bij een gemeentelijk dienstverband van minder dan 10 jaar bestaat het afscheidscadeau uit een tegoedbon of geldbedrag van € 20,-- per volledig jaar dat betrokkene bij de gemeente in dienst is geweest.

  • a.

    Huwelijk, registratie partnerschap, 25/40-jarig huwelijksfeest of gezinsuitbreiding Bij een huwelijk, de registratie van partnerschap of een 25/40-jarig huwelijksfeest wordt een tegoedbon van € 50,-- aangeboden. Indien een receptie wordt gehouden, brengt een afvaardiging van het college hieraan een bezoek. In geval van gezinsuitbreiding wordt een tegoedbon van € 25,-- aangeboden. Het diensthoofd of sectorhoofd draagt zorg voor het aanbieden van de tegoedbonnen.

  • b.

    Ziekte Bij ziekenhuisopname voor meerdere dagen of ziekte, langer dan 6 weken, wordt een fruitmand ter waarde van maximaal € 18,-- verstrekt. Bij langdurige ziekte wordt dit gebaar na drie maanden herhaald en vervolgens eenmaal per half jaar. Het diensthoofd of sectorhoofd draagt er zorg voor dat er van gemeentewege regelmatig belangstelling wordt getoond.

  • c.

    Overlijden Ingeval een gepensioneerde of vervroegd uitgetreden ambtenaar binnen 2 jaar, nadat hij of zij de dienst heeft verlaten, komt te overlijden en ingeval een ambtenaar in actieve dienst, diens echtgenoot, echtgenote of partner, dan wel één van de gezinsleden komt te overlijden, worden namens het gemeentebestuur en namens het personeel advertenties geplaatst in een toepasselijk dagblad. Een afvaardiging van het college, het diensthoofd, het sector hoofd en de naaste medewerkers brengen een condoleancebezoek en/of gaan naar de begrafenis/crematie. Indien de situatie daartoe aanleiding geeft, kan een graftak of een andere passende attentie worden aangeboden. Het diensthoofd of het sectorhoofd zorgt voor uitvoering van de bovenstaande bepalingen. Bij overlijden van een post-actieve ambtenaar die de dienst langer dan 2 jaar geleden heeft verlaten, wordt een advertentie geplaatst, indien de gemeente schriftelijk in kennis wordt gesteld van overlijden.

  • a.

    Deze regeling is van toepassing op alle medewerkers van de gemeente, inclusief de buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand.

  • b.

    De tijdsduur tussen viering van jubileum en afscheid dient minimaal 5 jaar te bedragen. Indien dat niet het geval is, mag betrokkene kiezen bij welke gelegenheid hij of zij een receptie wenst te houden.

  • c.

    Ter uitvoering van het protocol wordt door de medewerker personeelszaken tenminste één keer per jaar een overzicht van jubilea, pensionering etc. voorgelegd aan het college.

  • d.

    Voor zover in het protocol niet anders wordt vermeld, is de medewerker personeelszaken belast met de uitvoering van het protocol.

  • e.

    In gevallen waarin dit protocol niet voorziet, nemen burgemeester en wethouders een beslissing.

  • f.

    Indien de in het protocol voorgeschreven regeling in een specifiek geval niet passend wordt geacht, kunnen burgemeester en wethou-ders een afwijkende beslissing nemen.