Regeling vervallen per 16-06-2011

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 01-09-2008 t/m 15-06-2011

Intitulé

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad der gemeente Gennep

Gezien het voorstel van burgemeester en wethouders Gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

BESLUIT:

Vast te stellen de volgende Verordening:

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Hoofdstuk 1 Nieuw Hoofdstuk

Artikel 1

  • 1 Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2 Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1 Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2 Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 1 september 2001 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Gennep (Verordening GBA).

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 8 juli 2008.
voorzitter,
griffier,