Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR91670
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR91670/1
Regeling vervallen per 01-11-2018
PRIVACYREGLEMENT GBA
Geldend van 03-03-2010 t/m 31-10-2018
Intitulé
PRIVACYREGLEMENT GBAToelichting op het Privacyreglement GBA van de gemeente
Met ingang van 1 april 2007 is de wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) op een aantal punten gewijzigd. Afnemers worden verplicht de in het Besluit GBA aangewezen authentieke persoonsgegevens te gebruiken bij hun beslissingen en bij gerede twijfel omtrent de juistheid van deze gegevens dit aan de gemeente terug te melden.
Voor de binnengemeentelijke verstrekking van GBA-gegevens dient een verordening aanwezig te zijn. Deze verordening bevat ook een voorziening voor de verstrekking aan zogenaamde vrije derden als bedoeld in artikel 100 van de wet GBA.
Er is op 13 november 2008 een nieuwe Verordening vastgesteld waarin de gemeenteraad het college van burgemeester en wethouders aanwijst om in een apart reglement deze zaken te regelen. De bepalingen in deze Verordening worden in onderstaand Privacyreglement uitgewerkt.
PRIVACYREGLEMENT GBA
Burgemeester en wethouders van de gemeente;
gelet op de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en op de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
besluiten:
Het Reglement voor de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente vast te stellen
Privacyreglement GBA
Artikel 1 Begripsbepalingen
Dit reglement verstaat onder:
- a.
wet: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- b.
verordening: de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, vastgesteld door de gemeenteraad d.d. 13 november 2008;
- c.
Besluit: het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
- d.
verantwoordelijke: het college van burgemeester en wethouders;
- e.
basisadministratie: de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens over de bevolking van de gemeente als bedoeld in artikel 2 van de wet;
- f.
GBA-V: de verstrekkingsvoorziening als bedoeld in artikel 66a van het Besluit;
- g.
beheerder: een daartoe ingevolge de beheerregeling, bedoeld in artikel 14 van de wet, aangewezen gemeenteambtenaar of diens plaatsvervanger die is belast met het beheer van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- h.
bewerker: degene die, niet werkzaam binnen de gemeentelijke organisatie, het geheel of een gedeelte van het geautomatiseerde systeem onder zich heeft waarmee de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens wordt gevoerd;
- i.
ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de wet, in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente is opgenomen;
- j.
binnengemeentelijke afnemer: binnengemeentelijke afnemer als bedoeld in artikel 1 van de wet;
- k.
authentiek gegeven: een in de basisadministratie opgenomen gegeven dat op grond van artikel 3a van de wet als authentiek wordt aangemerkt.
Artikel 2 Beheer van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
-
1. Beheerder van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens is.
-
2. Bewerker van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens is.
-
3. De beheerder is bevoegd nadere invulling te geven aan:
- a.
(te leggen) verbanden met andere gemeentelijke registraties;
- b.
(rechtstreekse) toegang tot de basisadministratie middels andere geautomatiseerde toepassingen;
- c.
verstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers of daaraan gelijkgestelden, die geen rechtstreekse toegang hebben tot de basisadministratie;
- a.
Artikel 3 Authentieke gegevens
Met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 4, 5 en 6, worden tenminste de authentieke gegevens verstrekt aan alle binnengemeentelijke afnemers die gegevens uit de GBA nodig hebben voor de vervulling van hun taken, zodanig dat deze afnemers aan hun verplichtingen krachtens de artikelen 3b en 62 van de wet kunnen voldoen.
Artikel 4 Rechtstreekse toegang tot de bevolkingsadministratie
-
1. Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben:
- a.
de beheerder en de door hem aangewezen medewerkers van;
- b.
de bewerker en diens medewerkers, voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst tussen de bewerker en de gemeente;
- c.
voor zover niet in een convenant geregeld en voor zover met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet de in Bijlage 1 bij dit reglement vermelde binnengemeentelijke afnemers.
- a.
-
2. De in bijlage 1 genoemde binnengemeentelijke afnemers hebben rechtstreekse toegang tot de in die bijlage vermelde gegevens. Zij mogen deze gegevens slechts gebruiken voor de uitvoering van de hun bij wet of door het gemeentebestuur opgedragen taken.
-
3. Zij hebben de richtlijnen van de beheerder met betrekking tot beveiliging en bescherming van de persoonlijke levenssfeer op te volgen.
Artikel 5 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers
Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet worden aan de in Bijlage 2 vermelde binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens de in die tabel aangegeven gegevens systematisch verstrekt ten behoeve van de eveneens in die tabel aangegeven doeleinden.
Artikel 6 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
-
1. Op grond van artikel 96 van de wet, met het oog op het met elkaar in verband brengen, van verwerkingen van persoonsgegevens, worden aan de in Bijlage 3 beheerders van andere gemeentelijke registraties gegevens verstrekt.
-
2. De betreffende gegevens kunnen in een convenant worden vastgelegd.
Artikel 7 Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking
Aan buitengemeentelijke afnemers, verplichte derden, als bedoeld in artikel 98 van de wet, en andere gemeenten worden telefonisch slechts in bijzondere omstandigheden, ter beoordeling van de beheerder, inlichtingen verstrekt.
Artikel 8 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Met inachtneming van artikel 100, tweede lid van de wet kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98 en 99 van de wet, aan de in Bijlage 4 bij deze verordening aan te geven overige verzoekers gegevens worden verstrekt voor wat betreft de daarbij aangegeven gegevens en uitsluitend voor de daarbij aangegeven doeleinden en voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
Artikel 9 Terugmeldplicht
-
1. Een binnengemeentelijke afnemer die gerede twijfel heeft over de juistheid van een authentiek gegeven dat hij verstrekt heeft gekregen uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, gemeentelijke basisadministraties persoonsgegevens van andere gemeenten of de GBA-V, doet hiervan mededeling aan de beheerder.
-
2. De beheerder regelt de wijze waarop de mededelingen worden gedaan;
-
3. De beheerder regelt de wijze waarop de kennisgeving aan de binnengemeentelijke afnemer naar aanleiding van een melding wordt gedaan, met inachtneming van het bepaalde in artikel 62 van de wet en de artikelen 62 en 63 van het Besluit.
Artikel 10 Beveiliging
De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het vastgestelde Informatiebeveiligingsplan.
Artikel 11 Slotbepaling
- 1.
Dit reglement wordt aangehaald als “GBA privacyreglement gemeente Goes ”.
- 2.
Het reglement ligt ter inzage in .
Goes, 3 maart 2010
Burgemeester en Wethouders van Goes,
de secretaris, de burgemeester,
drs. C.G.M. Maas. drs. D.J. van der Zaag.
BIJLAGE 1
Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid
De medewerkers van de volgende organisatieonderdelen van de gemeente hebben rechtstreekse toegang tot de basisadministratie:
binnengemeentelijke afnemer: |
Doeleinden: |
Gegevens: |
Afdeling Zorg, Activering en Inkomensvoorziening |
Ten behoeve van het bijhouden van de administratie op grond van de Wet werk en bijstand, de Wet inburgering nieuwkomers, de wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijke arbeidsongeschikte werknemers, de wet Inkomens-voorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen, de Wet inkomensvoorziening kunstenaars en de Wet schuld hulpverlening. |
-algemene informatie -geboortegegevens -vestigingsgegevens -vertrekgegevens -huwelijksgegevens -gegevens kinderen -overlijdensgegevens -bewonersgegevens -mutaties |
Afdeling vergunningverlening en handhaving: milieu |
Ter uitvoering van de taken op grond van de Wet Milieubeheer, de Wet Geluidshinder. |
-algemene informatie -vestigingsgegevens -vorige adressen -vertrekgegevens |
Afdeling Activering en Inkomensvoorziening RMC – Loket |
Ter uitvoering van de Leerplichtwet |
-algemene gegevens -geboortegegevens -vestiging gegevens -vorige adressen -vertrekgegevens -overlijdensgegevens -bewonersgegevens -mutaties |
Afdeling Zorg |
Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) |
-algemene gegevens -overlijdens gegevens -bewonersgegevens |
Afdeling vergunningverlening en handhaving |
Ten behoeve van de afgifte van parkeervergunningen. Ten behoeve van de Drank en horecawet. Ten behoeve van handhaving bestemmingsplan. |
-Algemene informatie -Vorige adressen -vertrekgegevens -bewonersgegevens |
Afdeling vergunningverlening en handhaving |
Ten behoeve van het verlenen van bouwvergunningen, ter uitvoering van de Woningwet. |
-Algemene gegevens -Geboortegegevens -Vorige Adressen -Vertrekgegevens -Overlijdensgegevens -Bewonersgegevens |
Ten behoeve van correct uitvoeren van woningaanpassing in het kader van de WMO. |
||
Ten behoeve van premieregelingen Ten behoeve van behandeling van Subsidieverzoeken |
||
Afdeling vergunningverlening en handhaving Afdeling economische zaken |
Stadsvernieuwing Koopwoningenregelingen Eigendomsadministratie |
-algemene informatie -geboortegegevens -vestigingsgegevens -vorige adressen -vertrekgegevens -huwelijksgegevens -gegevens kinderen -overlijdensgegevens -bewonersgegevens |
Afdeling Financiën |
Ter uitvoering van de Wet inzake de Rijksbelastingen en de Invorderingswet 1990. |
-algemene informatie -vestigingsgegevens -vorige adressen -vertrekgegevens -huwelijksgegevens -overlijdensgegevens -bewonersgegevens -mutaties -administratienummers |
Brandweer |
Ter uitoefening van taken t.b.v. handhaving brandweervoorschriften |
-algemene informatie -vestigingsgegevens -vertrekgegevens -bewonersgegevens |
Afdeling P&O |
Ter uitoefening van taken t.b.v. Pensioenen, jubilea, werknemersadministratie. Salarisadministratie. |
-Algemene informatie -Vorige adressen -vertrekgegevens -bewonersgegevens |
Afdeling Samenleving |
Bezoek burgemeester bij verjaardag bij 100 jaar en ouder. Bezoek burgemeester bij huwelijks- jubilea 60, 65 en 70 jaar. Koninklijke onderscheidingen Bijzondere opneming in psychiatrisch ziekenhuis Leerlingenvervoer Verhuur gebouwen |
-Algemene informatie -Vorige adressen -vertrekgegevens -bewonersgegevens |
Samenwerkingsverband Belastingen Waardebepalingen (SaBeWa) |
Administratie gemeentelijke belastingen |
-Algemene informatie -Vorige adressen -vertrekgegevens -bewonersgegevens |
O Algemene informatie, bestaande uit:
Naam, adres, woonplaats, voornamen, geboortedatum, geslacht, burgerlijke staat, naamgebruik.
O Geboortegegevens, bestaande uit:
Naam, adres, namen van de ouders, geboortedatum, geboortegemeente, geboorteland, geslacht en nationaliteit.
O Vestiginggegevens, bestaande uit:
Naam, adres, vorige gemeente, datum vestiging vorige gemeente, land van herkomst + datum vestiging in Nederland (indien van toepassing), datum vestiging in Goes, datum opneming huidig adres.
O Vorige adressen, bestaande uit:
Naam, adres, vorige adressen (straatnaam + nummer + gemeente), datum vestiging, datum vertrek van dat adres.
O Vertrekgegevens, bestaande uit:
Naam, adres, nieuw adres, nieuwe gemeente, nieuw land, datum vertrek.
O Huwelijksgegevens, partnerschapsgegevens bestaande uit:
Naam, adres, naam echtgeno(o)t(e), datum, gemeente en land van huwelijk.
O Gegevens kinderen, bestaande uit:
Naam, geslacht en geboortedatum.
O Overlijdensgegevens, bestaande uit:
Naam, adres, datum + gemeente + land van overlijden
O Bewonersgegevens, bestaande uit:
Alle namen, geboortedata, geslachtsgegevens, data vestiging en vertrek van alle personen die vanaf 1983 op dat adres verblijven of hebben verbleven.
O Mutaties, bestaande uit
Mutatiesoort en mutatiedatum.
O Administratienummers, bestaande uit A- en BSN nummer
De verantwoordelijke (= het College van B&W) kan, indien noodzakelijk nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter
bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Alle binnengemeentelijke afnemers beschikken hooguit over een beperkte gedeeltelijke inzage.
BIJLAGE 2
Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA
Afdeling: |
Toegekende procedures |
Ten behoeve van: |
Afdeling P. en O. |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Actualiseren persoon -Actualiseren huwelijk -Actualiseren overlijden |
Bijhouding salarisadministratie, Personeelsadministratie en administratie gepensioneerde personeelsleden |
Afdeling zorg |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Actualiseren persoon -Actualiseren huwelijk -Actualiseren overlijden |
Uitvoering Wet maatschappelijk ondersteuning |
Afdeling A&I |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Actualiseren persoon -Actualiseren huwelijk -Actualiseren overlijden |
Bijhouding van de uitkeringsadministratie |
Afdeling Financiën |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Actualiseren persoon -Actualiseren huwelijk -Actualiseren overlijden |
Ter uitvoering van de Wet inzake de Rijksbelastingen en de Invorderingswet 1990. |
Secretaresse Burgemeester |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Ongedaan maken overlijden -Actualiseren Persoon -Actualiseren afstamming -Actualiseren Huwelijk -Actualiseren Overlijden |
Bezoek burgemeester bij verjaardag bij 100 jaar en ouder. Bezoek burgemeester bij huwelijks- jubilea 60, 65 en 70 jaar. Koninklijke onderscheidingen |
Indicatiecommissie |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -ongedaan maken overlijden- -Actualiseren persoon -Actualiseren afstamming -Actualiseren huwelijk -Actualiseren overlijden |
Voor het plaatsingsbeleid voor bejaarden en verpleegtehuizen. Personen van 65 jaar en ouder. |
Algemene gegevens binnen iedere procedure:
Naam (nm,vrv.vrlt), voornamen, echtgenote van (nm,vrv,vrlt), weduwe van (nm,vrv,vrlt), geboren op (dat), adres (strnm, huisnr,pk,plts,bradr).
Vestiging
Geslacht, geboren te (gem), geboren in (lnd),nationaliteit(en), burgerlijke staat, datum inschrijving in gemeente, vorige gemeente, land van herkomst, datum vestiging in Nederland, administratienummer.
Binnenverhuizing
Geslacht, oud adres (strnm,huisnr,pk,plts,bradr), datum opname huidig adres, administratienummer.
Vertrek
Geslacht, vertrekdatum, Nieuw adres (strnm, huisnr,pk, plts, bradr), nieuwe gemeente, vertrek buitenland (dat), nieuw land, kladblok (voor adres in buitenland), administratienummer.
Overlijden
Overleden op, overleden te, echtgenoot/echtgenote van (nm, vrlt) voornamen, geboren op(dat) huwelijksdatum.
Ongedaan maken overlijden
Administratienummer.
Vernaming/vernummering
Oud adres (strnm,huisnr,pk,plts,bradr), Administratienummer.
Huwelijk/partnerschap
Gehuwd met/geregistreerd partner met (nm,vrv, vrlt), voornamen, geboren op (dat), huwelijk/partnerschap gesloten op (dat), huwelijk/partnerschap gesloten te (gem),
administratienummer.
Ontbinding Huwelijk/partnerschap
Gehuwd geweest met/geregistreerd partner geweest van (nm, vrv, vrlt), voornamen, geboren op (dat), einde huwelijk/partnerschap op (dat), reden ontbinding/beëindiging
administratienummer.
Naamswijziging
Oude naamsgegevens (nm, vrv,vrlt, vnm), Nieuwe naamsgegevens (nm, vrv, vrlt, vnm), administratienummer.
Actualiseren persoon
Administratie nummer.
Actualiseren afstamming
Ouder 1 (nm,vrv,vrlt,vn), ouder 2 (nm,vrv,vrlt,vn), kinderen (nm,vrv, vrlt,vn).
Actualiseren huwelijk/partnerschap
Huwelijk/partnerschap gesloten op (dat), huwelijk/partnerschap gesloten te (plts), einde huwelijk/partnerschap op (dat), einde huwelijk/partnerschap te (plts).
Actualiseren overlijden
Overleden op (dat), overleden te (plts)
BIJLAGE 3
Lijst van binnengemeentelijke afnemers waaraan, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, gegevens worden verstrekt.
Registratie via BRS: |
waarvoor |
gegevensset: |
Key2Begraven- PuZa |
Bijhouden grafadministraite |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Ongedaan maken overlijden -Actualiseren Persoon -Actualiseren afstamming -Actualiseren Huwelijk -Actualiseren Overlijden |
Civision Bel. Basis/innen/kadaster- SaBeWa |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Civision Middelen- Financiën |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Topdesk CS- PuZa |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Squit-XO- V&H |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Provas-V&H |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
GWS4all- SoZa |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Zoals genoemd in bijlage 1 |
Corsa- Facilitaire zaken |
Bijhouden postregistratiesysteem |
-Vestiging -Binnenverhuizing -Vertrek -Overlijden -Vernaming/vernummering -Ongedaan maken overlijden -Actualiseren Persoon -Actualiseren afstamming -Actualiseren Huwelijk -Actualiseren Overlijden |
BIJLAGE 4
Lijst van vrije derden waaraan gegevens worden verstrekt.
Wie |
Waarvoor |
Welke gegevens |
Leges |
Bibliotheek (geen onderdeel van de gemeente) |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Buitenlandse EU-overheden |
Eer moet sprake zijn van een Nederlands publiek belang. Advies: toestemming burger vragen |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Buitenlandse niet EU-overheden (met passend beschermingsniveau - Art. 76 WBP) www.cbpweb.nl |
Er moet sprake zijn van een Nederlands publiek belang. Advies: toestemming burger vragen |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Buitenlandse rechtspersonen (Voorbeeld: instellingen voor sociale zorg en zekerheid) |
Er moet sprake zijn van een Nederlands publiek belang |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Crematoria, begraafplaatsen (niet-gemeentelijke) |
t.b.v. het bijhouden van de administratie en uitvoering Wet op de lijkbezorging. |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Culturele organisaties |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Fondsverwervende organisaties |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Instellingen of organisaties ten behoeve van: -Maatschappelijke dienstverlening -Algemene/geestelijke gezondheidszorg -Kinderopvang -Jeugdwelzijnswerk -Ouderenzorg -Gehandicaptenzorg -Werkvoorziening |
t.b.v. sociaal-juridische dienstverlening. |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Juridisch loket |
t.b.v. juridische dienstverlening |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Kerken (niet zijnde de SILA) |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Kredietbank (privaatrechtelijk, bijvoorbeeld een stichting) |
t.b.v vorderingen en schuldsanering |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Inburgeringbureaus (niet gemeentelijke) |
t.b.v. uitvoering Wet inburgering |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Migrantenorganisaties |
t.b.v. sociaal-juridische dienstverlening |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Natuurlijke personen |
Organiseren reunie, opsporen familieleden etc. Vooraf schriftelijke toestemming betrokkene (persoon/gezaghouder) |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Onderwijsinstellingen (zie ook onderstaande tekst bij ‘Scholen’) |
t.b.v. het bijhouden van de leerlingenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Ouderenorganisaties |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie en sociaal-juridische dienstverlening |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Patiëntenverenigingen |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie en sociaal-juridische dienstverlening |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Pensioenfondsen |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie en. sociaal-juridische dienstverlening |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Plaatselijke afdelingen van politieke partijen |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie. |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Reclassering/verslaafdenzorg |
t.b.v. het bijhouden van de administratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Sportorganisaties en -verenigingen |
t.b.v. het bijhouden van de leerlingenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Thuiszorgorganisaties |
t.b.v. het bijhouden van de administratie. |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Vakorganisaties |
t.b.v. het bijhouden van de leerlingenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Verenigingen en stichtingen met maatschappelijk of filantropisch doel |
t.b.v. het bijhouden van de ledenadministratie en sociaal-juridische dienstverlening |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Vrouwenorganisaties |
t.b.v. het bijhouden van de leerlingenadministratie |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Woningbouwverenigingen/woningcorporaties |
Voor huurtoeslag, voorkomen van dubbelbewoning/onderverhuur/fraude. |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Ziekenhuizen |
Patiëntenzorg, verlenen medische zorg, innen rekeningen ivm die zorg |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA |
Ja |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl