Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR604340
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR604340/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling ondermandaat personele besluiten Gemeente Gooise Meren 2016
Geldend van 11-12-2017 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2016
Intitulé
Regeling ondermandaat personele besluiten Gemeente Gooise Meren 2016De Gemeentesecretaris van de gemeente Gooise Meren,
gelet op artikel 10:3 Awb
overwegende:
- •
Dat het college op 12 januari 2016 mandaat heeft verleend aan de Gemeentesecretaris inzake individuele rechtspositionele besluiten;
- •
Dat het college op dit mandaat een uitzondering heeft gemaakt voor besluiten in bezwaar of beroep;
- •
Dat het College op dit mandaat een uitzondering heeft gemaakt voor besluiten die de gemeentesecretaris en de directeur betreffen;
- •
Dat het College heeft voorzien in de mogelijkheid van ondermandaat;
- •
Dat het wenselijk is dat de Gemeentesecretaris en de directeur over dezelfde bevoegdheden beschikken waar het gaat om rechtspositionele individuele besluiten;
- •
Dat het wenselijk is dat behoudens een aantal uitzonderingen verder ondermandaat wordt verleend aan afdelingshoofden en adjunct-afdelingshoofden;
- •
Dat het wenselijk is dat afdelingshoofden en adjunct-afdelingshoofden over dezelfde bevoegdheden beschikken;
- •
Dat de (onder)mandaatverlener te allen tijde bevoegd blijft de gemandateerde bevoegdheid zelf uit te oefenen.
B E S L U I T :
Vast te stellen de “Regeling ondermandaat personele besluiten gemeente Gooise Meren 2016”
Regeling ondermandaat personele besluitenGemeente Gooise Meren 2016
Artikel 1
Van het ingevolge de “Mandaatregeling personele besluiten gemeente Gooise Meren 2016” door het College aan de Gemeentesecretaris verleende mandaat, wordt aan de directeur ondermandaat verleend.
Artikel 2
- a.
Van het ingevolge artikel 1 van deze regeling aan de directeur verleende ondermandaat wordt aan het afdelingshoofd verder ondermandaat verleend, voor zover het betreft besluiten die betrekking hebben op medewerkers die in die afdeling zijn geplaatst waarin ook het afdelingshoofd is geplaatst.
- b.
Van dit ondermandaat zijn uitgezonderd de volgende besluiten:
- i.
Individuele besluiten die betrekking hebben op het afdelingshoofd, het adjunct-afdelingshoofd of de concerncontroller;
- ii.
Besluiten inzake ontslag wegens:
- •
Reorganisatie zoals bedoeld in art. 8:3 Car;
- •
Ziekte, indien zich één van de situaties voordoet zoals bedoeld in artikel 8:5a, lid 1 Car;
- •
Onbekwaamheid of ongeschiktheid zoals bedoeld in artikel 8:6 Car;
- •
Een van de gronden genoemd in artikel 8:7 Car;
- •
Plichtsverzuim zoals bedoeld in artikel 8:13 Car
- •
- iii.
Besluiten inzake vertrekregelingen verband houdend met beëindiging van het dienstverband;
- iv.
Het opleggen van een disciplinaire straf;
- v.
Besluiten tot vergoeding van schade aan ambtenaren, waarvan het geldelijk belang meer dan € 10.000,- bedraagt;
- i.
Artikel 3
Van het ingevolge artikel 2 van deze regeling aan het afdelingshoofd gemandateerde bevoegdheid wordt aan het in diezelfde afdeling geplaatste adjunct-afdelingshoofd verder ondermandaat verleend. Het ondermandaat aan het adjunct-afdelingshoofd is hetzelfde als het ondermandaat aan het afdelingshoofd.
Artikel 4 Inwerkingtreding/Citeertitel
Deze regeling treedt in werking de dag nadat deze is bekendgemaakt en werkt terug tot 1 januari 2016. Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling ondermandaat personele besluiten gemeente Gooise Meren 2016”.
Ondertekening
Gooise Meren ……………………………………………………. 2016
D. van Huizen,
Gemeentesecretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl