Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654412
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654412/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Gouda houdende regels omtrent het sluiten van de mogelijkheid tot het indienen van bezwaarschriften via e-mail
Geldend van 19-02-2021 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Gouda houdende regels omtrent het sluiten van de mogelijkheid tot het indienen van bezwaarschriften via e-mailHet college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Gouda;
Op basis van de Regeling elektronisch berichtenverkeer Gouda;
Overwegende dat de doelstelling van eIDAS laag is om het risico van misbruik of wijziging van de identiteit te verkleinen. Dit gebeurt door vast te stellen dat de gebruiker een uniek identificeerbare persoon is, iemand bij wie bij de overheid gecontroleerd heeft dat hij bestaat;
Ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
Besluiten:
Dat het minimale niveau van betrouwbaarheid van een elektronisch bericht aan het college van burgemeester en wethouders of aan de burgemeester van Gouda wordt vastgesteld op eIDAS betrouwbaarheidsniveau: laag.
Dat de elektronische weg reeds langere tijd is geopend voor het verzenden aan het college van burgemeester en wethouders of aan de burgemeester van Gouda van het volgende elektronisch bericht:
- -
het indienen van bezwaarschriften ex artikel 6:4 Algemene wet bestuursrecht langs de volgende daartoe (exclusief) opengestelde elektronische wegen: gemeente@gouda.nl, zaaksysteem@gouda.nl en commissiebezwaarschriften@gouda.nl.
Deze huidige opengestelde elektronische wegen voldoen niet aan het vastgestelde betrouwbaarheidsniveau eIDAS laag en worden met ingang van 1 mei 2021 definitief gesloten. Daarmee wordt, voor alle duidelijkheid, de mogelijkheid tot het indienen van bezwaarschriften via e-mail in zijn geheel gesloten.
Met ingang van 1 mei 2021 kunnen de e-mail-adressen: gemeente@gouda.nl, zaaksysteem@gouda.nl en commissiebezwaarschriften@gouda.nl dus niet langer meer worden gebruikt voor het elektronisch indienen van bezwaarschriften. Na deze datum ingediende berichten worden niet in behandeling genomen.
Vanaf 5 januari 2021 is een nieuwe elektronische weg voor het indienen van bezwaarschriften ex artikel 6:4 Algemene wet bestuursrecht opengesteld namelijk mijn.gouda.nl met als vastgestelde authenticatiemiddel(en) Digid of eHerkenning.
Ondertekening
Aldus besloten d.d. 11-02-2021
namens het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Gouda,
Afdelingshoofd Informatievoorziening en Automatisering (INA)
Dhr. A. Schutte
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl