Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR331251
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR331251/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
REGELING AFSCHEID EN JUBILEA
Geldend van 04-04-2014 t/m 31-12-2019
Intitulé
REGELING AFSCHEID EN JUBILEAHET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN GRONINGEN,
(SC 14.4225458);
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, de Ambtenarenwet, de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Groningen;
HEEFT BESLOTEN:
de Regeling afscheid en jubilea vast te stellen. Ook is besloten om de Circulaire afscheid personeelsleden bij pensionering, ambtsjubilea, huwelijksjubilea, overlijden, vastgesteld bij Raadsbesluit van 19 december 2001, nr. 5m, in te trekken op de dag dat de Regeling afscheid en jubilea in werking is getreden.
Artikel I Regeling afscheid en jubilea
-Bij pensionering:
Indien de ambtenaar dat wenst kan er naar keuze van de ambtenaar bij pensionering een receptie danwel een etentje met directe collega’s (en eventueel oud-collega’s), danwel een combinatie van een receptie en etentje plaatsvinden, waarvan de kosten voor rekening van de gemeente komen. De totale voor rekening van de gemeente komende kosten van receptie of etentje danwel een combinatie van beide zijn maximaal € 1.000,-- De minimumduur van het dienstverband bij de gemeente Groningen dient echter 5 jaar te hebben bedragen, terwijl er tevens een redelijke verhouding dient te bestaan tussen de kosten van het afscheid, het aantal gasten, de functie en de lengte van het dienstverband van de ambtenaar. Naast de kosten voor de receptie c.q. etentje c.q. combinatie van receptie en etentje, kan er voor maximaal € 150,-- een geschenk worden aangeschaft. Indien de ambtenaar afziet van een receptie en/of etentje dan mag het maximale budget voor het geschenk niet worden verhoogd met het budget voor de receptie en/of etentje In bijzondere situaties kan afgeweken worden van het maximum bedrag, echter of er sprake is van een bijzondere situatie wordt bepaald door de leidinggevende in overleg met diens hoger leidinggevende.
-Bij ambtsjubilea:
Indien de ambtenaar dat wenst kan bij een 25/40/50-jarig ambtsjubileum in dienst van de gemeente Groningen een etentje plaatsvinden met de directe collega’s en eventueel
oud- collega’s, waarvan de kosten voor rekening van de gemeente komen. De totale voor rekening van de gemeente komende kosten zijn maximaal € 500,--. Naast de kosten voor het etentje kan er voor maximaal € 100,-- een geschenk worden aangeschaft. Indien de ambtenaar afziet van een etentje dan mag het maximale budget voor het geschenk niet worden verhoogd met het budget voor het etentje. Er dient een redelijke verhouding te bestaan tussen de kosten van het etentje, het aantal gasten, de functie en de lengte van het dienstverband van de ambtenaar. In bijzondere situaties kan afgeweken worden van het maximum bedrag, echter of er sprake is van een bijzondere situatie wordt bepaald door de leidinggevende in overleg met diens hoger leidinggevende.
De gebruikelijke regelingen voor spelden (gemeentedienst), gratificatie (overheids- en
gemeentedienst) en verlof (overheids- en gemeentedienst) blijven daarnaast van toepassing.
- Bij ontslag wegens het accepteren van een andere baan buiten de gemeente:
Bij ontslag op eigen verzoek van de ambtenaar kan, indien de ambtenaar dat wenst, een etentje plaatsvinden met de directe collega’s, waarvan de kosten voor rekening van de gemeente komen. De totale voor rekening van de gemeente komende kosten zijn maximaal € 500,--.
Er is geen budget beschikbaar voor een geschenk vanuit de gemeente. De minimumduur van het dienstverband bij de gemeente Groningen dient 5 jaar te hebben bedragen, terwijl er een redelijke verhouding dient te bestaan tussen de kosten van het etentje, het aantal gasten, de functie en de lengte van het dienstverband van de ambtenaar. In bijzondere situaties kan afgeweken worden van het maximum bedrag, echter of er sprake is van een bijzondere situatie wordt bepaald door de leidinggevende in overleg met diens hoger leidinggevende.
Volledigheidshalve wijzen wij erop, dat wij ons de bevoegdheid voorbehouden om ter uitvoering van het vorenstaande al dan niet in bijzondere gevallen nadere richtlijnen te geven, dan wel deze te wijzigen.
De richtlijnen zoals genoemd in voorgaande circulaires ter zake komen te vervallen. De circulaire afscheid personeelsleden bij pensionering, ambtsjubilea, huwelijksjubilea, overlijden vastgesteld bij raadsbesluit van 19 december 2001, nr. 5m wordt hierbij ingetrokken.
Inwerkingtreding
Dit collegebesluit treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking van 4 april 2014.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl