Regeling vervallen per 04-05-2021

Mandaatbesluit Gemeentesecretaris 2018

Geldend van 06-02-2018 t/m 03-05-2021

Intitulé

Mandaatbesluit Gemeentesecretaris 2018

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE GRONINGEN EN DE BURGEMEESTER, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft

HEBBEN BESLOTEN:

het Mandaatbesluit Gemeentesecretaris 2018 vast te stellen.

Aan de gemeentesecretaris wordt opgedragen, naast de bevoegdheden die in het Algemeen Mandaatbesluit 2018 aan de concerndirecteuren worden opgedragen, de uitoefening van de volgende specifieke bevoegdheden:

Typering en omschrijving bevoegdheid

Portefeuillehouder

Bijzonderheden/

opmerkingen

1.

Het voeren van correspondentie naar aanleiding van en ter uitvoering van door het college of de burgemeester genomen besluiten.

Burgemeester

Inclusief mailverkeer, inclusief ondertekening

2.

Het maken van bezwaar of het instellen van (hoger) beroep (inclusief het instellen van overige rechtsmiddelen) in alle voorkomende administratiefrechtelijke procedures, alsmede het toepassen van alle mogelijke administratiefrechtelijke proceshandelingen.

Burgemeester

Zowel namens gemeente als rechtspersoon, het college (en indirect de raad), als de burgemeester.

Van deze bevoegdheid maakt de gemeentesecretaris uitsluitend gebruik indien de tijd ontbreekt voor het college om hierover zelf te beslissen.

3.

Het besluiten tot en het instellen van alle civielrechtelijke procedures en het verrichten van overige civielrechtelijke proceshandelingen.

Burgemeester

Zowel namens gemeente als rechtspersoon, het college (en indirect de raad), als de burgemeester.

4.

Het vaststellen van beleid met betrekking tot management development.

Wethouder personeel en organisatie

5.

Het besluiten over vertrekregelingen en het besluiten over de zwaardere disciplinaire straffen (artikel 16:1:2, lid 1 sub b tot en met sub i ARG).

Wethouder personeel en organisatie

Dit betreft de bevoegdheid als genoemd in artikel 15 Algemeen mandaatbesluit 2018 onder d.

6.

Het voordragen van kandidaten voor de functie van GMT-lid of concerncontroller en het verwerken van het advies van het GMT en COR in de betreffende nota’s.

Wethouder personeel en organisatie

Ondertekening

Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Groningen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft van 9 januari 2018, nr. 3d.

De burgemeester,

Peter den Oudsten.

De secretaris,

Peter Teesink.