Regeling vervallen per 30-12-2010

Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens

Geldend van 30-12-2010 t/m 29-12-2010

Intitulé

Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens

De raad van de gemeente Gulpen-Wittem

Gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 18-03-2008 inzake bovengenoemd onderwerp.

Gelet op op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie Persoonsgegevens

Besluit

Vast te stellen de volgende Verordening:

Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens(Verordening GBA).

Artikel 1

  • 1. Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2. Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1. Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2. Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 31 oktober 2002 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (Verordening GBA).

Aldus vastgesteld door de gemeenteraad van Gulpen-Wittem in zijn vergadering van 22 mei

2008.

De griffier, de voorzitter,

Mw. F.G.J.M. van der Walle Drs. A.R.B. van den Tillaar