Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR303300
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR303300/1
Verordening werkgeverschap griffier (8.35)
Geldend van 04-10-2013 t/m heden
Intitulé
Verordening werkgeverschap griffier (8.35)Onderwerp: Verordening werkgeverscommissie griffier
Samenvatting
Deze verordening geeft aan op welke wijze de werkgeversrol van de raad ten aanzien van de griffier wordt uitgevoerd
De gemeenteraad van Haaksbergen;
voorstel van de fractievoorzitters van: 29 augustus 2013
wettelijke basis: bepalingen van de Gemeentewet, de Ambtenarenwet en de Algemene wet bestuursrecht
besluit:
vast te stellen de
Verordening werkgeverscommissie griffier
Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
Artikel 1
- 1.
De raad stelt een werkgeverscommissie in. Dewerkgeverscommissie oefent het
werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier, zoals die door de raad aan haar zijn gedelegeerd.
- 2.
Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereidingen uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen.
Samenstelling werkgeverscommissie
Artikel 2
-
1. De werkgeverscommissie bestaat uit de voorzitters van de fracties uit de raad.
-
2. De werkgeverscommissie kiest uit haar midden een voorzitter en plaatsvervangend voorzitter.
-
3. De leden van de werkgeverscommissie worden door de raad benoemd voor de duur van de zittingsperiode van de raad.
-
4. Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:
- a.
op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling aan de raad; hetontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd;
- b.
indien het lid aftreedt als lid van de raad;
- c.
indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lidvan de werkgeverscommissie te vervullen.
- a.
-
5. De voorzitter van de raad kan in voorkomende gevallen worden uitgenodigd om in de vergadering van de werkgeverscommissie aanwezig te zijn en eventueel optreden als adviseur.
Taken voorzitter
Artikel 3
De voorzitter van de werkgeverscommissie draagt in ieder geval zorg voor:
- a.
het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;
- b.
het leiden van de vergaderingen;
- c.
het doen naleven van deze verordening;
- d.
het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie;
- e.
het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier.
Ambtelijke ondersteuning
Artikel 4
De griffier is secretaris van de werkgeverscommissie en draagt zorg voor de ambtelijke ondersteuning van de werkgeverscommissie.
Besluitvorming
Artikel 5
- 1.
Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen, uitgebracht door de leden bedoeld in artikel 2.
- 2.
Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.
Verslaglegging
Artikel 6
De secretaris van de werkgeverscommissie draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie vastgesteld.
Beslotenheid van vergaderingen
Artikel 7
- 1.
De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 10, tweede lid, onder e of f van de Wet openbaarheid van bestuur in beslotenheid gehouden.
- 2.
De agenda, de stukken en de besluitenlijst zijn openbaar, tenzij de
werkgeverscommissie beslist dat op grond van een belang, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, hierop of een deel daarvan geheimhouding moet worden gelegd.
- 3.
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie.
Vergaderfrequentie
Artikel 8
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
Onvoorziene omstandigheden
Artikel 9
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Inwerkingtreding
Artikel 10
Deze verordening treedt in werking op 4 oktober 2013.
Citeertitel
Artikel 11
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening werkgeverscommissie griffier.
Aldus besloten in de openbare raadsvergadering van 25 september 2013
mr. G. Raaben dr. J.C. Gerritsen
griffier voorzitter
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl