Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR334585
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR334585/1
Beleidsregels betreffende verzoeken tot wijziging identiteitsgegevens BRP
Geldend van 22-07-2014 t/m heden
Intitulé
Beleidsregels betreffende verzoeken tot wijziging identiteitsgegevens BRPBELEIDSREGELS VERZOEKEN TOT WIJZIGEN IDENTITEITSGEGEVENS BRP
Het college van burgemeester en wethouders van Heerenveen,
Gelet op het bepaalde in de artikelen 2.7, 2.8, 2.9, 2.20, 2.58 en 2.60 van de Wet Basisregistratie Personen (BRP) en artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat:
regelmatig verzoeken tot wijziging van de identiteitsgegevens in de BRP worden ingediend;
het wenselijk is voor de uitoefening van deze bevoegdheid beleidsregels vast te stellen waardoor op zorgvuldige en voor belanghebbenden kenbare wijze besluiten genomen kunnen worden;
BESLUIT
vast te stellen de volgende ‘Beleidsregels betreffende verzoeken tot wijziging identiteitsgegevens BRP’
Artikel 1 Beoordelingscriteria
Ingeval van ontvangst van een verzoek tot identiteitswijziging BRP gegevens op grond van artikel 2.58 wet BRP wordt de volgende gedragslijn aangehouden:
- -
met betrokkene wordt overlegd wat de mogelijkheden zijn een dergelijk verzoek in te willigen;
- -
betrokkene neemt hiervoor zelf contact op met een Bureau voor verwantschapsonderzoek;
- -
het bureauverwantschapsonderzoek moet bevestigen of DNA onderzoek in het onderhavige geval mogelijk en betrouwbaar is;
- -
alleen DNA profielen zijn toegestaan die zijn opgesteld zijn in een laboratorium met zogenaamde ISO 17025 accreditering;
- -
als een bloedverwant niet naar Nederland kan komen vindt het DNA onderzoek plaats in overleg tussen de gemeente en het ministerie van Buitenlandse zaken;
- -
verzoeker en bloedverwant moeten gelegaliseerde en vertaalde geboorteakten overleggen waaruit blijkt dat ze dezelfde bloedverwant (bv. vader, grootvader) hebben;
- -
bij twijfel aan de echtheid van de documenten stuurt de gemeente de documenten op voor onderzoek naar het Bureau documenten van de IND;
- -
verzoeker en bloedverwant dienen een geldig paspoort te overleggen;
- -
de kosten voor de onderzoeken zijn voor rekening van de aanvrager/betrokkene(n).
Artikel 2 Inwerkingtreding
Deze beleidsregels treden in werking op de dag na de bekendmaking ervan.
Artikel 3 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als “Beleidsregels identiteitswijziging BRP”.
Aldus opnieuw vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders d.d. 10 juni 2014.
De gemeentesecretaris, |
De burgemeester, |
|
de heer F.H. Perdok |
de heer T.J. van der Zwan |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl