Regeling vervallen per 31-12-2016

 Tarievenregeling 2016  

Geldend van 01-01-2016 t/m 30-12-2016

Intitulé

 Tarievenregeling 2016  

Tarievenregeling 2016voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden

A. BESTRATINGSWERKEN UIT TE VOEREN T.B.V. DERDEN

ARTIKEL 1 ALGEMEEN

Bij de uitvoering van bestratingswerken t.b.v. derden zal de werkelijke kostprijs in rekening worden gebracht, rekening houdende met de in artikel 5 genoemde tarieven.

ARTIKEL 2 TELECOMMUNICATIEBEDRIJVEN/NUTSBEDRIJVEN

Bij de uitvoering van herstraatwerkzaamheden t.b.v. telecommunicatiebedrijven en nutsbedrijven zullen de herstraattarieven worden berekend op basis van de Uitvoeringsregels telecommunicatieverordening gemeente Heerlen 2015 resp.de overeenkomst gemeenten en nutsbedrijven in de provincie Limburg

B. HET AANSLUITEN VAN GEBOUWEN OP HET RIOLERINGSNET

ARTIKEL 3

  • 1.

    De afdeling beheer en onderhoud geeft aan wáár aangesloten moet worden en

    bepaalt tevens het aantal en soort (primaire en/of secundaire) aansluitingen.

  • 2.

    Voor het aansluiten van woningen, zowel nieuwbouw, herbouw als renovatie,

    op het rioleringsnet door de afdeling beheer en onderhoud is het volgende

    tarief verschuldigd:

    • a.

      voor een primaire aansluiting, zijnde elk éérste aansluiting van een pand op

      het gemeentelijk riool: € 766,70;

    • b.

      voor een secundaire aansluiting, zijnde elke tweede en volgende aansluiting

      op het gemeentelijk riool 70% van de onder sub a genoemde kosten en wel

      € 536,70

    • c.

      voor een rioolaansluiting niet zijnde woonhuizen het bedrag van de door de

      afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten vermeerderd

      met 20% beheerskosten;

    • d.

      indien derden de uitvoering van de werkzaamheden in eigen beheer

      uitvoeren zijn beheerskosten, zijnde 20% van de door de afdeling beheer en

      onderhoud geraamde werkelijke kosten, verschuldigd.

  • 3.

    Het bepaalde in lid 2 sub d. geldt alleen voor de aanleg van een rioolaansluiting

    op handels- en industrieterreinen. De aanleg van een rioolaansluiting door

    derden is slechts dan toegestaan nadat daartoe door of vanwege de afdeling

    beheer en onderhoud toestemming is verkregen.

  • 4.

    De aanleg van een rioolaansluiting door derden dient te geschieden onder

toezicht van de afdeling beheer en onderhoud en onder de uitdrukkelijke

voorwaarde dat de aanlegwerkzaamheden op de door de afdeling beheer en

onderhoud voorgeschreven wijze worden uitgevoerd door een, door de, of

namens de afdeling beheer en onderhoud goedgekeurde aannemer.

5.Bij gestapelde woningbouw (méér dan twee bouwlagen) dient het huisriool per

verticale bouwlaag "aangeboden" te worden op de erfgrens.

  • 6.

    De mogelijkheid tot aansluiting op het openbaar riool geldt tot wederopzegging.

  • 7.

    Nabij de perceelsgrens zal op particulier eigendom een ontstoppingsstuk met een

minimale doorsnede van 125 mm. geplaatst moeten worden waar de gemeente

op kan aansluiten.

C. HET MAKEN VAN INRITTEN T.B.V. DERDEN

ARTIKEL 4

  • 1.

    Een inrit zal voor rekening van de aanvrager worden aangelegd, veranderd of

    verwijderd nadat door of namens het college van burgemeester en wethouders

    op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening vergunning is verleend

    voor het maken of veranderen van een inrit.

  • 2.

    Het bepaalde in lid 1 geldt ook bij reconstructieplannen, tenzij er al een inrit

    legaal aanwezig was.

  • 3.

    Ook voor de aanleg van inritten die worden aangelegd in bestemmingsplannen

    die in uitvoering c.q. in exploitatie worden genomen hetzij door de gemeente

    hetzij door derden zal op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening

    vergunning moeten worden aangevraagd.

  • 4.

    De breedte, situering en uitvoeringswijze van de inritconstructie worden

    bepaald door de afdeling beheer en onderhoud.

  • 5.

    Voor het maken, veranderen of verwijderen van een inrit bij woningen is het

    volgende tarief verschuldigd:

    • a.

      voor het maken van een inrit tot een breedte van max. 3,50 mtr.:

€ 514,90;

b.voor het maken van een inrit met een breedte van meer dan 3,50 mtr. het

standaardtarief , vermenigvuldigd met een factor gelijk aan de te realiseren breedte gedeeld door 3,50 mtr.;

  • c.

    voor het veranderen of verwijderen van een inrit het bedrag van de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten vermeerderd met 20% beheerskosten.

    • 6.

      Voor het maken, veranderen of verwijderen van een inrit anders dan bij

      woningen is het volgende tarief verschuldigd:

      de door de afdeling beheer en onderhoud geraamde werkelijke kosten

      vermeerderd met 20% beheerskosten;

      indien derden de uitvoering van de werkzaamheden in eigen beheer

      uitvoeren zijn beheerskosten, zijnde 20% van de door de afdeling beheer en

      onderhoud geraamde werkelijke kosten verschuldigd.

    • 7.

      Het bepaalde in 4.6 sub b. geldt alléén voor de aanleg, verandering of

      verwijdering van een inritconstructie op handels- en industrieterreinen.

      De aanleg van een inritconstructie door derden is slechts dan toegestaan

      nadat daartoe van of vanwege de van de afdeling beheer en onderhoud

      toestemming is verkregen.

    • 8.

      De aanleg, verandering of verwijdering van een inritconstructie door derden

      dient te geschieden onder toezicht van de afdeling beheer en onderhoud en

      onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de werkzaamheden op de door de

      afdeling beheer en onderhoud voorgeschreven wijze worden uitgevoerd door

      een door, of namens de afdeling beheer en onderhoud goedgekeurde

      aannemer.

D. PERSONEEL

ARTIKEL 5

Bij inhuur van personeel worden die tarieven in rekening gebracht die in de begroting van het betreffende jaar In de urenadministratie zijn berekend.

E. ALGEMENE BEPALINGEN

ARTIKEL 6: Waarborgsommen

Als bij het uitvoeren van werkzaamheden door derden gevaar bestaat dat gemeente-eigendom beschadigd wordt zal er een waarborgsom betaald moeten worden. De hoogte van deze waarborgsom wordt bepaald door de afdeling beheer en onderhoud. Bij terugbetaling van de waarborgsom wordt geen renteverrekening toegepast en wordt een eventuele schade met dit bedrag verrekend.

Bedragen waarborgsommen:

  • -

    zip-sleutel binnenstad: € 65,-;

  • -

    3-kant 10 sleutel binnenstad: € 65,-;

  • -

    keycard binnenstad: € 65,-;

  • -

    sleutel Schaesbergerweg: € 65,-.

ARTIKEL 7: Aanpassing tarieven en waarborgsom

Jaarlijks kunnen de geldende tarieven, voor zover deze aanpassing behoeven ten gevolge van loon- en prijswijzigingen, nader door burgemeester en wethouders worden gewijzigd.

ARTIKEL 8: Naam der regeling

Deze regeling kan worden aangehaald als "Tarievenregeling 2016 voor het uitvoeren van werken en het verrichten van diensten voor derden

ARTIKEL 9: Inwerkingtreding regeling

Deze regeling treedt in werking op 01 januari 2016

Aldus besloten tijdens de vergadering van het college van burgemeester en wethouders der gemeente Heerlen van 1 december 2015.

de secretaris, de burgemeester,

C.L.A.F.M. Bruls R.K.H. Krewinkel