Regeling vervallen per 23-03-2013

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Verordening GBA)

Geldend van 30-07-2008 t/m 22-03-2013

Intitulé

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Verordening GBA)

De raad van de gemeente Hellendoorn;

gezien het voorstel van het college van Burgemeester en Wethouders van 29 april 2008;

gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

b e s l u i t :

vast te stellen de:

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Verordening GBA)

Artikel 1

  • 1. Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2. Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1. Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2. Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, raadsbesluit 21 mei 2002, nr. 02.4284 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op de dag volgende op die van haar publicatie.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Hellendoorn (Verordening GBA gemeente Hellendoorn).

Ondertekening

De raad voornoemd,
De griffier, de voorzitter