Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR102921
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR102921/2
Regeling vervallen per 21-01-2015
Mandaatregister Lansingerland 2013
Geldend van 01-01-2013 t/m 20-01-2015
Intitulé
Mandaatregister Lansingerland 2013Dit register hoort bij de Mandaatregeling Lansingerland 2011. Deze mandaatregeling bestaat uit :
- 1.
het Besluit mandaat, ondermandaat, volmacht en machtiging Lansingerland 2011 (T10.10168, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 11 januari 2011);
- 2.
dit Mandaatregister
- 3.
de Toelichting op de Mandaatregeling Lansingerland 2011 (T10.10159, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 11 januari 2011).
Dit register is bijgewerkt met alle vastgestelde mandaatbesluiten tot 31 december 2012 en vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 4 december 2012.
Het college van burgemeester en wethouder en de burgemeester van Lansingerland, ieder voor zover het hun eigen bevoegdheden betreft; gelet op de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht, het Organisatiebesluit Lansingerland, de Mandaatregeling Lansingerland 2011 waarin verwoord het Besluit mandaat, ondermandaat, volmacht en machtigingen Lansingerland, besluiten de volgende bevoegdheden op te dragen aan de daarna genoemde personen.
Artikel 1. Algemene mandaten
-
1. Met betrekking tot het sluiten van overeenkomsten en het aangaan van verplichtingen geldt in het algemeen, dat indien de verplichting een uitgave betreft dient deze te passen binnen het gevoteerde krediet en met inachtneming van de budgethoudersregeling en het inkoop- en aanbestedingsbeleid. Voorts geldt:
Met betrekking tot reguliere begrotingsposten:
- a.
Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 50.000,- is gemandateerd aan de directie, het afdelingshoofd beheer en onderhoud en de teamleiders beheer, projecten en buitendienst van de afdeling beheer en onderhoud;
- b.
Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 200.000,- is gemandateerd aan de directie en alle afdelingshoofden;
Met betrekking tot grondexploitaties en investeringen:
- c.
Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 750.000,- is gemandateerd aan de directie en het afdelingshoofd projecten;
- d.
Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 250.000,- is gemandateerd aan de directie, het afdelingshoofd projecten en de senior projectmanagers en teamleider civiele techniek;
Met betrekking tot beheerplannen:
- e.
Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 750.000,- is gemandateerd aan de directie en het afdelingshoofd beheer en onderhoud;
- f.
Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 250.000,- is gemandateerd aan directie, het afdelingshoofd beheer en onderhoud en de teamleider projecten van de afdeling beheer en onderhoud
Met betrekking tot ruimtelijke procedures:
- g.
het aangaan van anterieure en posterieure overeenkomsten in ruimtelijke procedures, inhoudende het doorberekenen van bedragen voor gemeentelijke kosten tot een bedrag van € 200.000,--, is gemandateerd aan de directie en aan het afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling.
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid om overeenkomsten en het aangaan van verplichtingen te ondertekenen conform artikel 10:11 van de Algemene wet bestuursrecht, ook in het geval dat de bedragen van de overeenkomsten en verplichtingen hoger zijn dan de bedragen hierboven onder a tot en met g genoemd.
- a.
-
2. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Aanbestedingsprojecten voorbereiden en uitvoeren, met inachtneming van de budgethoudersregeling en het aankoop- en aanbestedingsbeleid.
-
3. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:
Correspondentie voeren over gemeentelijke aangelegenheden, zoals ontvangstbevestigingen, behandelings- en tussenberichten; uitnodigingen voor bijeenkomsten en hoorzittingen, besluiten van bestuursorganen mededelen, opdrachten verstrekken tot uitvoering van een besluit van een bestuursorgaan, behandelen verzoeken om informatie, deelneming aan enquêtes, dit alles voor zover de brief geen beschikking is.
-
4. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:
Stukken doorzenden die verkeerd geadresseerd zijn of waar behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is, als onder meer bedoeld in artikelen 2:3 en 6:15 van de Algemene wet bestuursrecht.
-
5. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:
Gelegenheid stellen tot het aanvullen van een aanvraag, als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht, en besluiten om de aanvraag niet te behandelen.
-
6. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:
Een herhaalde aanvraag afwijzen met verwijzing naar de eerdere afwijzende beschikking, als bedoeld in artikel 4:6 van de Algemene wet bestuursrecht.
-
7. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:
Handelingen verrichten in het kader van de voorbereiding van door het bestuursorgaan te nemen besluiten.
-
8. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Namens de gemeente of bestuursorganen bij de politie aangifte doen van strafbare feiten.
-
9. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
De gemeente en de gemeentelijke bestuursorganen vertegenwoordigen in rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures, als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder f en g van de Gemeentewet.
-
10. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Een verzoek indienen bij de voorzieningenrechter om een voorlopige voorziening op te heffen of te wijzigen, als bedoeld in artikel 8:87 van de Algemene wet bestuursrecht en een verzoek indienen bij de rechtbank om een onherroepelijk geworden uitspraak te herzien, als bedoeld in artikel 8:88 van de Algemene wet bestuursrecht.
-
11. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Alle conservatoire maatregelen nemen en doen wat nodig is ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit als bedoeld in artikel 160, vierde lid van de Gemeentewet.
-
12. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:
Het bestuursorgaan vertegenwoordigen bij hoorzittingen voor bezwaarschriften, als bedoeld in artikel 6 van de Algemene wet bestuursrecht, en klachten, als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.
-
13. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Beslissen op aanvragen en verzoeken op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens en aanverwante regelingen en meldingen doen bij het College bescherming persoonsgegevens.
-
14. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Aanwijzing doen voor perceelsgrenzen ten behoeve van het Kadaster, zoals bedoeld in de Kadasterwet en de op die wet gebaseerde regelgeving.
-
15. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
Beslissen op een verzoek om informatie, als bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur, en zonodig deze beslissing verdagen.
-
16. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:
het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een te betalen dwangsom in het kader van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen zoals omschreven in artikel 4:18 van de Awb, alsmede het terugvorderen van onverschuldigd betaalde dwangsommen zoals omschreven in artikel 4:20 van de Awb.
Artikel 2 Mandaten met betrekking tot personeels- en organisatieaangelegenheden
Bij besluiten tot vaststelling en wijziging van de bepalingen van de CAR/UWO geldt dat burgemeester en wethouders bevoegd zijn. De mandaten op grond van de CAR/UWO zijn talrijk; het zou niet inzichtelijk zijn al deze mandaten te vermelden. Er is daarom gekozen om in onderstaand overzicht alleen de uitzonderingen op te nemen, zijnde de bevoegdheden die het college aan zichzelf heeft gelaten, waarvan de algemeen directeur bij enkele bevoegdheden het voornemen uit mag spreken. Vervolgens worden nog drie bevoegdheden genoemd, die zijn gemandateerd aan externe organen ABP en Loyalis. De overige bevoegdheden op basis van de CAR/UWO zijn gemandateerd aan de algemeen directeur.
Lid |
Omschrijving |
Bevoegd |
Aanvullende opmerkingen |
|
|
1 |
besluiten tot benoemingen of tot het aangaan van aanstellingen of arbeidscontracten vanaf het niveau van adjunct-directeur. |
College van burgemeester en wethouders |
|
|
|
2 |
besluiten tot eervol ontslag of tot het beëindigen van aanstellingen of arbeidscontracten vanaf het niveau van adjunct-directeur. |
College van burgemeester en wethouders |
|
|
|
3 |
sluiten van een vaststellingovereenkomst strekkende tot het beëindigen van de aanstelling of het arbeidscontract van een medewerker vanaf het niveau van adjunct-directeur |
College van burgemeester en wethouders |
|
|
|
4 |
beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van de uitkering als bedoeld in artikel 11:26, eerste lid. |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
5 |
ontslag verlenen als bedoeld in artikel 8:3 (ontslag wegens reorganisatie), artikel 8:4 (ontslag wegens volledige arbeidsongeschiktheid), artikel 8.5 (ontslag wegens gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid), artikel 8:6 (ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid), de artikelen 8:7, 8:8 en 8:9 (overige ontslaggronden, tenzij dit ontslag voortvloeit uit een overeenkomst strekkende tot het beëindigen van de aanstelling) alsmede artikel 8:13 (disciplinaire straf). |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
6 |
beslissen over een schorsing, als bedoeld in artikel 8:15:1, eerste lid |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
7 |
beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van het wachtgeld, als bedoeld in artikel 10:22, eerste lid. |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
8 |
beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van de uitkering als bedoeld in artikel 11:26, eerste lid. |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
9 |
een ambtenaar verplichten een andere betrekking te aanvaarden respectievelijk tijdelijk andere werkzaamheden te verrichten of tijdelijk een andere betrekking waar te nemen, als bedoeld in artikel 15:1:10, eerste lid, respectievelijk artikel15:1:10, tweede lid, onder a. |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
10 |
herplaatsingsbesluiten nemen. |
College van burgemeester en wethouders |
De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken |
|
|
11 |
sluiten van een vaststellingsovereenkomst strekkende tot het beëindigen van de aanstelling of het arbeidscontract van een medewerker vanaf het niveau van adjunct-directeur |
College van burgemeester en wethouders |
|
|
|
12 |
Diciplinaire straffen opleggen, als bedoeld in artikel 16:1:2, eerste lid VERVALLEN |
Algemeen directeur VERVALLEN |
VERVALLEN PER 11 MAART 2012 |
|
|
12 |
bezwaarschriften behandelen en beslissingen nemen op bezwaar in het kader van de hieronder genoemde regelingen onder 14, 15 en 16. |
Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds / Loyalis Maatwerkadmi-nistratie |
|
|
|
13 |
de bevoegdheid tot het uitvoeren van de FPU gemeenten als bedoeld in hoofdstuk 5a van de CAR/UWO en het behandelen van bezwaarschriften op grond van deze regeling. |
Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds en Loyalis Maatwerk-administraties |
|
|
|
14 |
de bevoegdheid tot het uitvoeren van de bovenwettelijke werkloosheidsregeling als bedoeld in hoofdstuk 10a en 10d van de CAR/UWO en het behandelen van bezwaarschriften op grond van deze regeling. |
Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds en Loyalis Maatwerk-administraties |
|
|
|
15 |
de bevoegdheid tot het uitvoeren van de suppletieregeling als bedoeld in hoofdstuk 11a. |
Loyalis maatwerk-administraties |
|
|
|
Artikel 3 Mandaten afdeling ruimtelijke ontwikkeling
Lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder het mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
voorbereiden en uitvoeren van uitgifte en verwerving van onroerende zaken, waaronder begrepen onderhandelen over prijzen en voorwaarden. |
Algemeen directeur |
binnen de kaders van het beleid op het gebied van uitgifte en verwerving en, indien van toepassing, de betreffende grondexploitatie. |
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
2 |
overeenkomsten met betrekking tot onroerende zaken ondertekenen en uitvoeren, waaronder begrepen (ver)koop, al dan niet tijdelijke (ver)huur, ingebruikgeving, ingebruikneming, bruikleen, ruiling, pacht, inclusief de opzegging of verlenging van dergelijke overeenkomsten, dit alles uitsluitend ter uitvoering van een collegebesluit (ondertekeningsmandaat). |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
3 |
tijdelijke overeenkomsten aangaan, ondertekenen en uitvoeren van ingebruikgeving, ingebruikneming, kortlopende pacht en bruikleen, inclusief de opzegging of verlenging van dergelijke overeenkomsten met betrekking tot onroerende zaken |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
4 |
handelingen verrichten ten behoeve van de afhandeling van transacties met onroerende zaken, zoals het overdragen of regelen van nutsvoorzieningen, sleutelbeheer, enzovoort. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
5 |
het aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot het vestigen en beeindigen van zakelijke rechten ten behoeve van nutsvoorzieningen, rioleringen en bruggen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkelnig |
|
6 |
verzoeken tot registratie van stukken indienen bij de inspecties registratie en successie. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
7 |
beslissen op verzoeken over transacties met snippergroen, waaronder begrepen het ondertekenen en uitvoeren van verkoopovereenkomsten |
Algemeen directeur |
met inachtneming van het gemeentelijke beleid inzake snippergroen. |
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
8 |
verklaringen van geen bezwaar of goedkeuring, in de zin van de ruimtelijke ordeningswetgeving, aanvragen bij gedeputeerde staten. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
9 |
subsidies aanvragen bij organen van de Europese gemeenschap, de rijksoverheid en andere overheidsinstellingen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
10 |
beslissen over aanvragen om vergunningen en meldingen op grond van de Wet milieubeheer en aanverwante regelingen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
11 |
het beslissen op aanvragen voor vergunningen tot het aangaan van tijdelijke overeenkomsten van de verhuur van woonruimten, als bedoeld in de Leegstandswet |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
12 |
het beoordelen van een aanvraag om een splitsing- of onttrekkingvergunning zoals genoemd in de Huisvestingsverordening Stadsregio Rotterdam op grond van procedurele en beleidsmatige regels alsmede het toetsen van de aanvraag aan het bestemmingsplan. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
13 |
het toetsen van een aanvraag voor een starterslening en die vervolgens door te zenden aan de stichting Stimuleringsfonds Nederlandse Gemeenten |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
14 |
het nemen van een beginselbesluit na planrealisatie (of wanneer het college in een eerder stadium heeft besloten om de WVG op te heffen) op basis van artikel 12 Wet voorkeursrecht gemeenten om tegen nader overeen te komen voorwaarden onroerend goed aan te kopen of op grond van een andere titel te verkrijgen en het voeren van correspondentie over de situaties zoals genoemd onder artikel 10 lid 2 t/m 6 van de Wet voorkeursrecht gemeenten; |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
15 |
het nemen van het besluit na planrealisatie (of wanneer het college in een eerder stadium heeft besloten om de WVG op te heffen) op basis van artikel 12 Wet voorkeursrecht gemeenten om onroerend goed niet aan te kopen of op grond van een andere titel te verkrijgen en het voeren van correspondentie over de situaties zoals genoemd onder artikel 10 lid 2 t/m 6 van de Wet voorkeursrecht gemeenten |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
|
16 |
het beslissen tot een gecoördineerde behandeling van besluiten en meldingen ex artikel 2 en 3 van de Coördinatieverordening Wro, beslissen daar geheel of gedeeltelijk van af te zien of de gecoördineerde behandeling te beëindigen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling |
17 |
het opschorten van de besluitvorming over het al dan niet overgaan tot een gecoördineerde behandeling, conform de coördinatieverordening Wro |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling |
18 |
het in kennis stellen van de aanvrager van andere besluiten of meldingen die nodig zijn voor een gecoördineerde behandeling conform artikel 5 lid 1 en artikel 8 Coördinatieverordening Wro en hiervoor een termijn en in voorkomende gevallen een tweede termijn vaststellen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling |
19 |
gelegenheid stellen tot het aanvullen van aanvragen, als bedoeld in artikel 6 van de coördinatieverordening Wro |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling |
20 |
andere betrokken bestuursorganen verzoeken om medewerking voor het welslagen van een gecoördineerde behandeling als bedoeld in artikel 7 Coördinatieverordening Wro |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling |
21 |
het bepalen van de beslistermijn als bedoeld in artikel 3.31 lid 3 onder e van de Wet ruimtelijke ordening |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling |
Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling |
Artikel 4 Mandaten afdeling bestuurszaken
Lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Aanvullende opmerkingen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
gelegenheid geven tot herstel van een verzuim in een bezwaarschrift, als bedoeld in artikel 6:6 van de Algemene wet bestuursrecht |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
Secretarissen van de bezwaarcommissie |
2 |
de beslistermijn op een ingediend bezwaarschrift verdagen en beslissen tot verder uitstel, als bedoeld in artikel 7:10, derde en vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
Secretarissen van de bezwaarcommissie |
3 |
het nemen van een beslissing op bezwaar, mits: a. het primaire besluit in mandaat is genomen, en b. de beslissing op bezwaar het advies van de hoorcommissie bezwaarschriften volgt en c. dit advies inhoudelijk niet afwijkt van het primaire besluit. Deze mandatering is niet van toepassing indien het afdelingshoofd bestuurszaken zelf het primaire besluit heeft genomen. |
Afdelingshoofd bestuurszaken |
|
|
|
4 |
Het nemen van een beslissing op bezwaar of het niet-ontvankelijk verklaren van een bezwaar in het geval dat deze bevoegdheid ex artikelen IV:3 of IV:3a van deze mandaatregeling is gemandateerd aan het afdelingshoofd Bestuurszaken, en het afdelingshoofd Bestuurszaken het primaire besluit zelf heeft genomen. |
Algemeen directeur |
|
|
|
5 |
het niet-ontvankelijk verklaren van een bezwaar tegen een primair besluit, tenzij het primaire besluit is genomen door het hoofd van de afdeling bestuurszaken zelf. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
|
6 |
derden aansprakelijk stellen, besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratiefrechtelijke procedures namens de gemeente of het gemeentebestuur, als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder f van de Gemeentewet en bevoegdheden uitoefenen ten aanzien van de voorbereiding van de civiele verdediging als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder g van de Gemeentewet waaronder begrepen opdracht geven tot procureurstelling en opdracht geven tot juridische bijstand. |
Algemeen directeur |
met inachtneming van de budget-houdersregeling en de interne richtlijnen over externe juridische adviezen |
Afdelingshoofd bestuurszaken |
|
7 |
strafzaken voegen, als bedoeld in artikel 51a en 51b van het Wetboek van Strafvordering |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
|
8 |
erfstellingen, legaten en schenkingen aanvaarden en dadingen treffen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
|
9 |
conservatoir beslag leggen en tijdens rechtszittingen dading treffen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
|
10 |
taken uitvoeren op het gebied van verzekeringen, zoals schadegevallen aanmelden en afwikkelen, de verzekeringsportefeuille beheren en daarbij overeenkomsten met verzekeringsmaatschappijen aangaan, wijzigen en opzeggen, op voorwaarde dat de opdracht past binnen het beschikbare krediet en met inachtneming van het gemeentelijke aanbestedingsbeleid en de budgethoudersregeling |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd bestuurszaken |
Medewerker belast met verzekeringen |
Artikel 5 Mandaten afdeling vergunningverlening en handhaving
Lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Aanvullende opmerkingen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
De beslistermijn op aanvragen voor vergunningen of ontheffingen verdagen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
2 |
Vergunningen of ontheffingen verlenen, weigeren, intrekken of wijzigen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking of wijziging kan uitsluitend ondermandaat worden verleend voor gevallen waarin sprake is van onjuiste dan wel onvolledige gegevens of in het geval dat de houder, of zijn rechtsverkrijgende, om intrekking dan wel wijziging verzoekt. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
3 |
Beslissen over ontheffingen van het verbod, als bedoeld in de Algemeen Plaatselijke Verordening, om ten behoeve van publiek als straatartiest, straatfotograaf, tekenaar, filmoperateur of gids op te treden op of aan door de burgemeester aangewezen wegen of gedeelten daarvan |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
4 |
Beslissen over aanvragen om vergunning voor het organiseren van evenementen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, en het afhandelen van meldingen van kleinere eendaagse evenementen zoals genoemd in de Algemene Plaatselijke verordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
5 |
Beslissen over aanvragen om exploitatievergunningen voor horecabedrijven, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
6 |
Beslissen over ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, van het verbod voor de houder van een horecabedrijf om dat bedrijf voor bezoekers geopend te hebben en aldaar bezoekers toe te laten of te laten verblijven op de in de Algemene Plaatselijke Verordening aangegeven uren, indien bijzondere gebeurtenissen van incidentele aard hiertoe aanleiding geven. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
7 |
Beslissen over aanvragen om vergunning voor het in de uitoefening van een bedrijf of nevenbedrijf ter beschikking stellen van consumentenvuurwerk, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
8 |
Beslissen over ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, van het verbod om toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
9 |
Beslissen over ontheffingen voor het plaatsen van kampeermiddelen bedoeld voor recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen, als bedoeld in de APV. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
10 |
Beslissen over aanvragen om ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, van het parkeren van reclamevoertuigen en grote voertuigen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
11 |
Beslissen over aanvragen voor collectevergunningen, standplaatsvergunningen en snuffelmarktvergunningen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking wordt geen ondermandaat verleend |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
12 |
Beslissen over ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, op het verbod om in de openlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
Lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Aanvullende opmerkingen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
13 |
Verzoeken om informatie indienen bij politie en justitie, in verband met de vergunning-aanvraag op grond van de Drank- en Horecawet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
14 |
Beslissen over aanvragen om vergunningen en ontheffingen, als bedoeld in de Drank- en Horecawet, en overeenkomstig die wet voorschriften of beperkingen verbinden aan vergunningen voor paracommerciële instellingen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
15 |
Gewijzigde vergunningen verstrekken, als bedoeld in artikel 30 van de Drank- en Horecawet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
16 |
Beslissen over aanvragen om loterijvergunningen, als bedoeld in de Wet op de Kansspelen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
17 |
Beslissen over aanvragen om aanwezigheidsvergunningen voor speelautomaten of behendigheidsautomaten, als bedoeld in de Wet op de Kansspelen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
18 |
Beslissen over ontheffingen op grond van de Verordening winkeltijden Lansingerland 2007, met dien verstande dat ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking van deze ontheffing geen ondermandaat kan worden verleend. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
19 |
beslissen over aanvragen om vergunningen en meldingen op grond van de Wet milieubeheer en aanverwante regelingen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV |
Lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Aanvullende opmerkingen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
20 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de vigerende Marktverordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken |
21 |
Overeenkomsten aangaan met kramenzettersbedrijven voor de plaatsing van marktkramen. |
Algemeen directeur |
Op voorwaarde dat de opdracht past binnen het beschikbare krediet en met inachtneming van het gemeentelijke aanbestedingsbeleid en de budgethoudersregeling. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider APV |
Lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
22 |
Handelingen verrichten ter voorbereiding en uitvoering van een bouwvergunningbesluit |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
23 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten voor de afhandeling van informatieplannen, schetsplannen en principeverzoeken, voor zover het niet een definitieve aanvraag voor een bouwvergunning betreft, als bedoeld in de Woningwet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
24 |
Beslissen over aanvragen om bouwvergunningen, met toepassing van de Woningwet en hierop berustende nadere wet- en regelgeving, het Bouwbesluit en de Bouwverordening, waaronder ook begrepen het beslissen op aanvragen betreffende het gedeeltelijk vernieuwen, veranderen of vergroten van een bouwwerk waarvoor reeds vergunning is verleend. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
25 |
Aanvragen en ontwerpen, in de zin van de ruimtelijke ordeningswetgeving, publiceren, in samenhang met het bepaalde in artikel 3:12 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider en medewerkers vergunningverlening |
26 |
Beslissen over de ontvankelijkheid van een aanvraag om een bouwvergunning. |
Algemeen directeur |
mits de aanvraag is aangevraagd vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
27 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van het Besluit indieningsvereisten aanvraag bouwvergunning. |
Algemeen directeur |
Mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
28 |
De tenaamstelling van vergunningen wijzigen, als bedoeld in de Bouwverordening |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleiders |
29 |
Beslissen over aanvragen om sloopvergunningen als bedoeld in artikel 3.4.2 van de Wro, met dien verstande dat ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking geen ondermandaat kan worden verleend. |
Algemeen directeur |
Deze bepaling geldt voor aanvragen ingediend vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
- |
|
Het accepteren van sloopmeldingen zoals bedoeld in de Bouwverordening. |
Algemeen directeur |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider/adviseur C senior |
|
Beslissen over aanvragen om aanlegvergunningen, als bedoeld in artikel 3.41 van de Wro. |
Algemeen directeur |
mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
30 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten, nodig voor de voorbereiding van de ontheffingsprocedures, bedoeld in de Wro, waaronder begrepen bekendmaking en tervisielegging van stukken en mededeling doen aan bezwaarden. |
Algemeen directeur |
mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening Medewerkers vergunningverlening |
31 |
Handelingen verrichten, nodig voor de voorbereiding op het verlenen van inspraak op grond van de Inspraakverordening, op beleidsvoornemens, als omschreven in artikel 2 eerste lid, onder a, b en c van die verordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
32 |
Beslissen over aanvragen om ontheffing van het bestemmingsplan, als bedoeld in de artikelen 3.6 lid 1 onder c, artikel 3.22 en artikel 3.23 van de Wro. |
Algemeen directeur |
mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
|
Beslissen over aanvragen om ontheffing van een beheersverordening ex artikel 3.38 lid 4 Wro. |
Algemeen directeur |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider/adviseur C senior |
33 |
Het doorbreken van de aanhouding zoals bedoeld in artikel 50, derde lid, sub a en b, en artikel 50 a, derde lid van de Woningwet. |
Algemeen directeur |
mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010. |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
34 |
Aan een gebouw, complex of ander object nummers toekennen dan wel deze toekenning intrekken, zoals bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Verordening naamgeving en nummering gemeente Lansingerland |
Algemeen directeur |
met inachtneming van het bepaalde in de Wet BAG |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening medewerker handhaving A Administratief medewerker C |
35 |
Beslissen op aanvragen voor vergunningen tot het aangaan van tijdelijke overeenkomsten van de verhuur van woonruimten, als bedoeld in de Leegstandswet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
- |
36 |
Het beslissen op een aanvraag om een splitsing- of onttrekkingvergunning zoals genoemd in de Huisvestingsverordening Stadsregio Rotterdam, mits de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling een positieve beoordeling van de aanvraag heeft afgegeven. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
- |
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
37 |
Het aanschrijven van overtreders door middel van een eerste aanschrijving waarin voornemens worden geuit met betrekking tot de uitoefening van een last onder bestuursdwang en dan wel de oplegging van een last onder dwangsom. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleiders en adviseurs bouwen, handhaving, APV |
38 |
Aanschrijven tot het treffen van voorzieningen dan wel tot het aanbrengen van verbeteringen, als bedoeld in de Woningwet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleiders en adviseurs bouwen, handhaving, APV |
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
39 |
het ondertekenen van alle correspondentie in het kader van vergunningverlening op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht waarbij burgemeester en wethouders het bevoegd bestuursorgaan zijn met uitzondering van vergunningverlening tenzij in deze afdeling anders is vermeld. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider en medewerkers vergunningverlening |
|
het nemen van een besluit tot het binnenplans dan wel buitenplans afwijken van een bestemmingsplan, dan wel het nemen van een besluit tot het tijdelijk afwijken van een bestemmingplan ex artikel 2.1 jo. 2.12 van de Wabo. |
Algemeen directeur |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider, adviseur C, senior coordinator |
40 |
Beslissen op aanvragen om een omgevingsvergunning zoals bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
41 |
Beslissen op een gefaseerde aanvraag (inclusief het nemen van een besluit tot aanhouden van de beslissing) zoals bedoeld in artikel 2.5 Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
42 |
Intrekken van een beschikking eerste of tweede fase zoals bedoeld in artikel 2.5 Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
43 |
Het nemen van een besluit tot een binnenplans revisievergunning ex artikel 2.6 Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
44 |
Het vragen en uitbrengen van adviezen zoals omschreven in artikel 2.26 van de Wabo en hoofdstuk 6 van de Bor. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
45 |
Het vragen van een verklaring van geen bedenkingen zoals omschreven in artikel 2.27 van de Wabo en hoofdstuk 6 van de Bor. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening en medewerkers vergunningverlening |
46 |
Beslissen op aanvragen met betrekking tot het wijzigen of intrekken van een omgevingsvergunning ex artikel 2.31 en 2.33 Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
47 |
Besluiten tot aanhouden van de beslissing op aanvraag om omgevingsvergunning ex artikel 3.3 en 3.5 Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
48 |
Besluiten tot beslistermijn aanvraag op grond van artikel 3.9 lid 2 Wabo en artikel 3.12, lid 8 Wabo jo 3:18 Awb |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
49 |
Kennisgeving bij een omgevingsvergunning van rechtswege ex artikel 4:20 onder c Awb. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
- |
50 |
De aanvrager verzoeken tot het schriftelijk aanvullen van gegevens binnen een bepaalde tijd ex artikel 4:5 Awb. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening en medewerkers vergunningverlening |
51 |
De aanvrager schriftelijk verzoeken tot vertaling, binnen een bepaalde termijn, van een in vreemde taal gestelde teksten van de aanvraag en/of de aanvrager schriftelijk verzoeken om een samenvatting van de aanvraag te verstrekken binnen een bepaalde termijn ex artikel 4:5 Awb. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening en medewerkers vergunning verlening |
52 |
Besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag conform artikel 4:5 Awb. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
53 |
Besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag conform artikel 3.18 Wabo in coördinatie met de Waterwet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
54 |
Geheel of gedeeltelijk intrekken van een vergunning conform artikel 5.19 van de Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
55 |
Intrekken van een vergunning conform artikel 3.23 Wabo in coördinatie met de Waterwet.
|
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
56 |
Het aanwijzen van toezichthouders in de zin van de Algemene wet bestuursrecht, ter uitoefening van de toezichtbevoegdheden op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening en artikel 5.2 lid 1 van de Wabo. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
- |
|
Het afwijken van regels in het exploitatieplan ex artikel 2.1 lid 1 onder b en c van de Wabo. |
Algemeen directeur |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider, adviseur C, senior coordinator |
|
Het afwijken van een verbod om bestaand gebruik te wijzigen op grond van voorbereidingsbesluit conform artikel 2.1 onder c en d van de Wabo. |
Algemeen directeur |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider, adviseur C, senior coordinator |
57 |
Toestemmingen uit gemeentelijke, provinciale of waterschapsverordening geven die via artikel 2.2 lid 2 van de Wabo in de verordening zijn aangewezen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
58 |
Beslissen in gevallen waarin het onverwijld in werking treden als een beschikking als bedoeld in artikel 6.2 Wabo naar het oordeel van het bevoegd gezag nodig is, zodat zij terstond na bekendmaking in werking treedt. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
- |
59 |
Handelen in afwijking van de PMV op grond van artikel 1.3 onder a Wet milieubeheer. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
60 |
Handelen in beschermd milieugebied en/of handelen in Habitatgebied op grond van hoofdstuk IX van de Natuurbeschermingswet en/of met gevolgen voor beschermde soorten op grond van Hoofdstuk V, titel 3, afdeling 2a van de Flora- en Faunawet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
61 |
Opschorten van de beslistermijn op grond van artikel 4:15 Awb. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
62 |
Het voeren van alle correspondentie in het kader van de handhaving op grond van de Wabo, waarbij burgemeester en wethouders het bevoegde bestuursorgaan zijn met uitzondering van het opleggen van een last onder dwangsom dan het wel toepassen van bestuursdwang. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
63 |
Op grond van artikel 5.1 juncto 5.17 van de Wabo, een besluit tot oplegging van een last onder bestuursdwang (aanzegging bouwstop), eventueel in combinatie met een last onder dwangsom, gericht op naleving van het bepaalde in artikel 5.1, voorzover het college van B&W op grond van de wet als bevoegd gezag is aangemerkt, inhoudende dat het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk wordt gestaakt of dat voorzieningen, met inbegrip van het slopen van een bouwwerk, gericht op het tegengaan of beëindigingen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid worden getroffen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
|
64 |
Het verstrekken van subsidie op grond van de Erfgoedverordening 2011 (in het kader van gemeentelijke monumenten) |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
65 |
Het accepteren van sloop- en gebruiksmeldingen op grond het Bouwbesluit |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
66 |
het beslissen tot een gecoördineerde behandeling van besluiten en meldingen ex artikel 2 en 3 van de Coördinatieverordening Wro, beslissen daar geheel of gedeeltelijk van af te zien of de gecoördineerde behandeling te beëindigen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
67 |
het opschorten van de besluitvorming over het al dan niet overgaan tot een gecoördineerde behandeling, conform de coördinatieverordening Wro |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
68 |
het in kennis stellen van de aanvrager van andere besluiten of meldingen die nodig zijn voor een gecoördineerde behandeling conform artikel 5 lid 1 en artikel 8 Coördinatieverordening Wro en hiervoor een termijn en in voorkomende gevallen een tweede termijn vaststellen |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
69 |
gelegenheid stellen tot het aanvullen van aanvragen, als bedoeld in artikel 6 van de coördinatieverordening Wro |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
70 |
andere betrokken bestuursorganen verzoeken om medewerking voor het welslagen van een gecoördineerde behandeling als bedoeld in artikel 7 Coördinatieverordening Wro |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
71 |
het bepalen van de beslistermijn als bedoeld in artikel 3.31 lid 3 onder e van de Wet ruimtelijke ordening |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd VVH |
Teamleider vergunningverlening |
Artikel 6 Mandaten afdeling financiën
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
|
Derden aansprakelijk stellen, besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratiefrechtelijke procedures namens de gemeente of het gemeentebestuur, als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder f van de Gemeentewet en bevoegdheden uitoefenen ten aanzien van de voorbereiding van de civiele verdediging als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder g van de Gemeentewet waaronder begrepen opdracht geven tot procureurstelling en opdracht geven tot juridische bijstand met inachtneming van de budgethoudersregeling en de interne richtlijnen over externe juridische adviezen |
Algemeen directeur |
DUBBEL; VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 (wordt al genoemd in artikel 1, lid 9) |
Afdelingshoofd Financiën |
|
1 |
Gemeentelijke belastingen oninbaar verklaren, als bedoeld in de Gemeentewet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Financiën |
|
2 |
Opdracht tot betaling verlenen aan de bank, in het kader van de salarisverwerking |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Financiën |
|
3 |
Geldleningovereenkomsten voor korte-termijnfinanciering aangaan, wijzigen of opzeggen, met inachtneming van de beleidsregels en instructies inzake treasury, met dien verstande, dat ten aanzien van deze bevoegdheid geen ondermandaat kan worden verleend |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Financiën |
|
4 |
Beslissen over financiële handelingen, waaronder wordt verstaan: daggeld en kasgeld aangaan of uitzetten, statistische uitgaven afhandelen, staat F (liquiditeitspositie), vorderingen afschrijven, uitstel van betaling verlenen, een betalingsregeling treffen, aanmaning en incasso doen van openstaande vorderingen, b.t.w.-aangiften doen, waarborgsommen bouwplaatsverordening invorderen, grondverkoopopbrengsten et cetera invorderen, betalingsopdrachten en facturen tekenen, declaraties indienen bij het Rijk, een provincie of andere overheidsorganen, voorschotbetalingen doen, kleine en routinematige investeringen doen en de jaarrekening ondertekenen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Financiën |
|
5 |
Kennelijk niet-gegronde verzoeken tot ontheffing van een anti-speculatiebeding afwijzen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Financiën |
|
6 |
Vorderingen afschrijven, Europese subsidies aanvragen, gelden verrekenen met derde instanties, informatie inwinnen, jaaropgaven aanleveren, saldobevestiging en rentenota doen, betalingsregelingen treffen en schulden buiten vordering stellen krachtens de Wet Werk en Bijstand. |
Algemeen directeur |
Voor zover deze taken betrekking hebben op het taakveld van de afdeling Publiekszaken |
Afdelingshoofd Financiën |
|
7 |
Het indienen van declaraties bij ministeries, het doen van opgaven aan de fiscus en aan uitkeringsinstantie UWV, het treffen van maatregelen ten behoeve van de incasso van vorderingen. |
Algemeen directeur |
Voor zover deze taken betrekking hebben op het taakveld van de afdeling Publiekszaken |
Afdelingshoofd Financiën |
Alle medewerkers van de afdeling Financiën. |
Artikel 7 Mandaten afdeling beheer en onderhoud
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Beslissen over toestemming voor het leggen van kabels en leidingen in gemeentegrond ten behoeve van rechtstreekse aansluitingen van bedrijven of woningen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleider Beheer |
2 |
Toestemming verlenen voor het incidenteel gebruik van gemeentelijke terreinen en gebouwen, in verband met openbare vermakelijkheden. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
|
3 |
Beslissen over instemming omtrent tijdstip, plaats en werkwijze van uitvoering van door aanbieders van elektronische communicatienetwerken uit te voeren werkzaamheden, als bedoeld in de Telecommunicatiewet, met inachtneming van de Telecommunicatieverordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleider Beheer |
4 |
Bij bestuursorganen van andere publiekrechtelijke rechtspersonen vergunning of toestemming aanvragen voor het verrichten van werkzaamheden in gronden van die rechtspersonen en de verkregen vergunning of toestemming aanvaarden. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
|
5 |
Vergunning of toestemming verlenen aan bestuursorganen van andere publiekrechtelijke rechtspersonen voor het verrichten van werkzaamheden in gronden van de gemeente Lansingerland. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
|
6 |
Beslissen over toestemming voor tijdelijke ingebruikneming van gemeentegrond (al dan niet onder nadere voorwaarden) in verband met bouwactiviteiten. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
|
7 |
Beslissen over vergunningen tot aansluiting op het gemeenteriool (uitvoering). |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleider Beheer |
8 |
Uitoefenen en voorbereiden van de bevoegdheden van burgemeester en wethouders zoals genoemd in de Verordening op beheer en gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Lansingerland 2009. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleider beheer |
9 |
Beslissen over aanvragen om vergunning voor het aanleggen, beschadigen en/of veranderen van een weg, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
|
10 |
Beslissen over aanvragen om vergunning voor het maken of veranderen van een uitweg, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 |
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
|
10 |
Verkeersbesluiten nemen over verkeerstekens en onderborden, de inrichting van de weg, voorzieningen ter regeling van het verkeer en ontheffing verlenen, als bedoeld in de artikelen 15, 16 en 18, 148, eerste lid, aanhef en sub b, en artikel 149, eerste lid, aanhef en sub d, van de Wegenverkeerswet 1994. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleider Beheer |
11 |
Beslissen over aanvragen om vergunningen voor het plaatsen van voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg, waaronder het aanbrengen van reclames, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. |
Algemeen directeur |
Tenzij deze verkeersbesluiten een effect hebben op de verkeerscirculatie. In dat geval blijft het nemen van een verkeersbesluit voorbehouden aan het college. Ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking wordt geen ondermandaat verleend. |
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleiders beheer, projecten en buitendienst |
12 |
Beslissen over aanvragen om vergunning, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, voor verlichte handelsreclame. |
Algemeen directeur |
ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking wordt geen ondermandaat verleend. |
Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud |
Teamleiders beheer, projecten en buitendienst |
13 |
Beslissen over het laten verrichten van meerwerk en herstelwerkzaamheden bij projecten, voortvloeiend uit een contract dat al is geaccordeerd door het college |
Algemeen directeur |
mits deze werkzaamheden en de daaraan verbonden maximale kosten reeds begroot zijn in het vooraf vastgestelde projectbudget. |
Directievoerder van het betreffende project |
|
Artikel 8 Mandaten afdeling publiekszaken
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Gehandicaptenparkeerkaarten uitreiken, zoals bedoeld in het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en beslissen over een gehandicaptenparkeerplaats. |
Algemeen directeur |
Alleen na een positief advies van de afdeling Vergunningverlening & Handhaving. |
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
2 |
Het adviseren van het Ministerie van Justitie over verzoeken tot naturalisatie en het bevestigen van optieverklaringen tot het Nederlanderschap, zoals is bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
3 |
Verklaring tot verkrijging en afstand van het Nederlanderschap in ontvangst nemen, als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
4 |
Beslissen over verlof tot uitstel van begraving of verbranding, als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
5 |
Handelingen verrichten op grond van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
6 |
Beslissingen nemen op grond van de Wet gemeentelijke basisadministratie en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
Behoudens de in deze wet genoemde regelgevende bevoegdheden |
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
7 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten met betrekking tot reisdocumenten op grond van de Paspoortwet en aanverwante regelingen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
8 |
Verklaringen verstrekken, als bedoeld in artikel 7, eerste lid, van de Wet betreffende de positie van Molukkers. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
9 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten met betrekking tot rijbewijzen, als bedoeld in het Reglement rijbewijzen, en beslissingen nemen en handelingen verrichten die te maken hebben met het afgeven en ongeldig verklaren van rijbewijzen, als bedoeld in de Wegenverkeerswet 1994. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
10 |
Handtekeningen legaliseren en bescheiden waarmerken. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers Publiekszaken |
11 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de artikelen D 1, D 4, D 6, Y 32, Y 33 en Y 33a (registratie kiesgerechtigdheid), E 2 (stemdistricten), E 4 en J 4 (stembureaus), J 7 en J 8 (oproepingskaart), K 3 en K 4 (kiezerspas) en Y 14 (verklaring Europese verkiezingen) van de Kieswet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
- |
12 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de artikelen D 1, D 4, D 6, Y 32, Y 33 en Y 33a (registratie kiesgerechtigheid), J 8 (oproepingskaart), K 3 en K 4 (kiezerspas) van de Kieswet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
13 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet op de Europese verkiezingen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken |
14 |
(Huis)nummers geven aan gebouwen en onbebouwde terreinen, overeenkomstig de gemeentelijke regelgeving. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
- |
15 |
Beslissen op verzoeken tot aanwijzing van een trouwlocatie en locaties eenmalig aanwijzen als ‘Huis der gemeente’, een en ander met inachtneming van de door burgemeester en wethouders vastgestelde uitgangspunten. |
Algemeen directeur |
een en ander met inachtneming van de door burgemeester en wethouders vastgestelde uitgangspunten. |
Afdelingshoofd publiekszaken |
- |
16 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet werk en bijstand en hierop berustende nadere regelgeving, waarin begrepen maatregelen opleggen, aangifte doen bij het Openbaar Ministerie, re-integratietrajecten behandelen en bijzonder onderzoek instellen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
17 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaw), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaz) en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
18 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning. |
Algemeen directeur |
Voor zover die bevoegdheden zijn toebedeeld aan het college van burgemeester en wethouders. |
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
19 |
Advies vragen aan het aangewezen indicatieorgaan en beschikkingen verlenen op aanvragen voor zorgwoningen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
20 |
Beslissen over uitkeringen in het kader van het minimabeleid. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
21 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet inburgering nieuwkomers of de Wet inburgering en hierop berustende nadere regelgeving en beslissen over inburgeringscontracten. |
Algemeen directeur |
met dien verstande dat ten aanzien van de bevoegdheid tot het opleggen van een boete, als bedoeld in de Wet inburgering nieuwkomers of de Wet inburgering, geen ondermandaat kan worden verleend. |
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
22 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Regeling opvang asielzoekers, de Wet gemeentelijke zorg voor houders van een voorwaardelijke vergunning tot verblijf en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
23 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet schuldsanering natuurlijke personen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
24 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten in verband met kinderopvang voor uitkerings-gerechtigden en niet-uitkeringsgerechtigden. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
25 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet sociale werkvoorziening. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
26 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet Investeren in jongeren en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
De besluiten die door het afdelingshoofd Publiekszaken zijn genomen op grond van de Wet Investering in jongeren vanaf 1 juli 2009 zijn bij het mandaat bekrachtigd (per 20 september 2011) |
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
27 |
Toestemming verlenen aan cliënten voor verblijf in het buitenland in de zin van de Wet werk en bijstand en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Medewerkers en Case managers belast met sociale zaken |
28 |
Toestemming verlenen aan cliënten voor verblijf in het buitenland, als bedoeld in de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaw), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaz) en hierop berustende nadere regelgeving. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Medewerkers en Case managers belast met sociale zaken
|
29 |
Het behandelen van aangiften van gevonden en verloren voorwerpen. |
|
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider reizen, wonen, leven Medewerkers publieksbalie |
30 |
Het verkopen, laten vernietigen of overdragen om niet van gevonden voorwerpen, zoals is omschreven in het beleid gevonden voorwerpen gemeente Lansingerland 2011. |
|
|
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider reizen, wonen, leven |
31 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
Algemeen directeur |
met ingang van 1 juli 2012 |
Afdelingshoofd publiekszaken |
Teamleider werk, inkomen en zorg |
Artikel 9 Mandaten afdeling economische en maatschappelijke ontwikkeling (EMO)
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Beslissen over subsidieverlening, als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, en zonodig een subsidie gedeeltelijk weigeren. |
Algemeen directeur |
Met uitzondering van subsidies waarvan toekenning voor de eerste keer plaatsvindt, en met dien verstande dat ten aanzien van deze bevoegdheid geen ondermandaat kan worden verleend. |
Afdelingshoofd EMO |
|
2 |
Beslissen over voorschotten aan subsidieontvangers, als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, voorschotten opschorten, en zonodig verzoeken om af te wijken van de gebruikelijke wijze van voorschotverlening afwijzen. |
Algemeen directeur |
Met dien verstande dat ten aanzien van deze bevoegdheid slechts gebruik kan worden gemaakt met inachtneming van de desbetreffende budgetvoorwaarden en dat er geen ondermandaat kan worden verleend |
Afdelingshoofd EMO |
|
3 |
Bijdragen aanvragen en declareren bij andere overheidsinstellingen en fondsen. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
4 |
De gemeentelijke regelingen inzake onderwijs, waaronder begrepen de verordening voorzieningen huisvesting onderwijs, de Verordening leerlingenvervoer en de Verordening procedure overleg lokaal onderwijsbeleid uitvoeren. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
5 |
Gemeentelijke regelingen inzake leerlingenvervoer uitvoeren. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
6 |
Beslissen over ontheffing van de Leerplichtwet. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
7 |
Beslissen over ontheffing van de toelatingsleeftijd, als bedoeld in de Tijdelijke regeling toelating voortgezet volwassenenonderwijs. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
8 |
Roosters van sociaal-culturele accommodaties, sport-, onderwijs- en gymnastieklokalen en sportvelden vaststellen en wijzigen, en alle beheerstaken uitvoeren die te maken hebben met deze accommodaties. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
9 |
Beslissen over toestemming tot gebruik van de hierboven genoemde accommodaties en zonodig sancties opleggen aan de gebruikers. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
10 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten met betrekking tot het register van gemelde kindercentra en gastouderbureaus, zoals bedoeld in artikel 46 van de Wet kinderopvang. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
11 |
Een aanwijzing geven aan een kindercentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau in het kader van de handhaving van de Wet op de Kinderopvang. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd EMO |
|
Artikel 10 Mandaten afdeling projecten
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Voorbereiden en uitvoeren van uitgifte en verwerving van onroerende zaken, waaronder begrepen onderhandelen over prijzen en voorwaarden, binnen de kaders van het beleid op het gebied van uitgifte en verwerving en, indien van toepassing, de betreffende grondexploitatie. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Projecten |
|
Artikel 11 Mandaten afdeling informatievoorziening en faciliteiten
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten in het kader van archiefbeheer, zoals bedoeld in de Archiefwet 1995. |
Algemeen directeur |
|
Afdelingshoofd Informatievoorziening en Faciliteiten |
|
Artikel 12 Mandaten met betrekking tot de basisadministratie gebouwen (BAG)
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:
|
Medewerker Informatievoorziening C (meer specifiek: medewerkers met de taakstelling: ‘beheerder basisregistraties’) |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
2 |
Als plaatsvervangend beheerder(s) van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen: |
Medewerker Informatievoorziening B (meer specifiek Medewerker GEO-informatie/Vastgoed) |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3a |
Het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder 3D.
|
De beheerder van de BAG |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college. |
|
|
3b |
Het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
De beheerder van de BAG |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college. |
|
|
3c |
Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers.
|
De beheerder van de BAG |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college. |
|
|
3d |
Het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister. |
De beheerder van de BAG |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3e |
Het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is. |
De beheerder van de BAG |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3f |
Het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie. |
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3g |
Het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3h |
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3i |
Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen.
|
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3j |
Het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwen-registratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen. |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
3k |
Het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligings-maatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan B&Ws. |
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen. |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
4 |
Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
|
Medewerker informatievoorziening C, meer specifiek: ‘Beheerder basisregistraties’ en Medewerker informatievoorziening B, meer specifiek: ‘Medewerker GEO informatie/Vastgoed’. |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
5 |
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
|
Medewerker informatievoorziening C, meer specifiek: ‘Beheerder basisregistraties’ en Medewerker informatievoorziening B, meer specifiek: ‘Medewerker GEO informatie/Vastgoed’ |
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:
|
Medewerker handhaving (A, B, C, D en E), en Medewerker(s) Publieksdiensten, meer specifiek de taxateur(s) van WOZ objecten.
|
Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.
|
|
|
Artikel 13 Mandaten aan niet-ondergeschikten
lid |
Omschrijving |
Eerste gemandateerde functionaris |
Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen |
Tweede (onder)gemandateerde functionaris |
Derde (onder)gemandateerde functionaris |
1 |
Het verlenen van urgentieverklaringen, na zichtbare juridische toetsing door de Teamleider woondiensten, als bedoeld in artikel 11 van de Huisvestingsverordening stadsregio Rotterdam 2006. |
Algemeen directeur |
|
Directeur en manager woondiensten van 3B wonen |
|
2 |
Het verlenen van voorrangsverklaringen verzorgd wonen, na zichtbare juridische toetsing door de Teamleider woondiensten, als bedoeld in artikel 11 van de Huisvestingsverordening stadregio Rotterdam 2006 |
Algemeen directeur |
|
Directeur en manager woondiensten van 3B wonen |
|
3 |
De bevoegdheid tot het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in artikel 5.10 derde lid van de Wabo |
Directeur van de DCMR Milieudienst Rijnmond, belast met het toezicht op de naleving van het bij of krachtens het bepaalde in de aan de DCMR ter uitvoering opgedragen wet- en regelgeving |
Per 1 oktober 2010 |
|
|
4 |
De bevoegdheid tot het aanwijzen van vertegenwoordigers voor de behandeling van (hoger) beroepen bij de afdeling Bestuursrecht van de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State met |
Directeur van de DCMR belast met het geven van beschikkingen op grond van bij of krachtens de aan de DCMR ter uitvoering opgedragen wet- en regelgeving |
Per 1 oktober 2010 |
|
|
Artikel 14 Machtigingen
Bevoegdheid |
Gemachtigde(n) |
Gemachtigd door: |
Declaraties voor reis- en verblijfskosten in te dienen bij de afdeling Personeelszaken |
teamleiders |
afdelingshoofden Ruimtelijke ontwikkeling, Bestuurszaken, Vergunningverlening en Handhaving, Economische En maatschappelijke ontwikkelingen, Beheer en Onderhoud, Informatievoorziening en Faciliteiten, en Publiekszaken |
Vertegenwoordiging in rechte:
|
teamleider belasting/WOZ van de afdeling Financiën |
Afdelingshoofd Financiën |
Namens de gemeente aangifte doen van strafbare feiten |
Mw. L. van Eijk-Landgraf, als GBA-specialist werkzaam bij de afdeling Publiekszaken |
Afdelingshoofd Publiekszaken |
De gemeente vertegenwoordigen bij vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren van appartementencomplexen waarvan de gemeente eigenaar is |
Teamleider beheer en beheerder van accommodaties, werkzaam bij de afdeling beheer en onderhoud, en Werkvoorbereider B en de werkbegeleider A van het team beheer/accommodaties |
Het college van burgemeester en wethouders |
De gemeente in en buiten rechte te vertegenwoordigen in het kader van de uitvoering van de Wet tijdelijk huisverbod |
N. Hoevers en G.A. Tuhuteru, beiden adviseur bestuurszaken werkzaam bij de afdeling Bestuurszaken |
De burgemeester van Lansingerland |
In voorkomende gevalllen de gemeente in rechte te vertegenwoordigen |
S. Slabbekoorn, juridisch adviseur bestuurszaken bij de afdeling bestuurszaken |
De burgemeester van Lansingerland |
De bevoegdheid tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratiefrechtelijke procedures, als bedoeld in aritkel 160, eerste lid, aanheft en onder f en g van de Gemeentewet |
Teamleider belastingen/WOZ |
Het afdelingshoofd Financiën |
Lansingerland, 4 december 2012
Ad Eijkenaar Ewald van Vliet
Secretaris burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl