Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR315428
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR315428/2
Regeling vervallen per 12-05-2018
Besluit ondermandaat Organisatie, Communicatie & Juridische Zaken
Geldend van 23-01-2016 t/m 11-05-2018
Intitulé
Besluit ondermandaat Organisatie, Communicatie & Juridische ZakenBESLUIT ONDERMANDAAT Organisatie, Communicatie & Juridische Zaken
Het afdelingshoofd Bedrijfsvoering;
overwegende, dat het gewenst is de bevoegdheden die verband houden met de taakvelden van het team te leggen bij de medewerkers die belast zijn met de voorbereiding en uitvoering van besluiten;
gelet op de goedkeuring door de Gemeensecretaris/Algemeen directeur waarbij wordt ingestemd met vaststelling van het onderhavige ondermandaatbesluit;
gelet op de Mandaatregeling gemeente Leudal 2013 en het daarbij behorende mandaatregister en de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- 1.
De aan de teamleider gemandateerde bevoegdheden, overeenkomstig het bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte overzicht te mandateren aan de daarin vermelde medewerkers (functies).
- 2.
Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop het bekend is gemaakt.
- 3.
De ondermandaatlijst wordt toegevoegd aan het gemeentelijk mandaatregister,
Ondertekening
Bijlage, behorende bij ondermandaat besluit d.d. 17 december 2013.
van de teamleider Organisatie, Communicatie & Juridische Zaken.
Bevoegdheid |
bevoegd bestuurs- orgaan |
Ondermandaat aan |
Periodiek overzicht nodig |
Opmerkingen |
Algemeen |
|
|
|
|
Verzenden van ontvangstbevestigingen van bij gemeentebestuur ingekomen verzoeken, zienswijzen, bezwaarschriften, bedenkingen en beroepschriften |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Verstrekken van informatie schriftelijk en mondeling aan derden |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
De informatieverstrekking omvat het voeren van algemene correspondentie die het taakveld van de eenheid betreft, incl. het verstrekken van informatie over vastgesteld beleid. |
Doorzenden van stukken die onjuist zijn geadresseerd en retourneren van niet voor het bestuursorgaan bestemde geschriften |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Het stellen van een termijn waarbinnen van een adviseur advies wordt verwacht |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Doen van mededeling dat geen zienswijzen zijn ingediend |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Verzoek een aanvraag aan te vullen, met een vertaling aan te vullen, met een samenvatting aan te vullen |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Horen van resp. het gelegenheid geven aan aanvrager/derdebelanghebbende tot het indienen van een zienswijze |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Ondertekenen van brieven zonder rechtsgevolg |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team AdviesMedewerkers team OC&J |
-- |
|
Alle voorbereidende handelingen om te komen tot besluitvorming resp. alle handelingen ter bekendmaking van besluiten |
college/burgemeester |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Bezwaar en beroep/civiele procedures |
|
|
|
|
Vertegenwoordiging van gemeente of bestuursorgaan en innemen van standpunten in publiekrechtelijke (incl. verzoeken om voorlopige voorziening) en privaatrechtelijke aangelegenheden bij de commissie bezwaarschriften, de kantonrechter, de rechtbank, de Raad van State, de CRvB en andere gerechtelijke instanties |
college/burgemeester |
Medewerker juridische zaken, Beleidsmedewerker P&O, Bedrijfsjurist |
-- |
Cf. toelichting mandatenregister |
Nemen van een procesbesluit als verwerende partij in een civiele procedure |
college |
Medewerker juridische zaken en Bedrijfsjurist |
-- |
In overleg met de portefeuillehouders als tevens begrenzing minnelijke regeling dient te worden bepaald. |
Het verdagen van de beslissing op bezwaar |
college/burgemeester |
Medewerker juridische zaken, adviseur P&O, Bedrijfsjurist |
-- |
|
Het geven van schriftelijke inlichtingen aan de rechtbank |
college/burgemeester |
Medewerker juridische zaken, adviseur P&O, Bedrijfsjurist |
-- |
|
Het indienen van nadere stukken ingevolge artikel 8:58 Awb |
college/burgemeester |
Medewerker juridische zaken, adviseur P&O, Bedrijfsjurist |
-- |
|
Overeenkomsten |
|
|
|
|
Het vragen van vrijblijvende adviezen, kostprijsberekeningen en offertes aan aannemers, architectenbureaus, nutsbedrijven, externe adviseurs en leveranciers |
college |
medewerkers afdeling Bedrijfsvoering, team Beheer & Ondersteuning en team Advies |
-- |
|
Overige |
|
|
|
|
Beslissen op verzoeken om informatie en het verdagen ervan op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) en het feitelijk toezenden van de gevraagde informatie. |
college/burgemeester |
Medewerker juridische zaken, adviseur P&O, Bedrijfsjurist Medewerker kabinetszaken medewerker P&O beheer |
-- |
|
Opvragen informatie uit politieregisters bij de politie en strafregistergegevens uit de algemene documentatieregisters bij de Centrale Justitiële Documentatie |
college/burgemeester |
Bedrijfsjurist, medewerker kabinetszaken, Secretaresses voor zover belast met kabintetswerkzaam-heden |
-- |
|
Beslissingen ingevolge de Wet bescherming persoonsgegevens |
college |
Medewerker juridische zaken, adviseur P&O, Bedrijfsjurist Medewerker kabinetszaken medewerker P&O beheer |
-- |
|
Bedrijfsvoering/Organisatie, communicatie & Juridische Zaken |
|
|
|
|
Werving, selectie van personeel en de voorkomende beslissingen in dit kader, daaronder begrepen het verlenen van opdracht tot plaatsing wervingsadvertentie |
college |
adviseur P&O |
-- |
|
Beslissingen in het kader van het ARBO-beleid daaronder begrepen het overgaan tot aanschaffingen en tot het volgen van medische trajecten |
college |
medewerker P&O beheer |
-- |
Binnen budgetregeling |
Administratieve verwerking beschikking tot inbewaringstelling Wet BOPZ |
burgemeester |
Bedrijfsjurist, beleidsmedewerker APV/bijzondere wetten |
-- |
|
Verstrekken van opdrachten externe ondersteuning (o.a. advocaat) |
college/burgemeester |
Medewerker juridische zaken, adviseur P&O, Bedrijfsjurist |
-- |
In overleg met budgethouder of budgetbeheerder |
Voeren van correspondentie/overleggen met Landelijk Bureau Bibob |
college/burgemeester |
Bedrijfsjurist, Medewerker juridische zaken |
-- |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl