Regeling vervallen per 01-04-2021

Besluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden

Geldend van 12-05-2018 t/m 31-03-2021

Intitulé

Besluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden

De gemeentesecretaris/algemeen directeur gemeente Leudal;

overwegende, dat het doelmatig is dat de gemeentesecretaris/algemeen directeur gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 alsmede de notitie Leudal uit het dal dd. juni 2017, het organogram van de organisatiestructuur 2017 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse teams en afdelingen;

B E S L U I T :

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De secretaris/algemeen directeur wijst, op grond van artikel 3 van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de afdelingshoofden aan als degenen die binnen de grenzen van de aan de afdeling opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen.

  • 2.

    Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt tevens machtiging en volmacht verstaan.

  • 3.

    De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.

  • 4.

    De ondergemandateerden zien er op toe dat de te nemen besluiten of de te verrichten handelingen integraal worden voorbereid.

Artikel 2. Uitgezonderde besluiten/beperkingen/instructies

  • 1. Besluiten tot aanstelling en/of (tijdelijke) inhuur van personeel wordenondergemandateerd aan de afdelingshoofden voor zover de daarvoor vastgestelde budgetten voor vast personeel, inhuur en ziektevervanging niet worden overschreden. Met betrekking tot aanstelling en (tijdelijke) inhuur van personeel binnen de daarvoor vastgestelde budgetten wordt gerapporteerd aan de secretaris/algemeen directeur.

  • 2. Afdelingshoofden informeren de secretaris/algemeen directeur met betrekking totopdrachten aan derden met betrekking tot organisatieontwikkeling/ bedrijfsvoering.

Artikel 3. Verantwoording

De afdelingshoofden leggen ten aanzien van de uitvoering van dit besluit verantwoording af met in achtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal.

Artikel 4. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

Burgemeester en wethouders van Leudal,

Namens dezen,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Of

De burgemeester van Leudal,

Namens deze,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Artikel 5. Schakelbepaling

Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen vanhet Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 3 dagen na de datum van publicatie.

Ondertekening

Heythuysen, 24 april 2018
De gemeentesecretaris/algemeen directeur
H.K.W. Bekkers (wnd.)