Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR52903
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR52903/1
Regeling vervallen per 23-01-2014
Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen
Geldend van 02-12-2010 t/m 22-01-2014
Intitulé
Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissenAlgemeen:
- -
Onderstaande richtlijnen zijn van toepassing op de ambtenaar in de zin van de CAR dan wel de werknemer als bedoeld in artikel 2:5 van de CAR.
- -
Met leidinggevende wordt bedoeld de functionaris waaraan, volgens de hiërarchische organisatiestructuur, verantwoording verschuldigd is.
- -
Van een gebeurtenis zoals opgenomen in onderstaande richtlijnen wordt, afhankelijk van de gebeurtenis, in het personeelsblad Aksi dan wel via het Intranet melding gedaan aan de organisatie, waarbij wensen van de betrokken ambtenaar hieromtrent worden gerespecteerd.
- -
De verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de richtlijnen en de melding ligt bij de leidinggevende van de ambtenaar, tenzij anders vermeld.
- -
In de gevallen waarin de richtlijnen niet voorzien, zal de gemeentesecretaris beslissend optreden.
Jubilea |
|
Ambtsjubileum (25, 40 of 50 jaar) |
1.Ontvangst in het college met symbolische uitreiking van gratificatie óf een, door de leidinggevende in overleg met de ambtenaar te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,00) óf geen viering. 2.Attentie ter waarde van: € 100,00 netto bij 25-jarig jubileum € 200,00 netto bij 40-jarig jubileum € 250,00 netto bij 50-jarig jubileum 3.(Proportionele) Gratificatie, zie artikel 3:5 en 3:5:1 van de CAR-UWO. |
Dienstjubileum (25, 40 of 50 jaar in dienst met inbegrip van dienstverbanden uit vml. herindelingsgemeenten + ISD) |
1.Gratificatie: € 500,00 netto bij 25-jarig jubileum € 750,00 netto bij 40-jarig jubileum € 1.000,00 netto bij 50-jarig jubileum 2.Proportionele gratificatie conform richtlijnen in art. 3:5:1 CAR-UWO. Berekeningsgrondslag zijn de bedragen bij 1. |
Afscheid |
|
Afscheid in verband met volledige arbeidsongeschiktheid, volledige FPU of bereiken pensioengerechtigde leeftijd |
1.Ontvangst in het college óf een, door de leidinggevende in overleg met de ambtenaar te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,00) óf geen viering. 2.Attentie ter waarde van € 100,00 netto indien minimaal 5 jaar in dienst (dienstverbanden vml. gemeenten inbegrepen) |
Afscheid bij vrijwillig ontslag |
Attentie ter waarde van € 100,00 netto indien minimaal 5 jaar in dienst (dienstverbanden vml. herindelingsgemeenten + ISD inbegrepen). |
Huwelijk |
|
(25-jarig, 40-jarig) Huwelijk/geregistreerd partnerschap |
Bij melding vooraf aan leidinggevende: attentie ter waarde van € 50,00 netto. (Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal) |
Geboorte/adoptie |
|
Geboorte/adoptie |
Attentie ter waarde van € 20,00 netto. (Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal) |
Ziekte |
|
Ziekte van de ambtenaar langer dan 3 weken |
Bloemstuk/fruitmand ter waarde van maximaal € 17,50. |
Overlijden |
|
Overlijden van een ambtenaar in dienst van de gemeente Leudal |
1.Schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W; 2.Condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg; 3.Grafstuk/donatie ter waarde van € 75,00. |
Overlijden van de partner van de ambtenaar of een bloed- of aanverwant in de eerste en tweede graad |
Na schriftelijke kennisgeving: schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W Rouwbegeleiding ambtenaar (waarbij de wensen van de ambtenaar zoveel als mogelijk worden gerespecteerd) -Contact met de ambtenaar (tonen van medeleven en kort overleg over praktische zaken). -Bespreken situatie met team/eenheid (overname werkzaamheden, bezoek uitvaart etc.); -Na de uitvaart: overleg met ambtenaar over werkhervatting, bedrijfsarts en collega's informeren; -Bij (gedeeltelijke/gehele) werkhervatting: overleg met ambtenaar over o.a. werktijden, begeleiding, inzetten van (flex)verlof etc., bedrijfsarts en collega's informeren; Follow-up: -Regelmatig contact met ambtenaar. -Alert op en aandacht voor mogelijke psychische of fysieke reacties op korte of lange termijn. |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) ambtenaar van de gemeente Leudal met een dienstverband korter dan 5 jaar |
Na schriftelijke kennisgeving: schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) ambtenaar van de gemeente Leudal met een dienstverband van 5 jaar of meer |
Na schriftelijke kennisgeving: 1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W; 2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) ambtenaar van de voormalige herindelings-gemeenten + ISD (uit dienst vóór 1 januari 2007) |
Na schriftelijke kennisgeving: schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) lid van een college van de gemeente Leudal of van de voormalige herindelingsgemeenten |
Na schriftelijke kennisgeving: 1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden; 2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg, beiden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een ereburger van de gemeente Leudal of van de voormalige herindelings-gemeenten |
Na schriftelijke kennisgeving: 1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden; 2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg, beiden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl