Regeling vervallen per 23-01-2021

Besluit ondermandaat Teamleider Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving

Geldend van 20-05-2019 t/m 22-01-2021

Intitulé

Besluit ondermandaat Teamleider Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving 

Teamleider team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving,

overwegende dat het doelmatig is dat de teamleider van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving (afdeling Ruimte) gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, het besluit van de gemeentesecretaris/algemeen directeur dd. 24 april 2018 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de afdelingshoofden, het besluit van het afdelingshoofd Ruimte d.d. 24 april 2018 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de teamleider Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 alsmede de notitie Leudal uit het dal dd. juni 2017, het organogram van de organisatiestructuur 2017 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse afdelingen en teams;

BESLUIT:

Artikel 1 Ondermandaat

  • 1 De teamleider van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving (afdeling Ruimte), wijst op grond van artikel 3 van het Mandaat- volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de medewerkers van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving aan als degenen die binnen de grenzen van de aan hen opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen.

  • 2 Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt tevens machtiging en volmacht verstaan.

  • 3 De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van artikel 7 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal 2017 en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.

  • 4 De teamleider van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat nadere instructies geven.

Artikel 2 Uitgezonderde besluiten/voorwaarden en beperkingen

  • 1 Het aangaan van financiële verplichtingen wordt niet ondergemandateerd.

  • 2 Het nemen van handhavingsbesluiten en de weigering een handhavingsbesluit te nemen wordt niet ondergemandateerd. De portefeuillehouder wordt zo spoedig mogelijk in kennis gesteld van een (voorgenomen) handhavingsbesluit of de weigering een besluit te nemen. Bij ingrijpende handhavingsbesluiten wordt vooraf overleg gevoerd met de portefeuillehouder.

  • 3 Besluiten tot het opleggen van een bestuurlijke boete worden niet ondergemandateerd.

  • 4 Het nemen van overige besluiten in de zin van artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht wordt niet ondergemandateerd. Deze uitzondering geldt niet voor het reageren op meldingen en het nemen van besluiten in verband met het leggen, in stand houden of verwijderen van kabels in openbare grond door de medewerker civiele techniek en de beleidsmedewerker BOR.

  • 5 Het besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente (art. 160 lid 1, aanhef en sub e) wordt niet ondergemandateerd.

  • 6 Het ondertekenen van uitgaande correspondentie m.u.v. ontvangstbevestigingen (voorlopig i.v.m. toepassing vierogenprincipe).

Artikel 3 Verantwoording

Medewerkers van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving leggen verantwoording af over de uitvoering van de hen opgelegde taken en het gebruik van de verleende bevoegdheden met inachtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal.

Artikel 4 Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

Burgemeester en wethouders van Leudal,

Namens dezen,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Of

De burgemeester van Leudal,

Namens deze,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Artikel 5 Schakelbepaling

Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.

Artikel 6 Inwerkingtreding besluit

Dit besluit treedt in werking met ingang van 3 dagen na de datum van publicatie.

Het besluit van 24 april 2018 wordt per de datum van de inwerkingtreding van dit besluit ingetrokken.

Ondertekening

Heythuysen, 14 mei 2019.

Teamleider team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving 

B.W.G. Majolée

Voor akkoord

De gemeensecretaris/algemeen directeur van Leudal

H.K.W. Bekkers