Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR656038
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR656038/1
Regeling vervallen per 04-02-2022
Besluit ondermandaat teamleider team Burgerzaken– medewerkers team Burgerzaken
Geldend van 01-04-2021 t/m 03-02-2022
Intitulé
Besluit ondermandaat teamleider team Burgerzaken– medewerkers team BurgerzakenDe teamleider van het team Burgerzaken van de afdeling Dienstverlening,
overwegende dat het doelmatig is dat de teamleider Burgerzaken van de afdeling Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, het besluit van de gemeentesecretaris/algemeen directeur d.d. 23 maart 2021 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de afdelingshoofden, het besluit van het afdelingshoofd Dienstverlening d.d. 23 maart 2021 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de teamleider Burgerzaken, de geldende Budgethoudersregeling en het organogram van de organisatiestructuur 2021 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse afdelingen en teams;
B E S L U I T :
Artikel 1 Ondermandaat
-
1. De teamleider Burgerzaken wijst op grond van artikel 3 van het Mandaat- volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de medewerkers van het team Burgerzaken aan als degene die binnen de grenzen van de aan hen opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen, voor zover de voorbereidende/ procedurele handelingen niet betreffen het nemen van een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht alsmede het definitief aangaan van overeenkomsten.
-
2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid van dit artikel, kunnen enkel de met uitvoering van de taak belaste medewerkers van het team Burgerzaken de volgende taken in ondermandaat uitoefenen:
- a.
het nemen van besluiten ter uitvoering van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP), tenzij het een besluit betreft als genoemd in artikel 2.60 Wet BRP;
- b.
het nemen van besluiten ter uitvoering van de Paspoortwet, de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001, tenzij het reisdocument wordt geweigerd;
- c.
het nemen van besluiten ter uitvoering van de Wegenverkeerswet 1994, Reglement Rijbewijzen, tenzij het rijbewijs wordt geweigerd;
- d.
het nemen van onderstaande besluiten ter uitvoering van de Kieswet en het Kiesbesluit:
- *
het besluit tot het in kennis stellen van betrokkenen omtrent de uitsluiting van het kiesrecht (artikel B5, lid 3);
- *
het aanwezig zijn bij het afleggen van de ondersteuningsverklaring als bedoeld in artikel H4, lid 3 wordt afgelegd, alsmede het op die verklaring aantekenen van de registratie als kiezer in de gemeente Leudal;
- *
het besluit op een verzoek tot afgifte van een kiezerspas (artikelen K8, K9 en K10);
- *
het besluit op een verzoek tot het stemmen bij volmacht (artikelen L11 t/m L13);
- *
het besluit op een verzoek om per brief te mogen stemmen (artikel M4);
- *
het besluit op verzoeken van de in artikel Y3, onder b, bedoelde personen tot het registreren van hun kiesgerechtigheid (artikel Y32 gelezen in samenhang met artikel Y3, onder b);
- *
het besluit tot het schrappen van de registratie van de kiesgerechtigheid van de als kiezer geregistreerde niet-Nederlander die onderdaan is van een andere EG-lidstaat (artikel Y33 en Y33a).
- *
- a.
-
3. De in het eerste en tweede lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van de artikelen 4 en 5 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de bevoegdheden die krachtens mandaat bij het afdelingshoofd Dienstverlening en teamleider Burgerzaken berusten.
-
4. De teamleider Burgerzaken kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat per geval of in het algemeen instructies geven ter zake van de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid.
Artikel 2 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Heythuysen, 23 maart 2021
A.P.G.J. Janssen - HofmansZiet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl