Regeling vervallen per 01-01-2016

Regeling Provinciale Adviescommissie Vrijetijdseconomie

Geldend van 23-04-2012 t/m 31-12-2015

Intitulé

Regeling Provinciale Adviescommissie Vrijetijdseconomie

REGELING PROVINCIALE ADVIESCOMMISSIE VRIJETIJDSECONOMIE

Artikel 1: Instelling

Gedeputeerde Staten van Limburg, hierna te noemen "het college", stellen een Provinciale Adviescommissie Vrijetijdseconomie in, hierna te noemen de "commissie”.

Artikel 2: Positionering

Ten behoeve van een zorgvuldig en afgewogen besluitvorming door het college inzake subsidieaanvragen in het kader van de subsidieregeling "Stimulering innovatief ondernemerschap vrijetijdseconomie" baseert het college deze besluiten op een hierna verder te definiëren deskundige en inhoudelijke beoordeling door de onafhankelijke commissie.

Artikel 3: Selectie , samenstelling, benoeming en tijdsduur lidmaatschap

  • 1 . De commissie bestaat uit ten hoogste 3 leden (incl. voorzitter), welke door het college worden benoemd en op persoonlijke titel zitting zullen hebben.

  • 2 . De voorzitter en leden van de commissie worden door het college benoemd voor de looptijd van de subsidieregeling “Stimulering innovatief ondernemerschap vrijetijdseconomie” die loopt van 23 april 2012 tot en met 31 december 2015.

  • 3 . Bij de benoeming van de leden en de samenstelling van de commissie gaat het college uit van een afgewogen maar brede samenstelling van onafhankelijke, maar deskundige vertegenwoordigers uit de vrijetijdseconomie.

  • 4 . Het lidmaatschap van de commissie kan te allen tijde op eigen verzoek worden beëindigd, door schriftelijke kennisgeving aan het college. Wanneer een lid gedurende langere tijd niet voldoende functioneert, kan het college, gehoord de voorzitter en de ambtelijk secretaris, het commissielidmaatschap van het desbetreffende lid tussentijds beëindigen.

  • 5 . De provincie Limburg vervult vanuit de afdeling Economische Zaken het ambtelijk secretariaat van de commissie. De ambtelijk secretaris heeft geen stemrecht.

Artikel 4: Hoofdtaken

  • 1 . De adviserende taakstelling richting college van de commissie betreft: Inhoudelijke en integrale beoordeling van en advisering over subsidieaanvragen in het kader van de subsidieregeling “Stimulering innovatief ondernemerschap vrijetijdseconomie”.

  • 2 . Deze beoordeling geschiedt door een zorgvuldige integrale beoordeling van elke subsidieaanvraag waarbij rekening wordt gehouden met de criteria zoals vastgelegd in de subsidieregeling “Stimulering innovatief ondernemerschap vrijetijdseconomie” en het ambitiedocument vrijetijdseconomie.

  • 3 . De commissie adviseert het college schriftelijk en (in eerste aanleg) tijdens de eerstvolgende bijeenkomst voor die (complete) subsidieaanvragen die voldoen aan de criteria van de subsidieregeling “Stimulering innovatief ondernemerschap vrijetijdseconomie”.

  • 4 . De commissie adviseert of de subsidieaanvraag geheel of slechts gedeeltelijk en/of ten gunste van een bepaald onderdeel, en voor welk bedrag voor honorering in aanmerking komt. De commissie behoudt het recht een partij uit te nodigen om op haar verzoek een project nader toe te lichten.

  • 5 . Het college besluit inzake de betreffende subsidieaanvragen met inachtneming van het advies van de commissie. Het college kan gemotiveerd van dit advies afwijken.

Artikel 5: Werkwijze vergaderingen

  • 1 . De commissie vergadert tenminste eenmaal per tranche van de subsidieregeling “Stimulering innovatief ondernemerschap vrijetijdseconomie”. , bij voorkeur in het gouvernement te Maastricht;

  • 2 . De vergaderingen en de vergaderstukken van de commissie zijn niet openbaar. Het advies dat de commissie aan het college uitbrengt is wel openbaar.

  • 3 . Het aantal leden dat aan de vergadering van de commissie dient deel te nemen om rechtsgeldige besluiten te kunnen nemen, bedraagt drie.

  • 4 . De commissie doet haar aanbevelingen bij meerderheid van stemmen, waarbij ieder lid (inclusief de voorzitter) één stem heeft.

  • 5 . De commissie regelt overigens zelf haar vergaderorde en legt dit vast in een huishoudelijk reglement.

  • 6 . Stukken die van de commissie uitgaan, worden steeds ondertekend door de voorzitter en de ambtelijk secretaris.

Artikel 6: Vacatiegelden

De leden van de commissie ontvangen een vaste vergoeding voor het voorbereiden en het bijwonen van de commissievergaderingen. De commissieleden ontvangen een vergoeding van €200,- en de voorzitter een vergoeding van €300,- per vergadering.

Artikel 7: Wijzigingen

Tussentijdse wijziging van deze regeling vindt plaats door het college, gehoord de commissie.

Artikel 8: Overige zaken

Indien voor een bepaalde wijze van adviseren deze regeling ergens niet in zou voorzien, beslist het college, gehoord de commissie.

Artikel 9: Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking op 23 april 2012 en heeft een looptijd tot en met 31 december 2015.

Artikel 10: Slotbepaling

De leden van de commissie hebben een algemene inspanningsverplichting om, op een voor zowel commissie als de provincie adequate wijze, door afdoende afgewogen inhoudelijke beoordelingen, tijdig onderbouwd advies te geven ter optimale voorbereiding van de betreffende besluitvorming door het college.

Ondertekening

Gedeputeerde Staten voornoemd, drs. Th.J.F.M. Bovens, voorzitter mr. A.C.J.M. de Kroon, secretaris Uitgegeven, 12 april 2012 De secretaris, mr. A.C.J.M. de Kroon