Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR393761
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR393761/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Indelingsregeling gemeente Lochem
Geldend van 25-01-2016 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2005
Intitulé
Indelingsregeling gemeente LochemFunctiehuis, indelingsregeling
Indelingsregeling functiehuis
Inhoudsopgave
-
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
-
Artikel 2 De indeling
-
Artikel 3 Het indelingsbesluit
-
Artikel 4 Bezwaar
-
Artikel 5 Inwerkingtreding
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
- a
medewerker:de ambtenaar zoals bedoeld in artikel 1:1, lid 1 onder a van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling voor de sector gemeenten (CAR);
- b
functie:samenstel van werkzaamheden door een medewerker verricht in opdracht van bestuur/leiding;
- c
functiehuis: het geheel van gewaardeerde functieprofielen en specifieke functieprofielen, dat door het college van burgemeester en wethouders* is vastgesteld;
- d
functieprofiel: generieke beschrijving van functies binnen een functiefamilie met de bijbehorende bandbreedtes;
- e
specifiek functieprofiel:een generieke beschrijving van een functie niet behorende tot een functiefamilie;
- f
functiefamilie:generieke beschrijving van werkzaamheden die karakteristiek/kenmerkend zijn voor een groep functies met gemeenschappelijke kenmerken.
- g
indelingsbesluit: besluit waarin de aard van de aanstelling, het toegekende functieprofiel en het bijbehorende functieniveau en de concrete inschaling is opgenomen;
- h
bandbreedte:generieke beschrijving van de niveaubepalende taken binnen een functiefamilie.
Artikel 2 De indeling
De indeling van de functie van een medewerker in een functieprofiel of in een specifiek functieprofiel uit het functiehuis geschiedt aan de hand van een gemotiveerde afweging van de door de medewerker te verrichten werkzaamheden en de beschikbare profielen in het functiehuis.
Artikel 3 Het indelingsbesluit
Lid 1
Het college van burgemeester en wethouders neemt op voorstel van de secretaris/directeur (ten aanzien van de afdelingshoofden) en van het afdelingshoofd (ten aanzien van iedere medewerker) een gemotiveerd indelingsbesluit.
Lid 2
In het indelingsbesluit aan de medewerker wordt tevens melding gemaakt waar en binnen welke termijn en op welke wijze de medewerker bezwaar kan maken tegen de indeling.
Artikel 4 Bezwaar
Lid 1
Tegen de indeling als bedoeld in artikel 2, kan bezwaar worden gemaakt bij het college van burgemeester en wethouders.
Lid 2
Het college stuurt de medewerker die bezwaar maakt een ontvangstbevestiging en stelt het bezwaar in handen van de Regionale Bezwarencommissie Personele Aangelegenheden, een en ander overeenkomstig de Algemene wet bestuursrecht (AWB).
Artikel 5 Inwerkingtreding
Deze regeling en de daarbij behorende toelichting treedt in werking met ingang van 1 januari 2005 en kan worden aangehaald als ”Indelingsregeling gemeente Lochem”
Toelichting indelingsregeling (T)
Indelingsregeling
Omdat de functieprofielen op advies van de ondernemingsraad tot stand zijn gekomen en over de waarderingen en de conversietabel overeenstemming is bereikt met de ondernemingsraad, krijgen de inhoud van de profielen en de bijbehorende waardering het karakter van een algemeen verbindend voorschrift waarop geen individueel bezwaar en beroep van de medewerker mogelijk is. Dat is wel aan de orde bij de indeling van de werkzaamheden van de medewerker in een profiel uit het functiehuis. Dit is geregeld in de Indelingsregeling.
Artikel 1 geeft weer de gehanteerde begrippen en hun omschrijving.
Artikel 2 regelt de wijze waarop de werkzaamheden van de medewerker worden gekoppeld aan een functieprofiel. In de motivering moet worden aangegeven waarom de werkzaamheden tot een bepaald profiel behoren, tevens wordt aangegeven waarom deze niet tot het naast liggende lichtere of zwaardere profiel behoren.
Artikel 3 regelt de besluitvorming over de indeling en de daarbij behorende motivering zoals genoemd onder artikel 2, terwijl tevens de mogelijkheid van bezwaar op dit besluit kenbaar wordt gemaakt.
Artikel 4 regelt de werkwijze bij bezwaar en de inschakeling van de regionale bezwarencommissie.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl