Regeling vervallen per 01-01-2020

Facilitaire regeling commissie van werk naar werk

Geldend van 25-01-2016 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-04-2013

Intitulé

Facilitaire regeling commissie van werk naar werk

Van werk naar werk, facilitaire regeling

Facilitaire regeling commissie van werk naar werk

Inhoudsopgave

  • 1 De regionale commissie van Werk naar Werk

  • 2 Secretaris

  • 3 Zittingsduur

  • 4 Niet deelneming aan de behandeling

  • Informatie inzake Regionale Van Werk naar Werk commissie

1 De regionale commissie van Werk naar Werk

Er is een commissie ingesteld als bedoeld in artikel 10d:24 van de Collectieve Arbeidsvoorwaarden en Uitwerkingsovereenkomst (CAR-UWO). In dit kader is in het Landelijk Overleg Gemeentelijke Arbeidsvoorwaarden (LOGA) een reglement afgesproken. Dit is het Reglement commissie van Werk naar Werk, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Lochem op 2 april 2013. In dit reglement is de samenstelling, de verantwoordelijkheden en de werkwijze van deze commissie geregeld. Deze facilitaire regeling geeft een nadere aanvulling op dit reglement.

2 Secretaris

Lid 1

Secretaris van de commissie is een door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lochem aan te wijzen ambtenaar.

Lid 2

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lochem wijst tevens een plaatsvervanger van de secretaris aan.

Lid 3

Op verzoek en per geval kan een deelnemende gemeente zelf een ambtenaar als secretaris aanwijzen.

Lid 4

Een verzoek om advies kan worden ingediend bij de secretaris van de commissie.

3 Zittingsduur

Lid 1

De voorzitter en de leden van de commissie worden benoemd voor een periode van zes jaar met de mogelijkheid van herbenoeming.

Lid 2

De voorzitter en de leden van de commissie treden bij het bereiken van de 70-jarige leeftijd af.

Lid 3

De voorzitter en de leden van de commissie treden bij disfunctioneren tussentijds af op voorstel van de besturen van de aangesloten gemeenten en instellingen.

Lid 4

De leden van de commissie kunnen met een opzegtermijn van 3 maanden ontslag nemen. De aftredende voorzitter en de aftredende leden van de commissie blijven hun functie vervullen totdat in de opvolging is voorzien.

4 Niet deelneming aan de behandeling

De voorzitter en de overige leden van de commissie nemen geen deel aan de behandeling van een bezwaarschrift, indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.

Informatie inzake Regionale Van Werk naar Werk commissie

1 samenstelling:

  • -

    Mevrouw P. Janssen, voorzitter;

  • -

    De heer R.J.J. Markhorst, vervangend voorzitter;

  • -

    De heer G. van Gaalen, lid werknemers;

  • -

    De heer C. van Zee, vervangend lid werknemers;

  • -

    Mevrouw J. Rutten-Jansen, lid en

  • -

    Mevrouw A. van Dijk-Bogchelman, lid.

  • -

    Mevrouw S. Peper ambtelijk sectretaris;

  • -

    Mevrouw A. Roemaat, vervangend secretaris.

2 kosten/ vergoedingen:

De volgende kosten worden verdeeld over het aantal behandelde verzoeken en verhaald op de gemeente waar het geschil speelt:

  • 1

    accommodatie plus voorzieningen, per dagdeel € 12,50

  • 2

    kopiëren, correspondentie commissieleden, etc. € 29,50 per uur

  • 3

    kosten commissielid:

    • -

      per dagdeel € 300,00

    • -

      verblijfkosten per dag € 20,00

    • -

      reiskosten per km € 0,28

  • 4

    Als commissieleden zzp’er zijn dan brengen zij btw in rekening.

  • 5

    Verslaglegging hoorzitting € 53,00 per uur.

  • 6

    secretariaat (voorbereiden zitting, adviseren commissie, formuleren adviezen, redigeren verslagen, overleg met commissie) door ………… € 75,00 per uur.

3 vergaderfrequentie:

De vergaderingen van de commissie worden eens per maand ingepland. Bij het ontbreken van geschillen vervalt de geplande vergadering. De commissie wordt daadwerkelijk door de secretaris bijeengeroepen als er een verzoek is binnengekomen.