Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR51456
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR51456/1
Regeling vervallen per 01-01-2019
Verordening gemeentelijke ombudsman
Geldend van 01-08-2009 t/m 31-12-2018
Intitulé
Verordening gemeentelijke ombudsmanDe raad van de gemeente Maasdriel;
gezien het voorstel van het college;
gelet op hoofdstuk IVc en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht van de Gemeentewet;
gezien het positief oordeel van de Ondernemingsraad;
besluit:
vast te stellen de volgende:
Verordening gemeentelijke ombudsman
Artikel 1 Instelling ombudsman
Er is een gemeentelijke ombudsman.
Artikel 2 Zittingsduur
De ombudsman kan eenmaal worden herbenoemd.
Artikel 3 Financiële middelen
-
1. De ombudsman ontvangt de volgende vergoeding voor zijn werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten: een vergoeding van € 200,-- per maand. De plaatsvervanger ontvangt een vergoeding van € 120,-- per jaar.
-
2. De raad verschaft de ombudsman voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van zijn werkzaamheden.
Artikel 4 Bemiddeling
-
1. De ombudsman kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.
-
2. De ombudsman brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.
Artikel 5 Werkinstructie
Voor zover de ombudsman dit nodig acht, maakt hij een werkinstructie voor zijn werkzaamheden.
Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
-
1. De ombudsman bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
-
2. Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.
Artikel 7 Inwerkingtreding
-
1. Deze verordening treedt in werking op 1 augustus 2009.
-
2. Op die datum vervalt de Verordening externe klachtbehandeling, vastgesteld op 5 juli 2001.
Artikel 8 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke ombudsman.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 9 juli 2009.
De raad voornoemd,
De griffier
J.F. van Zutphen
de voorzitter
A.H. Boerma-van Doorne
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl