Regeling vervallen per 12-04-2013

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

Geldend van 01-01-2011 t/m 11-04-2013

Intitulé

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren

  • a

    Bij overlijden van raadsleden die op het tijdstip van overlijden nog raadslid zijn:

    • 1

      een overlijdensannonce

    • 2

      een bloemstuk

    • 3

      een condoléance-brief c.q. bezoek aan de familie

    • 4

      een herdenking in de raad.

  • b

    Bij overlijden van ex-raadsleden:

    • 1

      een condoléance-brief

    • 2

      een herdenking in de raad.

  • c

    Bij overlijden van een lid van een raadscommissie, niet zijnde raadslid, op een tijdstip dat hij/zij commissielid is:

    • 1

      Een annonce in de krant

    • 2

      Een condoléance-brief aan de familie.

  • d

    Bij overlijden van een ex-commissielid:

    • 1

      een annonce in de krant.

  • e

    Bij overlijden van een ambtenaar in actieve dienst:

    • 1

      een overlijdensannonce

    • 2

      een bloemstuk

    • 3

      een condoléance-brief c.q. bezoek aan de familie.

  • f

    Bij overlijden van een ambtenaar, die met pensioen of de VUT is en de laatste 15 jaar voor het pensioen of VUT werkzaam was bij de gemeente Maastricht:

    • 1

      een overlijdensannonce (goedkeuring nabestaanden is vereist);

    • 2

      een condoléance-brief aan de familie.

  • g

    Bij overlijden van een (ex-)burgemeester, wethouder of gemeentesecretaris ware incidenteel een beslissing te nemen.

Uiteraard kan alleen gereageerd worden als een kennisgeving van overlijden ontvangen wordt of de afdeling Burgerzaken erop attendeert.

Het coördinatiepunt voor:

  • a

    (ex-)ambtenaar ligt bij de decentrale PenO-eenheden;

  • b

    ex-secretarie-medewerkers ligt bij PenO-B.D.;

  • c

    (ex-)raadsleden, burgemeesters, wethouders en secretarissen ligt bij Kabinet van de burgemeester.

De kosten verbonden aan de overlijdensannonce en bloemstukken komen t.a.v.:

  • -

    ex-ambtenaren t.l.v. de dienst waar de overledene heeft gewerkt;

  • -

    (ex-)raadsleden, burgemeesters, wethouders en secretarissen t.l.v. het representatiebudget bestuur van de B.D.