Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR606988
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR606988/1
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Meerssen houdende regels omtrent organisatie griffie (Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Meerssen 2017)
Geldend van 04-01-2018 t/m heden
Intitulé
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Meerssen houdende regels omtrent organisatie griffie (Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Meerssen 2017)De Raad van de gemeente Meerssen;
gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie van 13 november 2017;
gelet op artikel 107e, eerste lid van de Gemeentewet,
besluit:
vast te stellen de Organisatieverordening van de griffie 2017
Hoofdstuk 1 Begripsbepalingen
Artikel 1:1
In deze verordening wordt verstaan onder:
Griffier: de op grond van artikel 107 van de Gemeentewet door de Raad benoemde functionaris;
Griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de Raad, bestaande uit de Griffier en de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende ambtenaren;
Werkgeverscommissie: een door de Raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde commissie waaraan de werkgeversfunctie van de griffie(r) is gedelegeerd.
Hoofdstuk 2 Organisatie van de griffie
Artikel 2:1
De Raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie
van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
Artikel 2:2
-
1. De werkgeverscommissie is verantwoordelijk voor de aansturing van de Griffier.
-
2. De Raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie een instructie vast, zoals bedoeld in artikel 107a van de Gemeentewet.
-
3. De Griffier handelt naar zijn instructie.
-
4. De Griffier legt verantwoording af aan de Raad over het functioneren van de griffie op een door de werkgeverscommissie te bepalen wijze.
Artikel 2:3
De Raad stelt jaarlijks met het vaststellen van de programmabegroting het budget van de griffie vast.
Artikel 2:4
De griffie maakt gebruik van/kan gebruik maken van de binnen de ambtelijke organisatie geboden ondersteunende faciliteiten op het terrein van Personeel, Informatie, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Automatisering en Huisvesting.
Artikel 2:5
Ter vormgeving van de medezeggenschap sluit de griffie zich aan bij de Ondernemingsraad van de gemeente Meerssen, waarbij de gemeentesecretaris bestuurder blijft op grond van de Wet op de ondernemingsraden(WOR) en zich ten aanzien van griffieaangelegenheden laat bijstaan door de Griffier.
Hoofdstuk 3 Slotbepalingen
Artikel 3:1
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, pleegt de Griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie.
Artikel 3:2
Deze verordening kan worden aangehaald als “Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Meerssen 2017”.
Artikel 3:3
Deze verordening treedt in werking op de dag volgend op die van haar bekendmaking.
Ondertekening
Aldus besloten door de Raad van de gemeente Meerssen in zijn vergadering van 14 december 2017.
De griffier,
mevr. mr Y.R.G. Dreessen
De voorzitter,
mevr. M.A.H. Clermonts-Aretz
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl