Mandaatbesluit secretaris Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2019

Geldend van 16-12-2019 t/m heden

Intitulé

Mandaatbesluit secretaris Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2019

De secretaris van de Commissie bezwaarschriften van de gemeente Midden-Groningen;

overwegende:

dat voor de toepassing van de Verordening Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2018 een aantal bevoegdheden uit de Algemene wet bestuursrecht aan de secretaris van de Commissie voor bezwaarschriften is opgedragen;

dat het uit het oogpunt van efficiency wenselijk is de uitoefening van een aantal van deze bevoegdheden alsmede de ondertekening van uitvoeringscorrespondentie te mandateren aan de juridisch medewerker en juridisch adviseur II en III, alleen en voor zover zij zijn belast met het voeren van het secretariaat van de Commissie voor bezwaarschriften;

gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 7, eerste en derde lid alsmede artikel 10, eerste, derde en vijfde lid van de Verordening Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2018;

besluit Vast te stellen het:

Mandaatbesluit secretaris Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2019

Artikel 1 Begripsbepaling

In dit besluit wordt verstaan onder:

gemandateerde: juridisch medewerker en juridisch adviseur II en III;

mandaatgever: de door het college van burgemeester en wethouders aangewezen secretaris van de Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen;

verordening: de Verordening Commissie voor bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen 2018;

wet: de Algemene wet bestuursrecht.

Artikel 2 Mandaatverlening

Mandaatgever verleent mandaat aan de gemandateerde tot:

het verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde als bedoeld in artikel 2:1, tweede lid van de wet;

het stellen van een nadere termijn aan de indiener van een bezwaarschrift om een wettelijk verzuim te herstellen als bedoeld in artikel 6:6 van de wet;

het schriftelijk bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift overeenkomstig artikel 6:14, eerste lid van de wet;

het in kennis stellen van derde-belanghebbende van de ontvangst van een bezwaarschrift;

het beschikbaar stellen van de op het bezwaar betrekking hebbende stukken aan belanghebbenden en diens gemachtigden als bedoeld in artikel 6:17 van de wet;

het ter inzage leggen van het bezwaarschrift en alle verder op dit bezwaar betrekking hebbende stukken voor belanghebbenden als bedoeld in artikel 7:4, tweede lid van de wet;

het verzenden of mailen van de op een bezwaarzaak betrekking hebbende stukken aan (derde)belanghebbende(n) of diens gemachtigden in voorbereiding op een hoorzitting;

het verzenden aan bezwaarde(n) van een bevestiging van de intrekking van een bezwaarschrift, alsmede het hiervan schriftelijk in kennis stellen van eventueel derde-belanghebbenden.

Artikel 3 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking.

Artikel 4 Citeertitel

Dit besluit kan worden aangehaald als: Mandaatbesluit commissie bezwaarschriften gemeente Midden-Groningen.

Ondertekening

Vastgesteld op 25 november 2019.

De secretaris van de commissie,

mevrouw mr. M. Adam

mevrouw mr. L. Consten-Warris

mevrouw M.R. Fleurke

mevrouw M. Talsma-Bulthuis