Regeling vervallen per 06-10-2023

Besluit van de directie van de gemeente Neder-Betuwe over teamindeling en werkvelden van de ambtelijke organisatie

Geldend van 06-11-2020 t/m 05-10-2023

Intitulé

Besluit van de directie van de gemeente Neder-Betuwe over teamindeling en werkvelden van de ambtelijke organisatie

De directie van de gemeente Neder-Betuwe,

Gelet op artikel 2 en artikel 10, eerste lid van het Organisatiebesluit van de gemeente Neder-Betuwe 2019,

overwegende dat,

  • De ambtelijke organisatie uit een aantal afdelingen (sociale pijler, fysieke pijler en bedrijfsvoering) bestaat,

  • Het college van burgemeester en wethouders aan de directie het mandaat heeft verleend om de teamindeling per afdeling en de werkvelden van de afdelingen vast te stellen,

  • De managers de werkvelden over de teams van hun pijler verdelen. Dit wordt vastgelegd in de ondermandaatformulieren van de afdelingen,

BESLUIT VAST TE STELLEN: TEAMINDELING EN WERKVELDEN AMBTELIJKE ORGANISATIE

  • 1. Afdeling Fysieke pijler:

    • Team Ruimtelijke ontwikkeling

    • Team Civiel;

    • Team Vergunningverlening, toezicht en handhaving;

    • Team Gebouwenbeheer.

    Werkvelden:

    • Wonen;

    • Verkeer en Vervoer (Mobiliteit);

    • Recreatie & Toerisme;

    • Economie en Logistiek;

    • Ruimtelijke Ordening;

    • Klimaat en Duurzaamheid;

    • Milieu;

    • Bodem (Ondergrond);

    • Bommen en explosieven (openbare orde en veiligheid);

    • Erfgoed;

    • Grondzaken;

    • Vastgoed;

    • Planeconomie;

    • Stedenbouw;

    • Natuur en Landschap en Landschapsontwikkelingsplan;

    • Groen;

    • Wegen;

    • Water;

    • Riolering;

    • Begraafplaatsen;

    • Gebouwenbeheer;

    • Vergunningen APV en bijzondere wetten*;

    • Toezicht en handhaving APV en bijzondere wetten*

    • Subsidies op alle werkvelden van de afdeling fysieke pijler.

Naast genoemde werkvelden maken ook de volgende rollen en functies deel uit van de afdeling fysieke pijler: regisseur, projectleider, directievoerder/toezichthouder, project-assistent, projectadministrateur en bijbehorende administratieve organisatie (AO). Deze rollen en functies staan niet apart vermeld in de personeelsstaat. Deze rollen en functies horen wel bij de afdeling fysieke pijler. In het ondermandaatformulier IVa van de afdeling fysieke pijler is nader uitgewerkt welk rol dan wel functie bij welk team hoort, zodat is af te leiden waartoe deze rollen en functies bevoegd zijn (mandaat hebben).

*De uitvoeringstaken vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van de fysieke leefomgeving (Wabo-breed) zijn uitbesteed aan de Omgevingsdienst Rivierenland (ODR). De beheertaken op het gebied van de openbare ruimte zijn belegd bij de Avri. Een ‘verbindingsofficier’ vormt de schakel tussen de gemeente en genoemde uitvoeringsorganisaties en treedt daarbij op als gedelegeerd ambtelijk opdrachtgever.

  • 2. Afdeling Sociale pijler:

    • Team Beleid

    • Team Uitvoering.

    Werkvelden:

    • Wmo 2015;

    • Jeugdwet;

    • Participatiewet;

    • Schuldhulpverlening;

    • Onderwijs (waaronder: Voor en vroegschoolse Educatie, Leerplichtwet, Volwasseneducatie regionale afstemming, Laaggeletterdheid, Bibliotheekwerk);

    • Onderwijshuisvesting;

    • Leerlingenvervoer;

    • Welzijn;

    • Sport;

    • Jeugdzaken;

    • Volksgezondheid;

    • Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg;

    • Cultuur;

    • Wijk- en buurtcoördinatie;

    • Accommodatiebeleid;

    • Leefbaarheid;

    • Subsidies op alle werkvelden van de afdeling sociale pijler;

    • Gehandicaptenparkeerkaart;

    • Contractbeheer zorgaanbieders Wmo 2015 en Jeugdwet;

    • Openbare orde en veiligheid (waaronder: Tijdelijk huisverbod, Opiumwet);

    • Rampenbestrijding en crisisbeheersing;

    • Vraagafhankelijk vervoer;

    • Kinderopvang/gastouderregistratie;

    • Speelruimtebeleid;

    • Preventienetwerk.

  • 3. Afdeling Bedrijfsvoering:

    • Team DIV;

    • Team Communicatie en voorlichting;

    • Team Gegevensbeheer;

    • Team Belastingen & WOZ;

    • Team Gemeentewinkel;

    • Team ICT;

    • Team Financiën;

    • Team Juridische zaken;

    • Team Huisvesting;

    • Team Bestuursondersteuning;

    • Team P&O;

    • Team Advies;

    • Team AO/IC.

    Werkvelden:

    • Documentaire informatievoorziening en archivering;

    • Communicatie en voorlichting;

    • Belastingen;

    • WOZ;

    • Gegevensbeheer;

    • Basisregistratie;

    • GEO;

    • Burgerzaken;

    • Receptie/ontvangst;

    • Telefonie;

    • ICT;

    • Financiën;

    • Juridisch advies;

    • Klachten;

    • Handhaving;

    • Secretariaat bezwaarschriftencommissie;

    • Wob-verzoeken;

    • Aansprakelijkstellingen.

    • Facilitaire zaken;

    • Secretariële ondersteuning bestuur en directie;

    • Representatie;

    • (Toezicht op) privacy;

    • Personeel en organisatie;

    • Procesoptimalisatie;

    • Controle en toezicht op rechtmatigheid, doeltreffendheid, doelmatigheid;

    • Toezicht informatiebeveiliging;

    • strategisch advies gericht op de Bedrijfsvoeringspijler

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2020.

Het ‘Besluit van de directie van de gemeente Neder-Betuwe over teamindeling en werkvelden van de ambtelijke organisatie’ d.d. 5 augustus 2019 (Gemeenteblad nr. 199330) wordt ingetrokken op de dag na bekendmaking. De intrekking werkt terug tot en met 1 januari 2020.

Ondertekening

Opheusden, 26 oktober 2020

De directie van de gemeente Neder-Betuwe,

mr. G.S. Stam