Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR324359
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR324359/1
Regeling vervallen per 14-12-2023
Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Nieuwkoop 2014
Geldend van 06-03-2014 t/m 13-12-2023
Intitulé
Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Nieuwkoop 2014De raad van de gemeente Nieuwkoop;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 21 januari 2014
gelet op de artikelen 3.8, eerste lid, en 3.9, eerste en tweede lid van de Wet basisregistratie personen en van de Wet bescherming persoonsgegevens;
besluit vast te stellen de volgende:
Artikel 1 Begripsbepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
- -
de wet: de Wet basisregistratie persoonsgegevens (Wbrp)
- -
basisregistratie: de basisregistratie personen, bedoeld in artikel 1.2 van de Wbrp;
- -
beheerder: degene die is belast met de dagelijkse zorg voor de basisregistratie en als zodanig is aangewezen door het college van burgemeester en wethouders;
- -
ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst in de basisregistratie is opgenomen
- -
overheidsorgaan: 1° een orgaan van een rechtspersoon die krachtens publiekrecht is ingesteld, of 2° een ander persoon of college, met enig openbaar gezag bekleed
- -
derde: elke natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed;
- -
persoonslijst: het geheel van gegevens, bedoeld in artikel 2.7, eerste lid, en 2.69, eerste lid,van de Wbrp over één persoon in de basisregistratie.
Artikel 2
-
1. Burgemeester en wethouders stellen een reglement vast waarin met inachtneming van het artikel 3.8 2e lid van de wet wordt geregeld:
- a.
welke functionarissen in het kader van het beheer toegang tot de basisregistratie hebben;
- b.
aan welke organen van de eigen gemeente systematisch gegevens kunnen worden verstrekt, welke gegevens aan deze organen kunnen worden verstrekt en onder welke voorwaarden;
- c.
welke organen van de eigen gemeente toegang tot de basisregistratie hebben, tot welke gegevens zij toegang hebben en onder welke voorwaarden;
- d.
aan welke organen van de eigen gemeente, met het oog op het met elkaar in verband brengen van de basisregistratie met andere gegevensverzamelingen, gegevens kunnen worden verstrekt, welke gegevens op deze wijze kunnen worden verstrekt en onder welke voorwaarden.
- a.
-
2. De in het eerste lid, aanhef en onder b, c en d, bedoelde voorwaarden hebben in elk geval betrekking op:
- a.
het doel waarvoor de gegevens worden vertrekt;
- b.
een limitatieve opsomming van de te verstrekken gegevens;
- c.
het gebruik van de te verstrekken gegevens;
- d.
geheimhouding van de gegevens;
- e.
de terugmeldverplichting.
- a.
Artikel 3
-
1. In het reglement bedoeld in artikel 2 wordt voorts, met in achtneming van artikel 3.9 van de wet, geregeld aan welke derden gegevens kunnen worden verstrekt en onder welke voorwaarden.
-
2. De in het eerste lid bedoelde voorwaarden hebben in elk geval betrekking op:
- a.
de gevallen waarin verstrekking achterwege dient te blijven;
- b.
het doel waarvoor de gegevens worden vertrekt;
- c.
geheimhouding van de gegevens;
- d.
de terugmeldverplichting.
- a.
Artikel 4
In het reglement bedoeld in artikel 2 wordt geregeld de voorwaarden waaraan verzoeken om gegevensverstrekking moeten voldoen en op welke wijze gegevensverstrekking plaatsvindt.
Artikel 5
-
1. Deze verordening wordt aangehaald als Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Nieuwkoop 2014;
-
2. Deze verordening treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking, volgende op die waarin zij is bekendgemaakt en werkt terug tot en met 6 januari 2014;
-
3. De verordening “gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2009”, vastgesteld bij raadsbesluit van 12 november 2009 onder nummer 2009-0096 wordt ingetrokken met ingang van de datum van inwerkingtreding van deze verordening.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl