Regeling vervallen per 06-01-2014

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 06-01-2014 t/m 05-01-2014

Intitulé

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad van de gemeente Nijkerk;

gelezen het collegevoorstel van 20 april 2010;

gelet op de bepalingen van de Wet bescherming persoonsgegevens en de Wet gemeentelijke basisadministratie van persoonsgegevens;

b e s l u i t:

vast te stellen de volgende

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1

  • 1. Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2. Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

Artikel 2

  • 1. Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2. Zij stellen voor deze verstrekkingen nadere regels.

Artikel 3

  • 1. De Verordening verwerking persoonsgegevens gemeente Nijkerk van 12 september 2002 wordt ingetrokken.

  • 2. Deze verordening treedt in werking op de achtste dag na de publicatie.

Artikel 4

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening GBA 2010.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van de raad van de gemeente Nijkerk d.d.
27 mei 2010,
de griffier, de voorzitter,
MR. F.E. CONTANT MR. DRS. G.D. RENKEMA