Regeling vervallen per 07-12-2017

Ondermandaat, volmacht en machtiging directie Concernzaken Noord-Holland 2016

Geldend van 01-01-2016 t/m 06-12-2017

Intitulé

Ondermandaat, volmacht en machtiging directie Concernzaken Noord-Holland 2016

De provinciesecretaris van Noord-Holland;

Besluit vast te stellen:

Ondermandaat, volmacht en machtiging directie Concernzaken Noord-Holland 2016

Artikel 1

Onverminderd de artikelen 5 tot en met 9 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten van Noord-Holland 2012 verleent de provinciesecretaris ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Concernzaken en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Concernzaken.

Artikel 2

De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.

Artikel 3

Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.

Artikel 4

Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.

Artikel 5

Het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Middelen 2013 wordt ingetrokken.

Artikel 6

Dit besluit wordt aangehaald als het Besluit ondermandaat volmacht en machtiging directie Concernzaken Noord-Holland 2016.

Artikel 7

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2016.

Ondertekening

Haarlem, 30 november 2015.
De provinciesecretaris van Noord-Holland,
G.E.A. van Craaikamp.

BIJLAGE I

als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Concernzaken Noord-Holland 2016

de hieronder vermelde bevoegdheid:

wordt namens Gedeputeerde Staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door:

onder de volgende voorwaarde:

ALGEMEEN (ALLE SECTOREN)

1. correspondentie en overige contacten

a

Sturen ontvangstbevestiging, doorzenden van stukken o.g.v. art. 2:3 Awb

medewerker

Mits geen betalingsverplichtingen, anders sectormanager

b

Besluiten tot toezending van verordeningen, regelingen, andere algemeen verbindende voorschriften en besluiten van algemene strekking

sectormanager

Nb Besluiten tot publicatie: geen ondermandaat: provinciesecretaris is bevoegd

c

Het sturen van een ontvangstbevestiging.

Elke medewerker

d

Het verzoeken om aanvullende gegevens en het stellen van een termijn op grond van art. 4:5 Awb, waarbinnen aanvraag kan worden aangevuld.

Elke medewerker

e

Besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag op grond van art. 4:5 Awb.

Unitmanager

f

Het voeren van correspondentie over Awb-procedures van subsidies, niet zijnde correspondentie in het kader van bezwaarschriftprocedure.

Medewerker

g

Beantwoorden van vragen (schriftelijk).

Unitmanager

Met uitzondering van schriftelijke vragen van PS-leden.

h

Het schriftelijk opvragen van inlichtingen, stukken in het kader van de voorbereiding van besluitvorming ten aanzien van beroepschriften, goedkeuring, etc.

Medewerker

2. bevoegdheden ihkv inkoop en aanbesteding

a

Het inwinnen van externe adviezen t.b.v. het opstellen en uitwerken van een plan, een Programma van Eisen en een bestek

unitmanager

V.w.b. werken:

op basis van een goedgekeurd voorbereidingskrediet.

b

Het aanvragen van vergunningen en ontheffingen ten behoeve van het project

unitmanager

In overleg met de betrokken directies/sectoren.

c

Het vaststellen van een Programma van Eisen, een (voor-)ontwerp, een raming en een bestek

unitmanager

d

Het uitbrengen van een offerteaanvraag

(= uitschrijven van een aanbesteding)

medewerker v.a. schaal 11

Binnen vastgesteld Programma van Eisen, (voor-)ontwerp, raming en bestek.

e

Het vragen van offertes binnen een afgesloten raamcontract

medewerker v.a. schaal 11

Binnen het kader van het raamcontract

f

Het nemen van een publicatiebesluit

medewerkers v.a. schaal 12 en medewerkers team Inkoop v.a. schaal 11

g

Het vaststellen van een Nota van Inlichtingen

Unitmanager

h

Het vaststellen van een proces-verbaal

medewerker v.a. schaal 11

i

Het besluit tot gunning

Unitmanager

≤ € 12.500,

daarboven directeur

j

Het afwijzen van niet geselecteerde inschrijvers

unitmanager

k

Het voeren van contractbesprekingen

medewerkers v.a. schaal 12 en medewerkers team Inkoop v.a. schaal 11

Contractbesprekingen worden altijd aangegaan onder uitdrukkelijk voorbehoud van instemming van degene, die bevoegd is het contract aan te gaan.

l

Het besluit tot het aangaan van contracten en het aangaan van contracten

Unitmanager

≤ € 12.500,

daarboven directeur

m

Het besluit tot meer- of minderwerk

unitmanager

≤ € 12.500,

daarboven directeur

In totaal tot een maximum van 50 % van de opdracht en voor zover de aanbestedingsgrenzen daarmee niet overschreden worden.

Bij twijfel of sprake is van een nieuwe opdracht of aanbesteding wordt vooraf juridisch advies ingewonnen.

n

Het corresponderen met een aannemer - na gunning - over het werkplan, bestekswijzigingen en de eindafrekening

unitmanager, medewerkers vanaf schaal 12 en medewerkers team Inkoop vanaf schaal 11

o

Het uitbrengen van offertes

Geen ondermandaat: directeuris bevoegd

p

Het indienen van declaraties voor verrichte leveringen en diensten bij derden

unitmanager

In overleg met sector Financiën

q

Het goedkeuren van urenverantwoordingen, declaraties en facturen van derden

unitmanager

r

Het besluit om af te wijken van de Algemene Inkoopvoorwaarden P4.

de directeur

Voorafgaand aan het besluit dient verplicht advies te worden gevraagd aan de sector Inkoop

3. overige besluiten met financiële gevolgen

a

Het besluit tot het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen en het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen

Unitmanager

directeur

≤ € 12.500,-

≤ € 1.000.000,-

SPECIFIEK (PER SECTOR)

1. Financiën

a

De door PS-vastgestelde begroting ex art. 195, 2e lid Pw., vergezeld van de in art. 194, 1e lid Pw., bedoelde stukken zenden aan de Minister BZK en de evt. besluiten tot wijziging van de begroting ex art. 196, 1e lid Pw.

sectormanager

b

De door PS-vastgestelde jaarrekening en jaarverslag bijbehorende stukken (art. 204 Pw.) zenden aan de Minister BZK.

sectormanager

c

De door PS vastgestelde (wijzigingen van de) verordeningen bedoeld in artikelen 216, 217 en 217a Pw., na vaststelling door PS zenden aan de Minister BZK ex art. 218 Pw.

sectormanager

d

Het ter kennisbrengen aan de Minister van Financiën van besluiten tot het invoeren, wijzigen of afschaffen van provinciale opcenten ex art. 222a Pw.

sectormanager

e

Informatie te verstrekken aan het Centraal Bureau Statistiek en het Ministerie van Binnenlandse Zaken op grond van artikel 190 Provinciewet en de artikelen 72 en 74 besluit Begroting en verantwoording

sectormanager

f

Informatie te verstrekken aan het Centraal Bureau Statistiek op grond van artikel 190 Provinciewet en artikel 71, vierde lid van het Besluit Begroting en verantwoording

sectormanager

2. Juridische Zaken

a

Vaststellen/indienen verweerschriften in het kader van beroepsprocedures in eerste aanleg

sectormanager

Verweerschriften van Concernzaken via de directeur

b

Vaststellen verweerschriften bij de HAC

sectormanager directie die primair besluit heeft opgesteld

Verweerschriften van Concernzaken via de directeur

c

Beslissingen in de voorfase van de behandeling van een klacht ex hoofdstuk 9 Awb (bemiddeling) met uitzondering van klachten ingekomen bij het Milieu Informatie Punt

sectormanager

Beslissingen n.a.v. een klacht waarbij een lid van GS, de provinciesecretaris, of een directeur betrokken is, moeten altijd door GS-plenair genomen worden.

d

Ontvangstbevestiging van een klacht

coördinator centraal meldpunt klachten

e

Alle uitgaande stukken i.v.m. de behandeling van bezwaarschriften

administratief organisatorisch medewerker

Jurist bezwaar en beroep

Juridisch adviseur A, B en C

strategisch jurist

teamsenior A

sectormanager

f

Besluiten tot doorzenden van ingekomen stukken o.g.v. art. 6:15 Awb

administratief organisatorisch medewerker

Jurist bezwaar en beroep

Juridisch adviseur A, B en C

teamsenior A

sectormanager

3. Concernservicecentrum

a

Het  besluit tot vervreemding van niet in een rijksarchief-bewaarplaats berustende archiefbescheiden als bedoeld in artikel 8 van de Archiefwet 1995

Unitmanager

b

Het vragen van een machtiging voor vervreemding van archiefbescheiden bij de Minister van OCW als bedoeld in artikel 8 van de Archiefwet 1995

Unitmanager

c

Het opmaken van een verklaring (procesverbaal) tot vernietiging van archiefbescheiden als bedoeld in artikel 8 van het Archiefbesluit 1995

Unitmanager

d.

Het besluit tot vernietiging van de archiefbescheiden op basis van de Selectielijst voor Archiefbescheiden van Provinciale Organen 2005 (Staatscourant 8 mei 2006, nummer 89).

Unitmanager

e

Het besluit tot overdragen van archiefbescheiden als bedoeld in artikel 4 van de Archiefwet 1995

Unitmanager

f

Het opmaken van een verklaring (procesverbaal) tot vervanging van archiefbescheiden als bedoeld in artikel 8 van het Archiefbesluit 1995

Unitmanager

voor zover het archiefbescheiden met een bewaartermijn van tien jaar betreft

g

Bevestiging van de ontvangst van een aansprakelijkstelling, de aanmelding van schadegevallen bij de makelaars en verzekeraars waar de provincie polissen heeft afgesloten, evenals de met de schadeafwikkeling direct verband houdende correspondentie

Juridisch adviseur C

h

Besluit tot het al dan niet toekennen van claims inzake letsel- en zaakschade van derden die vallen onder de dekking als bedoeld in artikel 4 i van het Besluit mandaat GS

Sectormanager

Let op: Besluit tot het al dan niet toekennen van een claim inzake zuivere vermogensschade van derden die valt onder de dekking als bedoeld in artikel 4 onder i van het besluit mandaat GS behoort tot de bevoegdheid van de directeur

Subsidies-Inkoop

a

Correspondentie omtrent subsidieverstrekking, niet zijnde besluiten omtrent subsidieverstrekking

Medewerker vanaf schaal 8

b

Het verzenden van ontvangstbevestigingen en verzoeken om voortgangs- en eindrapportages en het stellen van een termijn waarbinnen de rapportage moet zijn ontvangen.

Medewerker vanaf schaal 6

c

Besluiten tot subsidieverstrekking of het verstrekken van een investeringsbudget tot een bedrag van € 500.000,-.

Unitmanager Subsidies Uitvoering

Dit omvat ook:

1.de lagere vaststelling en het terugvorderen van te veel betaald voorschot

2.het wijzigen van de subsidie

3.het op verzoek intrekken van de subsidie

Let op weigering van subsidies buiten UVR, ambtshalve vaststellen, intrekken en ten nadele wijzigen verlening- of vaststelling, oplegging vergoedingsplicht is blauw.

d

Besluiten tot het verlenen en vaststellen van subsidies vooruitlopend op een nieuwe verordening of uitvoeringsregeling tot een bedrag van € 500.000,-.

Sectormanager

Mits GS hebben ingestemd met het binnen 1 jaar voorleggen van de verordening aan PS.

e

Het weigeren van een subsidie op grond van:

-een uitvoeringsregeling of verordening;

-artikel 4:35 van de Awb.

Unitmanager Subsidies Uitvoering

f

Het weigeren van een subsidie op grond van artikel 4:25, tweede lid van de Awb.

Medewerker vanaf schaal 8

g

Vaststellen van prioriteitenlijst subsidies.

Sectormanager

h

Nationaal Groenfonds

Het geven van opdracht aan stichting Nationaal Groenfonds tot het doen van een betaling aan derden.

Unitmanager Subsidies Uitvoering

i

Besluiten tot het uitbetalen van voorschotten tot en met € 125.000,-.

Medewerker Subsidies Uitvoering

Indien bij het besluit tot subsidieverlening een voorschot is verleend en het voorschot ten hoogste 80% van de verleende subsidie bedraagt.

j

Besluiten tot het uitbetalen van een voorschot hoger dan € 125.000,-.

Unitmanager Subsidies Uitvoering

k

Besluiten tot de eerste wijziging van de in de subsidieverlening genoemde datum waarop een voortgangsrapportage of aanvraag tot vaststelling moet zijn ingediend, voor een periode van maximaal 6 maanden.

Medewerker

Dit is een speciale categorie waartoe de subsidiemedewerker bevoegd is. Voor de overige wijzigingen van de verlening zie onder artikel 4.3

l

De beschikking tot het uitwerken van de vergoedingsplicht voor zover een voorafgaand een besluit is genomen over het opleggen van de vergoedingsplicht.

Unitmanager Subsidies Uitvoering

m

Het verzenden van een voorgenomen besluit (concept brief).

Unitmanager Subsidies Uitvoering

n

Correspondentie omtrent subsidieverstrekking, niet zijnde besluiten omtrent subsidieverstrekking

Medewerker vanaf schaal 8

5. HRM

Er is een separaat P-mandaatbesluit

6. Facilitaire dienstverlening

Er zijn geen specifieke bevoegdheden bekend

7. Inkoop

Er zijn geen specifieke bevoegdheden bekend

8. Communicatie

Er zijn geen specifieke bevoegdheden bekend

II Bedragentabel inkoop en aanbesteding

Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd onder paragraaf 2 bevoegdheden in het kader van inkoop en aanbesteding tevens het aangaan van financiële verplichtingen inhoudt (t.w. onder a, b, g, i, j, l, m en n) zijn degene aan wie ondermandaat en volmacht is verleend, slechts bevoegd met in achtneming van de hierna vermelde grenzen.

ondergemanda-

teerde

inkoop/aanbesteding werken

inkoop/aanbesteding levering van diensten

Directeur Concernzaken

≤ € 5.000.000,--

≤ € 1.000.000,-

Unitmanager

≤ € 12.500,--