Regeling vervallen per 01-01-2015

Verordening behandeling aanvragen Plaatselijke Commissie Zelfstandigen

Geldend van 01-04-1999 t/m 31-12-2014

Intitulé

Verordening behandeling aanvragen Plaatselijke Commissie Zelfstandigen

De raad van de gemeente Noordoostpolder,

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 16 maart 1999, no. 1949-1;

gelet op de Algemene bijstandswet, het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen;

B E S L U I T:

vast te stellen de "Verordening behandeling aanvragen door de Plaatselijke Commissie Zelfstandigen".

Artikel 1. Begripsbepalingen.

In deze verordening wordt verstaan onder:

  • a.

    aanvraag: een verzoek om bedrijfskapitaal op grond van de Algemene bijstandswet in samenhang met het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen of een verzoek om vaststelling van het recht op uitkering bij beëindiging van bedrijf of beroep op grond van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijke arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen;

  • b.

    bestuursorgaan: het college van burgemeester en wethouders;

  • c.

    commissie: de vaste commissie van advies voor aanvragen als bedoeld in artikel 3 van deze verordening, genaamd de Plaatselijke Commissie Zelfstandigen.

Artikel 2. Inleidendebepaling.

Er is een commissie ter voorbereiding van de beslissing op de aanvragen als bedoeld in artikel 1.

Artikel 3. Samenstelling van de commissie.

  • 1. De commissie bestaat uit:

    • o

      een voorzitter, tevens lid van het college van burgemeester en wethouders;

    • o

      een vertegenwoordiger van LASER (agentschap van het ministerie van LNV);

    • o

      een vertegenwoordiger van de st. IMK intermediair;

    • o

      een vertegenwoordiger uit de kring van de regionale landbouworganisatie (NLTO);

    • o

      een vertegenwoordiger uit de kring van de plaatselijke ondernemingsvereniging aangesloten bij MKB Flevoland.

  • 2. De leden van de commissie worden benoemd, geschorst en ontslagen door burgemeester en wethouders.

Artikel 4. Secretaris

  • 1. De secretaris van de commissie is een door burgemeester en wethouders aangewezen ambtenaar.

  • 2. Burgemeester en wethouders wijzen tevens een of meer plaatsvervangers van de secretaris aan.

Artikel 5. Taak commissie

  • 1. De commissie adviseert over aanvragen bedoeld in artikel 1 inzake:

    • a.

      het verlenen van bijstand ter voorziening in bedrijfskapitaal, bedoeld in artikel 8, vijfde lid Abw, voor zover de verzoeken om bedrijfskapitaal meer dan fl. 20.000,00 bedragen;

    • b.

      de aanbiedingen tegen finale kwijting bedoeld in artikel 22 Bbz.

  • 2. Naast de taak genoemd onder sub 1 adviseert de commissie op verzoek, hetzij uit eigener beweging, over vraagstukken die samengehangen met de uitvoering van de Algemene bijstandswet in samenhang met het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen en over vraagstukken die samenhangen met de uitvoering van de Wet inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen.

Artikel 6. Vangnetbepaling

Het bestuursorgaan beslist in gevallen waarin deze verordening niet voorziet.

Artikel 7. Inwerkingtreding.

Deze verordening treedt in werking op 1 april 1999.

Ondertekening

Aldus besloten in de openbare vergadering
van 25 maart 1999.
De secretaris, de voorzitter,